پدر وب – تیم برنز لی- می‌خواهد با این اصل‌های 9 گانه و نقشه راه، اینترنت را دوباره تاثیرگذار و آباد کند!

0

حال اینترنت خوب نیست، باور کنید که خوب نیست!

در هر گوشه‌ای از دنیا به صورتی اینترنت در حال تبدیل به جزیره‌های جدای متروک، میکده‌های پر از آدم‌های محزون و کازینوهای بر باد دهنده خرد و دانش شده است.

اینترنت که زمانی قرار بود، دسترسی همه به مفیدترین اطلاعات را بسیار ساده کند، انتشار دانش را تسریع کند و برآیندی از خرد همه باشد، حالا تبدیل به موجود عجیب الخلقه‌ای شده است.

اینترنت قرار بود که با «لینک» زنده باشد، اما ما حالا ابراپلیکیشن‌هایی داریم که می‌خواهد کاربران را معتاد و زامبی کنند و تا ابد در درون خود زندانی کنند. اینها تقریبا باعث سکته اینترنت شده‌اند.

در گوشه‌هایی دیگر از دنیا فیک نیوز و کاربران اجاره‌ای، وب را از اصالت و راستین بود خود خارج کرده‌اند. در جای دیگر کلی دسترسی به اینترنت در حال تبدیل شدن به خاطره و آرزو است.

امنیت اطلاعات و احترام به حریم خصوصی مردم به کرات، حتی توسط بزرگ‌ترین شرکت‌ها مثل فیس‌بوک و گوگل نقض می‌شود و اصولا بسیاری از دولت‌ها بر این باورند که هر وقت که اراده داشتند باید بتوانند به خصوصی‌ترین گوشه‌های زندگی آنلاین مردم سرک بکشند!

به همین خاطر تیم برنرز لی -پدر اینترنت- نگران است و هر از چند گاه هشدارهایی می‌دهد و اعلام موضع می‌کند.

در تازه‌ترین حرکت، بنیاد وب تیم برنرز لی با مشارکت نمایندگان 150 سازمان و شرکت بزرگ دنیا از جمله گوگل، فیس‌بوک و توییتر، تلاش کرده‌اند که اصول پایه‌ای برای اینترنت وضع کنند. اصولی که همگان بر آن توافق داشته باشند و بر پایه آن اینترنت را دوباره به عظمت گذشته و به آن رؤیایی که باید باشد، نزدیک کنند.


این 9 اصل را با هم مرور می‌کنیم:

دولت‌ها باید:

اصل یکم: ترتیبی دهند که همگان به اینترنت دسترسی داشته باشند.

اصل دوم: همه اینترنت را در همه زمان‌ها؛ در دسترس مردم قرار دهند

اصل سوم: به حریم خصوصی بنیادین آنلاین و امنیت اطلاعات کاربران احترام بگذارند.

شرکت‌ها باید:

اصل چهارم: دسترسی ارزان و سهلی به اینترنت برای همگان فراهم آورند.

اصل پنجم: به حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران اجترام بگذارند و از آن حفاظت کنند و اعتماد آنلاین ایجاد کنند.

اصل ششم: فناوری‌هایی را توسعه دهند که به نحو احسن زاویای مثبت انسان‌ها را ارتقا دهند و جنبه‌های منفی آنها را به چالش بکشد.

شهروندان باید:

اصل هفتم: در اینترنت تبدیل به کاربران مشارکت‌ کننده و تولیدکننده محتوا شوند

اصل هشتم: جوامع آنلاین توانمندی بسازند که به گفتمان شهروندی و شان و مقام انسانیت احترام بگذارد.

اصل نهم: برای وب مبارزه کنند و از وب باز حمایت کنند.


شما می‌توانید توضیح هر اصل را در وب‌سایت مربوط به آن مطالعه کنید.

اما اگر در هر یک از این اصول دقت کنیم، می‌بینیم که در درون خود دنیایی از معانی و یا ریزبرنامه‌ها را دارند. از سوی دیگر مرور این اصول نشان می‌دهند که داشتن یک وب پویا، یک چالش همیشگی است و وب به مانند ساختمان آماده نیست که بتوان را حاضر و آماده خرید و برای همیشه از آن بهره برد.

وب خیمه زیبایی است که همیشه در معرض تندبادهای شدید قرار دارد. اگر ستون مرکزی محکمی نداشته و مدام از آن مواظبت نکنیم یا دسترسی به آن برای ما قطع می‌شود یا تبدیل به چیزی به کلی بی‌معنی می‌شود و یا ابزاری برای نفرت‌پراکنی و انتشار فیک‌نیوز یا وسیله کسب ثروت شرکت‌های بزرگ و افزایش قدرت بی حد و حصر و بی‌نظارت دولت‌ها می‌شود.

برای آباد کردن وب، هم باید دولت‌های را وادار به مشارکت کرد و هم شرکت‌ها را مجبور کرد که به جز سود آنی به چیزهای دیگر فکر کنند و هم باید همگی ما، در آن به صورت مسئولانه‌تری حضور یابیم.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر این شخصیت‌های سینمایی و تلویزیونی به صورت گربه تصور می‌شدند

این کاری است با هوش مصنوعی انجام آن نستا ساده شده است. اما به یاد دارم که در سالیان دور برای همانند نشان دادن برخی سگ‌ها با شخصیت‌ها انسانی خاص، عکاس و روتوش کار چه زحمتی کشیده بود و این سری عکس‌ها را در شماره ظاهرا نوروزی یک شماره مجله…

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…

صخره‌های عجیب فنلاندی موسوم به کوماکیوی – هزاران سال تعادل و مبارزه با جاذبه

کوماکیوی Kummakivi یک کلمه فنلاندی است که در انگلیسی به معنی "سنگ عجیب" است. این کلمه اغلب برای توصیف نوعی تشکیل سنگ که شکلی عجیب یا غیرعادی دارد استفاده می‌شود. این نوع سنگ‌ها در سرتاسر فنلاند یافت می‌شوند و به دلیل ظاهر منحصر به فردشان…

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از امتیازبندی جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرح

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از اطلاعات زیر تدوین شده است:۱-جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرحی چون کن، ونیز، برلین، ساندنس و...۲- جوایز انجمن های منتقدانی چون نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی.سی و...۳-فهرست فیلم…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5