حالا دیگر ساندکلاد را واقعا می‌شود پلتفرم صوتی برتر دنیای اینترنت دانست: ساندکلاد هر ماه، 250 میلیون شنونده دارد!

11

نمی‌دانم آیا شما از ساندکلاد SoundCloud استفاده می‌کنید یا نه. این سایت را خیلی مختصر و مفید می‌توان به این صورت معرفی کرد: یک یوتیوب، منتها برای فایل‌ها صوتی!

ساندکلاد

امروز یکی از مؤسسین این سایت اطلاع داد که تعداد شنونده‌های این سایت در هر ماه به 250 میلیون نفر رسیده است. در خبری دیگر، این امکان برای کاربران سایت فراهم شده است که از عکس‌های اینستاگرام برای پروفایل، گروه‌ها، قطعه صدا یا فهرست موسیقی‌ها استفاده کنند.

داستان ساندکلاد از استکهلم سوئد شروع شد، در آگوست سال 2007، یک طراح صدا به نام الکس جونگ و یک هنرمند سوئدی به نام اریک والفورس، ایده درست کردن این سرویس به سرشان زد. آنها در نظر داشتن سایتی درست کنند که با کمک آن موسیقی‌دان‌ها بتوانند به سادگی آثار خود را با هم به اشتراک بگذارند. البته مقر ساندکلاد در حال حاضر در برلین آلمان است.

10-29-2013 05-51-44 PM

آن زمان البته یوتیوب جایگاه کنونی خود را نداشت، به همین خاطر مؤسسان ساندکلاد، این ایده را داشتند که با تقلید از راهبرد فلیکر و ویمئو در زمینه عکس و ویدئو، منتها در دنیای موسیقی و صدا، ساندکلاد را بسازند.

در سال 2009، یک سرمایه‌گذاری کلان 2.5 میلیون یورویی به ساندکلاد جان داد. در سال 2010 تعداد کاربران سایت به یک میلیون نفر رسید. در سال 2011، این سایت پنج میلیون کاربر پیدا کرد.

این روزها در هر دقیقه، بیشتر از 10 ساعت صدا و موسیقی در ساندکلاد آپلود می‌شود.

10-29-2013 05-52-14 PM

ساندکلاد چند ویژگی برتر دارد که باعث این همه موفقیت، برایش شده‌اند، یکی از آنها استفاده هوشمندانه از API است، صداهای ساندکلاد را هم می‌شود با اپلیکیشن رسمی ساندکلاد گوش کرد و هم با اپ‌هایی مثل فیس‌بوک، فلیپ‌بورد یا تامبلر.

در مورد API ، والفورس نظر جالبی دارد که تصور می‌کنم حتی برای وبلاگ‌نویس‌ها و صاحبان سایت‌های پربازدید ایرانی هم مفید باشد.

ایشان عقیده دارند که وقتی یک سایت یا سرویس اینترنتی کوچک است ومدیران آن  به سایت‌های بزرگی مثل فیس‌بوک اجازه می‌دهید از API شما استفاده کنند، این کار باعث جلب توجه کاربران زیاد می‌شود و باعث می‌شود، سایت به سرعت رشد کند، اما در عین حال بعد از یک مرحله، این خطر وجود دارد که سایت و سرویس شما، در سایت بزرگ‌تر حل شود، طوری که هیچ کس به آن توجه نکند، گویی که سرویس شما یک ویژگی پیش‌فرض سایت بزرگ‌تر است.

به نظرم این گفته برای وب‌مسترهای ایرانی ارزشمند باشد، به جای جدال‌ها و رقابت‌های بیهوده، خیلی وقت‌ها همکاری با سایت‌های بزرگ‌تر و در پیش گرفتن یک راهبرد برد دو سویه برای آنها مفید است، این کار تا زمانی که سرویس، جا بیفتد و حلقه مخاطبان خاص خود را پیدا کند، باید ادامه پیدا کند.

از موضوع اصلی خارج نشوم!

در همان نگاه اول، یکی از برتری‌های دیگر ساندکلاد، شیوه پخش اصوات است، کاربر می‌تواند هر تکه صوتی را صورت امواج wave و گرافیکی ببیند. خیلی جالب است که می‌شود برای یک تکه خاص از یک موسیقی لایک گذاشت یا کامنت گذاشت. مثلا وقتی شما در حال گوش کردن به یک پادکست هستید و نظری در مورد یک قسمت خاص دارید، می‌توانید برای همان قسمت کامنت بگذارید.

10-29-2013 05-49-15 PM

مثل هر شبکه اجتماعی دیگر می‌توانید کاربران دیگران را دنبال کنید و یا توسط آنها دنبال شوید.

استفاده از اپلیکیشن ساندکلاد (اندرویدiOS) ، مخصوصا اپلیکیشن تبلت آن، کار با ساندکلاد را بسیار جذاب می‌کند.

10-29-2013 05-53-26 PM

این اکانت من در ساندکلاد است که اگر خواستید می‌توانید دنبال کنید.

این روزها، آنقدر ساندکلاد پیشرفت کرده است که هر کسی را مجاب می‌کند که برای آپلود همه قطعات صوتی یا پادکست‌های خود از همین ساندکلاد استفاده کند. بد نیست به یکی از پادکست‌های قدیمی من گوش کنید!

در عین حال دنبال کردن پادکست‌های جادی را هم به شما توصیه می‌کنم، جادی یکی از بهترین استفاده‌ها را در میان کاربران ایرانی از ساندکلاد دارد. سهند رام، همکار «یک پزشک» در برنامه‌های ویدئوی صفر و یک هم اکانتی در ساندکلاد دارند که مناسب است در صورت تمایل دنبال کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

بازیگران سریال به‌یادماندنی «آفیس» را در قالب تصویری گیم GTA یا سریال گیم آو ترونز ببینید!

سریال دفتر یا "The Office" یک سریال کمدی تلویزیونی محبوب آمریکایی بود که از سال 2005 تا 2013 پخش شد. این سریال توسط گرگ دانیلز ساخته شد و توسط ریکی جرویز و استفان مرچنت که در اصل نسخه بریتانیایی سریال را ایجاد کرده بودند، توسعه یافت. سریال…

عکس‌های نوستالژیک: آدم‌های و تلویزیون‌هایشان در دوره اوج تلویزیون

دوره اوج شکوه تلویزیون کی بود؟ دست‌کم دوره اوج مونواوگ چه زمانی بود؟یک زمانی تلویزیون پیشرفته‌ترین وسیله ارتباطی ما با دنیای خارج بود. الان تلویزیون‌های هوشمند، گوشی و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها جای آن به اصطلاخ متکلم وحده را گرفته‌اند.…

عکس‌های بی‌نظیر از آبشارهای رنگارنگ دریاچه‌های پلیتویس در کرواسی و مقایسه آنها با فصل یخ‌زده

نوشته: تاماس دومبورا توثمن چهار سال پیش در فصل زمستان از دریاچه‌های پلیتویس بازدید کردم و از دنیای زیبا و یخ زده آنها با آبشارهای یخی و مناظر سفید عکس گرفتم.اخیراً دوباره به این دریاچه‌ها بازگشته‌ام تا از همان منظره خیره‌کننده عکس…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
11 نظرات
  1. بهروز می گوید

    ای بابا دو روز دیگه اینم فیل..ر میشه.

    1. فرشاد می گوید

      همین حالاش هم نیم‌سوزش کردن!

    2. آیدین می گوید

      این 2-3 سالی که من می شناسمش فیل..ر بوده…

  2. قلعه نوئی می گوید

    سلام.آیا امکان آپلود آهنگ هم هست؟

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      کپی رایت رو باید رعایت کنین، در صورت عدم رعایت ممکنه دسترسی عمومی به موسیقی شما را بلاک کنن.

  3. kian می گوید

    یادش بخیر این سرویس رو آقاى مزیدى خیلى وقت پیش معرفى کردن و از اون موقع گهگاهى استفاده میکنم، الان نمیدونم چقدر فعالیت اینترنتى دارن و امیدوارم موفق باشن. دکتر کم کم گذشته ى صنف آى تى نویس ها از جمله شما داره نوستالوژى میشه.

  4. محمد جواد محبی می گوید

    خیلی جالبه و سرعت پخش موسیقی در اون هم خیلی خوبه.
    با اینترنت موبایل همراه آخر هم می توان مویسقی ها راشنید.

  5. رضا می گوید

    یه بار دیگه یه رنگ جدید به دنیای من زدین.
    ممنون از شما جناب دکتر

  6. milad می گوید

    vaghan aalie
    man ke motade facebook boodam alan dg aslan facebook nemiram o tou soundcloud oftadam

  7. reza می گوید

    اگه صفحه فارسی خوبی را میشناسید ، به ما هم معرفی کنید …

  8. ماشین سازی می گوید

    با تشکر از سایت بسیار پرمحتوی شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5