بهترین بازی‌های Open World – قسمت اول

17

بخشی از هیجان بازی‌ها در این است که بتوانیم به دنیاهایی خیالی قدم بگذاریم که به ما اجازه می‌دهند ردپایی دلخواه در آن‌ها به جا بگذاریم. با این بازی‌ها می‌توانیم در لحظه به هر جای دلخواهی از مکان‌های تاریخی گرفته تا دنیاهای فانتزی، منتقل شویم. به همین دلیل به این نتیجه رسیدیم که در حین انتظار برای نسخه‌های جدید بازی‌های Open World روی کنسول‌های جدید، یادی هم از برخی از بهترین عنوان‌های این بازی‌ها تا کنون داشته باشیم.

COVER-farcry

فهرستی که در ادامه مطالعه می‌کنید، هیچ ترتیب خاصی ندارد و شامل بازی‌هایی از نسل گذشته [کنسول‌ها] است. این فهرست بیش از هر چیز بر دنیاهای این بازی‌ها و آزادی که در اختیار بازیکن قرار می‌دهند تمرکز کرده است.

 Red Dead Redemption

یکی از عواملی که نقش عمده‌ای در موفقیت Red Dead Redemption دارد، پس‌زمینه «غرب وحشی» آن است. خطرات آن دوره همواره در کمین هستند و سرقت‌های متعدد پیوسته در شهرها و راه‌های بیابانی اتفاق می‌افتند. افراد بی‌گناه برای به دست آوردن پول به گروگان گرفته می‌شوند و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید نقش قهرمان را بازی کنید یا نه.

red-dead-redemption

سالن‌ها با انوع نوشیدنی‌ها، موسیقی و قماربازی‌های مختلف، بخشی از هویت آن دوره زمانی را به نمایش می‌گذارند. علاوه بر این‌ها با وارد شدن شما به درگیری‌ها و تیراندازی‌هایی که طرف مقابلش دیگر کابوی‌ها و قانون‌گریزها هستند، حس می‌کنید روح رقابتی آن دروه در بازی هم زنده است. با این‌که در گوشه و کنار بازی اکشن‌های فراوانی نهفته است، حتی زمانی که سوار بر اسب‌تان به گشت‌وگذار در آن تم غرب وحشی می‌پردازید بازی با تجربه لذت‌بخشی همراه خواهد بود. به هر حال جایی که سفر جان مارستون (John Marston) بیشترین اثرگذاری را دارد، زمانی است که از کشتن به کشاورزی روی می‌آورد و از امکانات دنیایش برای تشریح سخت‌ترین پیچیدگی‌های داستان استفاده می‌کند.

Sleeping Dogs

بسیار سخت است که برای دیدن و صحبت کردن از هنگ‌کنگ در بازی Sleeping Dogs توقف نکنیم. از ساختمان‌های بلندمرتبه گرفته تا بیلبوردها، این شهر مانند موجودی زنده در تپش و تکاپو است و داستان‌های زیادی از جنگ خروس‌ها و کارائوکه گرفته تا تجارت مواد مخدر دارد که می‌هواند شما را درگیر خود کند.

Sleeping-Dogs

فرقی نمی‌کند درگیر تحویل مواد مخدر شوید یا از معبدی آرام و ساکت دیدن کنید، در هر صورت Sleeping Dogs زشتی‌ها و زیبایی‌های هنگ‌کنگ را به شما نشان خواهد داد. شهر پر است از توریست‌ها و تاجرانی که هویت خاصی را به مکان‌های شلوغ می‌بخشند. Sleeping Dogs هنگ‌کنگ را درست در زیر انگشتان شما قرار می‌دهد و این امکان را برای‌تان فراهم می‌کند که خودتان را در اتمسفر و دغدغه‌های زندگی هنگ‌کنگی گم کنید و به همین دلیل به یکی از بازی‌های به یادماندنی تبدیل می‌شود.

The Elder Scrolls V: Skyrim

سرزمین شمالی و پوشیده از برف Sktrim کافی است تا شما را در حین تجربه کردن بازی به لرزه بیاندازد، اما جایی که واقعا هنر خود را به نمایش می‌گذارد زمانی است واقع‌گرایی آن با عناصر فانتزی مانند زبان اختراع شده برای اژدهاها در هم می‌آمیزد.

Skyrim

Skyrim تاریخی غنی دارد که شما را به گشت‌وگذار و گردش بیشتر در آن وسوسه می‌کند، چه گفت‌وگو با NPCها (سرنام Non Player Character است و تقریبا به تمام شخصیت‌های موجود در بازی به جز بازی‌کننده اطلاق می‌شود) برای دریافت بینشی عمیق‌تر باشد و چه یافتن مکان‌هایی ناشناخته که اسرار خود را برای شما فاش می‌کنند. گنج‌های نهفته در این بازی مایه سرخوشی هر ماجراجو و همین‌طور رویای هر غارتگری خواهد بود. علاوه بر این‌ها Skyrim به شما اجازه می‌دهد که بخشی از دنیایش را مال خود کنید: خانه‌هایی در مکان‌های مختلف بسازید و ازدواج کنید! بازی‌های زیادی نیستند که بتوانند یک بازیکن را برای بیش از 100 ساعت به خود جذب کنند، اما Skyrim چنان محتوای جذابی را فراهم می‌کند که بازیکن را وامی‌دارد بسیار بیشتر از این‌ها به گشت‌وگذار بپردازد.

Assassin’s Creed II

با این که سری بازی‌های Assassin’s Creed ما را به مکان‌های زیادی می‌برند، اما هیچ چیز با تجربه اولین قدم‌ها در ایتالیای ساخته شده در Assassin’s Creed II قابل مقایسه نخواهد بود. معماری‌های باشکوه فضاها به شدت چشم‌گیر است و زمانی که به بالای پشت‌بام‌ها و برج‌ها صعود کرده و راه خود را در شهرهای پرجمعیت و مشهوری نظیر ونیز، رم و فلورانس می‌یابید، زیبایی است که بر فضای بازی غالب می شود.

Assassins-Creed

این زیبایی در تضاد آشکار با خشونتی است که شما در نقش Ezio (با آن ریشه‌های حشاشین که دارید) مجبور به اعمال آن هستید. شاید گشت‌وگذار در نواحی مختلف و دیدن شاهکارهای معماری، جذابیت اصلی این بازی باشد اما فعالیت‌های جانبی که از تم‌های اصلی بازی Assassins است نیز محتوای در خور توجهی را برای شما فراهم می‌کند. از این داستان‌های فرعی می‌توان مثلا به کمک کردن به لئوناردو داوینچی جوان پیش از رسیدن به قله‌های نوآوری و خلاقیت، رقابت با سایر شهروندان، استفاده از دید موسوم به Eagle Vision برای یافتن هدف‌های اصلی و همین‌طور تعیین موقعیت نشان‌های مخفی شده اشاره کرد.

منبع (+)


پی‌نوشت: همون‌طوری که بعضی خوانندگان در کامنت‌ها یادآوری کردن این مطلب دو قسمتی هست و قسمت دوم رو انشاالله سه شنبه صبح می‌تونید مطالعه کنید. توی قسمت بعدی خیلی از عنوان‌های بزرگی که توی کامنت‌ها بهشون اشاره شده، حضور دارن.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…

بازیگران سریال به‌یادماندنی «آفیس» را در قالب تصویری گیم GTA یا سریال گیم آو ترونز ببینید!

سریال دفتر یا "The Office" یک سریال کمدی تلویزیونی محبوب آمریکایی بود که از سال 2005 تا 2013 پخش شد. این سریال توسط گرگ دانیلز ساخته شد و توسط ریکی جرویز و استفان مرچنت که در اصل نسخه بریتانیایی سریال را ایجاد کرده بودند، توسعه یافت. سریال…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
17 نظرات
  1. رامین می گوید

    عکس اول، متعلق به بازی Farcry3 هستش ولی توی متن نیست 🙂

    خیلی بازی خوبیه اونم که حیفه اشاره نشده، مخصوصاً اینکه دیالوگ‌های خیلی خوبی داره

  2. هادی می گوید

    پسgtaچی؟

  3. سروش می گوید

    جای معروفترین و پر فروشترین بازی این سبک (که الهام بخش یه سری از بازیهای این لیست هم بوده) خالیه

    سری بازیهای Grand Theft Auto

  4. Soheil می گوید

    جالبه که اسمی از سری GTA خصوصا GTA V نبردین

  5. فلامینگو می گوید

    توی منبع صفحه دوم هم داره، توش چند تا بازی دیگه هم هست! چطور اونا رو قرار ندادید؟ فکر کنم اشتباهی پیش اومده.
    fallout, mafia, just cause, gta توی صفحه دوم منبع اومده.

  6. سیا می گوید

    بازی Sleeping Dogs اصلا دست فرمون خوبی نداره 🙂

  7. علي می گوید

    سلام

    چند روزی میشه که عکسهای پست های 1 پزشک در ایمیل های ارسالی به مشترکین باز نمیشه !

    مشکل خاصی پیش اومده؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

  8. آرش می گوید

    Assassin چرا نسخه 2-3 سال پیش آخه؟
    GTA V کجاست؟

  9. امیرحسین می گوید

    داداش ماین کرفت چی ؟!
    اوپن ورد و دارای 10 میلیون بازیکن انلاین تو هر لحظه !

  10. Ven می گوید

    skyrim یه شاهکاره.

  11. محمد می گوید

    اینا که خیلی قدیمیه

  12. خشايار می گوید

    Assassin’s Creed فقط سری ایتالیا ! ( 2 , Brotherhood , Revelation)
    بقیه هم خوب هستن ولی لذتی که من از شهر های روم و ونیز تو این بازی بردم ، هیچ بازی دیگه ای نداشت !

  13. رامین می گوید

    fallout

  14. ریک می گوید

    خیلی خیلی دوست دارم بازی تو این سبک از روی سریال the walking dead ساخته بشه که بتونیم اونجا یه جامعه کوچیک تشکیل بدیم و با استفاده از ایده ها و یا سلاح های ابتکاری از خطرات حفظشون کنیم. این سریال فقط داره با تخیل من بازی میکنه و این سوالو همیشه ازت می پرسه “اگه تو بودی چیکار میکردی؟” البته از روی سریال بازی ساختند ولی نه تو این سبک

    1. مرتضی می گوید

      البته walking dead برای iOS (و فکر کنم بقیه‌ی پلتفرم‌ها) بازی داره؛ ولی تو این سبک و با این تاثیرگذاری، میگن The Last of Us خیلی خیلی خوبه.
      در حدی که بعضی از سایت‌های بازی از اون به عنوان بهترین بازی PS3 نام می‌برن.

  15. فرزام می گوید

    از سری Assassin’s Creed واقعا قسمت دوم یه چیز دیگه‌است، بقیه‌اش اصلا ً در حد اون نیست!

  16. حمید می گوید

    skyrim & fallout
    کلن هر بازی ای که اسم bethesda روش باشه عالیه ولی این دو تا دیگه شاهکارن!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5