داستان گوشی Moto X، گوشی‌ای که توجیه خرید موتورولا توسط گوگل است!

25

تقریبا 2 سال پیش بود که گوگل اعلام کرد که بخش موبایل موتورولا موسوم به «موبیلیتی» را با مبلغ کلان 12.5 میلیارد دلار خریده است. این خرید، بزرگ‌ترین خرید گوگل به حساب می‌آمد و رکورد خریدهای قبلی را شکست. گوگل پیش از آن یوتیوب را با مبلغ 1.7 میلیارد دلار و DoubleClick را با ملبغ 3.1 میلیارد دلار خریده بود. هر دو خرید خرید قبلی موفق بودند، اما در مورد خرید موتورولا شک و تردید وجود داشت. در وهله اول، گمان می‌رفت که دلیل اصلی خرید موتورولا این باشد که گوگل با استفاده از پتنت‌های این شرکت، در مقابل شکایت‌های شرکت‌های رقیب، حفاظ امنی برای خود درست کند، یعنی بتواند در صورت لزوم با شکایت‌های مشابه، طرف مقابل را وادار با عقب‌نشینی و مصالحه کند.

موتورولا که مخترع نخستین گوشی موبایل دنیاست، بی‌شک پتنت‌های زیادی داشت، اما ارزش این پتنت‌ها، کمتر از مبلغ خرید بود و از سوی دیگر این خرید باعث می‌شد که کارمندان زیادی که با محیط گوگل غریبه بودند، به جمع گوگلی‌ها اضافه شوند.

بعد از گذشت این همه مدت، ما دلیلی برای هزینه کردن آن مبلغ کلان یافته‌ایم: گوشی Moto X.

08-02-2013 11-41-21 AM

موتو ایکس را می‌توان نخستین گوشی تمام‌عیاری دانست که گوگل با استفاده از آن می‌تواند سرویس‌ها و نرم‌افزارهایش را با قدرت تمام تقویت کند. گوشی‌ای با طراحی بدنه جالب و انحناهای ظریفی که قالب کف دست کاربرانش می‌شود.

اگر سخت‌افزار گوشی را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که نسبت به گوشی‌های «های اندی»‌ای مثل گلکسی اس 4 یا اچ تی سی وان، عقب‌تر است.

بله! موتو ایکس از نظر پرفورمانس پردازنده، تراکم پیکسل یا کیفیت دوربین یا مثلا پشتیبانی از کارت میکرو اس دی، از رقبای خود  قدری عقب‌تر است، اما همه چیز در عدد و رقم خلاصه نمی‌شود و این گوشی ویژگی‌های شاخص و قابل توجه دیگری دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهم کرد.

08-02-2013 12-00-33 PM

گوگل از اندروید به عنوان دروازه‌ای برای دعوت کاربران برای استفاده از سرویس‌های گوگل و در نتیجه نمایش آگهی‌هایش استفاده می‌کند، از این لحاظ همان طور که «اندی روبین» زمانی گفته بود، گوگل کاربران را به پول تبدیل می‌کند! و حالا موتو ایکس یک دروازه سخت‌افزاری خوبی برای تشویق کاربران است. موتو ایکس، استفاده از ایمیل، نقشه و جستجوگر گوگل را بسیار آسان می‌کند، دیگر چه چیز آسان‌تر از اینکه شما حتی برای استفاده از این سرویس‌ها نیاز به لمس گوشی هم ندارید و می‌توانید با Google Now هم به آنها دست پیدا کنید!

دنیس وودساید، رئیس کنونی موتورولا است، اگر سابقه کاری اولیه او را مرور کنیم، شاید فکر کنیم که انتخاب او، در وهله نخست، بسیار نامحتمل به نظر می‌رسد. او کارش را به عنوان یک وکیل شروع کرد و در سال 2003 به گوگل پیوست، در همان زمان به اروپا رفت تا یک تشکیلات فروش ایجاد کند، در سال 2009 او به آمریکا برگشت تا تشکیلات فروش آمریکای شمالی گوگل را مدیریت کند.

08-02-2013 12-06-21 PM

وودساید، اندکی پیشتر از شرکت در یک مسابقه ورزشی سه‌گانه، تنها از طریق روزنامه، متوجه خرید موتورولا توسط گوگل شده بود، چند ماه بعد لری پیچ از او خواست که مدیریت موتورولا را به عهده بگیرد!

اما چه چیز باعث شده بود این کار مهم بر عهده او گذاشته شود؟ خود وودساید حدس می‌زند که لری پیچ علاوه بر مهارت‌های مدیریتی او، متوجه شده بود که وی به خوبی در عرض یک دهه، متوجه ارزش‌های گوگل شده است، از جمله اینکه باید «بزرگ فکر کند» و به قول خودمان همت عالی داشته باشد و به افق‌های دور بنگرد و از فناوری به عنوان ابزاری برای دستیابی به غیرممکن‌ها استفاده کند.

وودساید در پی طرح‌ریزی یک راهبرد بزرگ بود، او متوجه ثروت نهفته در موتورولا یعنی مهندسان نابغه‌اش، شده بود، او می‌دانست که از آنها تا آن زمان به خوبی استفاده نشده است. این مهندس‌ها به سختی تلاش می‌کردند که شرکت در حال زوالشان را نجات بدهند، آنها پیش از خرید توسط گوگل مجبور بودند که  روی مدل‌هایی کار کنند که تنها مورد توجه قشر محدودی از مردم یا نواحی جغرافیایی خاصی قرار می‌گرفت. مدیران سابق تصور می‌کردند با این کار و با هدف گرفتن قشرهای خاص، می‌توانند افزایش فروش‌های مقطعی ایجاد کنند. تداوم این کار باعث شده بود که سرمایه‌گذاری‌های طولانی‌مدت خطرناک شود، اما توفیق اجباری این کار، خلاق‌تر شدن موتورولا بود.

«اقبال ارشد» که تا قبل از دوره خرید موتورولا توسط گوگل، رئیس گروه درویید و Razr بود در این مورد می‌گوید که: «ما سهامداران متعهد زیاد و بیش از 40 محصول در سال داشتیم.» او که حالا مدیر ارشد بخش توسعه محصولات موتورولا است، اضافه می‌کند که با آن راهبرد آنها نمی‌توانستند روی ساخت چیزهایی بزرگ و متمایز متمرکز شوند.

08-02-2013 12-11-57 PM

با آمدن وودساید، مطابق راهبرد جدید، نخست یک تجدید نظر عمده در تعداد محصولات صورت گرفت و تعداد آنها از 45 به پنج -شش محصول تقلیل یافت. کار مثبت دیگر این بود که به هسته مهندسان باقیمانده موتورولا، تعدادی از کارکنان گوگل اضافه شدند تا اصلاحات لازم را ایجاد کنند و حالت پویای یک شرکت نوپا یا استارت‌آپ را در این شرکت قدیمی ایجاد کنند. بر این اساس حدود هفتاد کارمند جدید به موتورولا اضافه شدند. علاوه بر این تعدادی از افراد مستعد از خارج گوگل هم به مجموعه اضافه شدند.

گروه جدید تصمیم گرفتند که گوشی پرچم‌داری بسازند که مورد توجه توده عظیم مردم قرار بگیرد و برخلاف سری درویید فقط مورد توجه بخش کوچکی از مردم نباشد.

به علاوه آنها متوجه یک نقص در گوشی‌های اندرویدی موجود شدند. آنها متوجه شدند که سخت‌افزار این گوشی‌ها متناسب با بعضی از قابلیت‌های نرم‌افزاری که گوگل در پی روتین کردن آنهاست، نیست!

مثلا Google Now را در نظر بگیرید، با استفاده از آن وقتی شما به سمت یک رستوران می‌روید و واردش می‌شوید، باید به صورت خودکار اطلاعاتی در مورد منوهای غذاهایی و نقدهای غذایی برایتان در گوشی به نمایش درآید. اما سخت‌افزار گوشی‌های ساخته شده برای این کار مناسب نیست و گروه موتورولا باید کارهای خلاقانه‌ای انجام می‌دادند.


ویژگی‌های موتو ایکس:

کنترل بدون نیاز به لمس: این یک ویژگی شاخص در موتو ایکس است، کاربر موتو ایکس برای دسترسی به Google Now نیازی به روشن کردن صفحه نمایش، لمس آن یا حتی خارج کردن آن از جیب ندارد! کافی است که سه کلمه جادویی Okay, Google Now را بگویید و تمام! موتو ایکس همیشه گوش به زنگ است که هر وقت لازم بود فرمان صوتی احضار Google Now را از شما دریافت کند.

Google Now حالا هر کاری را که «سیری» می‌کند، برایتان انجام می‌دهد و حتی فراتر از آن. Google Now به سؤال‌هایتان پاسخ می‌دهد، قرارهایتان را مدیریت می‌کند، موسیقی درخواستی شما را پخش می‌کند و دستیار شخصی شما می‌شود.

یک مثال کلاسیک: Google Now می‌تواند به شما اخطار بدهد که یک جلسه کاری را زودتر تمام کنید، چون ترافیک به صورت فزاینده‌ای در حال افزایش است و شما ممکن است نتوانید به قرار بعدی برسید!

08-02-2013 11-45-04 AM

Google Now به صورت مرتب، با استفاده از سابقه کاربری شما در سرویس‌های مختلف گوگل، متوجه عادات و خلق و خوی شما می‌شود و به گفته گوگل دوست دارد «زندگی شما را بهتر کند.»

و حالا همین Google Now در محور توجه موتو ایکس قرار گرفته است و اصولا موتورولا با همین پشتیبانی و برجسته کردن Google Now است که می‌خواهد از صاحب‌اش -گوگل- دلبری کند!

ویژگی دیگر در همین قسمت صفحه نمایش فعال است و منظور از آن یک سیستم مصرف انرژی کم‌مصرف است که می‌تواند ناتیفیکیشن‌ها یا آگاه‌سازی‌ها و همچنین ساعت را بدون نیاز به «بیدار» کردن گوشی، نمایش بدهد!

ویژگی قابل توجه دیگر موتو ایکس، توانایی آن در گرفتن سریع عکس‌ها است، گوشی را از جیب بیرون بیاورید و آن را تکان بدهید، همان طور که مثلا وقتی که پشه روی دستتان نشسته است، آن را می‌تارانید!  اپلیکیشن دوربین باز می‌شود کل صفحه نمایش تبدیل به شاتر می‌شود، با یک تپ عکس بگیرید، یا اینکه با تپ و کمی لمس، چند عکس پشت سر هم بگیرید! همه اینها کمتر از 1.5 ثانیه زمان می‌برد.

ویژگی دیگر مصرف کم باتری است، ما انتظار داریم که گوشی‌ای که پیوسته گوش‌به زنگ احضار کردن صوتی Google Now یا تکان خوردن برای عکس گرفتن است، مصرف بالایی داشته باشد. اما گروه موتو ایکس برای کاهش مصرف باتری از فناوری جدید Moto ACTV استفاده کرده‌اند. این فناوری تازه از معماری جدیدی به نام سیستم رایانشی موبایل X8 استفاده می‌کند، در این معماری یک از هشت هسته پردازشی، تنها وظیفه‌اش گوش به زنگ بودن برای شنیدن فرامین صوتی احضارکننده Google Now است، این هسته، مصرف انرژی بسیار پایینی دارد.

جالب است بدانید که اگر از این ویژگی استفاده نمی‌شد، مجبور بودید که موتو ایکس را سه بار در روز شارژ کنید!

به صورت مشابهی یک هسته پردازشی دیگر هم تنها کارش پایش حسگرهای شتاب‌سنج است تا در صورت تکان خوردن، اپلیکیشن دوربین را باز کند.

احراز هویت کاربر، بدون دخالت دست: الان به جز جمعی از آدم‌های نادان، همه برای گوشی‌شان پسورد گذشته‌اند! اما واقعا وارد کردن پسورد در هر جلسه کار تکراری و خسته‌کننده‌ای است، به همین خاطر موتورولا قصد دارد تا در آینده نزدیک یک سری ژتون‌های پلاستیکی بفروشد که هر کاربر بتواند آن را در لباسش قرار بدهد، این ژتون‌ها از فناوری NFC استفاده می‌کنند و مادامی که آنها در داشته باشید، بدون نیاز به وارد کردن پسورد می‌توانید هر باز از گوشی استفاده کنید.

ویژگی دیگر موتو ایکس، امکان سفارشی کردن و طراحی پنل جلو و عقب آن توسط کاربران است، کاربران از طریق سایتی به نام Moto Maker می‌توانند از بین 18 رنگ مختلف و  همچنین جنس‌های مختلف، پنل‌ها دلخواه را انتخاب کنند، حتی حلقه‌ای که دور دوربین پشت را می‌پوشاند یا دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا را هم می‌توان به دلخواه انتخاب کرد.

برای پنل‌ها حتی می‌شود روکش چوب هم انتخاب کرد! کاربر می‌تواند هدفونی متناسب با طراحی خود انتخاب کند و جالب است که حتی محیط نرم‌افزاری را هم می‌توان متناسب با بدنه انتخابی، تغییر داد. کاربران می‌توانند 4 روز بعد از سفارش، گوشی  موتو ایکس سفارشی را دریافت کنند. البته پیداست که شما مثلا در ایران امکان چنین سفارشاتی را نخواهید داشت!

08-02-2013 11-45-25 AM

تحول بعدی این است که گوشی‌های موتو ایکس، برخلاف بسیاری از گوشی‌های معتبر دیگر، در چین ساخته نمی‌شوند، بلکه در تگزاس آمریکا مونتاژ می‌شوند! بری این کار موتورولا یک کارخانه با وسعت 44 هزار متر مربع ساخته است که از هر نظر شبیه کارخانه‌های چین است، به جز اینکه فرایندهای نو و خودکاری در آن پیشبینی شده است که امکان تحویل هزاران گوشی شخصی‌شده را مهیا می‌کند.

اندروید تقریبا خالص: در این چند ساله سازندگان گوشی‌های اندرویدی، اندروید را کمی دستکاری می‌کردند، عمدتا با این هدف که با رقبای خود فرق داشته باشند و تمایز ایجاد کنند. اما موتورولا چنین راهبردی را ندارد و دوست دارد از اندروید خالص 4.2.2 در موتو ایکس استفاده کند، تنها تفاوت‌های جزئی در قسمت آگاه‌سازی‌ها، فعال‌سازی صوتی و دوربین است.

یک مزیت این راهبرد این است که می‌توان اندروید را خیلی زودتر نسبت به سایر گوشی‌ها در آن به روزرسانی کرد.

08-02-2013 11-41-50 AM

البته گوگل پیش از این برای نرانجاندن دل سایر گوشی‌سازهای اندرویدی، تصریح کرده است که موتورولا هیچ دسترسی مستقیمی به گروه اندروید گوگل ندارد و گوگل موتورولا، سامسونگ، اچ تی سی و بقیه را به یک چشم می‌بیند و بنابراین موتو ایکس در شرایط یکسانی مثلا باید گوشی نکسوس رقابت کند.


موتورولا و ایجاد واحد پژوهش‌های پیشرفته با کپی‌بردازی از «دارپا» برای ساخت آینده رایانش شناختی

هدف غایی موتورولا به گفته «ارشد»، ساختن آینده رایانش شناختی است. برای دسترسی به این هدف موتورولا تیم پژوهشی مقاصد بلندمدت خود را ایجاد کرده است، این گروه به اختصار ATAP نامیده می‌شود، این نام اختصاری ما را یاد DARPA یعنی واحد پژوهش‌های دفاعی دولت آمریکا می‌اندازد، تشکیلاتی که از دل آن اینترنت، خودروهای خودکار و هواپیماهای رادارگریز، بیرون آمده‌اند و حالا ATAP می‌خواهد همان جاه‌طلبی را داشته باشد و چیزهایی را که باعث موفقیت DARPA شده‌اند را پیدا کند و به عالم صنعت بیاورد.

مثل DARPA ، در ATAP هم دوره استخدام متخصصان فقط 2 سال است، این دوره 2 ساله، به اندازه کافی کوتاه است، تا با ایجاد فشار روی متخصصان آنها را وادار به کار جدی و مؤثر کند و از سوی دیگر آنقدر هم طولانی است که متخصصات بتوانند لااقل دموی یک فناوری نو را به نمایش بگذارند.

موتورولا زنی به نام رژینا روگان را که پیش از این رئیس DARPA بود را برای ساماندهی بهتر استخدام کرده است، او در مورد واحد پژوهشی موتورولا می‌گوید که این واحد 40 متخصص آینده‌بین علوم کامپیوتر را که پیش از این برای  30 شرکت مختلف، شامل  صنایع خصوصی و شش دانشگاه کار می‌کردند، استخدام کرده است، آنها 5 ملیت مختلف دارند.

08-02-2013 12-19-29 PM

در حال حاضر فقط یک سال، از دوره دو ساله استخدام آنها سپری شده است، با این همه بعضی از دستاوردهای آنها را در موتو ایکس می‌بینیم، مثل همین ژتون‌ها احراز هویت را.

رژینا روگان می‌گوید که در آینده امکان دارد از از خالکوبی موقت یا حتی ژتون‌های خوردنی هم برای احراز هویت استفاده شود!

08-02-2013 12-19-48 PM

بدون این واحد پژوهش‌های پیشرفته سیستم ثبت عکس سریع یا شخصی‌سازی بدنه گوشی موتو ایکس هم وجود خارجی نداشتند.


بعد از این همه بحث می‌رسیم به پاسخ سؤال ابتدای این پست:

هدف گوگل از آن همه پولی که صرفی خرید موتورولا کرد، چه بود؟!

هدف فوری گوگل این نیست که موتورولا تبدیل به یک شرکت سخت‌افزاری سودآور شود، بلکه گوگل می‌خواهد با موتورولا فناوری موبایل را گام‌هایی به پیش ببرد و از این رهگذر، اندروید و سرویس‌های گوگل را به صورت غیرمستقیم تبلیغ کند.

البته وودساید بر این باور است که سرانجام به سودآوری هم خواهند رسید و پاسخ منتقدانی را که تصور می‌کنند سامسونگ و اپل بازار را همچنان در قبضه خواهند داشت، خواهد داد.

او می‌گوید که همیشه اوضاع به یک منوال نیست، حدود 10 سال پیش، این نوکیا و موتورولا بودند که 30 درصد بازار را داشتند، و حالا این دو در جایگاه نازل کنونی هستند.

08-02-2013 12-06-48 PM

در چند سال بعد موتورولا مجهز به فناوری‌ها و مواد تازه، مثلا صفحه‌های نمایش اقبل انعطاف و نشکن خواهد شد. موتورولا قصد دارد که به بازار کشورهای در حال توسعه راه یابد و مدل‌ها ارزان بسازد.

در حقیقت خرید موتورولا به منزله یک آزمایش گران 12 میلیارد دلاری بود، آزمایشی که امروز نخستین محصول‌اش را شاهد هستیم: موتو ایکس!

موتو ایکس تا یک ماه دیگر در دسترس خواهد بود، قیمت آن 200 دلار خواهد بود، البته در آمریکا و در صورت عقد یک قرارداد دو ساله به یک شرکت خدمات ارتباطی!

وودساید دوست ندارد که مردم به موتو ایکس، گوشی گوگل بگویند، او معتقد است که موتورلا برندی است که آوازه‌اش در گوش مصرف‌کنندگان طنین‌انداز است.

ولی در این مورد گوشی بهتر می‌تواند ابراز نظر کند، گوشی‌ای که با کلمات جادویی Okay, Google Now کار می‌کند!

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های این عکاس فرانسوی مانند تابلوهای نقاشی زیبای سبک امپرسیونیسم هستند

امپرسیونیسم یک جنبش هنری است که در اواخر قرن نوزدهم، عمدتاً در فرانسه ظهور کرد. مشخصه آن تاکید بر ثبت اثرات زودگذر نور و رنگ در دنیای طبیعی است. نقاشان امپرسیونیست به دنبال این بودند که برداشت‌های دیداری فوری خود را از یک صحنه به تصویر…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
25 نظرات
  1. جولی پولی می گوید

    چه گوشی محشری

  2. آسمانی می گوید

    مطلب بسیار خوبی بود. راهبرد طولانی‌مدت و مسیر بازیابی یک شرکت تقریبا منقرض‌شده را خیلی جذاب شرح می‌داد. ممنونیم «یک پزشک»!

  3. یک مرد بود می گوید

    چه عجب! فکر می‌کردم «یک پزشک» فقط در مورد اپل مقاله جذاب نویسه، اما گویا تغییر رویه دادین. مقاله خوبی است.

  4. دهه شصت می گوید

    متأسفانه توزیع بین‌المللی ضعیفی داره و وقتی ایران برسه کمتر از 2.5 میلیون نخواهد بود. گوشی خوبی است، اما ویژگی‌های نرم‌افزاریش دست‌کم برای ما اونقدر برجسته نیست که مثلا با گلکسی ترجیح بدیمش. ولی خوب کیفیت بدنه‌ و زیبایی‌اش از گلکسی بهتره.

  5. وحید می گوید

    ممنونم از یک پزشک مه آپدیتمون کردی.

  6. مینا می گوید

    یعنی فعلا گوشی عوض نکنیم؟

  7. محمد می گوید

    خیلی عالی بود
    از خواندن این مطلب لذت بردم

  8. خودم! می گوید

    ممنون، مطلب خیلی خوبی بود.
    اما این گوشی اونطور که باید منو شگفت زده نکرد و اونطور که مثلا میگفتن یک انقلاب نبود.
    شاید به خاطر تبلیغات بدش، مثلا میتونست خیلی بیشتر روی ویژگی های بدون لمسش مانور بده(احتمال داره که هنوز تبلیغات جدیشو شروع نکرده باشه:دی ولی کنفراسنش خیلی عجیب غریب بود :دی)
    البته شاید چون هنوز اول راه انقلاب هستن! مثلا اگه سخت افزار های جدید به فروشگاهش اضافه کنه خیلی جالب میشه.
    منظورم اینه که جای ارائه ی گوشی جدید، پردازنده، صفحه نمایش، قاب و… به فروشگاهش اضافه کنه و کاربر بتونه با ترکیب اینا گوشی خودش رو بسازه!
    مثلا بری یه گوشی 4.5 اینچ با باطری 3200، بدنه چوبی و پردازنده ی اینتل انتخاب کنی D:

    ولی اگه بخوایم راجع به خود این گوشی صحبت کنیم، من droid maxx رو با توجه به باطری قوی تر و داشتن همه این امکانات ترجیه میدم.

    راستی:
    ” الان به جز جمعی از آدم‌های نادان، همه برای گوشی‌شان پسورد گذشته‌اند!”
    آقا این چه حرفی بود! خب منم رو گوشیم رمز نمیزارم D: چون اون طرف بالاخره مجبورم میکنه که رمز رو بهش بگم و فایده ای نداره جز سخت کردن کار برای خودم ((:

  9. فرشاد می گوید

    خیلی خاص و فوق العادست! مخصوصاً با این قیمت…
    احتمالاً NSA هم از دیدن این گوشی خیلی ذوق‌زده شده!

    ولی ژتون NFC چیز جدیدی نیست. همین الانش هم برچسب NFC رو میشه راحت تهیه کرد و با یک اپ پروفایل واسه کارهای مختلف در گوشی ساخت. تنها خلاقیتشون اینه که از اون برای آنلاک اسکرین (یا به قول خودشون تشخیص هویت) استفاده کردند.

  10. پژمان می گوید

    راستش من پست های مربوط به فناوری اطلاعات یک پزشک رو معمولا نمیخونم. ولی این پست عالی بود دکتر. واقعا عالی

  11. حسام می گوید

    این مقاله دید متفاوتی به من داد.
    ممنونم

  12. شهاب الدین می گوید

    مرسی. مطلب خوبی بود. من موتورولا دارم و واقعاً راضیم. گوشی من تا حالا دو دفعه کاملاً غرق شد در آب ولی بعد از خشک شدن باز هم به خوبی کار کرد. یک بار اون زمانی بود که حدود ۵ ساعت زیر آب تو غار بودیم و گوشی دقیقاً مثل یک آکواریوم شده بود. هیج امیدی به روشن شدن مجدّدش نشدم اما چند روز بعد وقتی آب داخلش خشک شد ولی هنوز پشت صفحه‌ش بخار بود، گوشی روشن شد! جالبه که بدونید املاح آب غار زیر صفحه‌ی گوشی یک چیزی شبیه استالاگمیت و استلاکتیت درست کردند! باتریش هم عالیه. من بی‌صبرانه منتظر موتوایکس بودم. هرچند که انتظار داشتم باتری قوی‌تری داشته باشه.

  13. رضا مهرابی می گوید

    “البته پیداست که شما مثلا در ایران امکان چنین سفارشاتی را نخواهید داشت!”
    درد باید کشید….

  14. آرمین می گوید

    متشکرم
    بهترین سایتی می باشد که این مدل اخبار رو میتوان خوند و کیف کرد

  15. دابل می گوید

    واقعا که
    چندین ساله آیفون و ویندوز فون دارن رو همین قضیه مانور میدن و همه اندرویدی ها و شما چسبیدین به این که عاقا اون 8 هسته ی اون 100 هسته ی لومیا 2 هسته
    حالا گوگل اومده یه گوشی 2 هسته ای معرفی کرده همه اومدن داستان تولید کردن که نه عاقا 8 هسته و 100 هسته اضافی بوده همین 2 تا بسه مهم کاراییه
    چی بگم آخه
    حیف 2 سال وقت من که توی سایت های آی تی به نظر دادن و اثبات کردن اینکه کارایی مهمتر هسته هست گذروندم

  16. ali می گوید

    بدترین نکته موتو ایکس اینه که فقط تو امریکا امکان شخصی سازی داره و نسخه جهانی نداره یعنی حتی اروپا هم عرضه نمیشه

  17. رحیم پوررحیمی می گوید

    من مقاله هاتون رو همیشه می خونم و از یک پزشک خیلی یاد می گیرم.ممنون از آقای مجیدی.

  18. محمد می گوید

    سلام دکتر جان
    بسیار کامل و مفید بود فقط یک نکته مهم رو یادت رفت بگی اونم این بود که جناب وودساید فرمودند که این گوشی عرضه بین المملی نداره و فقط در آمریکا و فقط هم بوسیله 5 اپراتور اصلی این کشور عرضه میشه و اصلا نسخه آنلاک (که با سیم کارت همه اپراتور ها کار کنه) نداره . این گوشی حتی تو اروپا هم فروخته نمیشه و اومدنش به ایران منتفیه . تو مصاحبش گفته که چند تا گوشی دیگه در دست ساخت داریم که ارزون تر از این هستن و اونا برای فروش در تمام دنیا هستن و تا قبل از پایان سال 2013 به بازار میان .

  19. آرما می گوید

    هر دو خرید قبلی موفق بودند؟ کاملا مخالف!
    کسایی که تو کار هستند هنوز نتونستند که خرید یوتیوب توسط گوگل رو توجیه کنند!
    یوتیوب هنوز که هنوز داره ضرر میده…

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      همیشه مبتنی بر منبع -نه تصور ذهنی – صحبت کنید. در این مورد اینجا را ببینید و این قسمت کلیدی را:
      Here are the workings: Pyykkonen estimates that YouTube ads generate around 10% of Google’s overall revenues, and that mobile ads account for between 20% and 25% of YouTube’s sales. With $14bn of Google revenues in Q1 2013, that would mean $1.4bn of YouTube revenues, and $280m-$350m of mobile ads.

  20. امیر پارسا می گوید

    چند وقته پیش داشتم توی بلومبرگ مطلبی رو درباره تغییر روکرد سرمایه گذاری مالی در شرکت های سیلیکون ولی می خوندم که نویسنده اعتراف کرده بود که این شرکت ها رویکردشون برخلافه گذشته (همانند سرمایه گذاری های بیلیونی مایک دل در املاک و مستغلات از پوله سهامداران دل برای اطمینان بخشی و پشتیبانی از ذخیره های استراتژیک شرکت) که سرمایه گذاری سود ذخیره شرکت در املاک بود رو تبدیل به سرمایه گذاری در پتنت ها و استارت آپ ها کردند!!
    و نمونه بارزش رو خرید موتورولا توسط گوگل و مغروض کردن نوکیا و ورشکستگی کشوندنش توسط مایکروسافت برای خریدش در آینده رو مثال زده بود
    پس بیش از اینکه ما بخوایم دلیل خرید موتورولا رو به ساخته محصولاته فوق العاده نوآورانه نسبت بدیم دلیله منطقی تر بدست اوردنه گنجینه بی نظیر از پتنت ها و ابداعات این کمپانی و به خصوص تجربه موتورولا در سیستم خرده فروشی و داشتنه سیستم پخش موی رگی در بازار آمریکای شمالی هستش
    چیزی که گوگل واقعا ازش رنج میبره و توی نکسوس 4 و همکاری با ال جی و موفق نبودن در تامین نیاز بازار به علت مشکلات خرده فروشی نمودش رو میبینیم
    ———-
    دکتر مجیدی سپاس بسیار دارم از متن روان و شیواتون

  21. احمد می گوید

    بسیار عالی نوشتید ومرسی

  22. مجید می گوید

    درود.مطلب و ترجمه عالی بود.
    اسم ایشون هم خانم Regina Dugan هست.

  23. Ardalan می گوید

    الان به جز جمعی از آدم‌های نادان، همه برای گوشی‌شان پسورد گذشته‌اند!

    HANDS-FREE AUTHENTICATION. Only fools don’t protect their phones with a password

    سلام.
    این قسمت زیاد جالب نبود.

  24. حسین می گوید

    سلام میشه moto x را با alcatel one touch مقایسه کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5