مرگ فیلم: پارامونت نخستین استودیوی بزرگ فیلمسازی است که فیلم‌هایش را کاملا به صورت دیجیتال توزیع خواهد کرد

مرگ فیلم: پارامونت نخستین استودیوی بزرگ فیلمسازی است که فیلم‌هایش را کاملا به صورت دیجیتال توزیع خواهد کرد

- در فناوری
۴
1-20-2014 6-25-20 PM

بیشتر از یک قرن است که هالیوود روی فیلم‌های ۳۵ میلیمتری محصولاتش را تکثیر می‌کند و روی پرده‌های نقره‌ای در سراسر جهان به نمایش می‌گذارد. اما حالا در یک تغییر تاریخی، استودیوی پارامونت، مبدل به نخستین استودیوی بزرگ فیلمسازی خواهد شد که فیلم‌هایش را در ایالات متحده به صورت کاملا دیجیتال توزیع خواهد کرد.

فیلم مطرح و روز «گرگ وال استریت»، نخستین فیلم این شرکت با توزیع فرمت دیجیتال است و فیلم کمدی که در دسامبر سال میلادی پیش با عنوان Anchorman 2: The Legend Continue اکران شد، آخرین فیلمی است که با استفاده از فیلم‌های ۳۵ میلیمتری توزیع شد.

1-20-2014 6-27-17 PM

پارامونت فعلا مایل نیست در مورد این تغییر سیاست کلیدی، پاسخی به روزنامه‌نگاران و گزارشگران بدهد، به نظر می‌رسد که پارامونت نمی‌خواهد رسما نخستین استودیویی شناخته شود که فرمت فیلم را به خاک سپرده است، از سوی دیگر در آمریکا ۸ درصد سینماها، فقط قادر به نمایش فیلم‌های ۳۵ میلیمتری هستند و این موضوع ممکن است باعث کاهش فروش استودیو هم بشود.

1-20-2014 6-25-40 PM

البته پارامونت همچنان به ارسال فیلم‌ها با فرمت ۳۵ میلیمتری به سالن‌های نمایش آمریکای لاتین و سایر کشورها ادامه خواهد داد.

تکثیر فیلم به شیوه سنتی، هزینه زیادی به استودیوها تحمیل می‌کند، تکثیر هر فیلم روی حلقه‌هیا ۲۵ میلیمتری دو هزار دلار تمام می‌‌شود، در حالی که تکثیر دیجیتال تنها ۱۰۰ دلار هزینه در بر دارد. به علاوه باید در نظر بگیرید که می‌شود با استفاده از ماهواره، فیلم‌ها را برای سالن‌های نمایش ارسال کرد و عملا بدون نیاز به تکثیر فیزیکی و هزینه ارسال، فیلم‌ها را به سالن‌ها رسانید! در مورد تکثیر فیلم‌های سه‌بعدی، میزان صرفه‌جویی حتی از این هم بالاتر است.

سایر استودیوها هم در این مسیر حرکت می‌کنند، ۲۰th Century Fox و دیزنی به زودی به پارامونت خواهند پویست و تصور می‌شود که عمده پخش قسمت جدید فیلم عطش مبارزه (اشتعال) هم به صورت دیجیتال باشد.

1-20-2014 6-28-57 PM

آمریکا بیشتر از ۴۰ هزار سالن نمایش فیلم دارد که ۹۲ درصد آنها توانایی پخش دیجیتال فیلم‌ها را دارند!

اما صدای مرگ فناوری‌های قدیمی از سایر نقاط دنیا هم به گوش می‌رسد: ماه پیش تکنی‌کالر که یک شرکت فرانسوی فعال در زمینه پردازش فیلم است، یک لابراتوار خود را بست، همین لابراتوآر سال ۲۰۱۱ قبلا جانشین یک تشکیلات بزرگ با ۳۶۰ کارمند شده بود. سال پیش هم تکنی‌کالر یک لابرتوآر دیگر را در بریتانیا بست.

اما انتخاب گرگ وال استریت به عنوان اولین فیلم با توزیع دیجیتال شرکت پارامونت، شاید انتخاب خوبی نباشد، چرا که کارگردان این فیلم یعنی مارتین اسکورسیزی، خود از عشاق ضبط محصولات سینمایی روی فیلم است.

در عین حال پخش دیجیتالی فیلم‌ها باعث می‌شود سینماهای کوچک دچار مشکل اقتصادی شوند، چون قیمت هر پروژکتور دیجیتال، حدود ۷۰ هزار دلار است.

منبع

اشتراک مطالب یک پزشک:



از این مطلب خوشتان آمده؟! می‌خواهید مطالب دیگر «یک پزشک» را از دست ندهید؟
یکی از راه‌های زیر را انتخاب کنید:
- مشترک فید ما شوید.  (راهنمای جامع) -
لینک اشتراک با فیدلی
- از طریق ایمیل، مطالب ما را دریافت کنید. (آدرس ایمیل خود را در فرمی که لود می‌شود، وارد کنید.)
-
از طریق «تلگرام»، نوشته‌های ما را دریافت کنید.
- اپلیکیشن اندروید ما را دانلود کنید. (لینک دانلود مستقیم - دانلود از کافه‌بازار)
- با فلیپ‌بورد یا نیوز استند گوگل ما را دنبال کنید.
- با خبرخوان ایرانی «کشکول» ما را دنبال کنید. ( لینک سایت ما در کشکول)
- اکانت‌ها یا صفحات ما را در فیس‌بوک، توییتر یا گوگل پلاس دنبال کنید.


4 نظر

  1. عکس وسط از فیلم به یاد ماندنی سینما پارادیسو بسیار خاطره انگیز بود.ممنون.

  2. درود بر شما
    برای دیدن «گرگ وال استریت» لحظه شماری می‌کنم.

  3. ما که اینجا میریم سینما خط خطهای روی فیلم خیلی حال میده یاد فیلمهای زمان شاه میوفتم :|

  4. سلام
    ما جلوتریم انگار
    تمام فیلم های جشنواره عمار به حجم ۸۰ گیگ فایل دیجیتالی تا دورترین شهر ها هم رفته است.
    :)

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *