سامسونگ گلکسی نوت 10.1، تبلتی برای تولید محتوا

3

حامد همائی راد: این روزها تبلت‌ها در حال تبدیل شدن به جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی دیجیتال ما هستند. نظرسنجی‌های مختلف نشان از تمایل رو به افزون کاربران برای داشتن این وسیله دارد اما نکته‌ای که تا‌به‌حال کمتر به آن توجه شده این است که تبلت معمولِ امروزی وسیله‌ای است که عمدتا برای «مصرف محتوا» استفاده می‌شود، نه تولید آن. شاید به همین دلیل بود که مایکروسافت با تشخیص چنین فقدانی تبلت Surface را معرفی نمود که امکانات سیستم‌عامل ویندوز را در ابعاد یک تبلت فراهم می‌سازد.

شرکت سامسونگ نیز که از دیگر تولیدکنندگان عمده‌ی تبلت به شمار می‌رود، از همان ابتدا استراتژی خود را بر مبنای تولید تبلت‌های جورواجور برای سلایق مختلف قرار داد تا بتواند سهمی در این بازار داشته باشد. این شرکت اخیرا از تبلت Galaxy Note 10.1 رونمایی کرده که قرار است 25 مرداد در طی مراسمی به طور رسمی معرفی شود. آنچه که از مشخصات این تبلت اندرویدی برمی‌آید نشان می‌دهد که سامسونگ قصد دارد به سمت عرضه‌ تبلت‌هایی برود که «تولید محتوا» در آنها همانند «مصرف محتوا» حائز اهمیت است.

تبلت,Galaxy Note 10.1 ,تبلت سامسونگ

Galaxy Note 10.1

نگاهی اجمالی به سخت‌افزار این تبلت 600 گرمی ما را متقاعد می‌سازد که سامسونگ تمایل دارد گجت‌های تولیدی‌اش از هر لحاظ سَر باشند. پردازنده‌ی 4 هسته‌ای 1.4 گیگاهرتزی به همراه 2 گیگابایت رَم و واحد پردازش گرافیکی از نوع Mali 400MP که روی تراشه‌ Exynos 4412 سامسونگ پیاده‌سازی شده‌اند، همگی نشان از عزم این شرکت برای عرضه‌ محصولی متفاوت از لحاظ قدرت پردازش است.

Galaxy Note 10.1

قلم سوزنی (Stylus):
این تبلت دارای یک قلم سوزنی بنام S-Pen است که در پشت تبلت به زیبایی جاسازی شده و خیال شما را از بابت خرید قلمی جداگانه راحت می‌سازد. مطمئنا موافق هستید که نوشتن روی تبلت توسط انگشتان دست، آن ظرافت و نازک‌نویسی‌ای را که یک قلم می‌تواند داشته باشد را ندارد؛ علی‌الخصوص برای دانشجویان و دانش‌آموزان که نیاز به نوشتن زیاد دارند و یا هنرمندانی که دوست دارند بتوانند نقاشی‌های خود را روی تبلت نیز بکشند.
امکان نرم‌افزاری جالبی نیز در سیستم‌عامل تبلت اضافه شده است که با تنظیم دلخواه می‌توانید مشخص کنید چه اپلیکیشن‌ای پس از درآوردن قلم از جای خود بلافاصله در تبلت اجرا شود.

قلم سوزنی, Galaxy Note 10.1

عملکرد چندوظیفه‌ای (Multitasking):
گلکسی نوت 10.1 به‌ خوبی از عملکرد چندوظیفه‌ای پشتیبانی کرده و به شما اجازه می‌دهد همزمان دو اپلیکیشن را در کنار هم اجرا نموده و در صفحه‌ی نمایش مشاهده کنید. این قابلیت تا حدی شبیه امکانی است که مایکروسافت در ویندوز 8 فراهم کرده و به نظر می‌رسد شرکت اپل حداقل از این بابت نسبت به رقبای خود عقب مانده است.

یادداشت‌برداری:
گلکسی نوت همان‌طور که از اسمش پیداست برای یادداشت‌برداری و نوشتن توضیحات اضافی در کنار تصاویر و کتاب‌های الکترونیکی بهینه‌سازی شده است. سامسونگ اپلیکیشنی بنام “S Notes” ایجاد کرده که امکان اضافه نمودن ویدیو را نیز به یادداشت‌های‌تان فراهم می‌سازد. کیبورد مجازی تعبیه شده نه تنها قابلیت تغییر اندازه را داراست، بلکه می‌توانید آن را به هر ناحیه‌ای از صفحه‌ی نمایش که دوست دارید انتقال دهید.

علاوه بر این، می‌توانید اپلیکیشن S Notes را در هر لحظه که خواستید با دو بار لمس پی‌درپی صفحه نمایش (Double Tapping) اجرا کنید. امکان Copy و Paste مابین این نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های دیگر به خوبی پشتیبانی می‌شود و قسمتی بنام “Productivity tools” در آن طراحی شده که امکان کشیدن تصاویر و نوشتن فرمول‌ها با دست‌خط خودتان (و شناسایی و تایپ اتوماتیک آن‌ها) به همراه چند مورد کاربردی دیگر در آن پیش‌بینی شده‌اند.

Galaxy Note 10.1

ویرایش تصاویر:
تراشه‌ گرافیکی قدرتمند به کار رفته در این تبلت آن را تبدیل به وسیله‌ای مناسب جهت ویرایش تصاویر و ویدئو کرده است. قلم سوزنی ، کار ویرایش تصاویر و همچنین کشیدن تصاویر دلخواه شما را در اپلیکیشن‌های مربوطه بسیار ساده و دلپذیر کرده و دقتی بسیار بالا را فراهم می‌سازد. در اپلیکیشن تصاویر، امکانات و افکت‌هایی همچون Blurring، Stamping، تبدیل عکس به نقاشی و… در دسترس هستند. علاوه بر این‌ها، اپلیکیشن Photoshop Touch از شرکت Adobe روی این تبلت به صورت پیش‌فرض نصب شده است که مزیت بزرگی محسوب می‌شود (این اپلیکیشن قیمتی 9.99 دلاری دارد).

گلکسی نوت 10.1 دارای امکانات دیگری نیز هست که آن را از محصولات فعلی متمایز می‌سازد:
–  Live Video List امکانی است که اجازه می‌دهد تصویری زنده از تمامی ویدیوهای خود را در یک صفحه ببینید.
– Buddy Photo Share امکانی است که با استفاده از آن می‌توانید تصاویر انتخابی خود را همزمان برای چندین نفر بفرستید.
– AllShare Play GroupCast ویژگی دیگری است که مشاهده‌ی صفحه نمایش یک دیوایس را روی گجت‌های سازگار دیگر (همچون تلفن همراه هوشمند Galaxy S3) امکان‌پذیر می‌سازد.
– امکان جالب دیگری بنام Smart Remote شما را قادر می‌سازد تلویزیون سازگار سامسونگی خود را از طریق تبلت کنترل کنید.

تبلت,Galaxy Note 10.1 ,تبلت سامسونگ

این تبلت سامسونگ در مدل‌هایی با حافظه‌ی داخلی 16، 32 و 64 گیگابایتی فروخته خواهد شد که امکان افزایش حافظه‌ی آن تا 64 گیگابایت دیگر توسط کارت‌های microSD وجود دارد. سیستم‌عامل آن اندروید 4.03 (Ice Cream Sandwich) است که بنا بر اعلام سامسونگ امکان بروزرسانی آن به اندروید 4.1 (Jelly Bean) وجود خواهد داشت.
از طریق این ویدئو می‌توانید دموی ارائه شده توسط سامسونگ را مشاهده کنید. این ویدئو نیز اپلیکیشن Adobe Photoshop Touch را روی این تبلت نشان می‌دهد که پیشنهاد می‌کنم از دست ندهید. در نهایت، جزئیات امکانات تبلت گلکسی نوت 10.1 در این جدول خلاصه شده‌اند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

کارخانه متروکی در پرتغال با ماشین‌های کلاسیک قدیمی در آن کشف شد و سوژه عکاسی شد

متروک بودن هم زیبایی خاص خودش را دارد. خانه و هتل و امارت متروک انگار یک تونل زمان است. یک موزه خاک گرفته دست نخورده.اما این بار کارخانه‌ای با ده‌ها ماشین کلاسیک رها شده در پرتغال با کوشش عکاسان سوژه شده.«داخل این ساختمان صنعتی دو…

اگر سیمپسون‌ها در دنیا وستروس بودند! گالری عکس

وستروس یک سرزمین یا قاره تخیلی و یکی از مکان‌های اصلی مجموعه رمان‌های فانتزی «آواز یخ و آتش» نوشته جورج آر آر مارتین است. انکاتی در مورد وستروسجغرافیا: وستروس در غرب قاره اسوس قرار دارد و با دریای باریکی که به نام دریای باریک شناخته…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

تصاویر طبقه‌بندی شدن پنتاگون البته «تخیلی» و حاصل میدجرنی از بازیابی یوفوها و برنامه‌ مهندسی معکوس…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…

آیا تا حالا عکس‌های باکیفیت از فضای داخلی پنهان سازهای موسیقی مختلف دیده بودید؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
3 نظرات
  1. توحید می گوید

    با این وضعیت دلار واقعا خرید این وسایل معضلی شده…..کاش از گلکسی نوت 2 هم بنویسید و مقایسه تبلتا با هم

  2. امیر محسن اختری می گوید

    به این میگن مطلب گذاشتن بی نقص
    مخصوصا دو خط آخری که نوشتید عالی بود
    ممنون

  3. آرام می گوید

    سلام.من میخوام گلکسی نوت 10.1 رو بخرم.هدفم جزوه برداری سر کلاس است اما نمیدانم قابلیت یادداشت برداری بلند مدت را دارد یا نه.از طرفی می خواهم بدانم که یادداشت برداریهام با چه حجمی ذخیره میشوند/متناسب با حافظه اش است یا نه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5