مؤسس بنیاد SpaceX می‌خواهد 80 هزار نفر را ساکن مریخ کند!

13

به نظر می‌رسد که اگر محدودیت‌های مالی نبود، فناوری کنونی بشر آنقدر پیشرفته بود که می‌توانست انسان را به سطح مریخ بفرستد.

در شرایطی که دولت‌ها نمی‌توانند بودجه کلانی به برنامه‌های اکتشاف فضا اختصاص بدهند و حتی مأموریت‌های بی‌سرنشین هم با کمبود بودجه مواجه هستند، تنها امید رؤیاپردازان، شرکت‌های خصوصی هستند.

«اِلان ماسک»، میلیاردری که بنیاد SpaceX را بنا نهاده است، در خبر تازه‌ای اعلام کرده است که روی پروژه‌ای کار می‌کند که هدف آن فرستادن 80 هزار نفر به مریخ برای تأسیس یک مهاجرنشین فرازمینی است، هزینه مسافرت هر نفر به مریخ در این برنامه 500 هزار دلار خواهد بود.

مطابق این پروژه جاهطلبانه، نخست باید یک گروه پیشگان ده نفره با یک موشک با سوخت اکسیپژن مایع و متان به مریخ بروند و در مراحل بعدی باید یک تمدن خودکفا در مریخ تشکیل شود.

گفتنش شاید آسان باشد، اما در مقام عمل ایجاد تشکیلاتی که در محتاج مواد اولیه و غذایی ارسالی نباشد، بسیار دشوار است، چرا که برای این کار باید ماشین‌هایی به مریخ ارسال کرد که بتوانند با استفاده از نیتروژن و دی اکسید کرین جو مریخ و آب زیرسطحی این سیاره، مواد حاصل‌خیرکننده خاک، متان و اکسیژن بسازند.

پیشگامانی که به سطح سیاره می‌روند باید گنبدهای شفاف بزرگی بنا کنند که در زیر سطح آنها CO2 جو مریخ جمع‌آوری شود تا بشود گیاهان را پرورش داد. زمانی که امکانات اولیه فراهم شد، می‌توان افراد بیشتری را به مریخ فرستاد.

هزینه سفر به مریخ، باید تا سطح 500 هزار دلار پایین آورده بشود، با این هزینه شماری از افراد ثروتمند کشورهای توسعه‌یافته توانایی پرداخت هزینه بلیت را خواهند داشت.

هزینه ایجاد این مهاجرنشین 80 هزار نفری، 36 میلیارد دلار خواهد بود و بنابراین لازم است که دولت هم در این امر با SpaceX مشارکت کند، تخمین زده می‌شود اگر هزینه این پروژه بین 0.25 درصد تا 0.5 درصد تولید ناخالص داخلی باشد، پروژه از نظر عملی قابل انجام باشد.

تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال 2010، 14.5 تریلیون دلار بود که 0.25 درصد آن، 36 میلیارد دلار بود، اگر 80 هزار نفر مهاجر هم، هر کدام 500 هزار دلار بپردازند، سرمایه‌ای معادل 40 میلیارد دلار حاصل خواهد آمد.

موشکی که برای سفر باید طراحی و تولید شود، نسخه تکامل‌یافته موشک فالکون 9 است.

فعلا همه چیز این برنامه در حد داستان‌های علمی تخیلی به نظر می‌رسد، در شرایطی که هنوز برنامه‌ای مصوب و دقیق برای رساندن حتی یک انسان به سطح سیاره مریخ وجود ندارد، این برنامه بیش از حد بلندپروازانه است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…

آیا چهره‌های مشهور، فرازمینی و بیگانه هستند؟! چرا چنین چیزهایی در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌یابد +…

امروز صبح دوست گرانقدری ویدئویی از آنجلینا جولی را از یک صفحه اینستاگرام برای من فرستاد. در این ویدیو که ظاهرا از یک مصاحبه او انتخاب شده بود، روی چشم‌های او زوم می‌شد و این نکته القا می‌شد که چشمان او غیرطبیعی هستند و قرنیه و عنبیه او…

مهندسان بامزه با اختراعات و ابداعات عجیب و غریب و کارا ! گالری عکس

بسیار پیش می‌آید که برای انجام کاری تنها دو راه داریم، یا خرید یک محصول گران و استفاده از آدم‌های کاربلد برای راه‌اندازییا اینکه خودمان با یک سری ابتکار و به صورت به اصطلاح زمخت ولی کارراه‌انداز، تقریبا بدون هزینه کار را انجام بدهیم.…

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
13 نظرات
  1. کورش می گوید

    واقعا اگه بتونن یک اکوسیستم خود کفا درست بکنن خیلی عالی میشه. اما این پروژه خیلی زمان بره و برای کسایی که در مهاجر نشین زندگی میکنن خیلی ریسک بالایی داره.

  2. محمد می گوید

    WALL·E ؟؟؟؟؟؟

  3. مش غلام حسین می گوید

    اگه می خواهند ارزون در بیاد باید مسکن مهر ویژه مریخ ثبت نام کنند .

  4. شهرتم می گوید

    برنامه جالبیه اما به نظر من تا عملی شدن چنین ایده ای حداقل 30 سال باید صبر کرد پس تا ان زمان پول هایمان را پس انداز کنیم!!!!

  5. شهرتم می گوید

    برنامه جالبیه اما به نظر من تا عملی شدن چنین ایده ای حداقل 30 سال باید صبر کرد پس تا ان زمان پول هایمان را پس انداز کنیم!!!!

  6. منم می گوید

    من چمدونام رو بستم ، فقط وقتی عازم میشن به من هم یه خبری بدید جا نمونم.

  7. عین الله بااااااااااااقر زااااااااااااده می گوید

    اگر ارز دولتی به مسافرین تعلق بگیره در عرض یک هفته 80.000 نفر ایرانی جا رزرو میکنن

  8. امین می گوید

    به نظر من غیر عملیه. چون:
    افراد پولدار ممکنه بخوان به عنوان سیاحت یک هفته برن مریخ، هیجان سفر فضایی و اقامت در یک کره دیگه خیلی بالاست. ولی مطمئنا هیچ کدومشون حاضر نخواهند شد که به طور دائمی در مریخ زندگی کنند. امکاناتی که در زندگی زمینی براشون فراهم هست (خانه لوکس و ماشین آخرین مدل و بعضی تفریحات) رو شاید بشه توی مریخ هم ساخت ولی آنچه به طبیعت زمین مربوط می شه، مثل رفتن کنار ساحل یا جنگل و سفر به کشورهای مختلف، باد بهاری، آواز پرندگان و… رو نمی شه. اگر هم مصنوعی شو بسازن هیچ وقت به خوبی اصلش نیست.

  9. KHODAYAR می گوید

    از بدبختی دلار گرون شده
    اگه به تومان حساب می کنند من به جای 500 هزار دلار 500 هزار تومان حاضرم بپردازم

  10. سروش سپهر می گوید

    یکی از آرزو های زندگیم اینه ک پیش از مرگم استقرار اولین کلونی مستقل انسان ها رو توی جایی بجز زمین ببینم، اون وقت موقع مرگ خیالم تا حدودی راحته که این گونه دوست داشتنی منقرض نخواهد شد و روزی شعورش رو در کیهان پخش می کنه، البته شایدم این فقط راهیه برای فرار از دست دغدغه اگزیستانسیل مرگ

    1. توکلی می گوید

      منم مثل شما دوست دارم قبل از مرگم ایجاد کلونی حتی 4 نفره رو که به نظرم فعلا در مریخ امکان پذیره ر. شاهد باشم. ولی در مورد این گونه دوست داشتنی که انسان هوشمنده علم تکامل میگه هیچ گونه ای نمیتونه ابدی باشه و خواه نا خواه از بین میره و تغییر شکل میده.اگه تغییر نکنه صد در صد به علت رقیق شدن زن متلاشی میشه. از 200 نوع انسان فقط گونه ما مونده . نئاندر تالها نوع دیگر انسان 30000هزار سال پیش به علت کوچ نزاد ما از افریقا به اروپا از بین رفتن .با اونها 90 در صد دی ای ان و زن مشترک داریم یعنی اصلا از یک نوع نیستیم . ما با موز 60 در صد اشتراک داریم

  11. میرتوحید می گوید

    روزی چشم باز می‌کنیم می‌بینیم مریخ هستیم.

  12. مستوره احمدی می گوید

    امیدوارم با موفقیت روبرو شن واقعا امیدوارم**

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.