domainhostcentre
6-16-2014 1-30-36 PM
سینما و تلویزیون

عکس‌های پیش و پس از به‌کارگیری جلوه‌های ویژه در فیلم‌ها و سریال‌های معروف

همه ما می‌دانیم که در فیلم‌ها و سریال‌ها به کرات از جلوه‌های ویژه استفاده می‌شود. اما گاهی این امر را فراموش می‌کنیم، گاهی هم صحنه‌ها آنقدر طبیعی هستند که شک می‌کنیم نکند سیاهی لشگر یا لوکیشن‌ها واقعی باشند، گاهی هم می‌خواهیم با دو چشم خود ببینیم که یک صحنه عملا هنگام فیلمبرداری به چه صورت بوده است.

سریال Walking Dead

6-16-2014 10-06-52 AM

6-16-2014 10-07-23 AM

فیلم Life of Pi

6-16-2014 10-08-22 AM

6-16-2014 10-08-43 AM

سریال Game Of Thrones

6-16-2014 10-10-22 AM

6-16-2014 10-10-53 AM

6-16-2014 10-11-23 AM

6-16-2014 10-11-52 AM

6-16-2014 10-12-18 AM

فیلم The Secret In Their Eyes

6-16-2014 10-12-58 AM

فیلم گرگ وال استریت

6-16-2014 10-13-41 AM

سریال Boardwalk Empire

6-16-2014 10-50-44 AM

فیلم گتسبی بزرگ

6-16-2014 10-51-32 AM

6-16-2014 10-51-19 AM

فیلم اُز بزرگ و قدرتمند

6-16-2014 10-52-10 AM

فیلم Avengers

6-16-2014 1-20-53 PM

فیلم District 9

6-16-2014 1-21-46 PM

فیلم Gravity

6-16-2014 1-22-40 PM

فیلم Ugly Betty

6-16-2014 1-23-07 PM

فیلم شوالیه تاریکی

6-16-2014 1-23-56 PM

سریال گریز آناتومی

6-16-2014 1-24-27 PM

فیلم آلیس در سرزمین عجایب

6-16-2014 1-25-26 PM

6-16-2014 1-25-15 PM

فیلم هابیت

6-16-2014 1-26-18 PM

6-16-2014 1-26-07 PM

در بحث شرکت کنید

  • 157
    390

    جالب بود
    ولی فکر میکنم خیلی هاشو میشد تو صحنه واقعی فیلم گرفت
    به نظر هزینش هم کمتر میومد
    مثلا صحنه خیابون یا رستوران

    • 78
      620

      هر خیابونی خیابون نیست دیگه مثلا یه پیر مرد بخواهد از خیابون رد بشه کل فیلم به هم میریزه توی اوج درگیری یهو یه پیر مرد رد بشه یه کم جالبه :)

      — تکنیک پرده ی سبز به خودی خود نه چیز پیچیده و وقت گیری هست نه چیز پر هزینه ای اتفاقا خیلی هزینه های کمتری به نسبت اون وقتی که باید برای چدین صحنه بزاری میبره من به علاقه مندان پیشنهاد میدم که مهارت کاپوزیت در سینما رو یاد بگیرند یعنی ابتدا نرم افزار گرافیک ۲ بعد و قدرتمند Adobe AfterEffect که الان نسخه ی CC اون روانه ی بازار شده و سپس نرم افزاری هایی مانند ۳D Max ، Maya ، Cinama 4D برای این پیشنهاد دادم افتر افکت رو یاد بگیرید چون تعامل خوبی با دیگر نرم افزار های ادوب مثل فتوشاپ و… داره

      — من از دقت در جزئیات و نور پردازی و کیفیت کامپوزیت ها حال کردم این نشان دهنده ی تیم های با حوصله و متخصص هست البته نور پردازی فیلم Life of Pi که از رسانه ی ملی پخش شد رو مناسب نمی دونم مخصوصا بخش هایی که مربوط به دریا بود در این فیلم نوع حرکت اون ببره مناسب طراحی نشده بود و میشد قوی تر کار بشه

      — حرف پایانی این که من بسیاری از فیلم های ذکر شده رو از نظر محتوایی جزع گروه مبتذل میدونم و ارزش دیدن ندارند

      • 78
        620

        توصیه ای دیگر هم دارم سعی کنید بین اون ۳ نرم افزار گرافیک ۳ بعدی که معرفی کردم اونی رو انتخاب کنید که طرف دار بیشتری داره در نتیجه مدل های ۳ بعدی آماده و پلاگین های بیشتری برای اون خواهد بود

        از پلاگین Element 3D افتر افکت برای وارد کردن مدل های ۳ بعدی به افترافکت استفاده نمایید

      • 78
        620

        البته بهتر بود به جای استفاده از از لفظ مبتذل از نا مناسب استفاده میکردم

      • 26733
        10

        دادش هیچ حرفه ای نمیره سراغ افتر افکت واسه کمپوزیت! بدون هیچ تردیدی بهترین و قدرتمندترین و غول تلفیق و ترکیب صحنه های پیچیده به صورت دو بعدی و سه بعدی فقط نیوک هستش! تموم فیلمهای هالیوودی با نیوک ترکیب بندی میشن نه افتر افکت. افتر افکت فقط واسه گرافیک تبلیغاتی اونم بخاطر سبک بودن برنامش استفاده می کنن! مطمئن باش اگه اینجور که از افتر افکت تبلیغ کردی کاربرد داشت پس پیتر جکسون و جیمز کامرون حتما ارباب حلقه ها و آواتار را با افتر افکت کمپوزیت می کردن نه با نیوک. من به علاقمندای سینما و ترکیب بندی صحنه ها پیشنهاد می کنم نیوک رو یاد بگیرن هر چند یادگیریش سخته و زمان بر اما صد رحمت به افتر داره اصلا قابل مقایسه نیس مث مقایسه ژیان با پورشه می مونه! اونایی که نیوک کار کردن می دونن که چه عظمتی در این نرم افزار برای خلق جلوه های ویژه خارق العاده نهفته هست که افتر با تموم پلاگیناش هنوز به ۱۰ درصد نیوک هم نمی رسه!

        • 26734
          10

          البته برای تازه کار ها ادیوس راحت تره. نمی گم قوی تره میگم برای مرحله آموزشی انیمیشن بهتره

      • 759
        130

        از سخن پایانی آقا مهدی: که تمامی فیلم های فوق مبتذل(یا نا مناسب) دونستن براحتی میشه فهمید که ایشون در حرفه سینماست جایی برای حرف زدن ندارن! چه برسه به معرفی کردن برنامه…
        آخه از فیلمی مثل شوالیه تاریکی که نویسنده اش کریستوفور نولانه و اصلا دیگه جایی برای بحث بی خودی نمی ذاره، بگذریم کلی دیالوگ های آموزنده داره همین فیلم و شما میای فتوا میده نا مناسبه؟!

  • 151
    400

    بسیار جالب. و البته نه چندان خوشایند!
    دو نکته:
    – نشون میده که بازیگران چقدر باید قدرت داشته باشند و چقدر خودشون رو در حس و حال اون صحنه های ساختگی قرار بدن. واقعا سخته.
    – حتی صحنه های خیلی ساده مثل همون گزارشگره تو خیابون که مثلا همه فکر میکنن توی خیابون براحتی گرفته شده هم توی استدیو گرفته میشه!

    و امیدوارم این تصاویر رو موقع فیلم دیدن فراموش کنم چون تموم حس و حالش رو میبره خصوصا واسه فیلم بازی مثل من :)

    • 113
      470

      دقیقا منم میخواستم یه کامنت بذارم با همین دو نکته … .

      • 1769
        60

        دقیقا منم میخواستم یه کامنت بذارم با همین دو نکته … .

        • 82
          600

          دقیقا منم میخواستم یه کامنت بذارم ,ولی فقط باذکر نکته دوم … .
          آدمو گول میزنن والا!

          • 41
            850

            دقیقا منم میخواستم یه کامنت بذارم ,ولی فقط باذکر نکته دوم … .

            0
          • 6487
            20

            دقیقا منم میخواستم یه کامنت بذارم ,ولی فقط باذکر نکته دوم … .

            0
          • 26735
            10

            دقیقا منم میخواستم یه کامنت بذارم ,ولی فقط باذکر نکته دوم … . :D

            0
          • 2938
            40

            دقیقا منم میخواستم یه کامنت بذارم ,ولی فقط باذکر نکته دوم … .

            0
          • 3775
            30

            دقیقا منم میخواستم یه کامنت بذارم

            0
          • 7393
            20

            من الان دقیقا یه کامنت گذاشتم.

            0
    • 1630
      70

      سلام. D:

  • 26736
    10

    خیلی جالب بود … دوست دارم بیشتر راجع به نحوه ی ساخت فیلم های بزرگی همچون تایتانیک با توجه به شرایط و امکانات ساخت و فیلم برداری اون زمان که نسبت به الان کمتر بوده بدونم . مطلب جالبی میشه اگر با قلم شما همراه باشه

  • 51
    750

    درود بر شما
    “گاهی هم صحنه‌ها آنقدر طبیعی هستند که شک می‌کنیم نکند سیاهی لشگر یا لوکیشن‌ها واقعی باشند”
    واقعا اگر این تصاویر رو نمی دیدم باور نمی کردم بسیاری از این لوکیشن ها کامپیوتری و ساختگی هستند.

  • 2278
    50

    بیچاره بازیگرها ، باید از کاه کوه بسازن!

  • 26737
    10

    وااااای… حیرت انگیزه… صنعت فیلم سازی چه پیشرفتی کرده!

  • 954
    110

    واقعا فکر نمیکردم گری’ز اناتومی جلوه ویژه داشته باشه!

  • 2
    11.6k

    میگم چه کاریه حالا؟! کلشو مودیفای میکردن راحت. دیگه چرا زحمت پیدا کردن صحنه به خودشون میدن با اینهمه تغییر؟!!!

  • 3965
    30

    منبع نداشت ؟! دکتر شما هم ؟! … واسه خودتون بود یعنی !؟!!!!!!

  • 2965
    40

    عااااااالی بود :-)
    خیلی خیلی جالب بود
    دکتر تشکر ♥

  • 148
    410

    سلام دکتر
    یک ایمیل بهتون دادم در مورد مصاحبه . لطفا اگه میشه جوابش رو بدید
    ممنون

  • 190
    350

    شبکه نمایش هم تیکه های جالبی از این جلوه ها با عنوان جادوی سینما (احتمالا) بین برنامه هاش پخش میکنه

    کلا شبکه نمایش بنظرم خیلی متفاوت عمل میکنه و خیلی فرق میکنه با شبکه هایی که الکی الکی هی زیاد شدن

    البته خودشون هم دستی در جلوه های ویژه دارن واقعا خارق العاده عمل میکنن ( من چن سال دیگه تلویزیون ایران رو که مجسم میکنم اینطوره که یه تصویر ده در ده سانت در وسط کمی متمایل به بالای نمایشگر وجود داره که اون قسمت از فیلم فقط پیداست و بقیه اش گلدون و گل و .. وجود داره)

    مثلا تو گراویتی یه اشیای معلق تو فضا اضافه شده بود که انسان حیرت میکرد، حتی فوکوس میزان نور و … رو هم در نظر میگیرن

    اگه وقت داشتم براتون یه محموعه از این شاهکارها جمع میکردم و تقدیم میکردم

  • 3394
    40

    با تشکر
    دکتر اون ۲-۳ تا عکس دیگه هم می گذاشتین، در ظاهر که مورد خاصی ندارن!
    http://www.boredpanda.com/before-after-vfx-movies-tv-hollywood-magic/

  • 26738
    10

    واقعا می خواسم بدونم در شوالیه ی تاریکی چطوری چهره ی هاروی دنت را عوض کردند که فهمیدم.
    معضلی بود در حد تیم ملی
    البته چهره ی جوکر را هم میخواسم که نبود.

  • 378
    220

    یاد فیلم های ایرانی افتادم که روح های تو فیلماشون سایه دارن!! :))

  • 26739
    10

    من موندم ایرانی‌ها هم بلدن از این چیزا یا نه هنوز تو ایران نیومده؟
    ……..
    http://winterfell.ir

    • 658
      150

      جوونهای ایرانی مهارت زیادی دارن که از سطح نوسینده ها و کارگردانهامون هم بالاتره.
      واسه همین نه کسی سراغشون میره و نه دیده میشن(تجهیزات پر هزینه هم میخواد).
      همین چندسال اخیر انیمیشن هایی تولید شده در حد هالیوود(از انیمیشن های اروپایی بالاتر) ولی با فیلمنامه ی به مراتب ضعیف تر در همین راستا جلوه های ویژه هم پیشرفت کرد که یه گوشه کوچکیش رو تو چمران حاتمی کیا دیده میشه.
      خیلی ها خیلی چیزا بلدن ولی فرصت حضور بهشون داده نمیشه

  • 294
    260

    ای بابا تمام باورهام به هم ریخت : |

  • 5907
    20

    واقعا جالب و حیرت انگیز بود
    ممنووون از مطالب خوبتون…

  • 7238
    20

    وای عاشق واکینگ ددم!
    ینی سریال فوق العاده س..
    غیر از این تصویرسازیاش گریم زامبیاشم کلی جایزه گرفته ♥

  • 759
    130

    فوق العاده بود ، باز هم اگر پیدا کردید، بذارید
    مرسی

  • 26740
    10

    سلام
    خیلی جالب بود
    ممنون

  • 658
    150

    منطقه ۹ یه جورایی جلوه های ویژه رو تکون اساسی داد و هنوز فیلمی نتونسته رو دستش بلند شه-از نظر جلوه های ویژه-

  • 26741
    10

    به فیلم SIMON یه نگاهی بیاندازید…. به زودی هنرپیشه های دیجیتالی ظاهر خواهند شد… دیگه فیلم سازی و هنر به پایین ترین بخش خودش می رسه… مگر آنکه فکر بزرگی پیش چنین فیلم هایی باشه…
    همه این ها ابزار هستند… اگه در سمت و سوی هدف فیلم باشند بارزش هستند در غیر اینصورت به ارزشهای فیلم اضافه نمی کنند.

  • 26742
    10

    سلام
    این مطلب خیلی خوب و عالی بود ! متشکر …

  • 26743
    10

    سلام واقعاَ کار هنر پیشه ها هم سخت تر میشه واسه حس گرفتن ولی تحول بسیار بزرگی صورت گرفت توی یکی دو دهه گذشته خصوصاَتو همین چند سال اخیر آرمان خان واقعاَ گل گفت بازیگر دیجیتالی هم معرفی میشه و هویت می گیره و اگر همه این تکنولوژی در راستای خلق هدف اصلی فیلم نباشه و یا روی فیلم نامه ای بی ارزش و بی محتوا اجرا بشه جز اسباب بازی بچه گانه چیزی نیست ؛ حقیقت مطلب خودم یک هفتست شدیداَ رفتم تو کارش و می خوام درست و اصولی اینو یاد بگیرم ؛خلاقیتشو دارم شدیداَ طالبم هستم بقیش میمونه به همت منو لطف خدا ؛ خیلی پشت کار می خواد ؛ برام دعا کنید تا کم نیارم ؛ ممنون همتونم