بعد از حدود 70 سال، تعدادی از عکس‌های رنگی منتشرنشده از هیتلر توسط «لایف» انتشار یافت

16

زمانی که سال‌های میانی قرن بیستم را تصور می‌کنیم و یاد جنگ جهانی و یکی دو دهه پیش از آن می‌افتیم، همیشه عکس‌ها و تصاویر سیاه و سفید پیش چشممان می‌آیند. اما در این میان معدود عکس‌ها و ویدئوهای رنگی هم پیدا می‌شوند.

در مورد شخص هیتلر، ویدئوی رنگی مشهوری وجود دارد که توسط «اوا براون» در اقامتگاه کوهستانی او گرفته شده است. اما عکس‌های رنگی او دیده شده و در دسترس او نسبتا کم‌شمارند.

اما به تازگی نشریه لایف، تعدادی عکس رنگی منتشرنشده از هیتلر را در وب‌سایت خود درج کرده است.

در دهه 1930، اصولا عکاس‌های کمی از فیلم رنگی استفاده می‌کردند، اما یک عکاس آلمانی به نام Hugo Jaeger پیشگام بود و زمانی که این عکاس، عکس‌های رنگی را به هیتلر معرفی کرد، او بسیار خوشش آمد و گفت که آینده به عکاسی رنگی تعلق دارد.

بین سال‌های 1936 تا 1945 این عکاس اجازه دسترسی به هیتلر داشت و به نوعی عکاس شخصی او شده بود، او در سفرها، از او، افراد پیرامونش، رویدادهای عمومی و لحظات خصوصی، عکس‌های رنگی می‌گرفت.

مرور این عکس‌ها می‌تواند از چند نظر جالب باشد:
1- رنگی شدن به‌ناگاه خاطرات تاریخی سیاه و سفید ما
2- اینکه خودکامه‌ها اصولا آدم‌های عجیب و غریبی نیستند، آنها هم در محافل مختلف مثل یک نمایشگاه خودرو شرکت می‌کردند، با جوانان خوش و بش می‌کردند و از کودکان دوست‌داشتنی شاخه‌های گل می‌گرفتند و سخنرانی‌های به ظاهر قاطع و مجاب‌کننده ایراد می‌کردند.
3- اهتمام غربی‌ها برای حفظ اسناد تاریخی‌، حتی اگر متعلق به یک دشمن سابق باشد.

Jaeger در این سال‌های مجموعا دو هزار عکس رنگی گرفته بود و مجموعه‌ای ارزشمند درست کرده بود، بعد از شکست آلمان نازی، سربازان آمریکایی در حال بازرسی آپارتمان او در شهر کوچکی در غرب مونیخ بودند، این لحظه دلهره‌آوری برای عکاس بود، چون اگر فیلم‌ها پیدا می‌شدند، آمریکایی‌ها پی به رابطه شخصی او با هیتلر می‌بردند.

سربازها کیف چرمی حاوی فیلم‌ها را پیدا کردند، اما از قضا در این کیف یک بطری نوشیدنی «برندی» و یک وسیله بازی قما..ر از عاج فیل ساخته شده بود، هم قرار داشت.

سربازها مشغول نوشیدنی و قما..ر شدند و از فیلم‌ها غافل شدند و محل را بعد از مدتی ترک کردند. پس از این واقعه، Jaeger تصمیم گرفت که همه عکس‌ها را در ظرف‌های فلزی مخصوصی قرار بدهد و دفن کند. او عکس‌ها را به چند دسته تقسیم کرد و در محوطه‌ای به وسعت یک مایل مربع دفن کرد.

تا سال 1955، یعنی به مدت یک دهه، او گاه و بیگاه به عکس‌ها سر می‌زد و شرایطشان را بررسی می‌کرد و مواظبشان بود تا آسیب نبینند، اما در این زمان دیگر تصمیم گرفت عکس‌ها را بیرون بیاورد و صندوق امانات بانکی در سوئیس بسپارد.

یک دهه بعد در سال 1965، او این عکس‌ها را به نشریه لایف فروخت.

– هیتلر در مراسم افتتاح رزمناو Tirpitz

08-04-2013 05-12-54 AM

– رژه نیروهای نظامی در سال 1938 در نورمبرگ

08-04-2013 05-13-41 AM

– عکسی که از هدیه تولد هیتلر در پنجاه سالگی‌اش گرفته شده است، مدل یک قلعه حواهرنشان‌شده

08-04-2013 05-15-26 AM

– سنت پولتن اتریش، بهار 1939، هیتلر در حال نظاره مانور نظامی:

08-04-2013 05-16-20 AM

– سال 1939، نمایشگاه بین‌المللی خودرو در برلین:

08-04-2013 05-18-32 AM

08-04-2013 06-07-07 AM

– سال 1939، به مناسبت پنجاهمین سال تولد هیتلر، فردیناند پورشه، به او یک فولکس واگن تازه طراحی‌شده هدیه می‌دهد

08-04-2013 05-20-37 AM

08-04-2013 06-43-40 AM

-هدیه فرمانده لوفت‌وافه (نیروی هوایی آلمان) -هرمان گورینگ-: مدل طلایی موزه آلمان:

08-04-2013 06-42-59 AM

– سایر هدایا:

08-04-2013 06-41-18 AM

– مونیخ، سال 1938، به مناسبت پانزدهمین سال به قدرت رسیدن نازی‌ها، مشعل‌ها و پرچم‌های منقش به صلیب‌ شکسته در خیابان نصب شده‌اند

08-04-2013 05-23-17 AM

– هیتلر سال 1938:

 08-04-2013 05-23-48 AM


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آیا می‌توانید در این عکس شیر کوهی را در حال تعقیب الک (گوزن شمالی) ببینید؟

یک دوربین خودکار راه‌اندازی شده توسط سرویس حیات وحش ایالات متحده، عکس‌هایی از یک شیر کوهی را در حال تعقیب یک گوزن شمالی ثبت کرد. از این عکس‌ها مشخص است که این شکارچی بسیار دشوار است.پس اگر گوزن بزرگ شکار شده باشد و متوجه خطر نشده باشد،…

موجودات شگفت انگیزی که اکنون منقرض شده‌اند: بقایای باورنکردنی آنها از گذشته‌های طولانی

مادر طبیعت هرگز دست از شگفت زده کردن ما بر نمی‌دارد و در طول میلیون‌ها سال موجودات باورنکردنی، از ظریف گرفته تا خشن زایش کرده است.وقتی تاریخ جانداران را مرور می‌کنیم، حشرات به اندازه یک انسان، خزندگان با ابعاد بزرگ، و جوندگان با شاخ …

تصور شاهان صفوی بر اساس شرح متنی جهانگردان و افراد شاخصی که آنها را دیده و توصیف کرده‌اند

در حساب توییتر Cavid Ağa شاهان صفوی را بر اساس نوشته‌های قدیم به دقت و به صورت گرافیکی و چشم‌نوازی تصور شده‌اند.(توضیحات از ویکی پدیا) شاه اسماعیل بنا به نوشته‌های جیووانی ماریا دلی آنجیوللوشاه اسماعیل یکم (۱۷ ژوئیهٔ ۱۴۸۷ – ۲۳ مه…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
16 نظرات
  1. حسین فریمانی می گوید

    هیتلر که گور* میگرفتی همه عمر
    دیدی که چگونه گور هیتلر گرفت؟!

    *:اینجا منظور قبره نه گور خر :دی

  2. محمد جواد محبی می گوید

    حفظ مستندات هر چند مربوط به دشمنان باشد را خیلی خوب نوشتی. مثل همه ی ابعاد کشور ما، جمع آوری هر اطلاعات ساده ای مربوط به 50 سال پیش در ایران غیر ممکن است.

  3. رضا شیرازی می گوید

    واقعا تصاویر جالبی هستند. فکرنمیکردم تصاویری با این کیفیت هنوز موجود باشد.

  4. کمیل می گوید

    جالبه! فردیناند پورشه برای تولد پنجاه سالگی هیتلر بهش فولکس واگن هدیه داده…

  5. رسول چراغی می گوید

    خیلی جالب بود!

  6. بنیامین می گوید

    دکتر جان ممنون از پست جالبت اما یک نکته این که اسم شهر “نورنبرگ” رو شما به اشتباه نوشتی “نورمبرگ” !!!
    در ضمن هیتلر رو از نگاه متفقین نگاه نکنید

  7. حمیدرضا می گوید

    عکسهای مجله life در کنار عکسهای getty images و national geographic همیشه جالب و دیدنی هستند. این عکسها هم که فوق العاده بودند.

  8. حمید می گوید

    با سلام.در زیر یکی از عکسها نوشته اید : (مونیخ، سال ۱۹۳۸، به مناسبت پانزدهمین سال به قدرت رسیدن نازی‌ها، مشعل‌ها و پرچم‌های منقش به صلیب‌ شکسته در خیابان نصب شده‌اند) نازی ها در مجموع 12 سال از 1933 تا 1945 قدرت را در دست داشتند.

  9. مريم می گوید

    ممنون تصاویر جالبی بودن.عکسای 70 سال پیششون چه کیفیتی دارن.عکسای 20 سال قبل ما اینجوری نیستن.

  10. mjk می گوید

    ممنون مطلب عالی و جالبی بود.

    دقت کنید بالانس نور در شب و روز تو تصاویر 70 سال پیش تا حالا بوده.

  11. soheil می گوید

    خدا بیامرزتش

    1. مهدی می گوید

      اره واقعا خدا بیامرزتش مرد زحمتکشی بود وهمینطور طرز تفکرش خیلی باحال بود همه معلولین رو کشت وباید میکشت چرا این بدبختا باید اینهمه سال زجر بکشن؟ نزاد اریایی رو برتر داشت وواقعا هم برتره اون یهودی های بی پدر مادرو تارومار کرد ودسش درد نکنه الان تمام بدبختی دنیا بخاطر همین یهودی هاس و کار های دیگه……. که همش لایق ستایشه

  12. Rayan می گوید

    از زمان بچه گیم واقعا عاشق این شخصیت بودم و هستم ، آسان دانلود رو برا همین مطالب تاپش دوست دارم .
    تشکر

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      البته آسان دانلود لطف کرده و به مطلب یک پزشک لینک داده.

  13. صاعد می گوید

    موافقم

  14. ارمان می گوید

    من از عکاسی سر رشته ای ندارم.ولی فکر کنم بشه عکسا و فیلمای سیاه سفید رو با تکنلوژی رنگی کرد .اگه درست میگم شما هم این کارو بکنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5