۱۲ فناوری قدیمی که هنوز در آمریکا استفاده می‌شوند

14

 در برخی از خانه‌ها، تلفن‌های بی‌سیم هم درست مانند مودم‌های 2400 baud قدیمی در گوشه انبارها خاک می‌خورند و دستگاه‌های VCR به همراه حجم عظیمی از کاست‌های فیلم‌های ویدیویی کلا به فراموشی سپرده شده‌اند. اما برای بسیاری از آمریکایی‌ها فناوری‌های باستانی هنوز جزیی از زندگی روزمره هستند. آن‌ها هنوز هم به خرید کاست‌های جدید ادامه می‌دهند و مشترک اینترنت‌های دایال‌آپ می‌شوند.

OldComputer

استیو کونیگ (Steve Koenig) رییس بخش تحلیل صنعتی در مجمع کالاهای الکترونیک (CEA سرنام Consumer Electronics Association) مصرفی می‌گوید: «از رده خارج شدن کامل فناوری‌ها ممکن است به زمان‌هایی بسیار طولانی نیاز داشته باشد.» یکی از تحقیقات اخیر CEA نشان می‌دهد که 13 تا 15 درصد مردم کسانی هستند که به سرعت به سراغ فناوری‌های نوین می‌روند، اما بیش از 60 درصد تمایل دارند که پیش از ارتقا به فناوری‌های جدیدتر مدت زیادی صبر کنند. فارغ از دلایل موجود، ۱۲ فناوری که در ادامه خواهیم آورد هنوز نمرده‌اند و قصد کنار رفتن هم ندارند!

اینترنت دایال‌آپ

آخرین باری که از اینترنت دایال‌آپ برای دانلود فایلی بزرگ‌تر از چند مگابایت استفاده کردید را به یاد می‌آورید؟ احتمالا بعد از آن برای همیشه به اینترنت باندپهن مهاجرت کرده‌اید. اما بر اساس تحقیقی که دسامبر گذشته توسط پروژه رتبه اینترنتی و زندگی آمریکایی منتشر شده است، ۴ درصد آمریکایی‌های بالغ هنوز از مودم‌های معمولی برای آنلاین شدن استفاده می‌کنند. و این یعنی بیش از 10 میلیون نفر هنوز با سرعت 56.6 یا کمتر به اینترنت متصل می‌شوند.

01-DialUp

برخی از این افراد جزو ۶ درصد آمریکایی هستند که در محدوده سکونت‌شان اینترنت باند پهن وجود ندارد، اما بقیه یا توان پرداخت هزینه اتصال باند پهن را ندارند و یا استفاده چندانی از اینترنت ندارند.

بیشتر: ۱۳ صدا از فناوری‌های قدیمی که احتمالا دیگر هرگز آن‌ها را نخواهید شنید

پیجر

در اوایل دهه ۹۰ میلادی داشتن یک پیجر کلاس بالایی را با خود به همراه داشت. زمانی که چیزی در جیب شما بیپ بیپ می‌کرد، به نظر می‌رسید که شما هم فرد مهمی مانند یک جراح کارکشته یا مدیرعامل یکی از شرکت‌های Fortune 500 هستید که همیشه باید در دسترس باشید. ظرف چند سال تلفن‌‌های همراه جای پیجرها را گرفتند چرا که علاوه بر ارسال متن امکان مکالمه را هم فراهم می‌کردند و این خیلی راحت‌تر از یافتن یک تلفن برای پاسخ دادن به یک پیغام روی پیجر بود.

02-pager

به رغم محبوبیت تلفن‌های همراه، پیجرها هنوز هم بازار فعالی دارند. به گزارش CEA در سال 2012 آمریکایی‌ها حدود ۷ میلیون دلار را صرف خرید چیزی کمتر از 10هزار پیجر کرده‌اند. اگر می‌خواهید در دسترس باشید، اما خیلی هم دردسترس نباشید (!) پیجرها راهی مطمئن برای فرار از مکالمات تلفنی هستند. شاید با این صحبت‌ها به فکر قاچاقچیان مواد مخدر بیفتید که از ردگیری تماس‌های تلفنی واهمه دارند، اما واقعیت این است که بسیاری از پزشکان و بیمارستان‌ها هم شبکه‌های پیجر را قابل‌اعتمادتر از سیستم‌های تلفن همراه می‌دانند. چرا که تلفن‌های سلولس معمولا در وضعیت‌های اضطراری از کار می‌افتند.

بیشتر: بهترین تلفن‌های هوشمند در تمام دوران‌ها

پرینترهای سوزنی (Dot Matrix)

بهنا به گزارش موسسه تحقیقاتی NPD آمریکایی‌ها چیزی در حدود 20هزار پرینتر سوزنی جدید را در سال ۲۰۱۲ خریداری کرده‌اند. شما هنوز هم می‌توانید یک کانال اختصاصی در آمازون برای این محصولات پیدا کنید که کمترین قیمت در آن 205 دلار است یعنی چیزی حدود دو برابر ارزان‌ترین پرینتر جوهرافشان موجود!

03-DotMatrixPrinter

اما چرا کسی باید فناوری چاپ 1983 را در سال ۲۰۱۳ به کار ببرد؟ درواقع بسیاری از پایانه‌های فروش، انبارها و سایر سیستم‌های تجاری، هنوز هم به کپی‌های کاربنی و فرم‌های چند قسمتی احتیاج دارند که تهیه آن‌ها تنها با قدرت هد چاپگرهای سوزنی و ضربه‌ای که به کاغذ می‌زند و همین‌طور چرخ‌های دکمه‌دار ورودی کاغذ ممکن است که این تجهیزات به نوبه خود تنها در پرینترهای سوزنی یافت می‌شوند.

بیشتر: 13 فناوری که فرزند نوزاد من هرگز از آن‌ها استفاده نخواهد کرد

دستیار‌های دیجیتال شخصی (PDA)

ما پالم پایلوت قدیمی را فراموش نکرده‌ایم! گرچه سیاه‌وسفید بود و مجبور بودیم برای نوشتن روی آن نوع خاصی از حروف الفبا را یاد بگیریم، اما تا ابد شارژ نگه می‌داشت و به راحتی در جیب جا می‌شد! شاید شما هم Cassiopeia را دیده باشید و به خاطر صفحه رنگی‌اش آن را بیشتر دوست داشته باشید. به هر حال عشق به PDAها با ظهور تلفن‌های هوشمند رو به زوال نهاد چرا که آن‌ها نه تنها فهرست مخاطبین و قرارهای‌مان را تنظیم می‌کنند، بلکه از هر جایی می‌توانند به اینترنت هم متصل شوند.

04-PDA

به هر حال به گزارش CEA در سال گذشته بیش از ۳۵۰هزار PDA نو در آمریکا به فروش رفته است! استیو کونیگ از CEA ‌می‌گوید که هنوز بسیاری از بازارهای عمودی از PDAها برای جمع‌آوری داده‌ها در مکان‌هایی مانند بیمارستان‌ها و انبارها استفاده می‌کنند.

بیشتر: اپ‌هایی که در سال ۲۰۱۳ باید داشته باشید

تلفن‌های همگانی

جالب است بدانید که به گزارش شورای ارتباطات همگانی آمریکا (American Public Communication Council) در ایالات متحده هنوز 305هزار تلفن همگانی فعال وجود دارد. به گزارش APCC آمریکایی‌ها در سال 2012 بیش از 50 میلیون تماس را با استفاده از این تلفن‌ها برقرار کرده‌اند.

05-PayPhone

چگونه ممکن است هنوز کسی در سال ۲۰۱۳ به تلفن همگانی نیاز داشته باشد؟ کاربرانی که سطح درآمد پایینی داشته و از قدرت خرید تلفن‌‌های همراه برخوردار نیستند، ممکن است برای تلفن زدن در جاده‌‌ها به آن‌ها احتیاج داشته باشند، تازه اگر از آن‌هایی که حتی خط تلفن ثابت هم ندارند صرف‌نظر کنیم. کاربران معمولی هم با تمام شدن شارژ گوشی یا خارج شدن از شبکه ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشند. برخی هم ممکن است برای ناشناس ماندن از این تلفن‌ها استفاده کنند.

بیشتر: بزرگ‌ترین تلفن هوشمند دنیا

نوار کاست صوتی و ویدیویی (VHS)

این روزها شما می‌توانید موسیقی دلخواه‌تان را از طریق یک سرویس آنلاین دانلود یا استریم کنید. یا می‌توانید مانند دهه هشتاد میلادی صبر کنید تا آهنگ مورد علاقه‌تان از رادیو پخش شود و بتوانید آن را ضبط کنید. می‌توانید برنامه‌های تلویزیونی را توسط یک DVR ضبط کنید تا بعدا سر فرصت به تماشای‌شان بپردازید، یا از طریق سرویسی مانند Hulu آن را استریم کنید. اما نظرتان درباره VCR و نوارهای VHS‌ چیست؟

06-VHS&Tape

به گفته CEA در سال ۲۰۱۲ حدود ۱۳ میلیون نوار کاست (صوتی) و نوار ویدیو (VHS) در آمریکا به فروش رسیده‌اند. CEA‌ دیگر آمار فروش دستگاه‌های پخش VHS یا به اصطلاح VCRها را استخراج نمی‌کند، اما هنوز هم می‌توان دستگاهی ترکیبی مانند DVR620 توشیبا را خریداری کرد که ترکیبی از دو پخش‌کننده DVD‌ و VHS است. CEA پخش‌کننده‌های کاست را هم ردگیری نمی‌کند، اما اعلام کرده است که بیش از 15هزار رادیو پخش ماشین با قابلیت پخش نوارهای کاست در سال ۲۰۱۲ به فروش رفته است. نوارهای کاست و نوارهای ویدیو هنوز هم زنده‌اند!

بیشتر: ۱۳ فناوری که در سال 2013 نخواهید دید

تلفن ثابت

در نیمه سال ۲۰۱۲ حدود ۳۴ درصد بالغین آمریکا در خانه‌هایی زندگی می‌کردند که حتی تلفن ثابت هم نداشتند! اما این‌ها نه تنها باعث نشده است که ۶۶ درصد باقیمانده اشتراک تلفن ثابت‌شان را قطع کنند، بلکه آن‌ها سخت‌افزارهای جدیدی هم خریداری کرده‌اند.

07-LandlinePhone

براساس داده‌هایی که CEA در اختیار دارد، در سال 2012 آمریکایی‌ها حدود ۵ میلیون تلفن سیمی معمولی و 21.5 میلیون تلفن بی‌سیم خریداری کرده‌اند!

بیشتر: تلفن هوشمند با بیشترین طول عمر باتری

تلویزیون‌های CRT

با این‌که هنوز بسیاری از ما تلویزیون‌های لامپی قدیمی را در خانه داریم، بیشتر تولیدکنندگان تجهیزات الکترونیک تولید آن‌ها را متوقف کرده‌اند. البته دلایل خوبی هم برای این کار داشته‌اند، چرا که این تلویزیون‌ها نه تنها قدیمی و بدهیبت هستند، بلکه تهیه قطعات، تولید و حمل‌ونقل این ابزارهای سنگین‌وزن به لحاظ اقتصادی دیگر مقرون به صرفه نیست.

08-CRT

به رغم همه این ایرادها، به گزارش NPD آمریکایی‌ها در سال گذشته بیش از 10هزار تلویزیون CRT خریداری کرده‌اند. بیشتر این محصولات برای کودکان عرضه شده‌اند. اگر می‌خواهید کودکان‌تان مانند شما از کیفیت پایین و سایز کوچک صفحه نمایش رنج ببرند، دیزنی هنوز هم دو مدل از این تلویزیون‌ها را یکی با ظاهری مانند Lightening McQuenn از فیلم Cars و دیگری با ظاهری صورتی و دخترانه عرضه می‌کند!

بیشتر: 10 اپ تلویزیونی که باید ببینید

دوربین‌های فیلمی قدیمی

این روزها تقریبا تمام تلفن‌های همراه دوربین دارند و می‌توان دوربین‌های دیجیتال ببین و بگیر را با قیمتی کمتر از 100 دلار تهیه کرد. دوربین‌های رده بالا، DSLRها و دوربین‌های بدون آینه هم تصاویر اعجاب‌انگیزی تهیه می‌کنند. تصور کنید که این تصاویر همان موقع ظاهر شده و به سادگی قابل چاپ، ویرایش یا به اشتراک گذاشتن هستند! پس دلیل چندانی برای استفاده از دوربین‌های نگاتیوی قدیمی وجود ندارد!

09-NegativeFilms

اما به گزارش NPD آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۲ بیش از 35 میلیون حلقه فیلم خریداری کرده‌اند! برخی از آن‌ها خوره‌های عکاسی هستند که دوست دارند کار با دوربین‌های آنالوگ را تجربه کنند، اما بقیه احتمالا کسانی هستند که دوست ندارند از دوربین پولارویدشان دل بکنند!

بیشتر: مقایسه دوربین‌ها؛ آی‌فون ۵ در برابر گلکسی S4

ویندوز 98 و 2000

در حالی که بیشتر افراد از ماشین‌های لوکس با فناوری تزریق سوخت (Fuel Injection)، کیسه هوا و فرمان هیدرولیک استفاده می‌کنند، هنوز هم عده زیادی هستند که از هوندا سیویک مدل ۱۹۷۷شان دل نمی‌کنند هرچند که در بزرگراه‌ها با مشکل مواجه شوند. اگر زمان کارتر درست کار می‌کردند، حالا هم باید درست کار کنند!

10-Win98&2000

درست به همین شکل Net Applications گزارش داده است که 0.05 درصد () از کاربران پی‌سی در ایالات متحده هنوز شاهراه اطلاعات را با ویندوز ۹۸ و ۲۰۰۰ در می نوردند. Computer Industry Almanac تخمین می‌زند که در سال ۲۰۱۱ در آمریکا ۳۱ میلیون پی‌سی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. به این ترتیب بیش از 150هزار نفر هنوز از سیستم‌عامل‌های قرن بیستم استفاده می‌کنند!

بیشتر: بهترین لپ‌تاپ‌های 2013

دستگاه فکس

دستگاه‌های فکس در دهه 70 میلادی به یکی از ملزومات دفانر کار و ادارات تبدیل شدند. اما ۴۰ سال بعد از آن تاریخ، در دوران ایمیل و مسیج و ارسال فکس با کامپیوتردیگر نیازی به این دستگاه‌ها نداریم. اما دستگاه‌های معمول فکس هنوز نمرده‌اند، شاید به این دلیل که کسب‌وکارها هنوز به امضای پای قراردادها نیاز دارند و برداشتن یک تکه کاغذ، امضا کردن آن و ارسال دوباره با فکس بسیار ساده است!

11-FaxMachine

به گزارش NPD آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۲ 350هزار دستگاه فکس خریداری کرده‌اند که نسبت به سال 2011 حدود ۱۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد!

بیشتر: 10 دردسسر اساسی فناوری که فرزند من با آن‌ها روبرو نخواهد شد

صفحه‌های گرامافون

مردم در قدیم، یعنی زمانی که الویس پریسلی تازه به شهرت رسیده بود، صفحات گرامافون را می‌خریدند. اما این صفحات هنوز نمرده‌اند! در واقع آن‌ها در حال بازگشت هستند! با این‌که دانلود موسیقی به صورت دیجیتال و استفاده از CDها بسیار ساده‌تر است، موسیقی بیشتری را در حجم کمتری ذخیره می‌کند و عمر بیشتری هم دارد، هنوز هم بسیاری صدای صفحه‌های گرامافون را ترجیح می‌دهند.

12-VinylRecords

بعد از سال‌ها رکود، تجارت صفحات گرامافون در حال بازگشت است و آلبوم‌های بیشتر و بیشتری با این فرمت باستانی عرضه می‌شوند. به گزارش Nielsen SoundScan آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۲ حدود 4.6 میلیون صفحه گرامافون خریداری کرده‌اند که نسبت به سال قبل افزایشی ۱۷.۷ درصدی را نشان می‌دهد. این رقم با توجه به ۱۱۸ میلیون آلبوم دیجیتال فروخته شده در سال گذشته شاید چندان زیاد نباشد، اما واقعا قابل توجه است!

بیشتر: 5 هدفون عالی با اپ اختصاصی

منبع(+)


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

عکس‌های این عکاس فرانسوی مانند تابلوهای نقاشی زیبای سبک امپرسیونیسم هستند

امپرسیونیسم یک جنبش هنری است که در اواخر قرن نوزدهم، عمدتاً در فرانسه ظهور کرد. مشخصه آن تاکید بر ثبت اثرات زودگذر نور و رنگ در دنیای طبیعی است. نقاشان امپرسیونیست به دنبال این بودند که برداشت‌های دیداری فوری خود را از یک صحنه به تصویر…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

عکس‌هایی از حوادث ناگوار که با کمی «احتیاط» و عقل قابل پیشگیری‌اند

گاهی ما در کارهایمان به اصطلاح از خلاقیت استفاده می‌کنیم یا سعی می‌کنیم کاری را بدون اینکه وسایل لازمش را داشته باشیم با چیزهای بی‌ربط، در زمان کم، تمام کنیم. خب راستش گاهی شانس می‌آوریم و پز می‌دهیم که خلاقیت داشته‌ایم، اما خیلی وقت‌ها…

نقاشی‌هایی که به بالاترین رقم‌ها قیمت‌گذاری و فروخته شده‌اند

در اینجا می خواهیم لیستی از گران‌ترین نقاشی هایی که در بازار حراجی‌ها به فروش رسیده اند را با هم مرور کنیم. البته هر لحظه امکان تغییر این لیست و جایگزینی نقاشی های دیگری وجود دارد ولی در آن صورت هم می توان نقاشی های زیر را جزء گرانترین های…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
14 نظرات
  1. رونیک می گوید

    گرامافون خیلی هم با کلاس هست …
    من هم خیلی دوست دارم …

  2. جیمز می گوید

    این مطلب یکی از بهترین مطالب شش ماه اخیر یک پزشک بود.
    ممنونم آقای شریف پور

  3. هومن می گوید

    به نظرم تلفن ثابت و تلفن عمومی چیز هایی هستند که هنوز به وجودشون نیاز هست و گزاشتنشون توی این لیست برای بلند تر کردن مقاله ی اون سایت بوده!

  4. محمد می گوید

    سلام
    بنظرم استفاده از pda ها بخاطر مصرف بهینه اونهاست که چند روزی احتیاج به شارژ پیدا نمی کنن!

  5. علیرضا می گوید

    دکتر جان منم از تجربه خودم برات بگم و حرفاتو تایید کنم، با اینکه میدونم خیلی ها وقتی اینا رو میخونن میگن این حرفا شایعه هست!!

    اینترنت دایال آپ! بئله به شخصه دیدم که استفاده میکنن. مثلا افرادی که در خارج از شهر زندگی میکنن و حاضر هم نیستن که بخاطر دیتا روی موبایل ماهی فلان قدر اضافه بدن. کسایی که معمولا ایمیلشون رو که اکثرا هم یا @aol هست یا از آی اس پی شون از قدیم بهشون دادن استفاده میکنن و هفته ای یک بار چکش میکنن!! احتمالا بعد از برگشتن از کلیسا!

    پیجر بیشتر استفاده سازمانی داره و نه شخصی. بیمارستانها و آتش نشانی ها و شرکتهای با محوطه های خیلی بزرگ به پرسنلشون میدن.

    پرینتر سوزنی که بانکها خوره اش هستن!

    PDA به شخصه من تا حالا کسی رو در این چند سال ندیدم استفاده کنه.

    تلفن همگانی، معمولا هر مکالمه حداقل 25 سنت هست. کسایی که موبایل دارن ولی موبایلشون هزینه اش خیلی گرونه مثلا دقیقه ای بیست یا بیست و پنج سنت معمولا استفاده میکنن. یا با اونا زنگ میزنن به کسی که بهشون تکست زده یا تماسش رو رد کردن یا شماره تلفن عمومی رو که نزدیکش هستن به طرف مورد نظر تکست یا موبایلی میگن که بهشون زنگ بزنه!! آخه اینجا تلفن عومی ها شماره دارن روشون و میشه بهشون زنگ زد. اولین بار که از کنار تلفن عمومی که داشت زنگ میزد رد شدم، احساس کردم که فضایی شدم!

    کاست ضبط صوت که خیلی هست چون خیلی ها کاستهای قدیمی دارن و میخوان کاست رو نو نوار کنن و امکان دیجیتالی کردن برای همه خوب نیست و بلد نیستن. مخصوصا کاست ویدیو که همه جا پره. یکی از دلایلش هم بحث کپی رایت هست که در اماکن عمومی مثل کتابخانه ها و مراکز دولتی و آموزشی قانونا نمیتونن این کاستهای آموزشی رو دیجیتالی کنن بدون اجازه.

    تلفن ثابت بیشتر در مراکز تجاری و دولتی و آموزشی مرسومه و در خونه ها یا مردم تلفن رو بهمراه اینترنت کابلی یا دی اس ال دریافت میکنن یا اینکه مجیک جک یا Vonage یا چیزهایی شبیه این دارن. تلفن معمولی معمولی بیشتر وقتی الزامی میشه که نیاز به فکس باشه. هزینه تلفن ثابت هم به نسبت زیاده و مردم ترجیح میدن به جای اون پلن موبایلشون رو نامحدود کنن تا اینکه به تلفن ثابت پول بدن. آخه تلفن ثابت پلن داره و دقیقه ای نیست معمولا.

    تلویزیون سی آر تی که پره اکثر جاهای قدیمی. اما اکثر رستورانها دیگه همه شون پر شده از ال سی دی اونم نه یکی دو تا، پنجاه تا تو یک رستوران هر کدوم یک کانال رو نشون میده.

    فیلم عکاسی! باور نمیکنی چقدر مردم به این دوربینهای یک بار مصرف علاقه دارن!!!

    ویندوز 98 در خانه ها و ویندوز ان تی در کورپوریتهای بزرگ ممکنه هنوز پیدا بشه. پیرپاتالهایی دیدم که هفته ای ماهی یک بار ایمیل چک میکنن با دیال آپ و هنوز ویندوز 98 دارن.

    فکس هم که آخر اعصاب خورد کنی هست. خیلی از شرکتهای مالی اعتباری صرفا مدارک و مکاتبات رو از طریق فکس دریافت میکنن. فکس هم از بیرون بخوای بزنی خیلی گرونه حدود صفحه ای نیم دولار. از خونه هم تلفن ثابت میخواد. با خطوط اینترنتی مثل مجیک جک و Vonage هم تقریبا نمیشه فکس زد و مشکل داره. بعضی ها از سایتهای فکس استفاده میکنن. من فکر میکنن علتش اینه که بخاطر مسائل امنیتی نمیخوان به پرسنل اون قسمتهای اجازه دسترسی به اینترنت بدن و مجبورن مکاتباتشون تلفنی فاکسی باشه.

    این گرامافون رو باید حذف کنی!! آخه گرامافون حسابش فرق میکنه. صفحه گرامافون به نظر من اصل موسیقی رو به آدم تحویل میده. خود موسیقی آنالوگ و نه موسیقی دیجیتالی شده. شما هر مدیوم دیگه ای برای موسیقی در نظر بگیری دیجیتال کننده موسیقی هست بجز صفحه که دقیقا همان آنالوگ موسیقی که از ساز موسیقی اومده بیرون رو به آدم تحویل میده. مشکلشم اینه که بعد از چند بار استفاده دیگه اون کیفیت اولیه رو نخواهد داشت یعنی شما دیگه اون موسیقی اصلی رو که تولید کردن دیگه نمیشنوی!!

  6. نقی زاده می گوید

    اشاره به فکس خیلی جالبه، چیزی که هنوز هم تو ادارات و شرکت های ما یه وسیله مدرن حساب میشه نه تاریخ گذشته.
    بعضی وقتها از دست کسانی که اصرار دارن، مثلا صورتحساب ما رو با فکس ارسال کنن، واقعا عصبانی میشم.

  7. علی می گوید

    به راحتی در جیب جا می‌شد !

    آیا اون زمان GLX هم بود ؟ 😀

  8. امیر می گوید

    برخی از این فناوری ها توی ایران جدید هم حساب میشن !
    به طور مثال ما الان اینترنت پر سرعت داریم سرعتش 32 ئه ولی تو آمریکا دایل آپشون از ما بیشتره.
    یا پیجر که توی ایران خیلی کم استفاده میشه. ولی در عوض بی سیم های موتورولا که فکر کنم واسه قرن 19 ئه کاربرد داره.

  9. پیامک و اس ام اس نوند می گوید

    4% آمریکائیها میشه 1.200.000 نفر نه ده میلیون نفر
    در مجموع مطلب خیلی خوبی بود

  10. reza می گوید

    جالبه ADSL ما از DIAL UP انها سرعتش کمتره
    SPEED NOW:15KB سرویس ADSDL مخابرات اصفهان!

  11. نیما می گوید

    جالب بود دکتر

  12. لاله می گوید

    سلام. من یه نویسنده هستم می خواستم بدونم سال 76 توی تهران دکترها از سیستم پیجراستفاده می کردند؟ من خیلی روی وب گشتم ولی چیزی دستگیرم نشد. می شه به من کمک کنید و اگر اطلاعاتی دارید به من ایمیل بزنید. این جواب به گسترش طرح رمانم کمک زیادی خواهد کرد. به خیلی ها ایمیل زدم ولی هنوز هیچ کسی به من جواب نداده است. دکترهایی هم که حضوری دیدم اطلاعات کافی نداشتند. ممنونم

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      تصور نمی‌کنم.

      1. لاله می گوید

        ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5