IFTTT: تویی که نمی‌شناختمت!

20

در نوشته قبلی در «یک پزشک» در مورد یکی از کاربردهای سرویس IFTTT که به صورت «ایفت»، شبیه gift تلفظ می‌شود، برایتان نوشتم.

نوشتم که با کمک این سرویس، سایت‌ها و خبرگزاری‌های می‌توانند بدون صرف هزینه، اخبار اختصاصی شده را به اپلیکیشن محبوب او بفرستند یا برایش ایمیل یا تکست کنند یا حتی با تماس تلفنی او را متوجه کنند.

بار دیگر به سه ویژگی این کار بدیع، اشاره می‌کنم:

– اختصاصی کردن بدون هزینه اخبار برای کاربران
– بدون هزینه بودن نسبی این کار
– فرستادن این اخبار اختصاصی شدن به ساده‌ترین و مقبول‌ترین روش برای کاربر

اینها چیزهایی هستند «ایفت» را می‌توانند، تبدیل به یک پدیده شناخته‌شده‌تر در سال جاری کنند.

03-21-2013 09-47-39 PM

اما یک کاربر عادی، چه کارهایی می‌تواند با ایفت بکند؟

شمار کارهای جالبی که شما می‌توانید با ایفت انجام بدهید، آنقدر زیاد هستند که باید چند پست را به آنها اختصاص داد. در اینجا به تعدادی از این کارهای جالب اشاره می‌کنم.

کارهای سینمایی:

– وارد شدن خودکار فیلم‌های اکران‌شده در سینما به تقویم گوگل شما

– خیلی‌ها سلیقه سینمایی راجر ایبرت را قبول دارند، حالا تصور کنید هر وقت این منتقد باسابقه به فیلمی چهارستاره بدهد، شما از طریق ایمیل متوجه بشوید.

– با ایمیل متوجه بشوید که کارگردان مورد علاقه شما، فیلم تازه‌ای ساخته است.

اگر کتابخوان حرفه‌ای هستید:

– لینک دانلود کتاب‌های رایگان Nook به جی‌میل شما فرستاده شود.

– کتاب‌های صوتی رایگان آی‌تونز به شما ایمیل شود.

– کتاب‌های رایگان آمازون به شما ایمیل شود.

اگر به تازگی بعد از قضیه تعطیلی گوگل ریدر، کاربر فیدلی شده‌اید:

– فیدها را که ذخیره کرده‌اید به طور خودکار در «پاکت» داشته باشید.

0800-supercharge-cloud-services-with-ifttt-pash

اگر می‌خواهید آدم به روزی باشید و اخبار مورد علاقه خود را دنبال کنید:

– سرخط اخبار CNN به شما ایمیل شود.

– اخبار محبوب CNN وارد اینستاپیپر شما شود.

– اخبار مهم CNN وارد پاکت شما شود.

اگر پزشک هستید!

– سرخط اخبار پزشکی CNN به شما ایمیل شود.

– اخبار پزشکی تازه وارد پاکت شما شود.

– خوردن قرص با تماش تلفنی به شما یادآوری شود!

کارهای متفرقه:

– اگر شخص خاصی به شما ایمیل زد، به شما SMS زده شود.

– از کسی که در توییتر شما را دنبال کرده است، تشکر کنید.

– عکس‌های مورد علاقه اینستاگرام به صورت اسکرین سیور درآید.

– عکس‌های اینستاگرام وارد دراپ‌باکس شما شود.

– عکس روز نشنال جئوگرافیک به شما ایمیل شود.

– با ایمیل مطلع شوید که قسمت تازه سریال مورد علاقه شما، پخش شده است.


اما آیا این چیزهای فوق‌العاده نهایت چیزهایی هستند که می‌شود با ایفت انجام داد؟!

نه!

شما خودتان می‌توانید دستورالعمل‌های تازه بسازید.

این کار محتاج مهارت فنی خاصی نیست، مثلا شما می‌توانید یک دستور جدید بسازید که مثلا وقتی عکسی جدیدی در اینستاگرام آپلود کرد به شما تکست زده شود.

یا مثلا یک کار جالب‌تر:

شما می‌توانید ترتیبی دهید که وقتی در فید سایت مورد علاقه شما، کلیدواژه خاصی پیدا شود به شما ایمیل زده شود یا خبر وارد اینستاپیپر یا پاکت شما شود.

تصور کنید که شما می‌خواهید همه خبرها را در سایت معتبری در مورد شخص یا رویداد خاصی بخوانید و در انبوه اخبار آن را از دست ندهید، این دستورالعمل خیلی به درد شما می‌خورد.

ایفت 60 کانال را در حال حاضر پوشش داده است، رویدادی که در این 60 کانال از فیس‌بوک و توییتر گرفته تا ساندکلاد و یوتیوب تعریف کنید، می‌توانید ماشه‌ای باشید برای انجام کاری دلخواه.

03-21-2013 09-56-38 PM

فرصت بگذارید و در این تعطیلات نوروزی ایفت را کشف کنید!


در «یک پزشک»، هنوز هم با «ایفت» کار داریم، دست کم دو پست دیگر باید در مورد ایفت بنویسم تا با کاربردهای دیگر آن آشنا شوید!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

25 آزمایش روانشناسی تاثیرگذار و به‌یادماندنی در تاریخ کدام‌ها هستند؟

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…

مجموعه دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده را با هم مرور کنیم

هر چقدر عکس‌های تاریخی را با هم مرور کنیم، کم است. همان طور که قبلا هم نوشته بودم احتمالا بیشتر این عکس‌ها اگر در دوره خود در نشریه‌ای منتشر می‌شدند، خیلی عادی به نظر می‌رسیدند، اما حالا بعد از گذشت دهه‌ها یا حدود یک قرن، برای ما عجیب و…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

گالری عکس: طراحی‌های داخلی و خارجی افتضاح و عجیب که با کمی قدرت شبیه‌سازی مغزی رخ نمی‌دادند!

چیزی که من اسمش را می‌گذارم شبیه‌سازی مغزی واقعا چیز لازمی در زندگی و کار است. یعنی اینکه بتوانید قبل از جابجایی و ساختن اجسام در ذهن تجسمش کنید و بعد حین کاربری‌های مختلف تصورش کنید و پیش‌بینی کنید که کجای کار می‌لنگد.فکر کنم از زمان…

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
20 نظرات
  1. فرشاد می گوید

    خیلی جالبه! از موقعی که پست اولتون رو درباره ifttt دیدم، دارم باهاش کلنجار میرم! امکان ارسال ناتیفیکیشن با متن کاملاً شخصی سازی شده خیلی کاربردیه ولی متاسفانه قادر به استفاده از اون در ایران نیستیم…

  2. مکتوم می گوید

    سلام آقای مجیدی
    تابحال در مدت چندین سال گذشته فقط خواننده سایت شما بودم. اما در این مورد اینقدر بهم سخت اومد که دیدگاهم رومطرح کردم.
    بعد از تصمیم یکی از بزرگترین شرکتهای حوزه فناوری، برای از بین بردن گودر و عدم توجه به زندگی شخصی و حرفه ای افراد بسیار زیاد، چرا باید به این طرز اتکا بازهم روی خوش نشون داد.
    شما فرض بفرمایید بعد از یکسال یا دوسال(یک فرض نشدنی چراکه این شرکت منابع و منافع گوگل رو نداره) که سرمایه گذاری زمانی و عادتی روی روی این سایت گذاشتید، با برخوردی مشابه گوگل روبرو شدن، چه تجربه تلخی دوباره می تونه باشه. کسی بی توجه خونه شما رو با بلدوزر خراب کنه. همیشه ما امنیت رو در مواجه با ویروسها، تروجانها و هکرها تعریف می کردیم اما اولین امنیت حق استفاده مطمئن از سرویسهای کمپانی های بزرگه. اما ازونجاییکه هرموقع در دنیای فناوری سرویسی یا خدماتی رایگان باشه، به معنی کالا بودن کاربر هستش و خوب بالبطع ممکنه روزی برسه که این کالا سودرسانی خوبی نداره یا روزنه کسب منفعت بهتری برای کمپانی متبوع یافت شده، به راحتی آرامش کاربر و زندگی شخصی اون رو با کمترین توجه به خطر میندازه.
    چیزی که دارید میگید رو متوجه هستم چقدر میتونه تاثیر گذار باشه. با خودش یه سری عادت و رفاه رو بهمراه میاره. و ازونجایی که اینهم صرفا یه سرویس از یه سایته که به اعتبار گوگل هم نیست، جدا چه اعتباریه که اونهم واسه عادات ما و زندگی مجازیه ما احترامی قائل بشه. چرا باید دوباره این خزینه گزاف رو بپردازیم بعد ازونکه بولدوزر گوگل خونه چندین ساله و ماحصل چندین سال کار و زندگی مجازی ما رو ویرون کرد؟
    شما نمیتونید تضمین کنید و بنده هم از شما ضمانتی نمیخوام. اما تا کجا و در چه حد میشه به این سرویس دل بست.
    اولین احساس عدم امنیت در عدم تضمین ارائه سرویس های شرکت های بزرگیه که زندگی مجازی خودمون رو بر پایه این سرویسها بنا کردیم. واقعا این عدم امنیت عجیبه.

    1. محمد می گوید

      یا رب مباد که لطف مکرر تبدیل به حق مسلم شود!
      تقریبا به ازای هریک از سرویس‌های رایگانی که استفاده می‌کنید، سرویس تجاری هم وجود دارد. البته طبیعی است که تفاوت‌هایی بین سرویس‌های مختلف وجود داشته باشند. ولی این که انتظار داشته باشید زمانی که از سرویس‌های رایگان استفاده می‌کنید، اطمینان خاطر هم داشته باشید که تا ابد آن سرویس برقرار باشد، اشتباه است. در حقیقت این حس منفی و ترس از عدم امنیت ناشی از اشتباه شما و اطمینان بیجاست، نه رفتار کاملا منطقی و طبیعی سرویس دهنده مزبور. اگر از ابتدا با این دید به این سرویس‌ها نگاه کنید که می‌توانند هر لحظه نباشند، دیگر نگران نخواهید شد.

      این سرویس‌ها محصولات شرکت‌های تجاری هستند و بدون توجیه اقتصادی ادامه نخواهند یافت.

      1. مکتوم می گوید

        “یا رب مباد که لطف مکرر تبدیل به حق مسلم شود!”
        فیس بوک ورژن پولی داره؟ گودر چطور؟ یاهو 360 رو هم که هنوز یادمون نرفته.
        این جنسی که ازش صحبت کردم فارغ از اپن سورس یا سرویس های تریاله. مثه یه جور آزمون و خطا می مونه. چنتا سرویس رایگان مشابه هم اومدن و بسته شدن تا فیس بوک اومد.
        لطف مکرر… اوووم این حرفه شما عجیبه که اینطور به سود رسانی/بردن کاربران و کمپانی ها نگاه می کنید. لطفی درکار نیست.

    2. milad می گوید

      آقا شما حرفت درسته که نباید بهش اعتماد کنیم ولی این رو هم باید در نظر بگیریم که اگه یه سرویسی بسته شد اینجوری نباشه که بگیم همه ی سرویس ها میبندن و ما نباید از هیچکدوم استفاده کنیم
      در واقع میخام بگم که ما باید از سرویس ها استفاده کنیم ولو اینکه میدونیم تا چند وقت دیگه بسته میشن

  3. سینا می گوید

    دکتر این پست کار خودتون بود یا ترجمه کرده بودید؟

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      ترجمه نبود.

  4. یوسف می گوید

    یک پست عالی دیگر. ممنون

  5. yoosef می گوید

    دکتر جان تو ایفت راهی هست که یادداشتهای evernote رو به دراپ باکس منتقل کرد.من که هرچقدر کردم نشد.اگه میشه راهنماییم کنید به نظر من جهت خلاصی از محدودیت فضای اورنوت راه مفیدی میتونه باشه

  6. علي وفائيان می گوید

    ممنون از این مطلب فوق العاده..از دیروز دارم کلنجار میرم باش

  7. فرهاد می گوید

    سلام دکتر جان، با تبریک سال نو به شما، لطفا نحوه وصل کردن جی تاک رو به این سرویس توضیح بدید تقریبا تمام کانال ها به سادگی متصل میشن به جز جی تاک ممنونم

  8. علی می گوید

    الان دیدم یکی یه برنامه نوشته که اگه زامبی ها حمله کردن از طریق اس ام اس مطلع بشه :))

  9. شهاب الدین می گوید

    چیز جالبی هست. فکر می‌کنم استفاده از اینترنتو برای خیلی ها متحول می‌کنه. مرسی. عید خوبی بود.

  10. محمد می گوید

    من ۱ سال پیش با این سرویس آشنا شده بودم ..کانال یوتوب داشتم هرکی کامنت میداد به یه ویدئو به فیس بوک من پیام میومد ..خیلی جالبه ..

  11. شهاب الدین می گوید

    من نتوانستم باهاش کار کنم. لطفاً در پست‌های بعدی بیشتر توضیح دهید. خیلی ممنون.

  12. احسان می گوید

    سلام
    آیا امکان استفاده از امکانات sms برای ایرانسل و همراه اول هم وجود داره؟

  13. مجید می گوید

    سلام. خیلی مطلب جالبی بود. من کمی (فقط کمی) با این سایت کلنجار رفتم. ولی نحوه ایجاد یک دستور (به خصوص کاملا شخصی سازی شده) را متوجه نشدم. میشه لطفا درباره ایجاد یک دستور توضیح بیشتری بدید.
    سوال 2: نحوه ارتباط با یک کانال چگونه است؟ آیا با فعال کردن یک ارتباط دسترسی این سایت به سایر اطلاعات شخصی هم فراهم میشود؟ لطفا در صورت امکان درباره فعالسازی کانال ها به صورت کلی کمی توضیح بدید.

    باز هم از این مطلب مفید و خوبتون تشکر می کنم

  14. milad می گوید

    سلام
    برای ارسال اس ام اس
    با ایرانسل هم جواب میده؟

  15. اساعیل می گوید

    سرویس جالبیه (جالب که نه! عالی و فوق العاده کاربردی! مخصوصا برای من.) خیلی وقته از این سرویس استفاده میکنم و باید بگم که ایده ی پیاده سازی همچین سرویسی رو باید با اختراعات بزرگی مثل اختراع هواپیما هم رده دونست! همونطور که هواپیما به انسان قدرت پرواز بر فراز آسمون رو داد ایفت هم به ما قدرت پرواز بر فراز اینترنت رو داده.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5