چگونه به تنهایی با زمان‌های سخت و کارهای دشوار زندگی روبرو شویم

12

نعداد زیادی راه‌حل و ترفند برای مواجه با لحظه‌های دشوار در زندگی وجود دارد اما متاسفانه در زمان سختی مفید و کمک‌کننده نیستند. تمام انسان‌ها در طول حیات با لحظات سخت روبرو می‌شوند اما تعداد اندکی موفق می‌شوند که مشکلات را از زندگی‌شان بیرون بیاندازند. در این پست از زبان جنیفر هیوستون نویسنده سایت Womanitely راه‌های ساده‌ای را معرفی می‌کنیم که می‌توانند به شما در گذراندن اوقات دشوار زندگی کمک کنند. هرچند این توصیه‌ها ساده و آشنا به نظر می‌رسند، اما مرور دوباره آن‌ها (و صد البته عمل به آن‌ها) خالی از فایده نخواهد بود.


 من فرد درون‌گرا و بسیار حساسی هستم. حتی کوچکترین مشکلات می‌تواند روز من خراب کند. در واقع تعداد زیادی از تکنیک‌ها را امتحان کرده‌ام که متاسفانه کمک خاصی به من نکرده‌اند. اگر شما در حال تلاش برای مواجه با سختی‌های زندگی هستید من پیشنهاد می‌کنم در دوران سختی که خود را تنها می‌باید از تکنیک‌های شگفت‌انگیز زیر استفاده کنید:

1-چشمان خود را ببندید

اولین کاری که من وقتی در دردسر وحشتناکی افتاده‌ام انجام می‌دهم این است که چشمان خود را می‌بندم و ذهنم را خالی می‌کنم. درست شبیه کاری که در یوگا انجام می‌شود، به سادگی مشکلات و دشواری‌ها دور می‌شوند و شاید احساس خلسه‌ای ایجاد شود که شک کنید مرده‌اید یا زنده هستید. هرچند امیدوارم هرگز این احساس را تجربه نکنید. چند ماه پیش شرایط سختی داشتم و انجام این کار برایم آسان نبود اما من از لحاظ طبیعی انسانی قوی هستم و معتقدم مواجه شدن با چالش‌ها و سختی‌ها انسان را قوی‌تر می‌سازد. من یک‌بار زندگی می‌کنم، بنابراین نمی‌خواهم زمان خود را صرف نگرانی در خصوص بی‌عدالتی‌های کاری، برخی روابط دوستانه مسموم، همکاران و در واقع چیزهایی که نمی‌توانم تغییر دهم، کنم. چشمان خود را ببندید، نفس عمیقی بکشید و اجازه دهید نگرانی‌ها و مشکلات ذهن شما را ترک کنند. شکر گزار باشید و بی‌توجه به مشکل پیش آمده لبخند بزنید. لبخند شما کمک می‌کند تا با مشکل خود قوی‌تر بجنگید.

2-عبادت کنید

اگر با بستن چشمان خود نتوانستید نگرانی‌ها را دور کنید، عبادت کنید. دعا و عبادت گزینه مناسبی برای افرادی‌ست که نمی‌توانند با احساسات خود کنار بیایند و یا از اضطراب رنج می‌برند.

Pray

بسیاری از ما به قدرت دعا اعتقاد نداریم اما من باور دارم. وقتی ترس و اضطراب به من حمله می‌کند، من شروع به عبادت و دعاکردن می‌کنم و واقعا فکر این‌که من تنها نیستم، در مواجه با مشکلات و سختی‌ها به من کمک می‌کند.

3-اجازه دهید افرادی که نمی‌خواهید آن‌ها را ببینید از زندگی شما دور شوند

در حالی که شما از همکاران مزاحم و رئیس خود نمی‌توانید اجتناب کنید، بهتر است لااقل ازدوستان یا بستگانی که ارتباط با آن‌ها برای‌تان استرس‌زا یا آزاردهنده است دوری کنید. ممکن است آن‌ها در اصل آدم‌های خوبی باشند اما اگر در مواجهه با آن‌ها احساس شکست و ناراحتی می‌کنید بهتر است از برخورد با آن‌ها اجتناب کنید. هنگامی که شما در حال عبور از سختی‌ها و مشکلات هستید نیاز دارید که با آدم‌های مثبت که برای شما الهام‌بخش هستند معاشرت کنید و این‌گونه احساس بهتری خواهید داشت. زمانی که ناگزیر به برخورد با همکاران آزاردهنده خود هستید آن‌ها را نادیده بگیرید، یک نفس عمیق بکشید و به خودتان آرامش بدهید. به یاد داشته باشید شما مسائل مهم‌تری دارید، بنابراین وقت خود را برای افرادی که خیر شما را نمی‌خواهند هدر ندهید!

4-به خودتان ایمان داشته باشید

شرایط مهم نسیت، شما باید همیشه خود را باور داشته باشید. درست است شما در روزهای سختی هستید اما این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید با مشکلات مقابله کنید.

believe_in_yourself

شما می‌توانید، من باور دارم و خود شما هم باید باور داشته باشید. چه بخواهیم چه نخواهیم زندگی پر از سختی‌ها و مشکلات است. به طور منطقی، وظیفه ما این است که بیاموزیم که چگونه بر آن‌ها غلبه کنیم. زمانی که من به والدین، دوستان و همکارانم گفتم که می‌خواهم کار پر درآمد خود را ترک کنم و به جای آن به نوشتن و کارهای داوطلبانه بپردازم، هیچ‌کس من را باور نکرد. با این حال باورمن به خودم، به من کمک کرد که زندگی خود را آن‌گونه که در رویا داشته‌ام آغاز کنم و از چیزهای کوچکی که قبلا در برنامه‌ها و مشغله‌های روزمره نادیده گرفته می‌شد لذت ببرم.

5-خودخواه باشید

اگر شما فردی مانند من باشید، برای شما این‌که در هر شرایطی به فکر خود باشید سخت خواهد بود. اما من با تجربه شخصی خود می‌توانم بگویم که در این دنیای بی‌رحم، زنده ماندن برای افراد مهربان دشوار است. هنگامی که شما در حال تلاش برای کنار آمدن با دوران سخت زندگی خود هستید، باید بی‌تفاوت و خودخواه باشید. اگر نیاز به زمانی برای فکر کردن و چاره‌اندیشی دارید جلسه و قرار خود را کنسل کنید. مطمئنا این بدان معنا نیست که شما باید همیشه خودخواه باشید اما باید همواره خودتان را در اولویت قرار دهید.


مهم نیست که چه اتفاقاتی در زندگی شما رخ می‌دهد! به یاد داشته باشید که شما به اندازه کافی قوی هستید تا بتوانید با مشکلاتی که در مسیر زندگی قرار دارد مواجه شوید. شما تنها نیستید، مثبت بیاندیشید و خود را باور کنید آن‌گاه در می‌یابید که زندگی به آن سختی که فکر می‌کردید نیست. تکنیک شما برای غلبه بر مشکلات چیست؟

منبع(+)


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

هوش مصنوعی یکی از تخیل‌های کودکی ما را تصویرسازی کرد: کشتزارهایی از همه چیز: بستنی قیفی –…

شاید سریال کارتونی پینوکیو باعثش شد. شاید هم نه! در آن قسمت دلپذیر و خاطره‌انگیز، روباه مکار و گربه ننه، پینوکیو را فریفتند تا سکه خود را بکارد تا درختی از سکه بروید و بتواند سکه‌های بی‌شمار برداشت کند.سال‌ها از آن زمان گذشته، الان هم…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی جمعی از ثروتمندترین آدم‌های جهان را در قالب آدم‌های فقیر تصور…

هنرمند هندی از هوش مصنوعی برای تولید تصاویری از ثروتمندترین و شناخته شده‌ترین افراد جهان - از بیل گیتس گرفته تا دونالد ترامپ - استفاده می‌کند تا تصور کند که اگر فقیر بودند چه شکلی می‌شدند.اگر آنها لباس‌های ژنده پوش پوشیده و در یک محله…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

مجموعه‌ای از عکس‌های تاریخی که برخی از آنها کمتر دیده شده‌اند و ما را به اندیشه در مورد تاریخ…

عکس‌های تاریخی خلاصه عجیب یک دوران هستند. همه چیز از کیفیت عکس، کادربندی، لباس، ساختمان‌های پیرامون، غذایی که صرف می‌شود، حالت چهره، برشی از یک زمان و مکان است که برای بینندگان بعدی نکته‌های دارند.برخی ازعکس‌های این مجموعه را قبلا…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
12 نظرات
  1. SH می گوید

    ”….من یک‌بار زندگی می‌کنم، بنابراین نمی‌خواهم زمان خود را صرف نگرانی در خصوص بی‌عدالتی‌های کاری، برخی روابط دوستانه مسموم، همکاران و در واقع چیزهایی که نمی‌توانم تغییر دهم، کنم…”
    جمله خوبیه ولی واقعا ِواقعا عمل کرن بش سخته …خصوصا توجه نکردن نسبت ب بی عدالتی ها…

  2. جواد می گوید

    عالی بود، سپاس

  3. حسین می گوید

    کتاب 59 ثانیه را بخوانید …. اگر به این موضوع علاقه دارید .

  4. فرشاد می گوید

    عالی بود. ممنون!

  5. نیلوفر می گوید

    عالی بود… ممنون … وقت خود را برای کسانی که خیر شما را نمی خواهند هدر ندهید

  6. mohamad می گوید

    واقعا بهش نیاز داشتم عالی بود

  7. احمد می گوید

    ./

    من بیشتر میخوام رو اون قسمت “خودخواهی” حرف بزنم. چون گاه گاهی این موضوع ذهنمو مشغول می کنه. این چند تا جمله خیلی جالبند…”در این دنیای بی‌رحم، زنده ماندن برای افراد مهربان دشوار است”…”هموار خودتان در الویت قرار دهید”…
    واقعا راست میگه. شاید بتونم بگم که تجربه خود من خیلی باید شبیه تجربیات نویسنده باشه، چون شدیدا درکش میکنم! و اینو هم اضافه میکنم که بعد این همه سال اینو فهمیدم که تو هر رابطه ای، از اول هرجور بگیری، تا آخر همونطور میره جلو. این رابطه میتونه هرجور رابطه ای باشه. با همکار، رییس، شریک زندگی آینده، خانواده… اون اولا شاید شما با حسن نیت تمام و فقط به قصد جلب اطمینان طرف مقابل کاری رو انجام می دید و اصطلاحا بهش تخفیف میدید؛ ولی معمولا نتیجه ای که میگیرید اینه که طرف فکر میکنه همیشه همینجوریه؛ و شما یا باید فشار بیشتر اون تخفیف رو برای ادامه تعامل با اون تحمل کنید، یا اینکه کلا بیخیال رابطه شید. رابطه مسموم که میگن یعنی این! یهو میبینی گیر لقمه ای افتادی که خودت گرفتی و نه میتونی قورتش بدی، نه میتونی بدیش بیرون.
    به قول یه عزیزی “به دو دلیل هیچ وقت کاری رو که بلدی مجانی انجام نده: ۱. تا بقیه فکر نکن وظیفه تِ ۲. تا ارزش کارت پایین نیاد”.
    مشخص کردن یه “حریم خصوصی منطقی” + احترام به حریم منطقی طرف مقابل = یه رابطه خوب و سازنده.
    برخورد مناسب و مقتضی هم تو وقتایی که این حریم نقض میشه بسیار توصیه میشه.
    گذشت کردن همیشه به معنای “گذشت کردن” نیست. مهربونی و… هم همینطور. “نه گفتن” هم همیشه بار منفی نداره. من همیشه به این فکر میکنم که احساسات و حالت هایی مثل عزت نفس و خودخواهی هر دو از یه جنس هستن، فقط دُز متفاوتی دارن. یعنی داشتن و ابراز این حالتِ بخصوص به اندازه متعادل چیزیه که بهش میگن “عزت نفس” و خوب و واجبه، ولی افراطیش میشه “خودخواهی” که بده.

    آقا نتیجه اینکه اگه دوست دارید رابطه ای رو حفظ کنید، به وقتش مهربونی و گذشت کنید، به وقتشم نه بگید و حتی اگه لازم شد داد بزنید! وگرنه ترازو از حالت میزان در میاد و یکی آسیب میبینه. بسه دیگه استرس و خنده های الکی و تحمل زورکی اینو اون. خیلی از این زمان های سخت و دشوار نتیجه همین استرس هاست. چون مغزت از بس درگیره، نمیتونه به چیزای اساسی بپردازه. خودت باش! راحت باش!

  8. یک مهندس می گوید

    قسمت غم انگیزش اینه که باید به تنهایی «…روبرو» شویم ! شایدبه همین دلیل در میان این راهکارها از شخص دیگری استفاده نشده است…چون باید همیشه تنها باشیم…
    اما خب من از مطلب شما خیلی استفاده کردم وبه شماره 3 شدیداً اعتقاد دارم.

    مرسی یک پزشک !

  9. داریوش می گوید

    در این روزگاری که انسانها به سوی خودخواهی بیشتر میروند شما تبلغ خودخواهی میکنید و انسانها را به خودخواه بودن تشویق می کنید.در دنیایی که اخلاق در حال نابودی است !نگاهی به دور و بر خودتون بیندازید اون وقت می فهمید که به جای این که خودخواهی را تبلیغ کنید باید بیشتر گذشت و فداکاری و عشق و محبت به تمام انسانها را تبلیغ کنید.متاسفم براتون

    1. جام طلا می گوید

      واقعا در عجبم از این حجم تبلیغ خودخواهی اونهم درجامعه ما که خودخواهی و خودمحوری سردمدار نابودی اخلاق توشه. خودخواهی ای که به شدت با مفهوم فردگرایی و اهمیت حریم خصوصی آدمها خلط شده و عملا داره بجای اون بهش عمل میشه و حتی تبلیغ میشه.
      این مصاحبه رو بخونید، کاملا مرتبطه:
      http://sharghdaily.ir/Default.aspx?News_Id=50508
      خودخواهی و خودمحوری که باعث میشه آدمها فقط خودشون رو مهم بدونند و فقط برای خودشون ارزش قائل شوند و در بهترین حالت اگه به بهانه “من” اهمیت دارم و “خواسته من” و “زندگی من” مهمه، جفت پا توی شکم بقیه نروند یا روی سرشون خراب نشوند، به راحتی بقیه را بایکوت کنند یا احساسات بقیه رو جریحه دار کنند غافل از اینکه اتفاقا در اون جوامعی که روی “فردگرایی” تأکید زیادی میشه، از همبستگی اجتماعی بالایی برخوردارند و روابط اجتماعی اینهمه دچار آسیب نیست.
      وقتی همه قرار باشه خودخواه باشند و فقط به خواسته خودشون فکر کنند، فکرکردید برآیند اینهمه خواسته متناقض و متفاوت که صاحبانشون هم همه بر اجرا کردن اون خواسته ها اصرار دارند، غیر از تنشهای روزافزون اجتماعی چی میشه؟

  10. مریم می گوید

    در این دنیای بی‌رحم، زنده ماندن برای افراد مهربان دشوار است….
    با این عبارت موافقم.. کاملن..

    خیلی ممنون این روزها به ان مطلب احتیاج داشتم

  11. امیرحسین می گوید

    دوستی دارم که خودخواهه و این موضوع باعث شده بین دوستی ۸ ساله مون فاصله بیافته، این خیلی دردناکه که توی این شرایط وحشتناک زندگی شما بقیه رو به خودخواهی تشویق میکنید انسان موجود اجتماعی ایه و خودخواهی باعث تنها شدنش میشه و این تنهایی روح اون رو از بین میبره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5