به‌روزرسانی انقلابی، باورنکردنی و نویدبخش تلگرام: حالا دیگر به کمک تلگرام می‌توانید مطالب طولانی یا حتی وبلاگی بنویسید و نمایش بدهید – راهنمای کامل تصویری

17

اعتراف می‌کنم که ما وبلاگ‌نویس‌های قدیمی، میانه‌ای با تلگرام نداشتیم. چرا؟

چون تلگرام محیطی مناسب برای انتشار مطالب طولانی نبود و مطالب تولیدکنندگان محتوا در میان، انبوع مطالب کوتاه دیگر، گم و ناپیدا می‌شد.

من بارها در خیالم، روزی را آرزو می‌کردم که یک شبکه اجتماعی جدید مرسوم شود، شبکه‌ای که یادآور روزهای خوش ما در گوگل ریدر قدیمی باشد و در عین حال بین عموم مردم، محبوب باشد.

امشب، اما، به صورت کاملا باورنکردنی تلگرام پوست انداخت و تغییراتی را نوید داد که من در حالی که از کار روزانه خسته بودم و هنوز هم به خاطر مشکل دست چپم، یک دستی تایپ می‌کنم، هم‌اینک از ساعت یک ربع به دوی بامداد، دست به کیبورد شده‌ام، تا این تغییرات را به اطلاع شما برسانم و کاربردهایش را برایتان توضیح بدهم.

نمایش بی‌درنگ مطالب طولانی:

ویژگی انقلابی جدید تلگرام نمایش مطالب طولانی است. حتما می‌گویید که تا پیش از این هم می‌شد در تلگرام مطلب طولانی نمایش داد.

خیر! منظور ما این شیوه قدیمی نیست.

مشکل شیوه قدیمی نمایش مطالب طولانی این بود که نمی‌توانستیم چند عکس در یک نوشته بگذاریم. نمی‌توانستیم در لابلای یک مطلب طولانی هم عکس داشته باشیم و هم صوت و هم ویدئو. نمی‌توانستیم با شیوه‌ای آسان و بی‌دردسر یک مطلب طولانی داشته باشیم که برخی از عبارات آن بولد شده یا لینک‌دار باشد. فونت نوشته را هم نمی‌توانستیم به تناسب بزرگ یا کوچک کنیم.

خلاصه کنم، نمی‌توانستیم با فرمتی شبیه به مقالات یک وبلاگ یا سایت، مطلبی را به اشتراک بگذاریم.

همه اینها باعث می‌شد که کلا از خیر اشتراک مطالب طولانی بگذاریم و تلگرام محیط خوبی برای این کار نباشد. صاحبان سایت‌ها و وبلاگ‌ها، حداکثر کاری که می‌کردند این بود که قسمتی از مقاله خود را به نمایش بگذارند و بعد از آن لینک مطلب را درج کنند. پیدا بود که بیشتر کاربران تلگرام اصلا دوست ندارند که محیط تلگرام را ترک کنند و روی لینک‌ها کلیک کنند، مگر اینکه مجبور شوند و یک مقاله خیلی جذاب یا حیاتی باشد.

اما حالا تلگرام از ویژگی جدیدی رونمایی کرده است به نام instant view. در این ویژگی اگر شما مطلبی را در سایت مدیوم یا سرویس مقاله‌نویسی تلگرام نوشته باشید و لینک مقاله را در تلگرام بگذارید، در زیر مقاله گزینه instant view نمایش داده می‌شود.

با کلیک بر روی این گزینه، کل مقاله به صورت آنی و برق‌آسا نمایش داده می‌شود! یعنی کاربر اصلا لازم نیست محیط تلگرام را ترک کند و منتظر بارگزاری پوسته یک سایت باشد!

پس کار اولی که باید بکنید این است که اپلیکیشن اندروید یا iOS تلگرام خود را به‌روز کنید.

چطور به کمک سرویس مقاله/وبلاگ‌نویسی تلگرام مطلب بنویسیم؟

خیلی ساده. این لینک را در مرورگر اینترنتی خود بوک‌مارک کنید:

http://telegra.ph/

حالا می‌توانید شروع به نوشتن کنید:

  • عنوانی برای مقاله خود انتخاب کنید.
  • اسم خود را بنویسید.
  • متن نوشته را بنویسید.

11-23-2016-2-13-05-am

  • شما می‌توانید هر جا لازم باشد بین سطور و پاراگراف‌ها عکس آپلود کنید.
  • هیجان‌انگیزتر از آن، می‌توانید لینک یک توییت خاص را بین نوشته‌های خود درج کنید تا مطلب به صورت خودکار، نمایش داده شود. حتی عکس توییت هم نمایش داده می‌شود.

11-23-2016-2-13-23-am

  • شما می‌توانید لینک یک ویدئوی یوتیوب یا ویمئو را درج کنید تا نمایش داده شود. البته به خاطر اینکه هر دوی این سرویس‌های اشتراک ویدئو در ایران قابل دسترسی نیستند، ویدئو نمایش داده نمی‌شود. امیدواریم تلگرام به زودی از آپارات پشتیبانی کند.
  • شما می‌توانید کلمات و سطور مورد نیازتان را بولد یا ایتالیک کنید یا به صورت نقل قول درآورید یا آنها را لینک کنید یا فونت آنها را بزرگ و کوچک کنید.

11-23-2016-2-13-54-am

  • دست آخر گزینه انتشار را بزنید و لینک مطلب را در تلگرام در گروه مورد نظر یا در هنگام چت، به اشتراک بگذارید.
  • همان طور که گفتم در زیر مطلب گزینه instant view می‌آید و که کاربران با کلیک بر روی آن می‌توانند، مطلب را به صورت کامل ببینند.

11-23-2016-2-18-36-am

11-23-2016-2-18-59-am

چگونه به کمک مدیوم مقاله بنویسیم و در تلگرام به اشتراک بگذاریم؟

اگر آدمی هستید که خیلی به ندرت مطلب طولانی می‌نویسد، پیشنهاد می‌کنم که از همان شیوه بالا استفاده کنید، اما اگر شخصی هستید که به صورت مرتب می‌نویسد یا اگر می‌خواهید یک وبلاگ‌نویس نو شوید، یا اصلا اگر همین حالا وبلاگ‌نویس هستید، پیشنهاد می‌کنم که از سرویس وبلاگ‌نویسی مدیوم استفاده کنید.

البته مدیوم اصلا سرویس جدیدی نیست. در واقع امکانات آن نسبت به بلاگر یا وردپرس، کمتر است. اما به دلیل اینکه کلیه مقالات نوشته شده در آن، بعد از اشتراک لینک در تلگرام به صورت instant view نمایش داده می‌شوند، من پیشنهاد می‌کنم به این سرویس وبلاگ‌نویسی روی بیاورید.

من هم امشب وبلاگ یک پزشک را در مدیوم ساختم و نخستین پست‌های آزمایشی را در آن درج کردم.

شیوه کار با مدیوم خیلی ساده است:

  • اول باید ثبت نام کنید. البته شما می‌توانید با اکانت گوگل، توییتر یا فیس‌بوک خودتان هم وارد شوید.
  • حالا می‌توانید شروع کنید به نوشتن مطلب. محیط نوشتن در مدیوم خیلی شبیه محیط نوشتن در سرویس مقاله‌نویسی تلگرام است.
  • اینجا هم باید عنوانی برای نوشته خود انتخاب کنید.
  • بعد شروع کنید به نوشتن بدنه پست. در اینجا هم شما می‌توانید عکس و ویدئو و توییت به نوشته خود در جای مورد نیاز ملحق کنید.
  • به صورت مشابهی می‌توانید فرمت نوشته‌ها را تغییر بدهید و آنها را بولد، ایتالیک و لینک‌دار کنید یا اندازه فونت را تغییر بدهید.
  • حالا مطلب را منتشر کنید. لینک مطلب را بردارید و در تلگرام بگذارید.
  • باز هم در زیر مطلب گزینه instant view را می‌بیند که با کلیک روی آن مطلب به صورت آنی نمایش داده می‌شود.

امکانات اضافی سرویس وبلاگ‌نویسی مدیوم چه هستند؟

تا اینجای کار متوجه شدید که چطور می‌شود در تلگرام مطالب طولانی به اشتراک گذاشت و شیوه نوینی از نمایش مطالب را داشت.

اما سرویس وبلاگ‌نویسی مدیوم، امکانات خیلی خوبی دارد که در اینجا به صورت فشرده به آنها اشاره می‌کنم.

1- هر کاربر می‌تواند، وبلاگ‌های مورد نظر خود را دنبال کند.

لطف کنید و وبلاگ یک پزشک در مدیوم را سفارشی دنبال کنید!

11-23-2016-2-36-06-am

بعد از دنبال کردن وبلاگ‌های مورد نظر، مثل توییتر یا اینستاگرام، وقتی وارد صفحه نخست سایت مدیوم می‌شوید، به ترتیب زمان انتشار پست‌های منتشرشده را می‌بینید. با این تفاوت که در اینجا به جایی عکس‌ها یا توییت‌ها، مقالات را خواهید دید.

2- شما می‌توانید هر مقاله را در صورت پسند، لایک کنید. یا اگر در شرایطی هستید که فرصت خواندنش را ندارید، ذخیره‌اش کنید تا بعدا بخوانید.

11-23-2016-2-40-39-am

3- شما می‌توانید برای هر نوشته کامنت بگذارید.

روی آواتار خود کلیک کنید تا گزینه‌های بیشتری را در میدویم ببینید:

11-23-2016-2-44-29-am

4- مدیوم آمارگیر دارد و می‌تواند به کاربر نشان دهد که هر مطلبش چند بار دیده و خوانده شده است. اگر یک پست باز شود، مدیوم آن را معادل خوانده شدن در نظر می‌گیرد و اگر کاربران فقط خلاصه آن را ببینند، مدیوم آن را معادل دیده شدن صرف در نظر می‌گیرد.

5- در قسمت بوک‌مارک‌ها، مقالاتی را که برای دسترسی و خواندن در سر فرصت، ذخیره کرده بودید، مشاهده می‌کنید.

کار با مدیوم ریزه‌کاری‌های زیادی دارد که در فرصت بعدی در مورد آن توضیح خواهم داد.

[mks_separator style=”solid” height=”2″]

چه آینده‌ای برای این ویژگی جدید می‌توان در نظر گرفت؟

ویژگی instant view در نگاه اول شاید یک ویژگی تازه بی‌اهمیت در کنار ده‌ها به‌روزرسانی خرد و کلان تلگرام به نظر برسد. اما برخی از به‌روزرسانی‌ها، ساختار و شیوه استفاده و کاربرد یک سرویس‌ را می‌توانند متحول کنند و به باور من ویژگی instant view تلگرام هم از این دست است.

در روزهای بعد خواهیم دید که کسانی که حرفی برای گفتن دارند به بهره‌گیری از این ویژگی جدید، چهره خواهند شد. دیگر به جز متن‌های کوتاه، عکس و ویدئو، نوشته‌های طولانی هم مجال خودنمایی تلگرامی پیدا خواهند کرد و با سرعت برق و باد همه‌گیر خواهند شد.

تلگرام می‌رود که یک شبه‌سرویس وبلاگ‌نویسی بشود و گرچه خیلی از ویژگی‌های سرویس‌های خالص وبلاگ‌نویسی را در گام اول ندارد، اما شاید به خاطر همه‌گیر و سریع بودن، از همه آنها محبوب‌تر شود.

ویژگی جدید تلگرام، راه آسانی برای نوشتن طولانی و تحلیلی به صورت رایگان و بدون نیاز به داشتن یک سایت/وبلاگ است و همین مطلب محتواسازان/بلاگرهای جدیدی را بعد از مدت‌ها، به ما معرفی خواهد کرد.

از سوی دیگر شاید (شاید) این ویژگی جدید، بتواند راهی برای مقابله با ابتدالی باشد که این روزها ما در تلگرام مشاهده می‌کردیم. حالا دیگر محتوای خوب هم می‌تواند عرض اندام کند!

ویژگی جدید تلگرام چه اثرات منفی احتمالی خواهد داشت؟

در گام اول من دو مورد را می‌توانم پیشبینی کنم:

1- عده‌ای معدود از کاربران ممکن است به هرزنویسی بپردازند یا به صورت مهارنشده‌ای نقض کپی‌رایت کنند و مطالب طولانی سایت‌های دیگر را به راحتی کپی پیست کنند.

2- جو جدیدی که این ویژگی ایجاد خواهد کرد، ممکن است فشار برای بسته شدن و فیل تر تلگرام را بیش از پیش کند و باعث شود که این ویژگی جدید تعدیل شود یا اینکه در آینده‌ای نزدیک تلگرام به کل غیر قابل دسترسی شود.

امیدواریم که با کاربری حساب‌شده ما و ادامه احترام مسئولان به گردش آزاد اطلاعات، هیچ کدام از این سناریوها محقق نشوند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر قرار بود ابرقهرمان‌ها، لباس‌های قرن نوزدهمی می‌پوشیدند

ما عادت کرده‌ایم ابرقهرمان‌ها را در لباس‌های امروز ببینیم و فیلم‌های زیادی هم که بر مبنای کامیک‌بوک‌ها ساخته شده، این تصور را در ذهن ما تشدید کرده‌اند.اما اگر قرار بود همین ابرقهرمان‌ها لباس‌های قرن نوزذهمی می‌پوشیدند، چه می‌شد؟…

یادآوری داستان تصویر تولیدشده زنی که در اینترنت وحشت آفرید و تفسیر کنونی آن ماجرا در عصر انفجار…

او در جایی بیرون است و در جهان موازی احتمالا به کمین شما نشسته. تنها کاری که باید انجام دهید تا او را به وجود بیاورید این است که دستور درست را در یک تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی تایپ کنید!مانند یک طلسم دیجیتالی، کلمات شما مانند یک «ورد…

عکس‌های جالبی که مردم را در «گوگل مپ» به راستی شگفت‌زده کرده است!

گوگل مپ راه خوبی است برای آشنایی با شهرهای نام‌آشنا و یا دورافتاده‌ترین نقاط جهان. اما هر از چند گاهی در گوگل مپ، عکس‌هایی پیدا می‌شود که توجیه‌شان دشوار است یا بسیار خنده‌دار و جالب هستند.این پست مجموعه‌ای است از این عکس‌ها:دورهمی…

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…

نقاشی‌هایی که به بالاترین رقم‌ها قیمت‌گذاری و فروخته شده‌اند

در اینجا می خواهیم لیستی از گران‌ترین نقاشی هایی که در بازار حراجی‌ها به فروش رسیده اند را با هم مرور کنیم. البته هر لحظه امکان تغییر این لیست و جایگزینی نقاشی های دیگری وجود دارد ولی در آن صورت هم می توان نقاشی های زیر را جزء گرانترین های…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
17 نظرات
  1. علیرضادهقان می گوید

    سرویس iftt از medium پشتیبانی میکنه وبرای استفاده ازاین قابلیت انعطاف پذیری بالایی بهتون میده .برحسب توصیه میکنم به صورت ترکیبی استقاده نمایید.

  2. علی پوربافرانی می گوید

    راستش با توجه به ذائقه این روزهای کاربران فارسی زبان،مورد توجه قرار گرفتن این امکان رو خیلی بعید میدونم!
    اما خب آرزوی قلبیم اینه که بشه …

  3. طاها می گوید

    علیرضا جان ظاهرا این سایت Medium.com یا فیلتر شده یا از دسترس خارج شده . به هر حال در حال حاضر متاسفانه نمیشه از سرویس اش استفاده کرد.

  4. علی می گوید

    سلام
    تبریک میگم آقای مجیدی.
    من که وبلاگ نویس نیستم نیز از شنیدن این خبر خیلی خوشحال شدم. این نشون میده چگونه با هوشمندی تلگرام توانسته خیلی سریع رشد کند.
    الان در کانال تلگرام یک پزشک پلاس خیلی خوب دارید از تلگرام استفاده میکنید.
    شما رو تشویق میکنیم جزو اولین وبلاگ های فارسی باشید که ظهور تمام قد در تلگرام با استفاده از instant view داشته باشید و ما هم مثل شیر پشت سر شما هستیم. 🙂

  5. رویا می گوید

    سلام من مطلب که مینویسم و در کانال میگذارم این گزینه instant view نمیاد چرا؟

  6. شهاب سیاوش می گوید

    بر خلاف بقیه سرویس‌های چت با اسم‌های دهن پر کن، هر بار تلگرام با یه ایده جدید میاد که توجهات رو جلب می‌کنه. گروه‌، بات‌، کانال، ماسک، ساختن استیکر،… و الان هم تلگرا.ف و نمایش آنی.
    امکان راستچین و جاستیفای هم اضافه کنه عالی میشه.
    راستی نمایش آنی فعلن رو تلگرام دسکتاپ کار نمی‌کنه گویا.

  7. reza می گوید

    جالبه
    باید دید در اینده وضعیتش چطور میشه و کاربران چه استقبالی ازش می کنن

  8. احسان می گوید

    telegra.ph که فیبلتر شد. medium هم از دسترس خارج شد. دستشون درد نکنه واقعا. این ابزار واقعا به درد ایجاد محتوای سالم و عمیق میخوره.

  9. ihnd می گوید

    تنها ایرانی ها کاربران تلگرام در دنیا هستند و این برای ما باید کمی شک بر انگیز باشد.
    هرچه ویژگی خوب و بد دارد داشته باشد.

  10. مهدی اسدی می گوید

    سلام آقا فیلتر شد رفت

  11. محمدرضا رضائی می گوید

    سلام
    این سرویس برای نسخه دسکتاپ فعال نیست؟

  12. y می گوید

    خب به‌سلامتی «علاج واقعه قبل از وقوع» کردند و telegra.ph رو فیلتر کردند.
    دیگر نگرانی نداشته باشیم.

    1. ihnd می گوید

      دقیقن. یعنی علاج (فیل تر) واقعه (مطالعه عمیق) قبل از وقوع، انجام شد.
      مردم به امور سطحی و مطالعه خبرهای زرد ادامه بدهند که همه چیز امن و امانه.

  13. میلاد اسماعیل زاده می گوید

    سلام
    ایول با پاول که تمام سعی و تلاشش برای بهبود و عالی تر کردن عملکرد تلگرام هستش
    مطمئن ام پاول هم یکی از افراد بزرگ و تاثیر گزار در جهان میشه ، شکی نیست
    خیلی ممنونم از شما که اخرین اخبار تلگرام رو با یک بیان ساده ، برای ما می نویسید
    متشکرم ، سپاس

  14. user می گوید

    ممنون از مطلب بسیار مفیدی که قرار دادید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5