2.5 میلیون دلار سرمایه‌گذاری برای اپلیکیشنی که کارش تنها فرستادن عبارت ساده Yo است

21

تصور می‌کنید که برای اینکه بتوانید دل سرمایه‌گذارها را به دست آوردید تا روی ایده ناب شما در مورد یک اپلیکیشن کار کنند، این ایده و اپ شما، چه کیفیتی باید داشته باشد؟ فکر می‌کنید که اپلیکیشن شما چقدر باید عالی باشد تا سرمایه‌گذارها دست در جیب کنند و دو سه میلیون دلاری به شما بدهند؟

ذهن ما بی‌اختیار سراغ اپ‌های خیلی عالی گیم یا اپلیکیشن‌های پیچیده خبری می‌رود اما اپلیکشنی که در اینجا به شما معرفی می‌کنم، آنقدر ساده است که شما اصلا گمان نمی‌کنید کسی چند ده دلار هم برایش سرمایه‌گذاری کند.

داستان از آنجا شروع شد که یک توسعه‌دهنده‌ اپلیکیشن‌های iOS به نام اُر اَربل شرکت پیشین خود را ترک کرد تا یک روی یک محصول تازه کار کند. اما رئیس قبلی‌اش از او خواست که یک اپلیکیشن برایش بنویسد که دکمه بزرگی داشته باشد و با آن بتواند بدون زحمت و حتی بدون اینکه لازم باشد شماره‌ای تایپ کند یا با کیبورد پیامکی را تایپ کند، دستیارش را خبر کند.

اربل ابتدا به خاطر کمبود وقت، این کار را نپذیرفت، اما بعدا روی این ایده کار کرد و حاصل آن شد اپلکیشنی به نام Yo.

با Yo کاربر می‌تواند برای دوستانش عبارت ثابت Yo را بفرستد، همین و دیگر هیچ!

7-24-2014 9-21-03 AM

شاید تعجب کنید که همچنین اپلیکیشنی به چه دردی می‌خورد، اما باید بگوییم که ده‌ها هزار نفر این اپ را تا حالا نصب کرده‌اند و از طریق آن میلیون‌ها Yo برای دوستان خود فرستاده‌اند.

خوب که فکرش را بکنید می‌بینید که بد نیست آدم وقتی حرفی برای گفتن ندارد یا اینکه وقتی می‌خواهد چیزی را که قبلا به کسی گفته یادآوری کند، بدون زحمت، یک عبارت ساده را برایش بفرستد.

اما خب، اینکه همچنین اپ ساده‌ای 2.5 میلیون دلار سرمایه بتواند جمع کند، هنوز قابل هضم شدن برای خیلی‌ها نیست.

به هر حال پولی که جیب ما نرفته! اپ را می‌توانید برای iOS و اندروید به ترتیب از اینجا و اینجا دانلود کنید.

چند وقت پیش یک اپ برای اندروید به نام Hodor وارد گوگل پلی شده بود که تنها کارش فرستادن همین عبارت Hodor بود! این یکی تازه رایگان هم نبود و 99 سنت قیمت داشت.

7-24-2014 9-36-21 AM

کسانی که سریال گیم آو ترونز را دیده‌اند، با هودور آشنا هستند.


شاید صحبت در مورد این اپلیکیشن‌ها خنده‌دار به نظر برسد، اما در پایان باید بگویم که ظهور این اپلیکیشن‌ها می‌تواند بیان‌گر دو مسئله مهم باشد:

1- اینکه آدم‌ها رفته رفته به ارتباطات خیلی ساده‌تر متمایل می‌شوند، این تمایل ناشی از شتاب زندگی روزمره، خستگی مفرط آدم‌ها، خالی شدن ذهن‌ها از حرف‌های خوب می‌تواند باشد.

به عبارتی همان طور که دیگر کمتر کسی برای نوشتن پست‌های بلند وبلاگی وقت می‌گذارد و همگان به شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اند، خیلی وقت‌ها افراد نایی برای نوشتن یک عبارت ساده در قالب یک پیامک را هم ندارند.

خدا می‌داند این دنیای بی‌رحم در آینده چقدر مغزهای ما را تهی‌تر خواهد کرد.

2- در عین حال پیدا شدن سرمایه‌گذار برای اپ‌های اینچنینی نشان می‌دهد که چقدر در دنیای غرب، فرصت و مجال برای کار روی ایده‌ها وجود دارد. در شرایطی که ما از فرط ناامیدی خیلی‌ وقت‌ها شهامت پیگیری ایده‌ها خود را نداریم.

دلایل زیادی برای بودن این فرصت‌ها در دنیای غرب وجود دارد. یکی از آنها وجود جامعه مصرف بسیار بزرگ و غیرقابل قیاس با جامعه هدف کوچک اپ‌های ماست.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…

عکس‌هایی از طراحی‌های داخلی و خارجی بسیار زیبا و بی‌نظیر

طراحی‌های داخلی و خارجی هم این روزها بسیار تکراری شده‌اند و فاکتورهایی مانند هزینه مواد، هزینه طراح و تخیل او و انتظارات سطح پایین کارفرماها از نظر کاربرد یا زیبایی‌شناسی آنها باعث می‌شوند که شاهد طراحی‌های تقریبا همسان در مجموع باشیم.…

انگار این شخصیت‌های تاریخی و اسطوره‌ای همین الان عکس گرفته‌اند! استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی…

ما بسیاری از شخصیت‌های تاریخی را تنها به صورت طراحی‌های محو و مجسمه‌ها و سردیس‌ها را دیده‌ایم. حالا تصور کنید که این شخصیت‌ها دوباره زنده می‌شدند و با آرایش صورت و مو و ریش امروزی و لباس‌های مدرن به عکاسخانه می‌رفتند.این کاری است که یک…

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
21 نظرات
  1. اسماعيل می گوید

    Yo

    1. amin می گوید

      Yo 🙁

      1. naarden می گوید

        Yo

    2. No Subject می گوید

      Hodor

  2. فرهاد می گوید

    چه نتیجه گیری خوبی کردین

  3. کامران می گوید

    این کلمه منو یاده جسی پینک من میندازه. یادش بخیر

    1. مجتبی می گوید

      توی فیلم Breaking Bad؟
      کجای فیلم؟!

    2. مجتبی می گوید

      توی سریال Breaking Bad؟
      کجای فیلم؟!

  4. نیما می گوید

    نتیجه کاملا منطقی است

  5. نام می گوید

    دکتر شما پیشنهاد بده ما که توی غرب نیستیم با ایده ها چی کار کنیم آیا یا ناامیدی مدفونشون کنیم آیا جامعه ایده ها می پذیره؟؟

    ببخشید اگر لطف کنید توی تنظیمات وردپرس واجب بودن ایمل دادن رو لغو کنید ممنون میشم 😯

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      مسلما دستمان خالی نیست و می‌توانیم ایده‌های درخشانی داشته باشیم که همین جا پاسخ بدهند. اما از نظر بازاریابی و توفیق مادی مسلما مشکلات بیشتری داریم.

    2. اردلان می گوید

      سلام دوست من
      توی جامعه ی ما هم با اینکه خیلی مشکلات وجود داره ولی بعضی اوقات میتونید سازمان هایی رو پیدا کنید که کارشون بهاء دادن به ایده های ناب هست
      پارک علم و فناوری کارش همینه و مزایای نسبتا خوبی برای شروع کار به صاحب ایده میده اما به خاطر اینکه درست اطلاع رسانی نشده اندک افرادی هستند که از این امتیازات استفاده میکنند
      موفق باشید

  6. شهاب الدین می گوید

    با نتیجه‌ای که گرفتید کاملاً موافقم. من هم از دست شبکه‌های اجتماعی شاکی‌ام. درک نمی‌کنم مردم چرا انقدر از این‌ها استقبال می‌کنند. «خالی شدن ذهن‌ها از حرف‌های خوب» رو گل گفتید.

  7. بیب می گوید

    اولا میزان سرمایه ای که گرفته ۱.۵ میلیون هست و نه ۲.۵ میلیون
    http://www.crunchbase.com/organization/yo

    دوما داستان این سرمایه گذاری یه ترفند تبلیغاتی بوده است

    http://www.businessinsider.com/the-inside-story-of-yo-there-isnt-actually-1-million-in-the-bank-2014-6?op=1

    https://www.facebook.com/RobertScoble/posts/10152497723004655

    http://pixotale.com/story/35514927/

    لطفا با دقت بیشتری خبر تهیه کنید.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      این اپلکیشن در دو مرحله سرمایه گرفته است. مرحله اول یک میلیون دلار و مرحله دوم یک و نیم میلیون دلار.

      1. بیب می گوید

        منبع شما برای دومین فاند چیه؟
        یکی از معتبرترین منابع Crunchbase هست که فقط یک مرحله را ثبت کرده است که البته همان یک مرحله هم دروغ تبلیغاتی بوده است.

  8. محمد حسن می گوید

    عجب !!! یه چیز مسخره و در عین حال جالبه برای یه چیز کوچیک به پول ما 7 میلیارد تومن سرمایه گذاری شده در حالی که اگه ما بخواییم ایده بدیم هیچ 1 میلیون تومن هم سرمایه گذاری نمیکنن :))

  9. محمدمهدی ساکنی می گوید

    ۱. تنهایی مردم دنیا در عصر ارتباطات
    ۲. تهی شدن ذهن بسیاری از منفعلان رسانه ها، علیرغم رشد فوق العاده سریع علم
    ۳. تنبلی روبه رشد مردم دنیا در برقراری ارتباط
    ۴. کم ارزش شدن ارتباطات انسانی (یاد کردن یک دوست)
    .
    .
    .

    همه باهم، می شود کم شدن ارزش های انسانی!

  10. kamyar می گوید

    چه عجیب ..YO

  11. محمد می گوید

    کارتون Wall-E رو دیدین ؟
    ما آخرش میشیم مثل اون آدما
    YO

  12. فرشاد می گوید

    سوالی که برای من بوجود اومده اینه که چرا چنین اپ ساده‌ای که یک دولوپر شاید بتونه در کمتر از یک روز اون رو بسازه به 2.5 میلیون دلار سرمایه نیاز داره؟! مگه چیزی بیشتر از یک اپ موبایل و چند ده سرور نیاز هست؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5