پاداش تبهکاری، نگاهی به نسخه پنجم بازی پر طرفدار GTA

32

چند سالی است که مدام می‌شنویم که در آینده به احتمال سیستم‌های استریم ویدیو، ست‌تاپ باکس‌ها و دیگر سرویس‌های اینترنتی باعث زوال سینما به عنوان یک تفریح فرهنگی ارزشمند با حوزه تاثیر بسیار وسیع خواهند شد. با عرضه نسخه پنجم GTA5 آینده‌ای در برابر چشمان ما مجسم می‌شود که در آن چنین نقش مهمی به بازی‌ها سپرده شده باشد.

Grand_Theft_Auto_V

سری بازی‌های GTA‌ مدت‌هاست که به عنوان جاه‌طلبانه‌ترین، هوشمندانه‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین بازی در تاریخ (نه چندان بلند) بازی‌های کامپیوتری شناخته می‌شوند. آخرین نسخه این بازی از آن دست سرگرمی‌هایی است که حتی افرادی که علاقه چندانی به بازی ندارند با دیدن آن تحریک می‌شوند که مدتی کوتاه (که البته هیچ‌گاه کوتاه نیست) آن را امتحان کنند. البته بخشی از این موضوع به مدد روانی و سادگی مکانیک بازی حاصل شده است که خود حاصل گرافیک قوی، داستان پردازی مناسب و اکشن‌های هیجان‌انگیز بازی است. حتی چهره کاراکترها با چنان جزییاتی ساخته شده است که با احساسات آن‌ها همراه می‌شوید. به هر حال GTA5 از آن دست بازی‌هایی است که حتی آن‌هایی که با بازی‌های کامپیوتری میانه‌ای ندارند نباید آن را دست‌کم بگیرند.

آن‌چه GTA5 عرضه می‌کند در واقع یک فیلم در ژانر گانگستری است که از قضا حالت تعاملی دارد و بیننده می‌تواند در روند داستانی آن دست برده و به دلخواه خود آن را پیش ببرد.

از زمان عرضه این بازی کمتر از یک هفته گذشته است و به احتمال زیاد هنوز در ایران در دسترس نیست. (پی‌نوشت: دست‌کم در فروشگاه‌های آنلاین ایرانی بازی موجود است!) اما بد ندیدیم که در پستی به معرفی و بررسی این بازی بپردازیم.

تاریخچه

اولین نسخه بازی GTA که نام کامل آن Grand Theft Auto است، توسط دیوید جونز (David Jones)  و مایک دیلی (Mike Daily) دو برنامه‌نویس بریتانیایی در سال 1997 روانه بازار شد.  شرکتی که این بازی را ارایه کرد توسط دیوید تاسیس شده بود و در آن زمان DMA Design نام داشت. پس از آن‌ها توسعه بازی توسط برادران هاوسر (Sam & Dan Houser) و با طراحی زاخاری کلارک (Zachary Clarke) ادامه یافت و شرکت DMA Design نیز به Rockstar North تغییر نام داد.

GTA_Box_Front

این بازی تبدیل به اولین نسخه از سری بازی‌های پرفروش GTA شد که تا دسامبر 2012 بیش از 125 میلیون نسخه از آن‌ها به فروش رفته است.  داستان این مجموعه بازی برخلاف سایر بازی‌های ویدیویی، حول محور یک شخصیت قهرمان نمی‌چرخد بلکه در این مجموعه، بازی‌کننده در نقش تبهکاری ظاهر می‌شود که آزادانه در یک شهر خیالی می‌چرخد و در ضمن انجام اعمال خشونت‌آمیز و تبهکارانه مراحل بازی را به پیش می‌برد. گردش آزادانه در شهر این امکان را برای شخصیت داستان فراهم می‌آورد که با کشتن افراد و به بار آوردن خرابی و یا سرقت ماشین و فروش آن امتیاز کسب کند. اما برای به دست آوردن حجم عظیم پولی که برای گذر از یک مرحله به مرحله بعد لازم است، غالبا مجبور می‌شود ماموریت‌های متنوعی مانند سرقت از بانک یا قتل را به انجام برساند و در ازای آن‌ها پول و امتیاز به دست آورد.

GTA2_PC

نسخه دوم این بازی در سال 1999 عرضه شد. سایت شرکت Rockstar این نسخه و نسخه نخست را در سال 2004 به صورت رایگان برای دانلود منتشر کرد.

Gta3-3D-Engine

نسخه سوم بازی، نخستین نسخه‌ای بود که از حالت دید ۲ بعدی و پلان خارج شد. این نسخه که در سال ۲۰۰۱ عرضه شد توانست با استفاده از موتورهای بازی سه‌بعدی حال و هوای تازه‌ای به این مجموعه ببخشد. پس از عرضه نسخه سوم، فواصل زمانی انتشار بازی بسیار طولانی‌تر شد و نسخه‌های جدید نه تنها در به اصطلاح دنیایی متفاوت نسبت به سه نسخه قبلی اتفاق می‌افتند (شهری خیالی با نام Liberty City که براساس شهر نیویورک مدل‌سازی شده است) بلکه خط سیر زمانی کاملا متفاوتی را نیز دنبال می‌کنند.

Grand-Theft-Auto-4

نسخه چهارم این بازی پس از ۷ سال و در سال ۲۰۰۸ به بازار عرضه شد. این نسخه و پک‌های افزودنی‌اش (دو پک الحاقی The Lost and Damned و The Ballad of Gay Tony) که البته بعدتر به صورت یک Bundle کامل با نام The Complete Edition عرضه شد، ازجمله نخستین عنوان‌های بزرگی بود که بر روی کنسول‌های بازی نسل هفتم اجرا می‌شد و البته با استقبال فراوانی هم روبرو شد.  این بازی رکوردهای زیادی را در صنعت سرگرمی‌های کامپیوتری جابه‌جا کرد. فروش ۳.۶ میلیون نسخه در روز اول عرضه و درآمدی 500 میلیون دلاری تنها در هفته اول فروش نشان از موفقیت بسیار زیاد این عنوان دارد. البته همه این صدرنشینی‌ها تا سه شنبه هفته گذشته ادامه داشت.

۵ سال انتظار برای نسخه پنجم

بالاخره در ۱۷ سپتامبر 2013 نسخه پنجم این بازی برای کنسول‌های Xbox و PS3 به بازار عرضه شد. توسعه این بازی از همان زمان عرضه نسخه چهارم یعنی سال 2008 آغاز شده بود و تمرکز اصلی توسعه‌دهندگان بر نوآوری در سازوکار اصلی بازی و فراهم آوردن امکان کنترل سه شخصیت متفاوت بود. با این‌که مدت اندکی از عرضه این بازی می‌گذرد، اما هم‌اکنون هم به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تمام دوران‌ها انتخاب شده است. فروش 800 میلیون دلاری این بازی در همان روز نخست (که معادل فروش حدود ۱۳ میلیون نسخه است) نشان‌دهنده میزان محبوبیت این بازی است. البته نباید هزینه 266 میلیون دلاری که Rockstar صرف ساخت این بازی کرده است را نیز از نظر دور داشت.

نکته مهم این که این بازی نه تنها در نظر مخاطبین مقبول افتاده است، یلکه غالب منتقدین و سایت‌ها و ارگان‌هایی که به بازی‌ها امتیاز و ستاره می‌دهند نیز استقبال خوبی از این بازی کرده‌اند. بیشتر این سایت‌ها امتیاز 10 از 10 را به این نسخه داده‌اند و در بقیه موارد هم امتیاز کسب شده معمولا بیش از 95 درصد است!

دنیای بازی

محیط بازی عمده‌ترین مزیت و جاذبه GTA5 است. داستان بازی در دو ناحیه خیالی Los Santos و Blaine County در ایالت  فرضی San Andreas  اتفاق می‌افتد که به صورت واضحی از ایالت کالیفرنیای جنوبی و شهر لس‌آنجلس مدل‌سازی شده‌اند.  Los Santos مبانی جغرافیایی لس‌آنجلس را گرفته و آن را به چیزی سرگرم‌کننده تبدیل کرده است. جالب این‌جا است که میزان جزییات و دقتی که نه فقط در طراحی که حتی در گیم‌پلی بازی به کار رفته، آن را به زندگی روزمره در آمریکا بسیار شبیه ساخته است.

GTA 5 screenshot

دنیای GTA5 به گونه‌ای طراحی شده است که شما آن طور که می‌خواهید با آن تعامل کنید و جالب این که هوش مصنوعی بسیار قدرتمندی نیز در آن به کار برده شده است. به عنوان مثال اگر در طی بازی (به خصوص نسخه آتلاین) بازیکنان زیادی از یک فروشگاه خاص مهمات تهیه کنند، ارزش سهام آن شرکت در بازار بورس نیز افزایش می‌یابد.

اگر می‌خواستیم از GTA قبلی تنها یک ایراد بگیریم این بود که بازی، پایانی نداشت. زمانی که همه امتیازها را کسب می‌کردید و کاری برای انجام نمانده بود مجبور بودید بیهوده در شهر پرسه بزنید و در نهایت عابران را زیر بگیرید! در GTA5 هم بازی پایانی ندارد، اما اکنون دیگر بیابان‌های اطراف Los Santos‌ هم چیزهای زیادی برای سورپرایز کردن شما دارند. اتفاقات تصادفی و اشیا قابل تعامل در کل بازی بسیار زیاد هستند و بسیاری از آن‌ها را می‌توانید بدزدید، بفروشید یا به نحوی مورد استفاده قرار دهید.

91

البته چیزی که بسیاری از بازی‌بازان بی‌صبرانه در انتظار آن هستند، عرضه نسخه آنلاین است تا ببینند دنیای آنلاین چه مکان‌های کشف نشده‌ای را پیش روی آنان قرار خواهد داد.

داستان بازی

نخستین شوکی که با آن روبرو خواهید شد این است که «GTA براساس قوانین خودش کار می‌کند». در حالی که سایر بازی‌های مرسوم سعی دارند خط قرمزها و هنجارهای اجتماعی  نظیر شکنجه را رعایت کنند، RockStar مستقیما آن‌ها را نشانه گرفته و با تمام توان مورد استفاده قرار می‌دهد. شاید حداکثر این شوک زمانی باشد که یکی از شخصیت‌های بازی برای کسب اطلاعات یک نفر را با واتربوردینگ شکنجه می‌کند.

البته تبه‌کاری و خراب کاری همیشه خط اصلی داستان‌های GTA بوده است اما در این نسخه به طرزی شگفت‌انگیز بیشتر و البته واقعی‌تر شده‌اند! هسته GTA این جا هم ثابت مانده است. می‌توانید در خیابان‌هایی کاملا واقعی بگردید، ماشین بدزدید، دردسر درست کنید و سعی کنید از دست ماموران قانون فرار کنید. اما با همین زمینه تکراری، برای نخستین بار در این سری داستان‌ها شما به جای یک شخصیت با سه شخصیت اصلی سرو کار دارید و می‌توانید به دلخواه یا به اجبار داستان بازی میان آن‌ها جابه‌جا شوید.

trevorfranklinmichael

مرد خانواده

شخصیت نخست مایکل (Michael) است. فردی میانسال که تصمیم گرفته است دست از تبهکاری برداشته و به مرد خانواده تبدیل شود. اما جمع کردن خانواده‌ای که با درآمدهای او از کارهای غیرقانونی به تجملی‌ترین شکل ممکن زندگی می‌کنند کار ساده‌ای نیست. در اطراف او همه «مرفه بی‌درد» هستند و او از بحران‌های معمول میانسالی در چنین خانواده‌ای رنج می‌برد. کنترل پسر و دخترش و کنار آمدن با همسرش که دیگر به او اعتماد ندارد، البته قرار بوده حاشیه‌های جذاب ماجراهای جنایی او باشند.

michael

بچه

شخصیت دوم جوانی سیاهپوست به نام فرانکلین (Franklin) است که در کشمکش میان گذشته و حرص زیادش برای رسیدن به قله‌های ثروت و آسایش دست‌وپا می‌زند. او شخصیتی متفاوت است. بچه‌ای که می‌خواهد از زندگی مسخره‌ای که در خانه عمه‌اش دارد رها شود و به شدت تلاش می‌کند تا به خود و اطرافیانش ثابت کند ارزشمند است. زندگی او بیش از هر چیز به رویای آمریکایی نزدیک است. او آن‌قدر قوی هست که آدم بکشد اما نه آن‌قدر که به دستورات نه بگوید!

franklin

روانی

گرچه مایکل و فرانکلین می‌توانند بار یک داستان سنگین را به دوش بکشند، اما سروکله تروور (Trevor) هم پیدا می‌شود. یک روانی مردم‌گریز که در آزمایشگاهش در بیرون شهر «مت»‌ تولید می‌کند و تنها به دنبال خشونت و آدرنالین است. او در عین تمام خشونت‌هایش به دنبال کشف حقیقت یکی از لحظات مهم گذشته‌اش است که اتفاقا مایکل هم در آن حضور دارد. با آمدن تروور همه چیز به کلیشه‌های معمول فیلم‌های گنگستری باز می‌گردد. فردی که نمی‌تواند از گذشته‌اش فرار کند، همه با او دشمن هستند، کار پیدا نمی‌کند و احتمالا تا انتهای بازی هم کسی او را دوست نخواهد داشت.

trevor

به اعتقاد بسیاری شخصیت تروور به نوعی در داستان اضافی و خسته‌کننده است. البته مایکل هم بعد از مدتی تکراری و یکنواخت می‌شود و خانواده‌اش حوصله بازیکن را به سر می‌برند. از نیمه بازی به بعد هم درگیری‌های مایکل و تروور که بر سر گذشته مشترک‌شان (که یک سرقت نافرجام است) دایما عود می‌کند، ممکن است باعث خستگی شود. در مقابل فرانکلین گرچه یک بچه است، اما یاد می‌گیرد و بزرگ می‌شود و در آخر انگار او تنها شخصیت اصلی داستان است.

مزیت بازی در این است که به جز در برخی مراحل خاص می‌توانید به سادگی و با یک کلیک میان شخصیت‌های بازی جا عوض کنید. در این موقعیت دوربین به عقب زوم می‌کند و تا ابرها بالا می‌رود. بعد از آن با pan کردن به محل شخصیت انتخاب شده می‌رود و دوباره به جلو زوم می‌کند تا شخصیتی مثل تروور را نیمه برهنه در حال بیدار شدن از خواب به شما نشان دهد.

triad

در GTA5 هر جا که از خراب‌کاری‌های معمول خسته شدید و آماده انجام ماموریت‌ها بودید، GTA نوع جدیدی از آن‌ها را با نام Heist (به معنی سرقت مسلحانه یا چنین چیزی) به شما معرفی می‌کند. ماموریتی چند مرحله‌ای که معمولا پاداش نقدی هنگفتی دارد. در دیدی کلی شما با دیدی کلی از نقشه و هدف Heist آشنا می‌شوید، اما برنامه‌ریزی برای تحقق آن به عهده شماست. معمولا دو راه برای انجام هر Heist وجود دارد. یکی راه زیرکانه یا smart است که کمترین دردسر و البته هیجان را دارد و دیگری راه آشکار یا loud است که همه را خبر کرده و باعث می‌شود که دشمنان با تمام توان با شما مقابله کنند. یکی از جالب‌ترین قسمت‌ها زمانی است که مغز متفکری به نام لستر (Lester) برنامه سرقت را طرح می‌کند و هر کدام از شخصیت‌ها باید برای فراهم کردن برخی ملزومات راهی ماموریت‌های فرعی جداگانه‌ای شوند.

Heist

البته برخی ماموریت‌های جانبی هم به خوبی در گوشه و کنار بازی پنهان شده‌اند. مثلا با گوشی یکی از شخصیت‌های بازی به گشت‌وگذار در اینترنت می‌پردازید، به چند سایت سر می‌زنید و چند فرم آنلاین را پر می‌کنید. اندکی بعد و به پیشنهاد یکی از همان سایت‌ها خودتان را در حال غواصی برای به چنگ آوردن گنجینه‌های یک کشتی غرق‌شده خواهید دید.

تقلید چشم‌گیر و طعنه‌آمیز دنیای مدرن

به هر حال GTA5 بدون شک بهترین نسخه مجموعه GTA‌ است و با تهیه آن ساعت‌ها سرگرمی در انتظار شماست. جزییات فراوان محیط بازی و این که می‌توانید تقریبا به هر جایی بروید و هر کاری بکنید به لذت بازی‌کردن آن می‌افزاید. در آخر اما داستان GTA‌ داستان رویای آمریکایی است. تبهکاری‌هایی که نتیجه‌اش خرید خانه‌ای گران‌قیمت در بالای شهر، داشتن دفتر کاری لوکس در بهترین نقطه مرکز شهر و راندن انواع ماشین ‌های اسپرت است. داستان نسخه‌های قبلی هم همین بوده است، اما در این آخرین نسخه به مدد گرافیک خیره‌کننده، داستان‌پردازی‌های جذاب و ماموریت‌های متنوع آن، آدم بیش از هر چیز به یاد فیلم «صورت زخمی» یا Scarface می‌افتد.

Montana-3

شاید برادران هاوسر باید در انتهای بازی با لباس‌هایی شیک و لبخندی بر لب جلوی دوربین ظاهر شوند و به آرامی رو به تمام بازی‌کنان غربی و به ویژه آمریکایی زمزمه کنند:

شما هم اکنون هم در Los Santos زندگی می‌کنید.

منابع (+،+،+،+،+)


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

هنرمندی با این تصاویر جالب پیش چشم ما مجسم کرده که اگر 10 بنای تاریخی و اسطوره‌ای معروف، سالم و…

یکی از جالب‌ترین چیز‌ها در مورد مطالعه تاریخ، یادگیری چیز‌های شگفت‌انگیزی است که نیاکان ما ایجاد کرده‌اند. اما برخی از یادگارهای آنها از بین رفته‌اند و فقط ویرانه‌های آنها باقی هستند و در مواردی همین ویرانه‌ها هم نیستند و فقط توصیف‌های متنی…

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

جورج اسپنسر میلت: مرگ دردناک به خاطر فرار از بوسیده شدن!

جورج اسپنسر میلت یک پسر 15 ساله که در ساختمان متروپولیتن لایف نیویورک در سال 1909 کار دفتری می‌کرد. در پانزدهمین سالگرد تولدش، همکاران زنش او را مسخره کردند و تظاهر کردند که در نظر دارند که برای هر سال زندگییک بار او ببوسند. میلت به شوخی از…

جوزف ساموئل: مردی که نمی‌توانست به دار آویخته شود!

جوزف ساموئل یک جنایتکار بزرگ بود نبود، فقط از منازل سرقت می‌کرد. در وهله اول،هیچ چیز قابل توجهی دیگری در مورد زندگی او جالب نبود. با این حال، وقتی قرار شد او را اعدام کنند، همه چیز عجیب و غریب شد.جوزف ساموئل در سن چهارده سالگی در سال…

تصور کنید که این شخصیت‌های مشهور سینمایی توسط بازیگر مشهور دیگری بازی می‌شدند – پاسخ میدجرنی

در حاشیه فیلم‌های بزرگ همیشه می‌خوانیم که قرار بوده که نقص اصلی یا یک نقش فرعی مهم را کس دیگری بازی کند و آن بازیگر به سبب اینکه فیلم را کم‌اهمیت تلقی کرده یا درگیر پروژه دیگری بوده یا مثلا دست‌آخر ترجیح کارگردان، هرگز به نقش رسیده است.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
32 نظرات
  1. senaps می گوید

    خوب، راستش من یه بازی خور حرفه‌ای نیستم و کل عمرم، جز کانتر و جنرال ها بازی دیگه‌ای نکردم!! ( نه اینکه بازی دیگه‌ای نکردم، ولی تو عمقش که کی چی بود و چیکار میکرد و از این حرفا نرفتم و سریع بازی هایی مثل کال‌اف ها رو تموم کردم و رفتم…جالبه که هرچی فکر میکنم غیر از کال اف دیوتی و دوتایی که گفتم، ظاهرا بازی دیگه‌ای انجام ندادم!)….

    اما من خاطرات نسبتا خوشی از بازی کردن با جی‌تی‌ای سان اندریاس (چهارم بود فک کنم؟!) دارم و فک کنم، الان باید منتظر باشم که اگر نسخه‌ی PC داره، اسکایدرو کرکش کنه و من دانلودش کنم… امیدوارم با ویندوز 8 و سخت افزار های من کنار بیاد(کلا امیدوارم نسخه‌ی PC داشته باشه! 🙂 )

  2. آرش می گوید

    دکتر نسخه سن اندرس کدوم نسخه است پس؟!
    تو ایران به GTA5 معروف بود D:
    ولی اینجا تو لیست نیست!

    1. علیرضا مجیدی می گوید
    2. حسين می گوید

      اون نسخه شماره دار نیست برای همین اینجا گفته نشده. چند تا نسخه بدون شماره دیگه هم داره سری GTA…

      حیف که برای PC نیست :دی

      1. خودم! می گوید

        آره جدا حیف که برای pc نیست 😐
        ولی اون تیکه ی معرفی trevor رو که دیدم از بازی کردنش پشیمون شدم.
        بازی زیادی خشن شده بود. و از همه بدتر باید در نقش یه روانی بازی میکردی که مث حیوون آدم میکشه 😐
        از نظر اخلاقی با بازیش مشکل پیدا کردم از بازی کردنش منصرف شدم D:

        1. بی نشان می گوید

          منم با بازیش از نظر اخلاقی مشکل دارم بازی نمیکنم

          1. سهیل می گوید

            از نظر اخلاقی خخخخخ 😐

  3. فرشاد می گوید

    من عاشق این بازی‌ام!
    کاش مث قدیم وقت بازی کردنشو داشتم

  4. Javad می گوید

    تو ایران پیدا نمی شه؟ من دو روز پیش تمومش کردم!

    1. saba می گوید

      O_0

  5. کیان می گوید

    ممنون از پست جامع.

    اما برای من سرگرم کننده ترین بازی اونی هست که خلاقانه ذهن شما رو درگیر کنه.

    هنوز بهترین بازی که دیدیم بازی دو بعدی سیاه سفید Limbo هست. داستانی عالی، معاماهای هوشمندانه و طراحی بسیار خلاقانه.

    همینطوری بازی بسیار دوست داشتنی Machinarium با معماهای بعضل بسیار دشوار و طراحی محشر.

  6. iman می گوید

    “نسخه سوم بازی، نخستین نسخه‌ای بود که از حالت دید ۲ بعدی و پلان خارج شد.”

    این اتفاق از نسخه دوم به بعد افتاد ( همانطور که در تصاویر مطلب هم دیده می شود ) .

    با تشکر از مطلب بسیار عالیتون .

  7. Aydin می گوید

    عالی بود

  8. مهرداد می گوید

    من فکر کنم 50 ساله هم بشم باز علاقم از این بازی یک درصدم کم نمیشه
    ♥ لاو یا

  9. آرما می گوید

    نسخه های وایس سیتی و سان آندریاس رو فراموش کردید…

  10. جلال می گوید

    آدم وسوسه می شه یک Xbox بخره فقط برای همین بازی!

    1. یک بنده خدا می گوید

      اصلا حماقت نکن تو 2015 برای PC میاد

  11. مرسن می گوید

    به نظر من هنوزم بهترین نسخه GTA نسخه دوم اون هست که حالت دو بعدی داشت! هیجان وحشتناکی داشت. حتی من نسخه معمولی commandos رو به نسخه های سه بعدی اون ترجیح می دم ،‌مطمئنم خیلی ها هم مثل من هستن!

    1. میثم می گوید

      دقیقاااا

    2. Time می گوید

      Exactly! Miss Commandos Time

    3. بی نشان می گوید

      همون نسخه 2 بعدی ه خیلی هیجان زیادی داره مخصوصا وقتی ماشین سرعت بالا قرض میکنی از مردم باهاش رانندگی میکنی

    4. سوران می گوید

      من چند باری بازی کردم نسخه های قبلشو. راستش اصلاً خوشم نیومد

  12. امین می گوید

    سلام
    دوسایی که pc بازن می تونن از emulator ps3.xbox استفاده کنن و این بازی رو رو pc اجرا کنن .
    یه سرچ تو گوگل کنید برنامه هاش پیدا می شه .

    1. خودم! می گوید

      هیچکدوم واقعی نیست.
      شما تونستی ازشون استفاده کنی؟
      چون اونایی که من دیدم همه سرکاری بودن.

  13. mr می گوید

    سلام.دوستان نگران نباشید شرکت انویدیا گفته نسخه ی پی سی هم منتشر می شه.

    1. m می گوید

      دقیقا و بعضی سایتها مثل gameseek.co.uk هم پیش فروش نسخه پی سی این بازی رو آغاز کردن

  14. alone Man می گوید

    اغا پی سیه من ضعیفه کم از این بازیا بگین دارم از حسرت میسوزمممممممممممممممم:((

  15. mahyar می گوید

    خیلی واقعیه از واقعیم بیشتره من دیدم اگه تو جنگلاش بری هم خیلی چیزا داره مثلا یکیشون که اسمش slenderman هست تو جنگلاش جلوت ضاهر میشه.
    کلی هم چیزای مخفی و راز و…. داره
    راستی نسخه ی انلاین کی میاد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  16. Hacker می گوید

    GTA بازی خوبی است در هر نسخه کیفیت و گرافیکش بیشتر میشه و آدم نمیتونه لهتر بازی کنه به نظر من GTA San Andreas از همه شون خوبه تا حالا کسی Game Modding شنیده آدم میتونه همین عمل رو در این بازی انجام بده برای نسخه های دیگر هم هست با Game Modding بازی کاملا سیستم هاش در اختیار شما قرار میگیره میتونین GTA San Andreas خودتون رو بسازید و هر چیز بازی را عوض کنید و هک کنید شکل آدم و شخصیت های بازی رو عوض کنین و…
    اگه به Game Modding علاقه مندید و زبان انگلیسی بلدید به این سایت ها بروید چه بهتر در آن ها عضو شوید
    gtagarage.com
    gtainside.com
    gamemodding.net
    gtagaming.com
    سایت های بیشتر هست ولی gtagarage.com از همه بهتر و قابل اعتماد تره تا در آنان عضو شوید من خودم عضو شدم
    آهان یه چیز دیگه شما میتوانید برای بازی خوتان مرحله درست کنین من خودم در این سایت یک Game Modder درجه یک شدم دارم با بقیه رقابت میکنم شما هم بیایید تا این خارجی ها را با قدرت فهم و هوش خود شکست دهیم اصلا هم نترسید هیچ چیز سیاسی در این سایت وجود ندارد
    از شما خواهشمند است در این سایت نظرات سیاسی ندهید برای امنیت خودمان و اسم خود و عکس خود را قرار ندهید

  17. i love rockstar می گوید

    دوستان خواهشاً سبک بازی ها رو با هم قاطی نکنید
    بله بازی هایی مثل limbo و world of goo که تو رده ی بازیهای فکری و خلاقانه هستند از نظر داستانی و جنبه ی آموزشی و درگیر کردن بازیکن جزو بهترین ها به شمار میروند ولی سبک بازی gta کلاً جدا از اینهاست
    اگر دموی بازی رو دیده باشید شما تقریباً در بازی قادر به انجام هر چیزی هستید
    به عبارت دقیقتر این بازی علاوه بر داستان و ماجرای کاراکتر مجموع بازیهای need for speed و virtual tennis و call of duty و motor cycle و diving و sky is for you رو در بر میگیره
    یعنی شما در داخل بازی میتوانید هرکاری که خودتان در زندگی واقعی انجام میدهید و کارهایی که فقط خوابشان را میبینید انجام دهید….
    برای دوستانی که از نظر اخلاقی ! با بازی مشکل دارن هم باید گفت این بازی برای +18 طراحی شده و در تمامی دموهای موجود هم روی این موضوع تاکید شده
    برتری دیگر این نسخه وجود دنیای زیر آب است که شما در آن به عنوان غواص میتونید چیزهای جدید در زیر آب کشف کنید و اصلاً حالشو ببرید ، به غیر از اینها جنگلهای انبوه ، کوهستانهای بلند و حتی طبیعت حیوانات هم در این بازی مورد توجه قرار گرفته است.
    در ضمن راک استار اعلام کرد که نسخه ی مخصوص کامپیوتر با امکانت بیشتر توزیع خواهد شد

  18. rtyryrytr می گوید

    خوب است

  19. حخعغش می گوید

    سلام نسخه pc هم اومد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5