گوشی گلکسی S8، چه تأثیری روی آی‌فون 8 می‌گذارد؟

0

سرانجام دو روز پیش گوشی S8 سامسونگ رونمایی شد. گوشی‌ای که طراحی بدنه اغواکننده با آن صفحه نمایش بزرگ لبه تا لبه در مدل‌های S8 و S8پلاس دارد و یک دستیار مجازی هم مجهز شده است.

حالا سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا این گوشی می‌تواند تعدادی از خریداران بالقوه آی‌فون نسل بعدی را از آن خود کند یا دست‌کم خود را گوشی شایسته و پرچم‌داری معرفی کند که از هر حیث هم‌رده و هم‌پای آی‌فون است؟

امسال سال حساسی برای اپل است. اپل در سال‌های مدیریت تیم کوک متهم شده که منبع خلاقیت‌اش از بین رفته و بیشتر یک شرکت دنبال‌کننده شده یا تا یک شرکت جریان‌ساز. بنابراین ما این سال‌ها، فراوان می‌دیدیم که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی هر بار که انتقادی متوجه اپل می‌شد، این جمله هم ذکر می‌شد: اگر استیو جابز بود …!

جالا امسال، در 10 سالگی رونمایی آی‌فون اوریجینال، ما نشسته‌ایم تا اوج هنرمندی اپل را ببینیم. اما می‌دانید مشکل چیست؟

مشکل این است که از همین الان می‌توان حدس زد که با چه گوشی‌ای روبرو هستیم:

یک گوشی با صفحه نمایش لبه تا لبه، با دکمه هوم و اسکنر اثر انگشتی که روی همان صفحه نمایش جاسازی شده‌اند، پردازنده‌ای مقداری قوی‌تر و دوربینی کمی بهتر و البته ارتقاهای نه‌چندان انقلابی نرم‌افزاری، شامل به‌روز شدن سیری.

اینها که بیشتر همان کارهای سامسونگ در S8‌ هستند!

گرچه طرفداران اپل، سعی می‌کنند که به خود بقبولانند که حتما دست‌کم یک تغییر انقلابی را شاهد خواهند بود، اما راست‌اش هر انقلابی در گجت‌سازی، از دید من سه عنصر را لازم دارد:

1- پیشرفت‌های فناوری‌های مادر: مثلا پیشرفت در ساخت مواد و آلیاژها- فناوری نانو- ساخت قطعات متفاوت مثلا یک باتری متفاوت و .. که تازه این پیشرفت‌ها باید هزینه تمام‌شده‌ای در حد منطقی داشته باشند و فقط محدود به تولیدهای آزمایشگاهی گران نباشند.

2- هوشمندی و بینش و آینده‌بینی تولیدکننده گجت که بتواند به سرعت و پیش از رقبا متوجه یک تغییر بنیادی بشود و بی سر و صدا این تغییر را وارد گجت خود کند.

3- این تغییرات در جهت نیاز فعلی بازار یا آرزوهای پنهان در ضمیرناخودآگاه مشتریان باشد که هنوز بر زبان نیامده‌اند. یک تغییر انقلابی ممکن است در جهان نیاز عمده مشتریان باشد که بارها بابت‌اش شکوه و شکایت داشته‌اند. مثلا مشتری‌ها همیشه آرزو دارند که گوشی موبایلی داشته باشند که نیاز به شارژ روزانه نداشته باشد و هر دو سه روز یک بار نیاز به شارژ داشته باشد.

اما یک وقت هم آرزو پنهان است و خود مشتری‌ها هم نمی‌دانند که چه چیز کم دارند! اسیتو جابز در آی‌فون اوریجینال یا آی‌پد باهوش بود و این آرزوها را درک کرده بود. برخی او را متهم می‌کردند که خودش شم فنی بالایی نداشت و تنها یک سفارش‌دهنده قهار بود: «این را می‌خواهم.»، «این یکی باید در گجت بعدی حتما باشد.» اما در نظر بگیرید که خود درک چیزهایی که باید باشند، برای خود یک غریزه والا است.

حالا ماییم و آی‌فون 8 (شاید هم این آی‌فون، آی‌فون X یا آی‌فون پرو نامیده شود.) همان طور که اشاره کردم چیزهای اساسی در مورد آی‌فون بعدی قابل حدس هستند. تغییرات نرم‌افزاری هم ملقمه‌ای از چیزهای ایده گرفته شده از اندروید با یک لعاب و اسم نو و ارتقاهای قطره‌چکانی خود اپل خواهند بود.

به عبارتی در دنیای امروز که همه رقبا به شدت روی هم شناخت دارند و رسانه‌ها تشنه اطلاعات تازه و درزها و رخنه‌های اطلاعاتی نیستند، نسیم پیش‌درآمد یک تغییر بزرگ را حس نمی‌کنیم. اما خب، همچنان دوست داریم چنین تغییری را ببینیم، تغییری که برخی‌ها با ساختن انیمیشن‌ها و ویدئوهایی تخیلی آن را نشان می‌دهند: آی‌فونی که صفحه نمایش قابل گسترش دارد، آی‌فونی که توانایی نمایش هولوگرافیک دارد، آی‌فونی با دوربین سه‌بعدی و …

سؤال بعدی این است که اگر هیچ معجزه‌ای رخ ندهد و آی‌فون 8، همان چیزی باشد که داریم حدس می‌زنیم، همین آی‌فون، آیا شگفت‌زده‌مان نخواهد کرد؟!

قطعا که این کار را خواهد کرد!

چطور؟!

کافی است که رسانه‌ها، مردم و فن‌های اپل در مراسم رونمایی ویدئوهای مراحل ساخت آی‌فون را ببینند و شاهد باشند که حانی آیو با آن لهجه برتیانیایی، به صورت شاعرانه در مورد صفحه نمایش لبه تا لبه، که حتما اسمی خوب برای آن خواهد گذاشت، دارد صحبت می‌کند، ناگهان همه وب می‌شود، توضیح آی‌فون جدید.

همان طور که قبلا هم نوشته بودیم، برخلاف انتظار ما با توده مردم، جمعیتی نیستند که هر سال، به هنگام تعویض گوشی، روی همه مدل‌ها تعمق کنند. اکثر آنها آدم‌های فنی نیستند.

اما بیشتر مردم یک کار را از قبل کرده‌اند:

مانند انتخاب تیم فوتبال محبوب‌شان، شرکت گوشی‌ساز خود را هم انتخاب کرده‌اند. آنها ملت اندروید، سامسونگ یا اپل هستند. برای آنها فقط گوشی بعدی شرکت خودشان اهمیت دارد.

در این میان البته جمعیت سرگردان هم وجود دارند. شاید بشود روی انتخاب آنها تا حدی حساب کرد.

و البته باز هم اتفاقات غیرمترقبه مثبت یا منفی را به حساب آورد: رسوایی‌ای مثل نوت 7 یا یک نوآوری غیرمنتظره از سوی اپل. در غیر این صورت بازار موبایل سال پیش رو هم چندان متفاوت از بازار سال پیش نخواهد شد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…

هوش مصنوعی یکی از تخیل‌های کودکی ما را تصویرسازی کرد: کشتزارهایی از همه چیز: بستنی قیفی –…

شاید سریال کارتونی پینوکیو باعثش شد. شاید هم نه! در آن قسمت دلپذیر و خاطره‌انگیز، روباه مکار و گربه ننه، پینوکیو را فریفتند تا سکه خود را بکارد تا درختی از سکه بروید و بتواند سکه‌های بی‌شمار برداشت کند.سال‌ها از آن زمان گذشته، الان هم…

سفری در شهرهای باستانی دنیا به یاری تخیل میدجرنی

از شهرهای باستانی دنیا بقایایی مانده و بر اساس همین یقایا و توصیف‌ها و تحلیل مورخان، برخی‌ها اقدام به بازسازی رایانه‌ای شهرهای قدیمی کرده‌اند تا شکوه و عظمت آنها را به ما بنمایانند.اما میدجرنی هم راهی آسان برای این تصور بدون نیاز به…

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

چه می‌شد اگر انیمیشن‌های استودیو جیبلی را کسی با آبرنگ می‌کشید – کاری که لوئیز تریر کرده!

در این نقاشی‌های زیبای لوئیز تریر، طرفداران استودیو جیبلی فورا انیمیشن‌های یه یاد ماندنی را که از آنها الهام گرفته شده، تشخیص خواهند داد.لوئیز تریر، نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی با الهام از شخصیت‌های انیمیشن‌های شناخته شده از استودیو جیبلی،…

برآورد میزان موفقیت قرارهای عاشقانه زوج‌ها با هوش مصنوعی و اندازه‌‌گیری میزان همسانی پاسخ‌های سیستم…

در حین یک قرار آشنایی پاسخ‌های فیزیولوژیکی دو نفر حین گفتگو و دیدار با هم هماهنگ می‌شود، این پدیده‌ای است که از آن با نام همسانی فیزیولوژیکی یاد می‌شود.درجه این همگامی با تعامل در مکالمه و کیفیت همکاری همبستگی دارد و بنابراین می‌تواند…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5