مجله اپلیکیشنی یک پزشک : هم سفر با Pomodoro و Peek

18

هرطوری که نگاه کنیم زمان و وقت بزرگترین همسفرما هستند و خواسته یا ناخواسته تا پایان لحظات زندگی‌مان، مارا همراهی می‌کنند. این‌روزهاهم به لطف اینترنت دیگر زمان اضافی‌ای برایمان باقی نمانده و چه‌بسا که امثال اسمارتفون‌ها و تبلت‌ها ذره‌ای وقت اضافی‌مان را هم به خودشان اختصاص می‌دهند. اما بیایید این‌ یک‌بار هم که شده به این گجت‌ها به‌چشم وسیله‌ای نگاه کنیم که آمده‌اند تا به آن یک ذره وقت اضافی‌مان لحظاتی را بیفزایند.

Pomodoro

1

احتمالا نام تکنیک پومودورو به گوشتان خورده و به احتمال بسیار زیاد، خیلی از شماها از این تکنیک استفاده کرده‌اید و همین الان هم مشغول استفاده از آن هستید. اما اگر اطلاعات زیادی از این تکنیک ندارید، مختصری راجع به آن توضیح میدهم تا به مبحث اصلی یعنی اپلیکیشنمان برسیم. در تکنیک پومودورو، هدف، برقراری توازن بین انجام عمل و داشتن استراحت‌های بین آن کار است. برای مثال، شما مشغول خواندن کتابی هستید و زمان مطالعه خودرا برروی 25 دقیقه که زمان معیار این تکنیک است تنظیم کرده‌اید. بعد از 25 دقیقه، 5 دقیقه را به استراحت اختصاص می‌دهید و سپس دوباره مشغول به مطالعه کتاب می‌شوید.

این که چه‌زمانی را مشغول به‌کار شوید و چه مقدار استراحت کنید، کاملا به خودتان بستگی دارد و 25 و 5 دقیقه فقط به عنوان معیار به کار می‌روند. اما چرا به این تکنیک این‌قدر علاقه دارم؟ بیشتر تکنیک‌های مدیریت وقت برای کسب درامد افراد سودجو بوجود آمده و اگر دقت کرده باشید فردی میاید و می‌گوید از اول صبح تا پایان روز را به کارتان اختصاص دهید و فقط برای خوردن غذا وقت بگذارید. به خوبی میدانیم که این تکنیک‌ها در این زمانه ارزشی ندارند!

اما این تکنیک این‌طوری نیست و برای پرکردن جیب‌ها و از بین بردن زمان باارزشمان بوجود نیامده بلکه با استفاده از سیستم هوشمند جایزه گرفتن، فرد را وادار به انجام کارش می‌کند و درآخر این خود مصرف کننده هست که برنده محسوب می‌شود. به عبارتی از وقتتان درست استفاده کرده‌اید، خودرا خسته نکرده‌اید و درآخر هم به دور از تنبلی و بی‌نظمی کارتان را به پایان رسانده‌اید.

با این مقدمه ‌می‌رسیم به اپلیکیشن Pomodoro که انواع مختلفی دارد و از دسکتاپ گرفته تا یک ساعت عقربه‌دار که فقط عقربه‌هایش بچرخد! را شامل می‌شود و هرجند من به بررسی این اپ خاص می‌پردازم، اما شما برای استفاده از این تکنیک به‌هیچ‌وجه مجبور به محدود کردن خود به این اپ نیستید.

p1

اولین دلیل من برای انتخاب این اپ، طراحی فوقوالعاده ساده و بی‌نظیر اپلیکیشن هست که مانندش را هرگز ندیده‌ام. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، بعد از ورود به اپ با ظاهری کاملا ساده که فقط برای یک هدف، یعنی کمک کردن به انجام عملتان طراحی شده روبرو می‌شوید. برای شروع فقط کافی‌ست برروی Start تپ کنید تا گوجه‌تان مشغول به میل شدن شود!

p3

در پایین تایمر، دایره‌هایی هم قرار داده‌شده اند تا تعداد دفعاتی که مشغول به کارتان شده‌اید را مشاهده کنید. به‌نظر خودم شاید این دایره‌ها خیلی ساده به نظر بیایند اما دیدن 8، 9 یا تعداد بیشتری دایره که پرشده‌اند، حس خیلی خوبی دارد.

p2

اگر سری به بخش تنظیمات اپ هم بزنید، می‌بینید که این اپ کاملا دست شما برای شخصی سازی زمان‌بندی‌تان را باز گذاشته و می‌توانید از 1 تا 60 دقیقه مشغول به خوردن گوجه‌فرنگی‌تان باشید و همین قدر زمان هم برای میان وعده‌تان که همان استراحت باشد را در اختیارتان گذاشته. مورد جالب دیگر هم انتخاب زمان استراحت بلند مدت است که برای مواردی همچون صرف غذا و کارهای دیگر بسیار به کار می‌آید و می‌توانید زمان این استراحت را با تعداد دفعات انجام کارتان تنظیم کنید. پیشنهاد می‌کنم که اگر به این تکنیک علاقه دارید و زمان هم برایتان ارزش زیادی دارد، از هزینه کردن 2 دلار امتناع نکنید.

وب‌سایت تکنیک pomodoro : لینک مشاهده

ویدئوی آشنایی با این تکنیک : لینک مشاهده

دانلود اپلیکیشن pomodoro برای سیستم عامل : ios (لینک دانلود)

دانلود اپلیکیشن مشابه برای سیستم عامل : اندروید (لینک دانلود + لینک دانلود) – ویندوزفون (لینک دانلود + لینک دانلود)

Peek

k0

گاهی وقت‌ها آدم عاشق چیزهایی می‌شود که اصلا فکرش را هم نمی‌کرده. یک خودکار یک دفتر و یا حتی یک اپ می‌توانند معشوقه‌های آدم شوند و این اپ برای من چنین است! اپلیکیشن مربوط به تقویم و تودو کم دانلود نکرده‌ام و برای تست هم که شده یک باری امتحانشان کرده‌ام اما به جرات می‌گویم که تا دانلود این اپ، اپلیکیشن تقویمی که واقعا هوش و حواسم را از سرم بپراند ندیده بودم. اما چرا با این آب و تاب از این اپ تعریف می‌کنم؟

اپلیکیشن‌های مربوط به تقویم معمولا ظاهر معمولی‌ای دارند و با قرار دادن یک تقویم مربع مانند و نمایش اعداد در آن، به شما کاملا یک حس معمولی را انتقال می‌کنند اما این اپ اینطور نیست و برایتان همچون همدمی لحظاتتان را پر می‌کند. اول از همه اجازه دهید به طراحی اپ بپردازم.

k1

همانطور که می‌بینید با یک ظاهر بسیار دلچسب که به زیبایی با رنگ سبز آمیخته شده‌است روبروییم و من یکی که به هیچ‌وجه از دیدنش سیر نمی‌شوم. البته یک تم دیگر هم دارد اما این یکی واقعا زیباتر است! کارکرد اپ هم بسیار و یا به عبارتی فوقوالعاده ساده‌هست و از دو بخش که به 4 روز و تقویم یک هفته تقسیم شده‌است، تشکیل می‌شود. برای دیدن روزهای گذشته هم کافی‌ست که به پایین سویپ کنید و اگر می‌خواهید روزهای آینده را در محیطی بسیار منظم و زیبا ببینید کافی‌ست که با بالا سویپ کنید.

k2

بخش اصلی این اپ‌هم که وارد کردن تودوها و قرارهایمان باشد بسیار ساده و زیبا طراحی شده و کافی است که برای چند لحظه انگشت خودرا برروی روز مورد نظرتان نگه دارید. همانطور که مشاهده می‌کنید تقریبا همه چیز، از مدت زمان و آدرس گرفته تا دفعات یادآوری و مکان، قرار گرفته و حتی می‌توانید نوشته‌های خودرا هم به‌راحتی اضافه کنید.

k3

k4

جلوه‌های صوتی و تصویری این اپ‌هم در نوع خود بی‌نظیر و بسیار خلاقانه هستند. برای مثال، صداهایی که در هنگام کار با اپ می‌شنوید واقعا دلچسب هستند و حتی می‌توانید با نگه داشتن دستتان در قسمت بالایی گجتتان، ساعت را مشاهده کنید که به نظرم واقعا قابلیت جالب و خلاقانه‌ای ست. همچنین نوع انتخاب زمان و مدت انجام یک وظیفه که به نظر من در نوع خودش بی‌نظیر است. به هرحال این اپ همیشه شمارا شگفت‌زده می‌کند، کافی‌ست گجت خودرا کمی تکان دهید!

2

در وبسایت این اپ بخشی با نام Story قرار داده شده که خواندن آن‌را برای همه به خصوص توسعه دهنده‌ها پیشنهاد میکنم.

سازندگان این اپ همچنین ویدئویی را ساخته‌اند که جدا از هدف آن که توضیح اپ می‌باشد، نوع خود ویدئو هم بسیار جالب است. این‌که چطور می‌توان یک اپ‌را آن‌چنان به تصویر کشید که بیننده را وسوسه به دانلودش کند، بی‌تردید برروی کسب درامد تاثیر به‌سزایی دارد.

دانلود اپلیکیشن peek برای سیستم عامل : ios (لینک دانلود)

سریال بیگ بنگ و 20 سال بعد

bb

در یکی از قسمت‌های سریال پرطرفدار بیگ‌بنگ تئوری میبینیم که لئونارد از دوستانش می‌خواهد که 20 سال بعد باهم قرار گذاشته و یک‌دیگر را ببینند. اما نکته جالب این بخش، دراوردن اسمارتفون‌ها و تنظیم کردن این قرار برای 20 سال بعد در تقویم‌هایشان‌ست. البته شاید دیدن این صحنه برای چند لحظه مارا بخنداند و ما سرسری از آن بگذریم اما وقتی‌که واقع بینانه می‌نگریم، متوجه می‌شویم که همین گجت‌ها و اپ‌هایشان انقدر می‌توانند برای مدیریت وقت و زمان کاربردی باشند که ما حتی می‌توانیم برای 20 سال بعد خود هم برنامه داشته باشیم و این‌جاست که اهمیت این اپ‌ها بیش از پیش خودنمایی می‌کند به خصوص که در این سریال شاید خیلی از چیزها کمدی و خنده‌دار به‌نظر بیایند اما جزو معدود سریال‌هایی‌ست که اکثر قسمت‌های آن برروی واقعیت‌های علمی و اجتماعی ساخته‌ می‌شوند.

3Cycle

c1

جدا از دو اپ بالا، می‌خواهم خلاصه‌وار به این اپ هم بپردازم، چراکه به‌نظرم ایده جالبی دارد. در اپلیکیشن 3Cycle شما با ظاهری کاملا ساده روبرویید که یک دایره صفحه‌را پر کرده‌است.برای کار با این اپ کافی‌ست زمان مورد نظرتان را برروی دایره انتخاب کنید و سپس نوشته مورد نظرتان را وارد اپ کنید. در کل اپ کار خاصی انجام نمی‌دهد اما سادگی بسیار زیاد آن واقعا مفید است.

c2

به نظر خودم این اپ برای کسانی که به دنبال یک محیط ساده برای وارد کردن و دیدن وظایفشان هستند، بسیار به کار می‌آید به خصوص برای کسانی که بیشتر تمرکزشان برروی یک روز معطوف است. البته توجه داشته باشید که این اپ انتخاب روزهای مختلف را هم دارد و با تپ کردن برروی Cycle List که در بالا سمت چپ قرار دارد، می‌توانید ساعت‌های دیگری را هم برنامه ریزی کنید.

c3

دانلود اپلیکیشن 3cycle برای سیستم عامل‌ های : ios (لینک دانلود) – اندروید (لینک دانلود)

جدا از تمام اپ‌های بالا، چند نکته جای یاداوری دارد. این اپ‌ها قرار نیست کاری برای شما انجام دهند بلکه فقط یک وسیله هستند تا شما خودتان بهتر کارتان را انجام دهید. به این‌اپ ها به چشم برنامه‌ای که قرار است زندگی شمارا متحول کنند نگاه نکنید بلکه با انتخاب چندتا از آن‌ها به زندگی خود سروسامان بدهید و با کمکشان، از زمان خود بهتر استفاده کنید.

نکته بعدی، تلنگری به توسعه‌دهنده‌های داخلی‌ست. یکی از دلایل من برای انتخاب اپلیکیشن Pomodoro توصیه‌ای برای برنامه‌نویس‌ها و طراحان داخلی‌ست. وقتی که 2 دلار برای این اپ پرداحتم و با هیجان منتظر تمام شدنش بودم، انتظار نداشتم که دانلود این اپ 1 یا 2 دقیقه طول بکشد و فکر می‌کردم که حداقل 10 مگی باشد اما این‌طور نبود و هرچند در ابتدا فکر کردم که بیهوده برای این اپ هزینه کرده‌ام اما بعد از استفاده از آن و دیدن ویژگی‌هایش ناراحتی‌ام برای خرید این اپ حدودا 2 مگی کاملا رفع شد و الان هم بسیار خوشحالم. این اپ همین الان در بخش مربوط به خودش در اپ استور جزو اپ‌‌های پرطرفدار است و این نکته‌را به ما یاداوری می‌کند که حجم و قرار دادن امکانات عجیب و غریب عامل اصلی خرید یک اپ نیست و حتی یک اپ ساده هم می‌تواند با قیمت 2 دلاری، بسیاری را جذب خود کند!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آیا تا حالا عکس‌های باکیفیت از فضای داخلی پنهان سازهای موسیقی مختلف دیده بودید؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…

هنرمندی با این تصاویر جالب پیش چشم ما مجسم کرده که اگر 10 بنای تاریخی و اسطوره‌ای معروف، سالم و…

یکی از جالب‌ترین چیز‌ها در مورد مطالعه تاریخ، یادگیری چیز‌های شگفت‌انگیزی است که نیاکان ما ایجاد کرده‌اند. اما برخی از یادگارهای آنها از بین رفته‌اند و فقط ویرانه‌های آنها باقی هستند و در مواردی همین ویرانه‌ها هم نیستند و فقط توصیف‌های متنی…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

نقاشی‌هایی که به بالاترین رقم‌ها قیمت‌گذاری و فروخته شده‌اند

در اینجا می خواهیم لیستی از گران‌ترین نقاشی هایی که در بازار حراجی‌ها به فروش رسیده اند را با هم مرور کنیم. البته هر لحظه امکان تغییر این لیست و جایگزینی نقاشی های دیگری وجود دارد ولی در آن صورت هم می توان نقاشی های زیر را جزء گرانترین های…

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
18 نظرات
  1. omid می گوید

    سلام و خسته نباشی Peek نسخه اندروید نداره؟

    1. سینا سلماسی می گوید

      متاسفانه فعلا نیومده اما اونطور که تو سایتشون دیدم دارن روش کار میکنن و فکر نمی‌کنم بیشتر از چند هفته ارائش طول بکشه : )

      1. omid می گوید

        مرسی اومد ممنون میشم یه اطلاع رسانی کنید

  2. امیرحسین می گوید

    سلام دکتر جان
    نرم افزار LeaderTask هم روی ویندوز هست هم ایفون هم اندروید
    و خوبیش اینه رو دسکتاپم هست و فقط نسخه دسکتاپش پولیه که اونم با کرکش راحت ردیف میشه و میتونید همه دستگاه هاتون ازش استفاده کنید من همیشه ازش استفاده میکنم خیلی خوبه
    موفق باشید

  3. امیر حسین می گوید

    سلام.خیلی برام مفید بود.ممنون.

  4. سید عماد رضوی می گوید

    برنامه ی poromodo نسخه ی اندرویدش زیاد جالب نبود و یه مقدار با چیزی که من دیدم توی سایت متفاوت بود.

    دکتر یه برنامه باشه که به طور ویژه همون « 20 سال بعد بیگ بنگ تئوری » رو انجام بده و افراد برای تنظیم اینجور زمان ها ازش استفاده کنن. یه جور برنامه ی یادآوری برای زمان های آینده.

  5. Ali Moslehi می گوید

    من خودم از این اپلیکیشن استفاده می کنم، این اپلیکیشن در استرالیا که خیلی طرفدار داره ، جاهای دیگه رو نمی دونم.
    http://www.teamviz.com/downloads/

    1. طراحی داخلی منزل می گوید

      ممنون از لینک

  6. bashir می گوید

    peek pollie to app store 😐 vali dastetoon dard nakone matlam jalebi bood

  7. خرید کاغذ دیواری می گوید

    APK نداره؟

  8. خرید کاغذ دیواری می گوید

    کسی ج نمیده؟
    APK نداره؟

    1. سینا سلماسی می گوید

      ببخشیذ متوجه نشدم کدوم اپ رو عرص میکنین، اگه peek رو میگین نه متاسفانه هنور عرضه نشده : )

      1. طراحی داخلی منزل می گوید

        کاش میشد

  9. محمد می گوید

    کاش میشد فایل APK 3CYCLE رو میذاشتید…

    1. سینا سلماسی می گوید

      متاسفانه پولی هست و من تو سایتای فارسی پیداش نکردم. سایر استورهای خارجی رو امتحان کردین؟

      1. محمد می گوید

        آره متاسفانه جاهایی که من میشناسم ندارن…
        نرم‌افزاری نیست برای دانلود این جور نرم‌افزار‌ها

      2. محمد می گوید

        یه چیز دیگه هم هست من اینو رو 4shared پیدا کردم:
        http://www.4shared.com/get/62f6Yawcce/download_3Cycle_-_Daily_Schedu.html
        ولی حجمش به جای 15 مگ فقط370 کیلوبایته

  10. آرین می گوید

    لینکی که برای اپلیکیشن ios قرار دادین کار نمی کنه، اگر امکانش هست تصحیح کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5