داستان پسر گمشده هندی که بعد از 25 سال با گوگل ارث موفق به یافتن خانواده‌اش شد، فیلم شد – فیلمی با حضور نیکول کیدمن

1

سال 1391 برایتان خبر خیلی جالبی را نقل کردم. خبر مربوط به یک بازرگان هندی‌تبار به نام سارو بیرلی بود. او در کودکی، در سن 5 سالگی وقتی همراه برادرش سوار قطار بود، گم شده بود. خانواده‌اش تصور می‌کردند که او مرده است، اما او زنده بود و با گذایی غذا تهیه می‌کرد و آواره ایستگاه‌های راه آهن هند بود. سرانجام او به پلیس مراجعه کرد. او را تحویل یک انجمن نگهداری از یتمیان دادند، اما از آنجا که کودک اطلاع درستی در مورد محل زندگی‌اش نداشت، موفق با یافتن خانواده‌اش نشدند. سرانجام خانواده‌ای استرالیایی او را به فرزندخواندگی پذیرفتند.

به طور همزمان مادر سارو، علیرغم اینکه پلیس به او گفته بود که فرزندش احتمالا مرده، دست از جستجو برنداشت، اما جستجوهای او بی‌نتیجه بود و او هر هفته برای نیایش و دعا به یک معبد می‌رفت و به یاد پسرش گل سرخ می‌برد.

سال‌های گذشت و سارو در محیط استرالیا بزرگ شد، زبان هندی را فراموش کرد، کاملا انگلیسی آموخت و فارغ‌التحصیل رشته تجارت و مهمانداری شد. اینجا بود که به فکرش رسید که از گوگل ارث استفاده کند و با استفاده از خاطراتش دنبال محل زندگی‌اش بگردد.

خاطرات او بسیار محو بودند. او حتی نام ایستگاهی که در آن گم شده، یعنی ایستگاه بورهانپور را به خاطر نمی‌آورد و فقط می‌دانست با حرف بی شروع می‌شود.

در یکی از شب‌های سال 2011، او در هنگام جستجو در گوگل ارث، به صورت حدسی و با در نظر گرفتن اولین ایستگاهی که بعد از گم شدن سر از آن درآورده بود و سرعت متوسط قطارهای هند، به ایستگاه رسید. به شهری به نام خاندوا رسید. یه یاد آورد که در کودکی چشمه‌ای نزدیک خط آهن بود که در آن بازی می‌کرد و این مسئله با چیزی که در گوگل ارث می‌دید مطابقت داشت.

حالا که حدس می‌زد، ایستگاه راه آهن محل زندگی کودکی‌اش، کجا باشد، کارش آسان شده بود. به فیس‌بوک رفت و یک گروه پیدا کرد که اعضایش اهالی خاندوا بودند. تماس با آنها، حدس او را تقویت کرد که این شهر واقعا زادگاه او است.

سرانجام به این شهر سفر کرد و از اهالی آنجا پرس و جو کرد و آنها او را با خانواده‌ای آشنا کردند که 25 سال پیش، فرزندشان را از دست داده بودند. او عکس‌هایی از خود، در زمانی که گم شده بود، همراه داشت.

نشان دادن آن عکس‌ها به خواهر و برادر دیگرش، تأیید کرد که او واقعا موفق شده است، خانواده‌اش را پیدا کند!

11-25-2016-8-20-09-am

این موضوع سر و صدای در هند و رسانه‌‌های بین‌المللی پیدا کرد.

سارو حالا در شهر هوبارت زندگی می‌کند و با خانواده اصلی‌اش مرتب تماس می‌گیرد. البته مادرش برای اینکه با او تماس بگیرد به خانه همسایه‌اش می‌رود و از کامپیوتر آنها استفاده می‌کند. سارو امیدوار است که بتواند برای مادرس یک خانه بخرد تا او برای تأمین هزینه اجاره خانه، مجبور به کار به عنوان نظافتچی نباشد.

او در سال 2012 یک کتاب با عنوان مسیر طولانی به سوی خانه نوشت.

11-25-2016-8-19-49-am

امروز به صورت تصادفی متوجه شدم که اکران فیلمی با اقتباس از این کتاب و حادثه به نام Lion شروع شده است.

11-25-2016-8-16-34-am

این فیلم را گارث دیویس کارگردانی کرده است و به جز نیکول کیدمن، یک هنرپیشه نام‌آشنای دیگر هم ندارد، هنرپیشه‌ای که او را نخستین بار با فیلم میلیونر زاغه‌نشین شناختیم، یعنی دو پتل.

11-25-2016-8-37-25-am

عکس بالا: سارو بیرلی (راست)، در کنار دو پتل (چپ)

این فیلم نخستین بار در جشنواره فیلم تورنتو ، در 10 سپتامبر، به نمایش درآمد.

در کانال تلگرام «یک پزشک پلاس» می‌توانید ویدئوی تریلر این فیلم و همچنین ویدئویی که در آن سارو بیرلی، در جریان یک سخنرانی، در مورد شیوه جستجوی خانواده‌اش با گوگل ارث توضیح می‌دهد، را تماشا کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

حومه‌نشینی چرا شکل می‌گیرد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟ + گالری عکس‌هایی از زشتی‌های این پدیده

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…

چگونه با بدشانسی کنار بیاییم + گالری عکس از انواع بدشانسی‌ها!

کنار آمدن با بدشانسی یا شرایط ناگوار می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین استراتژی وجود دارد که می‌تواند به ما برای کنار آمدن با این شرایط کمک کند:احساسات بعد رخداد را بپذیرید: طبیعی است که هنگام مواجهه با بدشانسی احساس ناامیدی،…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می‌کردند و هیچ خبری از عکس واقعی در محیط…

دو عکاس به نام مانوئل بختر و و مانوئل رومز رام تصاویر خیره کننده‌ای خلق کردند که آنها را در حال پیاده‌روی در برف، کمپینگ در کوه‌ها و پرواز با هواپیما به سوی مقصدی دور نشان می‌دهد. اما در واقع آنها از در هنگام ثبت همه این عکس‌ها از اتاق…

نقاشی‌هایی که به بالاترین رقم‌ها قیمت‌گذاری و فروخته شده‌اند

در اینجا می خواهیم لیستی از گران‌ترین نقاشی هایی که در بازار حراجی‌ها به فروش رسیده اند را با هم مرور کنیم. البته هر لحظه امکان تغییر این لیست و جایگزینی نقاشی های دیگری وجود دارد ولی در آن صورت هم می توان نقاشی های زیر را جزء گرانترین های…

تصاویر و لطایفی در مورد زندگی در اروپای شرقی

اروپای شرقی هنوز سنت‌های خاص خود را دارد و هنوز به اندازه بخش غربی مدرن نشده است و فرهنگ خاص خود را داراست.به همین خاطر ممکن است ما برخی از روندهای آنجا احساس نزدیکی کنیم.به تصاویر زیر بنگرید:آکوامن بعد از 2 هفته در بلغارستان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. علی آقا می گوید

    جالب بود که من الان وقتی نرم افزار گوگل ارث رایانه ام رو باز کردم اول همین واقعه نمایش داده شد و بعد نقشه رفت روی هند و نشان دادن مسیر ماجرای او.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5