غافل‌گیری بزرگ مراسم دیشب مایکروسافت: باریک‌ترین و قدرتمندترین لپ‌تاپ دنیا به نام سرفیس بوک

16

به نظر می‌رسد مایکروسافت هم راه و رسم مخفی‌کاری را از اپل یاد گرفته است. از ماه‌ها قبل شایعه‌هایی درباره رونمایی از یک محصول خارق‌العاده در مراسم 6 اکتبر مایکروسافت پخش شده بود اما هیچ‌کس فکر نمی‌کرد یک لپ‌تاپ باشد؛ بلکه بیشتر حدس و گمان‌های پیرامون یک مدل جدید سرفیس پرو یا یک اسمارت‌فون بسیار رده بالا بود. چون به ذهن هم خطور نمی‌کرد مایکروسافت بخواهد وارد بازار نوت‌بوک‌ها شود.

surfacebook4_1020.0

مایکروسافت در مراسم دیشب پیروز شد و توانست خبرنگاران رسانه‌های فناوری و همین‌طور میلیون‌ها طرفدار و دنبال‌کننده خبرهای مراسم «ابزارهای ویندوز 10» را با معرفی یک لپ‌تاپ به نام Surface Book غافل‌گیر کند. یک دستگاه هیبریدی اصطلاحاً 2 در 1 که باید مدل پیشرفته‌ها سرفیس پرو 4 محسوب‌اش کرد. موجودی زیبا، سبک، نازک و دل‌فریب که باعث شد تیتر یک سایت‌ها شود و سایه‌ای روی سرفیس پرو 4 و لومیای 950 معرفی شده در همین مراسم بیندازد. درباره اینکه چرا مایکروسافت لپ‌تاپ تولید کرد و هدفش چیست بعداً می‌شود مفصل صحبت کرد اما اکنون مهم این است که از اولین ساعت پس از معرفی این دستگاه همه عاشقش شدند و از آن به عنوان یک پی‌سی هیبریدی تمام عیار بی‌نقص و عیب یاد می‌کنند.

surface-book-hero

این لپ‌تاپ مجهز به یک صفحه‌نمایش 13.5 اینچی با فناوری PixelSense و دقت تصویر 3000 در 2000 پیکسل و تراکم 267 پیکسل در هر اینچ است. PixelSense فناوری اختصاصی مایکروسافت برای سازمان‌دهی مجموعه‌ای از اشیا در یک صفحه‌نمایش است. مثلاً اسکنرهای اثرانگشت، فشارهای دست و چیزهای دیگر روی این نوع صفحه‌نمایش‌ها تشخیص و سازمان‌دهی و مدیریت می‌شوند. با وجودی که اندازه این لپ‌تاپ ان‌قدرها هم کوچک نیست ولی وزنش تنها 1.5 کیلوگرم همراه با صفحه‌کلید است که جزو سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های دنیا رده‌بندی می‌شود. این صفحه‌نمایش تصاویر خیره‌کننده‌ای را نمایش می‌دهد و از حساسیت لمسی ده انگشتی پشتیبانی می‌کند.

screen%20shot%202015-10-06%20at%2011.22.04%20am

مایکروسافت برای پردازنده این دستگاه به سراغ اینتل و تراشه‌های نسل ششم Core i5 و Core i7 رفته است تا خیال‌اش از بابت پردازش‌های سنگین و سرعت سوگلی‌اش راحت باشد. در کنار این پردازنده‌ها 8 تا 16 گیگابایت حافظه رم قرار می‌گیرد و در برخی مدل‌های Core i5 شاهد یک پردازنده گرافیکی مجتمع HD 520 و در برخی دیگر از مدل‌های Core i5 و همین‌طور Core i7 یک پردازنده گرافیکی از سری جی‌فورس انویدیا استفاده شده است. هارددیسک دستگاه از نوع SSD و با ظرفیت‌های 128 تا یک ترابایت تدارک دیده شده است.

Microsoft-Surface-Event-109-1280x720

مایکروسافت می‌گوید سرفیس بوک 12 ساعت شارژ باتری می‌دهد و در تمام این 12 ساعت می‌توانید ویدیو تماشا کنید. درگاه‌های سرفیس بوک نیز دو درگاه USB 3.0، یک شکاف کارت حافظه SD، درگاه Mini DisplayPort و جک هدفون است. در بخش قابلیت‌های ارتباطی نیز مایکروسافت چیزی کم نگذاشته و بلوتوس 4 و وای‌فای 802.11ac را شاهد هستیم. دو دوربین یکی در جلو با قدرت 5 مگاپیکسل و دیگری در پشت دستگاه با توان 8  مگاپیکسل از دیگر خبرهای جالب هستند. دوربین پشت می‌تواند فوکوس خودکار داشته باشد و در کیفیت 1080p فیلم‌برداری کند.

Microsoft-Surface-Event-103-1280x720

به راحتی می‌توان حدس زد این دستگاه یک تبلت هم هست. وقتی داک صفحه‌کلید را به پشت خم کنید به یک تبلت اندازه بزرگ تبدیل می‌شود که برای کار در ویندوز 10 بسیار مناسب است. مایکروسافت برای کاهش وزن تبلت و صفحه‌نمایش سرفیس بوک پردازنده گرافیکی را در صفحه‌کلید جاسازی کرده است. در این شرایط، وقتی دارید به عنوان یک تبلت استفاده می‌کنید، پردازنده گرافیکی هم متصل است و در واقع شما دارید با قدرت محاسباتی و گرافیکی یک لپ‌تاپ همانند تبلت بازی می‌کنید. وقتی هم داک صفحه‌کلید را جدا کنید، یک پردازنده گرافیکی مجتمع شده روی صفحه‌نمایش و تبلت هست که بتوانید کارهای روزانه‌ را با کیفیت خوب انجام دهید. جنس انتخاب شده برای این لپ‌تاپ نیز محکم و مقاوم گزارش شده است و به‌خصوص صفحه‌کلید بسیار ارگونومیک و خوش‌دست است و همانند دیگر لپ‌تاپ‌های از رنگ پس‌زمینه استفاده می‌کند. همچنین این صفحه‌کلید به یک ترک‌پد شیشه‌ای لمسی مجهز است.

همانند دیگر محصولات معرفی شده در مراسم 6 اکتبر مایکروسافت، سرفیس بوک از 7 اکتبر قابل سفارش دادن است و از 26 اکتبر وارد فروشگاه‌ها می‌شود. قیمت پایه مدل 8 گیگابایتی حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایت 1500 دلار اعلام شده است که خوب طبیعی است گران باشد.

خوب نظر شما چیست؟ آیا پسند می‌کنید؟ یا با مایکروسافت بر سر این موضوع که «باریک‌ترین و قدرتمندترین پی‌سی دنیا تا کنون» موافق هستید؟


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

جالب و گاهی خنده‌دار: آدم‌هایی که خیلی شبیه تابلو یک آگهی کنارشان هستند!

گاهی شباهت آدم‌ها به هم عجیب به نظر می‌رسند. حالا در نظر بگیرید که کاملا تصادفی اشخاصی در کنار تابلویی یا آگهی دیواری ایستاده باشند و چهره آنها به یکی از شخصیت‌های تابلو یا آگهی شباعت زیادی داشته باشد یا اصلا فرد افزونه‌ای برای مفهوم تبلیغ…

نقاشی‌هایی که به بالاترین رقم‌ها قیمت‌گذاری و فروخته شده‌اند

در اینجا می خواهیم لیستی از گران‌ترین نقاشی هایی که در بازار حراجی‌ها به فروش رسیده اند را با هم مرور کنیم. البته هر لحظه امکان تغییر این لیست و جایگزینی نقاشی های دیگری وجود دارد ولی در آن صورت هم می توان نقاشی های زیر را جزء گرانترین های…

عکس های هوایی تام هگن از باغ های زیتون اسپانیا – الگوهای زیبای مواج و سنت‌های قدیمی

به مدت هزاران سال، اسپانیا به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ای، تابستان‌های طولانی و گرم و دمای معتدل زمستانی، در تولید زیتون پیشرو بوده است. میوه‌های زیتون که در آب نمک نگهداری می‌شوند و یا آسیاب می‌شوند تا روغن‌های طبیعی از آنها استخراج شوند،…

با این تصاویر کارت پستال خیلی قدیمی در دهه ۱۹۰۰ آمریکایی‌ها، تصور خود از ۱۰۰ سال بعد را نشان داده…

مجموعه‌ای جذاب از کارت پستال‌های عجیب و غریب و در عین حال جذاب از استیون آر. شوک، دیدگاه‌هایی را ارائه می‌دهد که در دهه ۱۹۰۰ تصور شده است و نشان می‌دهند که چگونه شهر‌ها، شهرک‌ها و دهکده‌ها در سراسر ایالات متحده ممکن است طی ۱۰۰ سال آینده…

عکس‌های نوستالژیک: آدم‌های و تلویزیون‌هایشان در دوره اوج تلویزیون

دوره اوج شکوه تلویزیون کی بود؟ دست‌کم دوره اوج مونواوگ چه زمانی بود؟یک زمانی تلویزیون پیشرفته‌ترین وسیله ارتباطی ما با دنیای خارج بود. الان تلویزیون‌های هوشمند، گوشی و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها جای آن به اصطلاخ متکلم وحده را گرفته‌اند.…

عکس‌های دلپذیر این سلبریتی‌ها با میدجرنی نسخه پنج و این دستور ایجاد شده که شما هم می‌توانید از آن…

تصور کنید که بخواهید عکس‌هایی از شمار قابل توجهی از سلبریتی‌ها داشته باشید که همه در حال انجام یک کار واحد هستند، آن هم در یک شرایط نوری یکسان.در شرایط عادی که نمی‌شود به همه‌شان دیکته کرد که ژست مورد نظر ما را بگیرند. اما هوش مصنوعی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
16 نظرات
  1. امین می گوید

    محصول منحصر به فردی است اما قیمت بالای آن فروشش را محدود می کند.

    1. نادر نادرشاهی می گوید

      قیمتش تنها بالا نیست
      براساس این مقاله
      http://www.extremetech.com/computing/215895-microsoft-surface-book-vs-apple-macbook-pro-which-one-deserves-your-dollars
      بیشتر ادعاهای مایکی توی کنفرانس معرفی دروغی بیش نبوده و توی اکثر زمینه ها با وجوو قیمت بالاش زیر مکبوک پرو قرار میگیره
      پردازنده
      گرافیک
      پنل نمایش
      عمرباطری
      پایداری سیستم عامل و میلیونها ویروس و هنگ و گیر گرفتاری ویندوز

  2. rvc08435 می گوید

    به نظر می‌رسد مایکروسافت هم راه و رسم مخفی‌کاری را از” اپل “یاد گرفته است.!!
    آره خیلی اونا مخفی کارند که همیشه یه ماه قبلش رندر شده گوشی و مک بوکش پخش میشه.

  3. علی روشنایی می گوید

    بسیار عالی بنظر میرسه. مشتاق دیدارمش از الان!

  4. فرهنگ می گوید

    احتمالن میکروسافت هم چون گوگل باید بخش سافت وری اش را که تحت عنوان ‘میکروسافت’ است در زیرمجموعه شرکت بزرگتری قرار دهد که نام آن برازنده این سازنده برتر کامپیوترهای شخصی باشد.

  5. فرهنگ می گوید

    ضمنن خبرهای پی در پی از این شرکت ، سرفیس پرو 4 ، لومیا 950 ، و سرفیس بوک ، بدنبال موفقیت سرفیس پرو 3 و ویندوز 10 اذهان عمومی را نسبت به داوری در مورد آن شرکت متحول خواهد کرد. امیدوارم شرکتهای سازنده دیگر با رقابت با این حریف تازه کار در زمینه سخت افزار، توانایی های بیشتری از خود بروز دهند.

  6. بهنام می گوید

    کاش ویندوز 10 هم همینقدر خوب و خوش دست طراحی شده بود. مایکروسافت بعد از ویندوز 7 هنوز نتونسته یک UI بهینه طراحی کنه، دوگانگی موجود توی ویندوز 10 واقعا آزار دهنده ست، هنوز هم رگه هایی از باگ ها و ایرادهای عجیب نسخه های قدیمی توش مونده.

  7. وحید می گوید

    داک صفحه کلید قابلیت خم شدن به پشت رو نداره. برای اینکار لازم صفحه نمایش از کیبورد جدا بشه و برعکس به کیبورد وصل بشه

  8. فرشاد می گوید

    باریک شدن و قدرتمند شدن به قیمت داغ کردن سی پی یو و آسیب دیدن قطعات داخلی؟! هرگز!
    لابد میگید خوب! کول پد میذاریم زیرش :دی

    1. سروش می گوید

      شما الان از این دستکاه استفاده کردید که میگید داغ میکنه؟
      سایتی بررسی کرده این دستگاه رو که توش نوشته باشه داغ میکنه؟
      اصلا تا حالا بررسی شده؟
      اصلا شما خوندید سیستم خنک کنندگیش چطوریه؟
      اصلا شما … ؟؟؟

      دست از کارشناسی های بیخود بر داریم. انقدر ندونسته نظر ندیم.
      “بزرگ شیم”

      1. میلاد می گوید

        دقیقا درست میفرمایید، کارشناسی چرا میکنن
        در ضمن در مورد نسل ششم پردازنده هم باید بگم که میشه گفت اصن گرم نمیکنن و خنک میمونه

      2. فرشاد می گوید

        هر دیوایسی که سی پی یوی بالای چند گیگاهرتزی داشته باشه قطعاً حرارتی ایجاد میکنه که دفع اون به راحتی امکانپذیر نیست. هیچ تولید کننده‌ای هم نمیتونه بخاطر ابعاد بزرگ رادیاتور موردنیاز، طراحی بدنه رو تغییر بده، پس سروصداش رو در نمیارن که بفروشن. ولی مشتری بیچاره و بیخبر بعد از یک سال کار کردن با محصول (گیم و پروسس زیاد سی پی یو) کم کم شاهد ایرادات سخت افزاری و ملاقات روزی چند بار با صفحه آبی خواهد بود! در مورد نقد و بررسی هم هیچ ساتی حتا the verge هم اونقدرها وقت نداره که بخواد کار سنگین از دستگاه بکشه و نتیجه رو مشاهده کنه. عملاً تاثیر خرابی قطعات سخت افزاری بدلیل حرارت بالا بعد از یک سال (بسته به کارکشیدن) خودشون رو نشون میده.

  9. mohammad می گوید

    اززوقتی که اولین نسخه سرفیس اومده بود دوست داشتم که مایکروسافت یچیزی شبیه لپ تاپ بزنه که حالا تونست وزد.حالم از لپ های تنبل توی بازار بهم میخوره اونم بااین وزن بالاشون عملاهیچ فایده وکاربردی برای منی که همیشه اینور واونور میرم ندارن ودورریختن پول هستن
    برای مک بوک هم باسیستم عامل خاصش نمیشه هزینه کرد خوشبختانه مایکروسافت خیلی باهوشمندی وآهسته داره پیش میره وتوسنت بااین محصول دل کابرای ویندوز رو دوباره بدست بیاره به نظرمن این محصول فقط کم بودکه اضافه شد تونسخه های بعدی حتماکاملترازاینی که هست میشه
    خود سرفیس پرو رونمیتونستم بگیرم دلیلشم بخاطر کاور ش هست که برای تایپ واستفاده روی زانو مناسب نیست اما سرفیس بوک طراحی ارگانیک بهتری داره دقیقابه نیازهای یک کاربر توجه شده توی این محصول.
    قیمتشم بالاست چون بهترینایس الان بازار روتوی خودش جمع کرده.

  10. فروش هاست می گوید

    یه رویاست

    خیلی عالیه واقعا

  11. المپیک می گوید

    ممنون بابت مقالتون

  12. علیرضا می گوید

    متاسفانه خیلی از اپلی ها دهنشون وا مونده . بنده که اصلا حوصله بحث درباره محصولات الکترونیکی رو ندارم ولی تو این مورد اپلی ها اونجاشون داره بدجور می سوزه . یه جوری هم درباره هنگ ویندوز صحبت می کنن . که انگار نه انگار میلیون ها کاربر دارن از نسخه های مختلف ویندوز استفاده می کنن .
    یاد مقاله یک پزشک افتادم که می گفت مایکروسافت داره شبیه گوگل میشه و گوگل داره شبیه مایکروسافت میشه (یعنی مایکروسافت داره سر و سامونی به خودش میده )

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5