مایکروسافت سرفیس پرو 4 همراه با یک قلم جدید معرفی شد؛ پاسخی به تبلت‌های جدید اپل و گوگل

7

سرانجام مایکروسافت، سرفیس پرو 4، تبلت هیبریدی خود که شاید اولترابوک هم محسوب شود را در مراسم امروز «ابزارهای ویندوز 10» شهر نیویورک معرفی کرد. یک جایگزین برای لپ‌تاپ‌های موجود در بازار و رقیبی جدید تبلت آی‌پد پرو اپل و پیکسل سی گوگل و ده‌ها تبلت دیگر از شرکت‌های سامسونگ، ایسر، ایسوس، لنوو و غیره. بزرگ‌ترین قابلیت‌های سرفیس پرو 4 سبک‌تر و سریع‌تر بودنش نسبت به مدل‌های قبلی است. مایکروسافت به صراحت سرفیس پرو 4 را با مک بوک ایر مقایسه می‌کند و مدعی است 50 درصد سریع‌تر است.

 microsoft_0240 - 1

اجازه بدهید اول به سراغ قیمت این تبلت برویم: 900 دلار. چه زمانی قابل خریداری است؟ از 7 اکتبر می‌توان پیش‌خرید کرد و از 26 اکتبر وارد فروشگاه‌ها می‌شود. شایعات بسیار زیادی به راه افتاده بود که مایکروسافت می‌خواهد در مراسم امروز سرفیس پرو 4 را در دو اندازه صفحه‌نمایش عرضه کند اما در نهایت این‌طور نشد و خبر غافل گیرکننده رونمایی از یک لپ‌تاپ سرفیس بوک بود. سرفیس پرو 4 یک صفحه‌نمایش 12.3 اینچی دارد که سه اینچ از مدل قبلی بزرگ‌تر است و به نظر می‌رسد برای کار با ویندوز 10 مناسب‌تر است.

microsoft_0251 - 1

تراکم این صفحه‌نمایش 267 پیکسل در هر اینچ است که مجموعاً 5 میلیون پیکسل خواهد داشت. این تعداد پیکسل باعث می‌شود تصاویر زنده و بسیار با کیفیت نمایش داده شوند و تجربه دنیای واقعی را منعکس کنند. جنس این صفحه‌نمایش از شیشه گرویلا 4 است. مایکروسافت می‌گوید می‌توانست این تبلت را باریک‌تر از این هم بسازد ولی چون روی استفاده از یک درگاه USB کامل اصرار داشته است، چیزی ساخته که اکنون می‌بینیم. گفتیم که سرفیس پرو 4 نازک‌تر شده است: حرکت از 9.1 میلی‌متر به 8.4 میلی‌متر. ضخامت شیشه صفحه‌نمایش نیز فقط 0.4 میلی‌متر است.

microsoft_0243 - 1

پردازنده این دستگاه از نسل اسکای‌لیک اینتل بوده که همراه با آن 16 گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی گنجانده شده است. مایکروسافت می‌گوید با استفاده از پردازنده‌های پرقدرت اینتل کارایی دو چندانی به این تبلت داده است و در مقایسه و رقابت با سایر تبلت‌های بازار یک سروگردن بالاتر است.

microsoft_0277 - 1

مایکروسافت قلم استایلوس تبلت‌های سرفیس پرو را نیز به‌روزرسانی کرده و در پنج رنگ عرضه می‌کند. این قلم از تراشه اختصاصی مایکروسافت و فناوری G5PixleSense بهره می‌برد و مجهز به قابلیت‌های مغناطیسی برای چسبندگی بیشتر به سرفیس، پاک‌شوندگی در انتهای قلم و سطح فشار 1024 است.

microsoft_0263 - 1

این قلم تا یک سال شارژ دارد و باتری آن قابل تعویض نیست. مایکروسافت می‌گوید این قلم در هماهنگی و سازگاری کامل با ویژگی‌های ویندوز 10 و برخی نرم‌افزارها مانند کورتانا است.

microsoft_0271 - 1

از دیگر ویژگی‌های جدید سرفیس پرو 4 استفاده از یک اسکنر اثر انگشت روی صفحه‌کلید و استفاده از یک ترک‌پد شیشه‌ای بزرگ‌تر است. این قابلیت‌ها را در کنار فهرست بلندبالای ویژگی‌های ویندوز 10 بگذارید تا بتوان تصور درستی از توان و قدرت این تبلت به دست بیاورید.

 microsoft_0293 - 1

اینکه در کمتر از یک ماه سه شرکت صاحب نام و مدعی دنیای فناوری، اپل و گوگل و مایکروسافت اقدام به معرفی تبلت‌های جدید خود کنند؛ یعنی خبرهای بزرگی در راه است و شاهد تغییراتی در بازار و همین‌طور رقابتی سخت خواهیم بود. سه تبلت با سه دیدگاه ساخت و سه نوع سیستم‌عامل iOS 9، اندروید مارشمالو و ویندوز 10. هم رقابت سخت‌افزار این تبلت‌ها دیدنی است و هم سیستم‌عامل و برنامه‌های کاربردی آن‌ها گفتنی‌های جذابی خواهند داشت. خوب این برای ما کاربران خوب است یا بد؟ مطمئناً جذاب و دیدنی خواهد بود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…

10 عکس بسیار زیبا از درخت – انتخاب شده از عکاسان خلاق

درخت‌ها زندگی‌بخش زمین و مایه زیبایی آن هستند. انسان‌ها هزاران سال است که آنها بهره می‌برند و تا توانسته‌اند پهنه زمین برخوردار از زیبایی‌شان را کمتر و کمتر کرده‌اند. درختان متنوع با شکل و آرایش متفاوت ریشه، تنه، شاخه‌ها و برگ‌ها، چشم‌نواز…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
7 نظرات
  1. امید می گوید

    با اینکه کلا با ماکروسافت رابطه خوبی ندارم ولی واقعا سرفیس ها رو کلا دوس دارم . واقعا جالب تر از ای پد ها هستند .

  2. حسین می گوید

    معلوم نیست این ۳ تا تا کی میخوان بجنگن
    یکی دم از راحتی میزنه (آی او اس)
    یکی دم از آزادی (اندروید)
    و دیگری دم از استقلال (ویندوز)

    نه میشه بیخیال راحتی آی او اس شد
    نه میشه قید آزادیه عمل اندروید رو زد
    و نه نداشتن خود اکتفایی و تولید محتوای ویندوز!

  3. ناصر می گوید

    آقای دکتر پیداش نیست؟ اگه حالا کنفرانس اپل بود حتی واسه طرز راه رفتن و لباس پوشیدن مجریان کنفرانس مقاله ها می نوشت

  4. M.N می گوید

    اصلا مقایسه کردن سرفیس با آیپد پرو درست نیست
    الان تمام محصولات ادوبی مثل فوتوشاپ، لایت روم، ایلاستریتور، ایندیزاین، پریمیر پرو، افتر افکتز و آدیشن همگی قادر خواهند بود داده های ورودی شما هم از طریق انگشت و هم کیبورد معمولی یا ترکپد و استایلوس را دریافت نمایند.
    ولی برای آیپد پرو یک نسخه غیر کامل فقط فتوشاپ عرضه شده
    تو کنفرانس مایکروسافت سرفیس پرو دوبرابر مکبوک ایر قدرت داره و اصلا مایکروسافت آیپد پرو حتی قابل قیاس قرار نداد

  5. Mohammad Reza می گوید

    این رقیب مک بوک ایر هست و Surface Book رقیب مک بوک پرو.مقایسه ی این با تبلت اندرویدی یا ios اشتباهه به نظرم

  6. zhilevan می گوید

    سرفیس سه رو یکی از دوستان داشت، مدتی هم دست من بود، به نظر من به جز داغ کردنش در بقیه حالات یه جایگزین خوب و مناسب برای لب تاپ بود.
    با بزرگتر شدن سایزش شاید طیف بیشتری از آدم های که مدتی زیادی رو پشت سیستم هستن به خودشون بکشونه،

  7. علیرضا می گوید

    احسنت . اپلی های یک پزشک گم و گور شدن آیا؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5