راه‌هایی ساده برای رهایی از رخوت و تنبلی

10

شاید کمتر تا کنون به این مسئله توجه کرده باشید که گاهی کمبود انرژی و خستگی مداوم ما به دلیل عادت‌ها و نوع زندگی ماست، بنابراین همواره این امکان  وجود دارد تا با تغییر عادات روزمره سطح انرژی خود را بالا ببریم. به عنوان مثال شاید به دلیل افسردگی که برای شما ایجاد شده است، ترجیح بدهید مدتی در خانه تنها بمانید و استراحت کنید. در نتیجه مدتی کم تحرکی، کم‌کم انرژی خود را برای فعالیت و مفید بودن از دست دهید و با گذشت زمان هر روز خسته‌تر شده و تمایل شما به استراحت بیشتر خواهد شد. غالب ما اطلاعات کافی در خصوص سطوح انرژی و تقویت و یا حتی تضعیف آن نداریم در نتیجه خارج شدن از شرایط موجود گاهی بسیار دشوار خواهد بود. گویی میخ‌های آهنین ساعت‌ها شما را به کاناپه جلوی تلویزیون یا تخت دوخته‌اند. در این مقاله تکنیک‌هایی را مرور می‌کنیم که می‌تواند برای رهایی شما از این خستگی مداوم کارگشا باشد.

احتمالا تعدادی از کارها و تمرین‌هایی که به شما توصیه می‌شود، دقیقا آخرین کارهایی هستند که شما تمایل به انجام آن دارید. در نظر داشته باشید که هیچ اولویتی در کار نیست بنابراین در لیست کارهایی باید انجام دهید بر حسب توانایی و تمایل خود کاری را انتخاب کنید و آن را انجام دهید تا چرخه تنبلی در هم بشکند آهسته و البته به صورت پیوسته به دنبال کار بعدی فهرست‌تان بروید.

دلیل این‌که شما همیشه تمایل دارید با کارهای کوچک شروع کنید این است که انرژی براساس قانون اینرسی رفتار می‌کند. انرژی‌های اندک به آرامی کار می‌کنند و به تلاش زیادی نیاز دارند تا سرعت بگیرند. در مقابل انرژی زیاد به سرعت حرکت می‌کند و متوقف کردن آن دشوار است.

Exercise

بنابراین به تدریج به سوی هدف‌تان حرکت کنید. دقیقا مثل زمانی که سوار دوچرخه شده‌اید، پدال‌های اول را آهسته می‌زنید تا با قدرت‌تر بتوانید سرعت بگیرید. به هر کدام از مراحل زیر به عنوان یک پدال نگاه کنید، و یکی پس از دیگری آن‌ها را پشت سر بگذارید. مطمئنا زمانی که دوچرخه شما سرعت بگیرد، طی کردن و دنبال کردن مسیر برای شما بسیار راحت‌تر خواهد بود.

نور خورشید و هوای تازه:

متاسفانه افراد در مواقع ناراحتی و افسردگی بیشتر تمایل دارند که خود را در خانه و حتی در تاریکی حبس کنند و در واقع از انرژی موجود در طبیعت محروم کنند. حداقل روزی 20 دقیقه از خانه خارج شده و از هوای آزاد و نورخورشید بهره‌مند شوید. منابع طبیعی می‌توانند محرک‌هایی موثر برای رها شدن از رخوت باشند.

گوش دادن به موسیقی‌های مهیج:

علی رغم چیزی که روحیات شما در زمان افسردگی طلب می‌کند (که احتمالا سکوت و یا موسیقی‌های غمگین و همگام با حس و حال شماست) به شما توصیه می‌شود که در این دوران موسیقی‌های شاد و مهیج  گوش کنید. موسیقی شاد موجب می‌شود سرعت گردش خون در بدن شما بالاتر رود و در نتیجه آن خون‌رسانی و انتقال اکسیژن بهتر شده و سطح انرژی شما ارتقا می‌یابد.

نرمش‌های سبک:

کار دیگری که برای بهبود سیستم گردش خون می‌توانید انجام دهید انجام نرمش و فعالیت فیزیکی سبک است. می‎‌توانید کار را با پیاده‌روی سبک در نزدیک محل سکونت یا محل کار خود آغاز کنید.

نظافت و آراستگی شخصی:

زمانی که بی‌حوصله و افسرده هستید، دقت و وقت کمتری را به ظاهر خود اختصاص می‌دهید. حتی اگر از جای خود بلند شوید، به ظاهر خود برسید و دوباره به جایگاه استراحت خود بازگردید قطعا کمی قوی‌تر شده و سطح انرژی خود را بالا برده‌اید.

PersonalGrooming

گاه یکی از دلایلی که این انزوا و تنبلی مداومت پیدا می‌کند به دلیل ظاهر فرد است. یعنی به واسطه اتفاقاتی که برای ظاهر او افتاده، از قبیل چاقی یا لاغری مفرط، پوست و مو و ناخن نامرتب و آسیب دیده و حتی لباس‌های نامناسب، خجالت می‌کشد و یا دلهره دارد که از پیله خود خارج شود.

نظافت و آراستگی محیط پیرامون:

محیط منزل و یا دفتر کار خود را مرتب کنید. غالبا نیاز به یک خانه تکانی اساسی نخواهد بود بلکه منظور سر و سامان دادن به اثاثیه‌ها و خرت و پرت‌هایی است که احتمالا فضای اطراف شما را بهم ریخته کرده است. دیدن یک محیط آراسته به شما احساس بهتری نسبت به خودتان و زندگی‎تان خواهد داد. می‌توانید برای مرتب شدن پیرامون خود ایده‌های جدید خلق کنید و خود این ایده‌ها برای شما می‌تواند ایجاد انگیزه کند تا دست به کار شوید.

اجرای ماموریت سریع:

برای خود ماموریت ایجاد کنید. مثلا رفتن به بانک یا رفتن به فروشگاه برای خرید روزمره. بهتر است لیستی از کارهایی که می‌خواهید در هفته انجام دهید تهیه کنید و برای هر روز خود برنامه مشخصی قرار دهید و به انجام ان خود را موظف کنید.

غذای سالم:

از غذاهای ارگانیک تغذیه کنید، موادی مغذی دارای املاح و آنتی‌اکسیدان‌ها مثل زغال‌اخته، اسفناج، لوبیا سیاه، لوبیا سفید، فلفل قرمز توصیه می شود که در عادات غذایی گنجانده شود. حتی اگر چیپس و انواع شیرینی‌ها جز برنامه غذایی شماست تعدادی از غذاهای توصیه شده را به آن اضافه کنید. تغذیه‌ای که انرژی لازم را برای فعالیت‌های روزمره را به ما بدهد و هم چنین به اندازه‌ای سنگین و پرحجم نباشد که برای هضم آن احتیاج به استراحت داشته باشید می‌تواند سطح بهره‌وری شما را ارتقا دهد.


هدف ما حرکت تدریجی است. در واقع رهایی از وضعیت موجود یک حرکت سریع و آنی نیست بلکه نیاز به صبر و البته ممارست دارد. مراحل را به تدریج و پیوسته انجام دهید تا به تدریج همه آن‌ها بخشی از روند زندگی روزمره شما شود و هر صبح مشتاقانه برای انجام آن از رختخواب برخیزید.

لطفا به خاطر داشته باشید که گاه این کرختی و خستگی مداوم در اثر عوارض داروهایی است که فرد مصرف می‌کند. بنابراین در چنین شرایطی برای رها شدن از خستگی مداوم نیاز به درمان حرفه‌ای پزشکی دارید و حتما پیش از انجام توصیه‌های این مطلب با پزشک خود مشورت کنید.

منبع (+)


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

عکس‌های بی‌نظیر از آبشارهای رنگارنگ دریاچه‌های پلیتویس در کرواسی و مقایسه آنها با فصل یخ‌زده

نوشته: تاماس دومبورا توثمن چهار سال پیش در فصل زمستان از دریاچه‌های پلیتویس بازدید کردم و از دنیای زیبا و یخ زده آنها با آبشارهای یخی و مناظر سفید عکس گرفتم.اخیراً دوباره به این دریاچه‌ها بازگشته‌ام تا از همان منظره خیره‌کننده عکس…

داستان پسر دو سر بنگال، آن هم به صورتی تقریبا دیده نشده!

در ماه مه 1783، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…

این عکس‌های تاریخی را پیش از این در کمتر جایی دیده‌اید

یک سرباز صربستانی در کنار پدرش که برای ملاقات او به خط مقدم نزدیک بلگراد آمده، خوابیده است. سال گرفتن شدن عکس، حدود 1914/1915یک نگهبان مرزی آلمان شرقی در صبحی که دیوار برلین سقوط کرد، گلی را از طریق شکافی در دیوار برلین هدیه می‌دهد،…

سازه‌های و کارهای مهندسی کارا، زیبا و شگفت‌آور از سراسر دنیا

ساختن سازه مهندسی مسلما فقط به معنی ساختن چیزی کارا نیست. بلکه باید زیبایی سازه و تباین آن با محیط اطراف و ابعاد انسانی و فرهنگی آن در نظر گرفته شود. در ضمن امکان توسعه آن در آینده مد نظر قرار گیرد و همچنین چه بهتر که دوست‌دار محیط زیست…

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
10 نظرات
  1. ahmad.k می گوید

    عالی بود،واقعا استفادە کردم.
    ممنون کە هستین.

  2. siamak gol می گوید

    خستم -_-
    همیشه یه چیزی توم ! اون لا به لا هم میخاد بزنه بیرون….
    اما تو گوشت و استخون گیر میکنه…
    همین الان…..! …کلی کار دارم… اما نشستم پا نت و یک پزشک و بالا پایین میکنم……
    اصلا هم وقت ندارم… …. گذشتن ثانیه ها رو هم میبینم و بازم محل نمیزارم…
    اون چیزه توم داره خودشو میکشه . یه تلنگر میخاد…. اما … -_-
    .اما…
    مشکلی نی …
    الان اسپاتی فای و یکم موسیقی عشقی مشتی خشن میزاریم میریم فضا….
    بعد یه شیرینی از این مغز پودر نارگیلا با روکش شوکلات میزنیم….
    میریم تو کار…
    .
    بگم که مورد اول رو که گفتین…. بیشترِ بی حالی من سر همین مسئله اس….
    هر وقت میرم بیرون از شدتِ سوزش و گرما بی حال میشم 😀
    اهوازِ و گرما….. عشق است گرما ی بالای 50 تو خرداد….. به امید مرداد….

  3. علیرضا می گوید

    یه سوالی داشتم،این تبلیغ زیر پست موقعیت منو از کجا به دست آورده؟!

    1. سعید ضیاء می گوید

      آی پی

  4. فرشاد می گوید

    این «نظافت و آراستگی شخصی» واقعاً خوب جواب میده. بارها امتحان کردم. حتا در حد یه واکس زدن ساده کفش. آدم ذهنش آزاد و مرتب میشه.
    ممنون از مطلب عالیتون

  5. behroz می گوید

    وای یعنی من افسرده شدم 🙁
    من سه ساله خودمو محکوم به حبس خونگی کردم ،فقط عصر های روز های تعطیل پدرم به زور میبرتم بیرون اونم تو ماشین 🙁
    وای خدا ایشالا هیچ وقت کسی اینجوری نشه …

  6. mehdi می گوید

    تقریبا همه ی موارد برای هر شخصی با هر درآمد و جایگاهی قابل اجراست.یقینا به امتحان اش می ارزه.
    ممنون سرکار خانم شریف پور!

  7. محمود می گوید

    ممنون از مطالب کاربردیتون،واقعا وقتی یه پوزیشن سرحال بخود میگیریم مثلا سر بالا شونه ها صاف وحالت اعتماد بنفس رو بگیریم بعد از چند لحظه حالمون عوض میشه

  8. amiR می گوید

    مرتب کردن فضای اطراف هم خیلی کمک میکنه، آدم از فضای اطرافش انرژی میگیره، اگر به هم ریخته باشه، به هم میریزه و برعکس…

  9. سبوس می گوید

    عاشق این مدل پستاتم دکتر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5