آیا گوگل در حال آزمایش نسخه دوم گوگل گلس است؟

2

چند ماه پیش ما از این خبر که گوگل دیگر در نظر ندارد، گوگل گلس را به صورت همگانی و انبوه عرضه کند، برآشفته شدیم.

می‌شد که حدس زد، این وسیله بتواند تحوه تعامل کاربران را با هم تغییر بدهد، کاربردهای متنوعی پیدا کند و باعث انتشار و به‌اشتراک‌گذاری انبوهی از عکس‌های و ویدئوهایی شود که سابق بر آن کاربران به خاطر غیرمترقبه بودن وقوع سوژه‌ها، از ضبط و ثبت آنها، ناتوان بودند.

7-5-2015 6-13-36 PM

اما گوگل در ادامه سیاست‌ها آشفته چند سال اخیر خود، به ناگاه، کار روی گوگل گلس را تا حد زیادی متوقف کرد و عرضه آنها را محدود کرد.

دلیل این کار چه می‌توانست باشد؟

– نخستین چیزی که به نظر می‌رسد این است که هنوز فناوری‌های مورد نیاز برای تولید یک محصول انقلابی، در دسترس نیستند. مثلا ما هنوز باتری‌هایی که بتوانند انرژی این وسیله را برای 24 ساعت، تأمین کنند نداریم. این محدودیت‌های سخت‌افزاری، که شاید گوگل در آزمایش‌های اولیه متوجه آنها شده بود، وسیله را شبیه یک ایده ناکام می‌کردند.

– چیز دیگر شاید این بوده باشد که گوگل متوجه شده بود، حتی در کشورهای غربی، گرفتن بی سر و صدای عکس و ویدئو با این عینک‌ها باعث مناقشه‌های قانونی و در مواردی درگیری شهروندان با هم شود. به عبارتی جامعه هنوز یارای هضم این وسیله نبوده است.

– مسئله دیگر همان آشفتگی مدیریتی در گوگل و عدم تمرکز آن روی عرصه‌های سودده است. گوگل در این سال‌ها عادت دارد که پروژه‌های را با سر و صدای فراوان شروع کند و بعد متوقف‌شان کند.


اما این هفته خبری منتشر شد که امیدهایی را در مورد احیای پروژه گوگل گلس، زنده می‌کند.

این هفته کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا، مجوز استفاده از یک وسیله با نام رمز GG1 را صادر کرد. آیا GG1 مخفف گوگل گلس 1 است؟

نمی‌توانیم مطمئن باشیم، اما شنیده‌های حاکی هستند که این وسیله نسخه Enterprise گوگل گلس است و گوگل بعد از نسخه اکسپلورر، گوگل گلس را فراموش نکرده است و در حال ساختن نسخه دوم آن است.

چرا گوگل انگیزه دوباره کار روی گوگل گلس را پیدا کرده است. باز هم نمی‌دانیم، شاید موضوع کار رقیب آن -مایکروسافت- روی یک وسیله پوشیدنی واقعیت مجازی به نام هولولنز باشد.

7-5-2015 6-17-43 PM

واقعیت این است که ما انسان‌ها رفته رفته، از ارتباط با واسطه با وسایل هوشمندان خسته شده‌ایم، ما چند سال پیش از ماوس و کیبورد خسته شدیم و به دنیای تبلت‌ها و گجت‌های لمسی روی آوریدم و حالا حتی لمس هم برای ما خسته‌کننده شده است و دوست داریم که گجت‌هایی داشته باشیم که با آمیختن واقعیت مجازی و لمس، به صورت بی‌فاصله‌ای بر بدن ما بنشینند!

راست‌اش را بخواهید خیلی از ماها از همان زمانی که فیلم گزارش اقلیت را دیدیم که در آن تام کروز، با اشارات دست با کامپیوتر کار می‌کرد، مفتون این نوع تعامل با واسیل هوشمند شدیم.

7-5-2015 6-22-52 PM

مثل بسیاری از آرزوهای ما، چه بخواهیم و چه نخواهیم، در سال‌های بعد به این سو حرکت خواهیم کرد. شاید گوگل کلس بتواند اولین محصول کارا در این مورد بشود، شاید هم نه. اما می‌‌شود حدس زد که حتی اگر هیچ زمانی گوگل گلس را بر سر کاربران انتهایی نبینیم، این محصول دست‌کم، کاتالیزوری در جهت حرکت انسان‌ها به سمت رابطهای کاربری متفاوت و وسایل هوشمندی کاربردی و کارا شود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چگونه با بدشانسی کنار بیاییم + گالری عکس از انواع بدشانسی‌ها!

کنار آمدن با بدشانسی یا شرایط ناگوار می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین استراتژی وجود دارد که می‌تواند به ما برای کنار آمدن با این شرایط کمک کند:احساسات بعد رخداد را بپذیرید: طبیعی است که هنگام مواجهه با بدشانسی احساس ناامیدی،…

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…

عکس‌های بی‌نظیر از آبشارهای رنگارنگ دریاچه‌های پلیتویس در کرواسی و مقایسه آنها با فصل یخ‌زده

نوشته: تاماس دومبورا توثمن چهار سال پیش در فصل زمستان از دریاچه‌های پلیتویس بازدید کردم و از دنیای زیبا و یخ زده آنها با آبشارهای یخی و مناظر سفید عکس گرفتم.اخیراً دوباره به این دریاچه‌ها بازگشته‌ام تا از همان منظره خیره‌کننده عکس…

اگر در این لحظات تاریخی حساس، شخصیت‌های مهم عکس سلفی می‌گرفتند

عکس سلفی به مفهوم کنونی آن مدت یک دهه است که مرسوم شده و به مفهوم گرفتن عکس آینه‌ای یا تکنیک‌های گرفتن عکس با شاتر زمان‌دار قدمت آن به زمان عکاسی برمی‌گردد.اما تصور کنید که در این لحظات مهم تاریخی، شخصیت‌ها دست به دوربین می‌شدند و به…

خاطره‌بازی‌ با هم‌خوابگاهی‌ها و هم‌خانه‌های کثیف زمان دانشجویی!

الان را نمی‌دانم، اما داشتیم هم‌خوابگاه‌هایی و هم‌اتاقی‌هایی که نظم و بهداشت برایشان اولویت نبود. شاید یک جور لج و لجبازی برای نامرتب بودن و نشان دادن بی‌حالی و غم فلسفی هم در کار بود.ظرف‌های نشسته که دست کم مواد غذایی داخلشان تخلیه…

وقتی با اشعه ایکس از اشیای عادی عکس بگیرید؛ شگفت‌زده می‌شوید! کاری که آندری دومان کرد

مجموعه عکس‌های اشعه ایکس می‌توانند اشیاء روزمره را به روشی باورنکردنی و منحصر به فرد نشان دهند.آندری دومان، عکاس تجاری، حدود یک سال است که این کار را می‌کند. زمانی که دومان کاری را برای مشتریان انجام نمی‌دهد، دوست دارد پروژه‌های شخصی را…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. سیجانی می گوید

    ای بابا از دست این گوگل، میگن آشپز که دوتا شد آش یا شور میشه یا بی‌نمک! دوتا رییس داشتن همینه دیگه. یک پروژه رو با بهترین کیفیت شروع کن و همینجور ادامه بده مثل اپل و مایکروسافت!

  2. mehdi می گوید

    از گوگل و سابقه ی خوبی که در ارائه محصولات جدید داشته همچین انتظاری نمی رفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.