چرا استفاده از تیک‌خوان کار برگزاری آزمون‌ها را برای همه مؤسسه‌های آموزشی، ادارات و سازمان‌ها ساده می‌کند؟

8

زمانی را به خاطر می‌آورم که خبری از فناوری حین برگزاری آزمون‌های بزرگ نبود. در آن زمان برای تصحیح آزمون‌های تستی، فوق ابتکاری که به کار می‌رفت، این بود که روی یک پاسخ‌نامه، جای گزینه‌های درست را با تیغ خالی می‌کردند، این برگه را روی تک تک پاسخ‌نامه‌ها می‌گذاشتند، تعداد پاسخ‌های درست، اشتباه و بی‌پاسخ را مشخص می‌کردند و بعد به صورت دستی و با سختی و شاید هم در مواردی با اشتباه، نمره‌ی هر دانش‌آموز و داوطلب آزمون را مشخص می‌کردند.

به تدریج، اما پای فناوری به همه مؤسسات آموزش وغیر آموزشی خُرد و کلان هم باز شد. تا جایی که الان بسیاری از آنها از شیوه‌های استانداردی برای برگزاری آزمون‌ها، تصحیح آنها و تحلیل نتایج استفاده می‌کنند.

اما آیا شما هم به عنوان یک دبیر یا صاحب یک مؤسسه آموزشی می‌توانید، بدون دردسر آزمون‌هایی استاندارد برگزار کنید؟

خوشبختانه سایت تیک‌خوان به شما این امکان را می‌دهد.

فرض کنید که یک دبیر هستید و تعدادی سؤال طراحی کرده‌اید و می‌خواهید از یک کلاس 30 نفره، امتحان بگیرید یا صاحب یک مؤسسه آموزشی بزرگ هستید و می‌خواهید با شیوه‌ای استاندارد که شبیه آزمون‌های کنکور دانشگاه‌ها باشد، آزمون برگزار کنید.

در این صورت تیک‌خوان واقعا به کارتان می‌آید و خوشبختانه فرآیند ساده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید، نه نیاز به مهارت‌های برنامه‌نویسی دارید و نه تجهیزات سخت‌افزاری خاص، نه خرید نرم‌افزار .

همه چیز، تأکید می‌کنیم، همه چیز آنلاین صورت می‌گیرد!

مراحل کار

ساخت پاسخنامه: شما می‌توانید در زمانی کمتر از یک دقیقه پاسخنامه یا پاسخ‌برگ‌های آزمونتان را بسازید و به سرعت تمام پاسخ‌برگ‌‌‌‌ها را پرینت کنید. فقط کافی است اطلاعات اصلی آزمون مانند نام، تاریخ و گروه داوطلبان آزمون را وارد کنید.

آپلود: کافی است تا پاسخ‌برگ‌های شما در تیک‌خوان آپلود شود تا کار تصحیح در همان لحظه به پایان برسد. با قدرت تشخیص تیک‌خوان نیازی به اسکن با کیفیت بالاتر از 100dpi نیست تا در اثر حجم بالای تصاویر فرآیند آپلود طولانی شود این حجم حدود 1/12 حجم تصایری است که با تلفن همراه خود می‌گیرید. همچنین هیچ نیازی به دسته‌بندی یا مرتب سازی برگه‌های اسکن شده نیست.

1-17-2015 9-56-09 AM

گزارش: به محض اتمام تصحیح که هم زمان با اتمام آپلود است گزارش عملکرد داوطلبان آماده خواهد بود. گزارش‌های تیک‌خوان فراتر از یک‌سری اعداد ساده از عملکرد شماست. تیک‌خوان می‌تواند به شما برای داشتن تحلیلی کامل از آزمون‌تان کمک شایانی کند.

1-17-2015 9-57-17 AM

ویژگی‌ها:

آنی بودن : پاسخ‌برگ‌های خود را در تیک‌خوان آپلود کنید تا در همان لحظه و به محض آپلود هر پاسخ‌برگ کار تصحیح و بررسی آن به اتمام برسد. تیک‌خوان کار شما را به زمان دیگری موکول نمی‌کند. شما با اولویت‌ترین مشتری تیک‌خوان هستید.

امنیت و رازداری: صرف نظر از اینکه چه اتفاقی برای رایانه‌ی شما یا هر دستگاهی که با آن به اینترنت متصل هستید، می‌افتد، همه‌ی اطلاعات شما در تیک‌خوان، با امنیت بالایی نگه‌داری می‌شود.

دقت: تیک‌خوان این اطمینان را به ما داده است که تصحیح آزمون در عین سریع بودن با کمترین خطای ممکن انجام شود. اگر در تصحیح برگه‌ای شک داشته باشد آن را به شما نشان خواهد داد تا اصلاح نمایید. می‌توان گفت تیک‌خوان کار تصحیح را با دقت 99.99 درصد انجام می دهد.

روند آزمونی: روند آزمون به شما نشان می‌دهد در طی آزمون‌های مختلف برای مؤسسه، مدرسه و یا کلاس شما چه اتفاقی در حال رخ دادن است. این گزارش به شما کمک می‌کند تا حتی پیشرفت یک فرد خاص را رصد کنید و یا با سال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های گذشته مقایسه نمایید. با «روند» هیچ تغییری از چشم شما دور نمی‌ماند.

1-17-2015 9-58-27 AM

دسترسی داوطلبان: در بسیاری از مواقع لازم عملکرد شرکت‌کنندگان در آزمون به اطلاع خودشان برسد و این وقتی تعداد افراد شرکت‌کننده زیاد باشد کار مشکلی است. تیک‌خوان به شما این امکان را می‌دهد تا با ایجاد آدرس شخصی برای مؤسسه‌ی خود گزارش عملکرد هر نفر را در اختیار او قرار دهید. شاید دیگر نیازی به دادن کارنامه‌ کاغذی و یا حتی ارسال پیامک، ایمیل و… نباشد.

بیایید مزیت‌های تیک‌خوان را با شیوه‌های سنتی و معمول مقایسه کنیم:

– لازم نیست که حتمأ به کامپیوتر دفترتان دسترسی داشته باشید. هرکجا اینترنت باشد کافی است.

– لازم نیست که برای آپدیت نسخه‌های بعدی نرم افرار پولی پرداخت کنید. همیشه آخرین نسخه دراختیار شماست.

– لازم نیست که نمودارها و گزارشات تکراری ببینید. تیک‌خوان همیشه شما را با نمودارهای متنوع غافلگیر می‌کند.

– لازم نیست داوطلبین برای دریافت نتیجه منتظر نسخه چاپی کارنامه باشند. با ایجاد دسترسی از سمت مدیر و با مراجعه به زیر دامنه مخصوص سازمان شما، داوطلبین می توانند که به اکانت خودشون مراجعه کنند و نتایج را ببینند (حتی تصویر پاسخ‌برگشان را)

1-17-2015 9-59-07 AM

( برای شخصی سازی زیردامنه و نیز استفاده از لوگوی خودتان  می‌توانید بعد از ثبت نام و ورود به سایت، به بخش تنظیمات بروید و تمام این کارها را انجام دهید.)

– درضمن، برای افزایش اعتبار و استفاده از سایت هم لازم است که به بخش «افزایش اعتبار» مراجعه کنید ولی برای کاربران سایت« یک پزشک» یک« تیک‌بن » (کد تخفیف) ایجاد شده که بعد از ورود به بخش « افزایش اعتبار » می‌توانند در بخش تیک‌بن، این تیک‌بن را وارد کنند و از ۲۰ «نفرآزمون» اعتبار هدیه استفاده کنند.

 تیک‌بن کاربران یک پزشک =1pezeshkpromo


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده: یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد!

شاید این گفتار مشهور فرنگی‌ها که می‌گویند که یک عکس به اندازه هزار کلمه سخن می‌گوید، غلو باشد. گاهی در یک عکس فقط زیبایی می‌بینیم. گاهی هم داخل آن چیزی نیست. بدتر از همه، گاهی چون یک عکس برش محدودی از زمان و مکان است، به نوعی حاوی دروغ است…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…

جورج اسپنسر میلت: مرگ دردناک به خاطر فرار از بوسیده شدن!

جورج اسپنسر میلت یک پسر 15 ساله که در ساختمان متروپولیتن لایف نیویورک در سال 1909 کار دفتری می‌کرد. در پانزدهمین سالگرد تولدش، همکاران زنش او را مسخره کردند و تظاهر کردند که در نظر دارند که برای هر سال زندگییک بار او ببوسند. میلت به شوخی از…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
8 نظرات
  1. Arash می گوید

    سلام دکترجان،
    خسته نباشید.
    نمی دانم چرا ولی اغلب پیگیر مطالب مفید شما و برخی از همکارانتان هستم.
    غرض از مزاحمت یک درد دل بود!
    یادش بخیر حدود 15 سال پیش برای اولین بار کنکور “جدی” رو تجربه کردم (آخر کنکور آزمایشی هم داشتیم!!). به هر حال هر بار که خواستم مقطع عوض کنم این کنکور و پاسخنامه ها معضلی بود برای ما…
    کنکور PhD که بودیم، فهمیدم چقدر در حق بسیاری از دانشجوها اجحاف شده؛ گاه برخی درسی را خالی رها می کردند ولی درصد آن بالای 20 می آمد و گاه فردی حدود 60 یا 70 درصد می زد ولی پاسخنامه 10 یا 20 نشان می داد!
    این بالا و پایین شدن ها، این تغییرات سرنوشت، همه و همه با تجمیع اشتباهات علمی، تکنیکی، فیزیکی و دستگاهی رخ می دادند.
    جالب اینجاست که هنوز هم فکری به حال این معضل کوچک اما مهم نشده. کسی اعتراضی نکرده، اگر هم اعتراضی کردیم دیگری در نطفه خفه کرد…
    این گونه شد که امروز فقط حسرت آن “اعتراض نکردن”ها را می خورم…
    حسرت روزهایی که صدا به صدا، دست به دست هم ندادیم.
    بگذریم!
    وقتی وارد سایت شما می شوم و مطالب مفیدی که صد البته با ” reference” های معتبر منتشر می شوند می خوانم، کمی از آن نقص ها و یا بهتر بگویم، دردها می کاهم.
    ممنونم که هستید و ممنون که می نویسید.
    با احترام
    آرش

  2. پدرام می گوید

    چه عجب بعد عمری یه سایت ایرانی دیدیم که کار جدید انجام میده.
    یادش بخیر اداره ما که میخواست آزمون ارتقا شغلی بگیره داده بود به این شرکت های نرم افزاری ….. خدا ازشون نگذره …… اگه اون موقع این سایت بود و اینجور که آقای مجیدی میگه ( بدون خطا و دیدن پاسخ برگ رو داشت ) ، من الآن رییس ادارمون بودم.

  3. احمدی می گوید

    جالب بود ولی
    به شرطی که تا آخر خوب بمونه و بعد از یه مدت که کارش گرفت مثل این پنل های پیامکی برای هر امکانی که میده ، خدا تومن پول نگیره.

  4. ستایش می گوید

    سلام
    بسیار کار جالبی بود، خسته نباشید به گروهی که این کار عالی رو انجام دادند و به امید پیشرفت روز افزون برای تیک خوان.

  5. امید مصدق می گوید

    سایت آفتابگردان هم با برنامه تستا در این زمینه کار می کند.
    سیستم مدیریت آزمون آنلاین (آزمون ساز) تستا : http://www.testa.cc

    1. محمد می گوید

      من تستا رو دیدم، تیک خوان رو هم دیدم
      تستا آزمون آنلاین میگیره ولی تیک خوان پاسخ برگ چهار گزینه ای تصحیح میکنه یعنی بعد از اینکه پاسخ برگ ها رو آدم ها پر کردند تو تیک خوان آپلود میکنند و تصحیح میشه
      البته طراحی تیک خوان هم خیلی واضح تر بود
      آقای مجیدی از معرفی خوبتون ممنون

    2. تیکخوان می گوید

      باسلام و عرض ادب خدمت جناب مصدق
      از اهداف سامانه هایی مشابه تستا ، کنار گذاشته شدن کاغذ و مداد و نیز برگزاری و مدیریت آزمون به سبک آنلاین می باشد که مستلزم امکانات بالایی در ابعاد گسترده است.
      اما در تیکخوان آزمون با مداد و کاغذ انجام می شود و تنها برای تصحیح آزمون است که ویژگی آنلاین بودن به کمک مصحح و داوطلبان می آید و در زمانی بسیار کوتاه گزارش های متنوع را دراختیار می گذارد.
      تیکخوان با سرعت و دقت بالای خود خستگی آزمون را از تن برگزارکنندگان آن از به در می کند.

  6. ایمان می گوید

    به نظر من تیک خوان نگاهی دقیق و سریع به آزمون داره
    ای کاش سازمان هایی مانند سنجش بدونن میشه سریع و دقیق و بی نقص عمل کرد و نیازی به 3 الی 4 ماه زمان برای تصحیح برگه نیست اونم با دقت نامناسب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5