چرا خرید اپلیکیشن Waze توسط گوگل، شما را از ترافیک نجات خواهد داد؟

9

گمان می‎‌رود گوگل با خرید اپلیکشن Waze که بر اساس نقشه‎‌های اجتماعی و ترافیکی کار می‎‌کند، قصد دارد تا امپراتوری خود را گسترش دهد. ممکن است Waze را صرفا یک اپلیکیشن GPS هوشمند به شمار بیاورید، ولی کار جالب این اپ راحت کردن و قابل تحمل کردن سفرهای شماست.

Waze- (3)

این اپلیکشن حدود 50 میلیون کاربر دارد که اطلاعاتی همچون ترافیک و یا قیمت بنزین را به صورت داوطلبانه به اشتراک می‎‌گذارند که لحظه به لحظه نیز به‌روزرسانی می‌‎شود. این اپلیکیشن اجتماعی که بی‌ارتباط با برنامه‎‌های مسیریابی تلفن همراه نیست، مورد توجه گوگل قرارگرفته است. به لطف Waze، گوگل مپ نیز اجتماعی می‌‎شود و یا حداقل گمان می‌‎رود که بشود!

معاون بخش جغرافیای گوگل (Brian McClendon) گفته است که کاربران این اپلیکیشن، رانندگان خسته از ترافیک هستند که قصد دارند با همکاری یکدیگر، هر روز بهترین مسیر رفت و آمد میان منزل تا محل کارشان را بیابند. پس به این ترتیب اطلاعات ترافیکی به صورت یک‎پارچه در سرویس‌های گوگل مورد استفاده قرار خواهند گرفت، ولی هنوز معلوم نیست به چه صورت.

در نهایت، گمان می ‎رود که نقشه‎‌های گوگل در زمینه ترافیک هوشمندتر خواهند شد و کاربر و رانندگان نیز هوشمندتر عمل خواهند کرد. با استفاده از Waze شما خواهید فهمید که کدام بزرگراه ترافیک سنگین دارد و این برنامه در کنار مسیریابی هوشمند گوگل به شما این امکان را می‌‎دهد تا مسیر بین محل کار تا منزل خود را سریع‌‎تر از قبل طی کنید، البته به شرط این‎که بقیه افراد نیز مسیر انتخابی شما را برای فرار از ترافیک، انتخاب نکرده باشند!

در طی هفته‎‌های گذشته جنگی بر سر خرید Waze بین فیس‌بوک و گوگل وجود داشت، شایعاتی مبنی بر تمایل Apple برای خرید Waze به گوش می‌‎رسید، اما پیروز میدان نبرد، گوگل بود. آرزوی Waze برای تبدیل شدن به اپلیکیشن جهانی مکان‎‌یابی (GPS)، در سایه گوگل محقق خواهد شد و کاربران زیادی را از گوگل مپ به سوی خود خواهد کشاند.

Waze- (2)

گوگل با استفاده از اطلاعات ترافیکی این اپلیکیشن در صدد ارتقای فن‎اوری خود است. البته گمان می ‌رود که غول دنیای تکنولوژی در صدد است تا این امکانات را در گوگل پلاس متمرکز کند و با ثبت آگهی‎‌های شخصی، افراد را به سمت استفاده از دیگر محصولات شرکت همچون Google Docs و یوتیوب سوق دهد. ولی تا آن زمان به نظر می‌‎رسد که گوگل قصد دارد تا کاربران را در استفاده از این برنامه آزاد بگذارد و شما را از ترافیک برهاند!


همان گونه که اشاره کردیم، اپلیکیشن Waze بر اساس نقشه‎‌های اجتماعی، نقشه‎ های ترافیکی و GPS کار می‎‌کند.

هر کاربر Waze می‌تواند حجم وسیعی از اطلاعات ترافیکی را به بانک اطلاعاتی این اپلیکیشن اضافه کند. حتی می‌شود چیزهایی مثل  تصادفات، خطرات احتمالی، محل حضور پلیس و وقایع طول مسیر را هم گزارش کرد و در مقابل از گزارشات ارسالی کاربران دیگر در مورد مسیر پیش رو مطلع شد. با بهره‎‌مندی از این اطلاعات، می‌‎توانید پمپ بنزین‎‌های ارائه کننده سوخت ارزان‎تر را بیابید (البته قطعآً این گزینه چندان برای کاربران داخلی کارآمد نخواهد بود).

اپلیکیشن Waze حتی زمان و هماهنگ کردن محل ملاقات با دوستان را بسیار راحت و سرگرم کننده می‌کند. کاربران این اپ که برای هر دو پلت‎فرم اندروید و iOS به صورت رایگان عرضه شده است، با اختصاص کمی از وقت خود برای دیگران، به دنیایی از اطلاعات مفید مرتبط با جاده‎‌ها و خیابان‎های اطرافشان دسترسی پیدا می‎‌کنند. گزیده‌‎ای از ویژگی‎‌های این برنامه کاربردی:

– سیستم مسیریاب ماهواره‎‌ای صوتی

– فرستادن اطلاعات لحظه‌‎ای مسیر حرکت خود برای کسانی که منتظر رسیدن شما هستند.

– کسب امتیاز و بهبود رتبه خود در فهرست فعال‌‎ترین کاربران

06-13-2013 06-07-38 PM

تنها ایرادی که متوجه این اپلیکیشن است، میزان دریافت و ارسال حجم بسیار زیاد اطلاعات است که هزینه اینترنت را کمی زیاد خواهد کرد.

لینک‌های دانلود این اپلیکیشن:

برای iOS

لینک دانلود از گوگل پلی لینک دانلود مستقیم


اما در انتهای این پست، بد نیست به ویدئویی جالبی نگاه کنید که توسط تیم سایت1car زیرنویس فارسی شده است ودر مورد یک اپلیکیشن جالب ترافیکی دیگر، به نام «ترافیک را شکست بده» است.

06-13-2013 06-03-30 PM

با استفاده از «ترافیک رو شکست بده» (Beat The Traffic) می‌‎توانید به سرعت از شرایط ترافیکی جاده‎‌های اطرافتان آگاه شوید و بهترین مسیر را برای جلوگیری از مواجه شدن با ترافیک انتخاب کنید. با استفاده از آن کاربران کانادایی و آمریکایی به تصویر دوربین‎‌های بیش از 35 شهر دسترسی دارند و در حقیقت ابزار کاربردی فوق‎العاده‎ای برای آن‎ها به شمار می‌‎رود.

لینک دانلود مستقیم این ویدئو

لینک دانلود iOS و اندروید

06-13-2013 06-04-50 PM

منبع

این پست توسط تحریریه سایت 1car.ir نوشته شده است و برای انتشار در اختیار «یک پزشک» قرار گرفته است. امیدواریم با این همکاری، یک پزشک از این پس، بیش از پیش بتواند اخبار مربوط به فناوری خودرو را بازتاب دهد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

انگار این شخصیت‌های تاریخی و اسطوره‌ای همین الان عکس گرفته‌اند! استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی…

ما بسیاری از شخصیت‌های تاریخی را تنها به صورت طراحی‌های محو و مجسمه‌ها و سردیس‌ها را دیده‌ایم. حالا تصور کنید که این شخصیت‌ها دوباره زنده می‌شدند و با آرایش صورت و مو و ریش امروزی و لباس‌های مدرن به عکاسخانه می‌رفتند.این کاری است که یک…

یادآوری داستان تصویر تولیدشده زنی که در اینترنت وحشت آفرید و تفسیر کنونی آن ماجرا در عصر انفجار…

او در جایی بیرون است و در جهان موازی احتمالا به کمین شما نشسته. تنها کاری که باید انجام دهید تا او را به وجود بیاورید این است که دستور درست را در یک تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی تایپ کنید!مانند یک طلسم دیجیتالی، کلمات شما مانند یک «ورد…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

و باز هم قسمت دیگری از عکس‌های کمتر دیده شده تاریخی – گالری عکس

این عکس‌هایی که تحت عنوان عکس‌های کمتردیده شده درج میشوند، باز هم عکس‌های خوش‌شانس تاریخی هستند. لابد صدها برابر آنها عکس وجود دارد که اصلا فیلم آنها برای همیشه گم شده و خراب شده یا در آرشیو مجلات و روزنامه‌ها با تصور بی کیفیت بودن یا در…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
9 نظرات
  1. ماندگار می گوید

    ممنون دکتر جون
    متاسفانه کاربران ایرانی به خاطر مشکلات اینترنت و هزینه های زیادش و یا اینکه عدم استفاده از امکانات گوشیهاشون زیاد در فعالیت های مفید اجتماعی شرکت نمیکنند!!
    اگر توی این زمینه اپ ها یه خورده ایرانیها مشارکت میکردن وضعیت مملکت خیلی بهتر بود

  2. محسن می گوید

    این پست های مشترک خیلی خوبه امیدوارم این کار توسعه پیدا بکنه و هر کس با توجه به تخصص خودش مطلب بذاره .
    این کار باعث غنی تر شدن وبلاگ های فارسی زبان میشه
    البته بهتره که این همکاری دو طرفه باشه

  3. ashkan15 می گوید

    واقعا ارزش داشت این سرویسو با این قیمت هنگفت بخره
    ولی فک کنم برای ایرانیا کاربردی داشته باشه نه؟؟
    به هر حال امیدوارم یه روزی ایرانیا راحت از این نرم افزارا استفاده کنن

  4. Marilyn می گوید

    ای اقا می خواستی دل من بسوزونی اقای دکتر بلاخره گوگل خریدش ولی ای کاش فیس بوک این کارو میکرد تا رقابت در عرصه بیشتر بشه این گوگل اینقدر شرکتی کوچک میخوره تا بترکه اخر

  5. Marilyn می گوید

    محل حضور پلیس دوست داشتنی بخش این اپ بود !!

  6. شهاب می گوید

    من مدت هاست که از این نرم افزار روی آی فون استفاده می کنم و بسیار راضی هستم اما یک نکته ای که اخیرا نظر من رو جلب کرده اینه که این برنامه به طور مشکوکی از چند وقت پیش منو مجبور به طی طریق از بزرگراه های خاصی می کنه! حدسی که من می زنم اینه که بخشی از درآمد این شرکت قرارداد با بزرگراه ها و هدایت ترافیک به سمت اونا باشه چرا که می تونه باعث ایجاد درآمد هنگفت برای بزرگراه ها از طریق عوارض بشه…

  7. مهدی می گوید

    قضیه چیه که هم نارنجی و هم شما زدین تو کار خبرای ماشینی؟ اینا چه ربطی به فن‎آوری داره؟

  8. yoosef می گوید

    ای کاش روزی برسه که چنین خبری واسمون عادی بشه:”گوگل سرویس waze خود را در چند کشور دیگر از جمله چین، هند، ایتالیا،ترکیه، ایران و … فعال کرد”

  9. نگار می گوید

    برام جالبه که یک پزشک داره میره به سمت موضوعات خودرویی!!!!! آخه چه ربطی به پزشک داره!!! میشه توضیح بدید؟ ولی در کل من خوشم اومده که متنوعتر شدید …

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.