مایکروسافت پیش‌بینی می‌کند هر فردی در آینده‌ای نزدیک یک «خود دوم» هوشمند خواهد داشت

0

به تازگی کتاب جدیدی توسط دو نفر از بزرگان صنعت فناوری منتشر شده که پیش‌بینی می‌کند در آینده‌ای نزدیک هر فردی یک خود دیگر یا «alter ego» دیجیتالی خواهد داشت.

کتاب «The Future Computed» توسط «براد اسمیت»، یکی از مدیران ارشد مایکروسافت و سخنگوی بخش هوش مصنوعی این شرکت با همکاری «هری شوم» محقق برجسته این صنعت نوشته شده است.

این کتاب به طور خلاصه، وضعیت هوش مصنوعی در آینده کسب‌وکارها و شرکت‌های تجاری را بررسی می‌کند و به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد هرچه زودتر هوش مصنوعی را در آغوش بگیرند. چون این علم به سرعت در حال توسعه و پیشرفت است.

اگر محققان این حوزه بتوانند دانش و یافته‌های جدید خود را با دیگران و حتا رقبا در میان بگذارند، هوش مصنوعی سریع‌تر از انتظارها به سوی جلو حرکت می‌کند و طی چند سال آینده به تکامل خود خواهد رسید.

در این کتاب، یکی از پیش‌بینی‌های بزرگ صنعت هوش مصنوعی که ممکن است در ۲۰ سال آینده محقق شود؛ ظهور دستیاران دیجیتالی است.

در اینجا، منظور دستیارهای دیجیتالی مانند سیری اپل، کورتانای مایکروسافت و الکسای آمازون نیست؛ بلکه داریم درباره دستیارهایی صحبت می‌کنیم که می‌توانند تمام زندگی یک فرد را کنترل و به دست بگیرند و همه‌چیز را درباره شما (البته با اجازه شما) می‌دانند.

مایکروسافت در خود شرکت‌اش این دستیارهای دیجیتالی را با نام‌های «alter ego» یا «a second self» صدا می‌زند و آن‌ها را برای بهبود هوشمندی افراد در زندگی آینده لازم می‌داند.

یکی دیگر از مباحث کتاب درباره اهمیت انسانیت و عواطف بشری است. نویسندگان کتاب «The Future Computed» پیشنهاد دادند وقتی هوش مصنوعی به مرز تصمیم‌گیری رسید و ظرفیت‌های انتخاب مانند انسان را داشت؛ محققانی با پس‌زمینه‌هایی از علوم انسانی برای راهنمایی هوش مصنوعی نیاز است تا بتوانند همانند انسان فکر کنند و تصمیم بگیرند.

انسانیت‌بخشی به هوش مصنوعی

شرکت‌های فناوری می‌توانند ابزارها را بسازند یا در فرآیند ساخت هوش مصنوعی کمک کنند ولی جامعه چگونه باید از این هوش مصنوعی استفاده کند؟ این موضوع می‌تواند بخشی از تلاش‌ها و گفت‌وگوها در آینده صنعت هوش مصنوعی باشد.

نویسندگان این کتاب در گفت‌وگو با سایت بیزینس اینسایدر می‌گویند:

«ما باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت‌های فناوری بیش از هر کس دیگری درباره چگونگی کار هوش مصنوعی اطلاع دارند ولی به این معنا نیست که این شرکت‌ها بهتر می‌دانند ابزارهای هوش مصنوعی چگونه باید نقش‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی را برعهده بگیرند و سودمند باشند.»

در آینده، «خود دیجیتالی دیگر» توانایی چه کارهایی را خواهد داشت؟ مایکروسافت جزییات زیادی درباره دستیارهای دیجیتالی صحبت نکرده است ولی برخی ایده‌ها مطرح هستند. مثلا، افراد بتوانند در ذهن خودشان با این دستیارهای دیجیتالی صحبت کنند و دیگر نیازی به گفت‌وگوی بلند مانند آن‌چه که امروز شاهدش هستیم؛ نباشیم. فراتر از آن؛ شاهد یک تعامل ذهنی میان افراد و «alter ego» هستیم.

افرادی مانند ایلان ماسک اعتقاد دارند که انسان‌ها در آینده می‌توانند ذهنی با کامپیوترها در تعامل باشند. ماسک یک شرکت به نام «Neuralink» نیز برای توسعه رابط مغز – کامپیوتر راه‌اندازی کرده است.

دومین دستاورد «alter ego» می‌تواند هوشمندتر شدن افراد در آینده باشد. آن‌ها می‌دانند که شما امروز چه برنامه‌ای دارید، کجاها باید بروید، با چه افرادی ملاقات خواهید کرد و چه باید بگویید. بنابراین؛ می‌توانند کارها را برای شما برنامه‌ریزی کنند، ابزارها و وسایل مورد نیاز هر روزتان را مرتب و آماده کنند، ترفندهایی را یادتان بدهند که بهتر و سریع‌تر به هدف برسید و تصمیم‌های سریع‌تر، آگاهانه‌تر و هوشمندتر بگیرید.

اسمیت و شوم می‌گویند لایه‌های هوش مصنوعی جدیدی ساخته می‌شود که:

«باعث تقویت نبوغ انسان‌ها در مسیرهای نامعلومی خواهد شد.»

اگر ما توسط هوش مصنوعی نابود نشویم(همان‌طور که برخی از افراد بدبین نسبت به روبات‌ها انتظار دارند)؛ حتما دیدن «خود دیجیتالی» در آینده جذاب خواهد بود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چگونه با بدشانسی کنار بیاییم + گالری عکس از انواع بدشانسی‌ها!

کنار آمدن با بدشانسی یا شرایط ناگوار می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین استراتژی وجود دارد که می‌تواند به ما برای کنار آمدن با این شرایط کمک کند:احساسات بعد رخداد را بپذیرید: طبیعی است که هنگام مواجهه با بدشانسی احساس ناامیدی،…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

این عکس‌های تاریخی را پیش از این در کمتر جایی دیده‌اید

یک سرباز صربستانی در کنار پدرش که برای ملاقات او به خط مقدم نزدیک بلگراد آمده، خوابیده است. سال گرفتن شدن عکس، حدود 1914/1915یک نگهبان مرزی آلمان شرقی در صبحی که دیوار برلین سقوط کرد، گلی را از طریق شکافی در دیوار برلین هدیه می‌دهد،…

عکس‌های این عکاس فرانسوی مانند تابلوهای نقاشی زیبای سبک امپرسیونیسم هستند

امپرسیونیسم یک جنبش هنری است که در اواخر قرن نوزدهم، عمدتاً در فرانسه ظهور کرد. مشخصه آن تاکید بر ثبت اثرات زودگذر نور و رنگ در دنیای طبیعی است. نقاشان امپرسیونیست به دنبال این بودند که برداشت‌های دیداری فوری خود را از یک صحنه به تصویر…

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…

عکس های هوایی تام هگن از باغ های زیتون اسپانیا – الگوهای زیبای مواج و سنت‌های قدیمی

به مدت هزاران سال، اسپانیا به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ای، تابستان‌های طولانی و گرم و دمای معتدل زمستانی، در تولید زیتون پیشرو بوده است. میوه‌های زیتون که در آب نمک نگهداری می‌شوند و یا آسیاب می‌شوند تا روغن‌های طبیعی از آنها استخراج شوند،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5