داستان پسر گمشده هندی که بعد از 25 سال با گوگل ارث موفق به یافتن خانواده‌اش شد، فیلم شد – فیلمی با حضور نیکول کیدمن

1

سال 1391 برایتان خبر خیلی جالبی را نقل کردم. خبر مربوط به یک بازرگان هندی‌تبار به نام سارو بیرلی بود. او در کودکی، در سن 5 سالگی وقتی همراه برادرش سوار قطار بود، گم شده بود. خانواده‌اش تصور می‌کردند که او مرده است، اما او زنده بود و با گذایی غذا تهیه می‌کرد و آواره ایستگاه‌های راه آهن هند بود. سرانجام او به پلیس مراجعه کرد. او را تحویل یک انجمن نگهداری از یتمیان دادند، اما از آنجا که کودک اطلاع درستی در مورد محل زندگی‌اش نداشت، موفق با یافتن خانواده‌اش نشدند. سرانجام خانواده‌ای استرالیایی او را به فرزندخواندگی پذیرفتند.

به طور همزمان مادر سارو، علیرغم اینکه پلیس به او گفته بود که فرزندش احتمالا مرده، دست از جستجو برنداشت، اما جستجوهای او بی‌نتیجه بود و او هر هفته برای نیایش و دعا به یک معبد می‌رفت و به یاد پسرش گل سرخ می‌برد.

سال‌های گذشت و سارو در محیط استرالیا بزرگ شد، زبان هندی را فراموش کرد، کاملا انگلیسی آموخت و فارغ‌التحصیل رشته تجارت و مهمانداری شد. اینجا بود که به فکرش رسید که از گوگل ارث استفاده کند و با استفاده از خاطراتش دنبال محل زندگی‌اش بگردد.

خاطرات او بسیار محو بودند. او حتی نام ایستگاهی که در آن گم شده، یعنی ایستگاه بورهانپور را به خاطر نمی‌آورد و فقط می‌دانست با حرف بی شروع می‌شود.

در یکی از شب‌های سال 2011، او در هنگام جستجو در گوگل ارث، به صورت حدسی و با در نظر گرفتن اولین ایستگاهی که بعد از گم شدن سر از آن درآورده بود و سرعت متوسط قطارهای هند، به ایستگاه رسید. به شهری به نام خاندوا رسید. یه یاد آورد که در کودکی چشمه‌ای نزدیک خط آهن بود که در آن بازی می‌کرد و این مسئله با چیزی که در گوگل ارث می‌دید مطابقت داشت.

حالا که حدس می‌زد، ایستگاه راه آهن محل زندگی کودکی‌اش، کجا باشد، کارش آسان شده بود. به فیس‌بوک رفت و یک گروه پیدا کرد که اعضایش اهالی خاندوا بودند. تماس با آنها، حدس او را تقویت کرد که این شهر واقعا زادگاه او است.

سرانجام به این شهر سفر کرد و از اهالی آنجا پرس و جو کرد و آنها او را با خانواده‌ای آشنا کردند که 25 سال پیش، فرزندشان را از دست داده بودند. او عکس‌هایی از خود، در زمانی که گم شده بود، همراه داشت.

نشان دادن آن عکس‌ها به خواهر و برادر دیگرش، تأیید کرد که او واقعا موفق شده است، خانواده‌اش را پیدا کند!

11-25-2016-8-20-09-am

این موضوع سر و صدای در هند و رسانه‌‌های بین‌المللی پیدا کرد.

سارو حالا در شهر هوبارت زندگی می‌کند و با خانواده اصلی‌اش مرتب تماس می‌گیرد. البته مادرش برای اینکه با او تماس بگیرد به خانه همسایه‌اش می‌رود و از کامپیوتر آنها استفاده می‌کند. سارو امیدوار است که بتواند برای مادرس یک خانه بخرد تا او برای تأمین هزینه اجاره خانه، مجبور به کار به عنوان نظافتچی نباشد.

او در سال 2012 یک کتاب با عنوان مسیر طولانی به سوی خانه نوشت.

11-25-2016-8-19-49-am

امروز به صورت تصادفی متوجه شدم که اکران فیلمی با اقتباس از این کتاب و حادثه به نام Lion شروع شده است.

11-25-2016-8-16-34-am

این فیلم را گارث دیویس کارگردانی کرده است و به جز نیکول کیدمن، یک هنرپیشه نام‌آشنای دیگر هم ندارد، هنرپیشه‌ای که او را نخستین بار با فیلم میلیونر زاغه‌نشین شناختیم، یعنی دو پتل.

11-25-2016-8-37-25-am

عکس بالا: سارو بیرلی (راست)، در کنار دو پتل (چپ)

این فیلم نخستین بار در جشنواره فیلم تورنتو ، در 10 سپتامبر، به نمایش درآمد.

در کانال تلگرام «یک پزشک پلاس» می‌توانید ویدئوی تریلر این فیلم و همچنین ویدئویی که در آن سارو بیرلی، در جریان یک سخنرانی، در مورد شیوه جستجوی خانواده‌اش با گوگل ارث توضیح می‌دهد، را تماشا کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…

تنهاترین درخت جهان در کجاست؟

در جزیره دورأفتاده کمپبل، واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب  نیوزلند، صنوبر منفرد سیتکا روییده که به عنوان تنهاترین درخت روی زمین شناخته شده است.نزدیکترین درخت نزدیک به آن آن بیش از ۲۲۰ کیلومتر دورتر، در جزایر اوکلند است، در حالی که…

سازه‌ها و چیزهایی که حس مگالوفوبیای ما را به شدت تحریک می‌کنند – گالری عکس

مگالوفوبیا اصطلاحی است که برای توصیف ترس شدید و غیرمنطقی از اشیاء یا چیزهای بزرگ استفاده می‌شود. کلمه "مگالوفوبیا" از ترکیب دو کلمه یونانی "مگالو" به معنای بزرگ  و "فوبیا" که به معنی ترس یا بیزاری قوی است، گرفته شده است.افراد مبتلا به…

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…
آگهی متنی در همه صفحات
1 نظر
  1. علی آقا می گوید

    جالب بود که من الان وقتی نرم افزار گوگل ارث رایانه ام رو باز کردم اول همین واقعه نمایش داده شد و بعد نقشه رفت روی هند و نشان دادن مسیر ماجرای او.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.