با Google Instant، نتایج جستجو را بی‌درنگ ببینید

26

دو روزی بود که اگر به صفحه اول گوگل می‌رفتید، بادکنک‌هایی را می‌دید که با عبور نشانگر «موس» از روی آنها، تکان می‌خوردند و وقتی نشانگر را از رویشان برمی‌داشتید، لوگوی گوگل را می‌ساختند، معلوم بود که خبری در راه است و گوگل می‌خواهد سر به سرمان بگذارد!

سرانجام روی چهارشنبه، خبر هیجان‌انگیز اعلام شد و معلوم شد که گوگل جستجوی بی‌درنگ یا Google Instant را راه انداخته است.

گوگل یک بار دیگر با رو کردن یک ویژگی دیگر ثابت کرد که هنوز دست بالا را در میان موتورهای جستجو دارد، ویژگی جدید به صورت مختصر و مفید این است که در هنگام تایپ کردن کلیدواژه‌های مورد نظر، بلافاصله نتایج جستجو تا همان جا که تایپ کرده‌اید، نمایش داده می‌شوند.


مربسا مایر، در حال سخنرانی رونمایی جستجوی بی‌درنگ گوگل

خوب! یعنی چه؟ چرا گوگل این کار را کرده است؟
از انجه که سرعت دیدن ما، بسیار بیشتر از سرعت تایپ کردن ماست، گوگلی‌ها تصمیم گرفتند که با ویژگی جدیدشان، سرعت رسیدن ما را به نتایج جستجو افزایش بدهند. به این ترتیب ما در همان زمان تایپ می‌توانیم نیم‌نگاهی به نتایج بیندازیم و حتی در بین راه کلیدواژه‌ها را تغییر دهیم یا اصلاح کنیم، یا اصلا ممکن است، ما در ضمن تایپ قسمتی از کلیدواژه‌ها نگاهمان به نتیجه جستجوی مطلوب بیفتد و دیگر لازم نباشد که به تایپ کردن ادامه بدهیم.

تخمین زده می‌شود که Google Instant، در هر بار جستجو باعث صرفه‌جویی زمانی دو تا پنج ثانیه شود. اگر این میزان صرفه‌جویی را در تعداد جستجوها در روز ضرب کنیم به عدد 3.5 میلیارد ثانیه می‌رسیم!

از بعد تکنیکی، شاید تصور شود که کاری که گوگل کرده پیچیدگی زیادی ندارد، اما در واقع گوگل برای به راه انداختن این شیوه جستجو، از 15 فناوری مختلف استفاده کرده است. تازه باید در نظر بگیرید که با فعال شدن این ویژگی جدید، به یک باره حجم دیتای رد و بدل شده برای هر نوبت جستجو چند برابر می‌شود و دیتا سنترهای گوگل باید از قبل برای این روز آمادگی لازم را کسب می‌کردند. «برین» می‌گوید که ابداعات نرم‌افزاری و ارزان شدن تراشه‌های کامپیوتری به گوگل در به راه انداختن این سرویس جدید کمک کرده است.

چطور Google Instant را فعال کنم؟
به سایت گوگل بروید و در قسمت setting، روی search setting کلیک کنید.

حالا در قسمت Google Instant، باید Use Google Instant را تیک بزنید.

حتی اگر قبلا Use Google Instant تیک خورده باشد، شما باید روی Save Preferences کلیک کنید.

من اینترنت دیال آپ دارم، می‌ترسم استفاده از ویژگی جستجوی بی‌درنگ گوگل، برایم خیلی کند و آزارنده باشد.
بدیهی است که در صورت استفاده شما از اینترنت پرسرعت، با ویژگی جدید راحت‌تر خواهید بود. با این همه گوگل همه سعی خود را کرده که نیازی به تبادل دیتای بیش از حد، برای استفاده از این سرویس نباشد. به علاوه من متوجه شدم، وقتی سرعت اینترنت خیلی پایین می‌آید، این سرویس هم به صورت خودکار غیرفعال می‌شود.

متأسفانه متوجه شده‌ام که وقتی نصفه و نیمه بعضی از کلیدواژه‌ها را تایپ می‌کنم، غفلتا نتایج جستجوی ناجور و نامناسبی روی مانیتور ظاهر می‌شوند، چه کار کنم که هم این ویژگی را داشته باشم و همه جلوی دوستان و خانواده شرمنده نشوم؟!
شما می‌توانید همیشه از ویژگی جستجوی ایمن یا SafeSearch استفاده کنید.

ویژگی جستجوی بی‌درنگ گوگل متأسفانه هنوز برای کاربران موبایل، آماده نشده ولی گوگل قصد دارد این ویژگی را در اختیار وب‌گردان موبایلی هم قرار بدهد.

جستجوی بی‌درنگ گوگل و تأثیرش روی آگهی‌ها
از آنجا که دیگر با هر بار جستجو، چند بار صفحه جستجو، بارگزاری می‌شود، تعداد آگهی‌ها به نمایش‌درآمده هم بیشتر می‌شود. بنابراین انتظار می‌رود که میزان کلیک بر آگهی‌ها بیشتر شود. می‌توان پیشبینی کرد که شرکت‌ها، مجبور بشوند، کلیدواژه‌های بیشتری بخرند. مثلا شرکتی که قبلا فقط «فروش آنلاین کتاب» را خریده بود، شاید مجبور شود «فروش» و «فروش آنلاین» را هم بخرد!

اما بیایید کمی بحث ژرف‌تر بکنیم!
نباید از تأثیر جستجوی بی‌درنگ گوگل روی اذهانمان غافل شد:

– وقتی که با تایپ کردن کسری از چیزی که دنبالش هستیم، به جواب برسیم، دیگر مقام گوگل برایمان بالاتر خواهد رفت و منزلت یک دانای کل را خواهد یافت.

– از طرفی گوگل همیشه شیوه تفکر ما را نرمال سازی خواهد کرد. بعضی از ماها عادت داریم که کلیدوژاه‌های عجیب و غریبی را برای جستجو انتخاب کنیم. با جستجوی بی‌درنگ گوگل، میزان چنین جستجوهایی که گاه ما را به صفحات عجیب و غریب‌تری هدایت می‌کردند، کم می‌شوند. چون در بین راه، به نتایج جستجویی می‌رسیم که ممکن است در ان لحظه ما را راضی کنند و از تکمیل و بسط کلیدوژاه‌ها خودداری کنیم.

به این ترتیب این خطر وجود دارد که سرویس جستجوی بی‌درنگ گوگل جلوی خلاقیت ما را بگیرد.

– از سوی دیگر، جستجوی بی‌درنک گوگل ممکن است، اسباب حواس‌پرتی و پرش افکار ما را فراهم آورد. چون ممکن است در هر بار جستجو، با دیدن نتایج جستجویی که ربطی به جستجوی اصلی‌مان ندارد، حواسمان پرت شود و توجهمان ناخواسته به چیزهای دیگر معطوف شود.

باب دیلان و جستجوی بی‌درنگ گوگل
جالب است بدانید که گوگل برای نخستین بار در جریان Super Bowl، قصد نمایش یک آگهی را دارد. Super Bowl بازی فینال لیگ فوتبال آمریکایی است و از انجا که بیننده تلویزیونی بسیار زیادی دارد، تبلیغ در جریان آن، بسیار گران است و شرکت‌های مهم سعی می‌کنند بهترین و پرمغزترین آگهی‌شان را برای نمایش در Super Bowl آماده کنند.

گوگل هم تصیم گرفته امسال جستجوی بی‌درنگش را تبلیغ کند و به رخ بکشد و برای این کار یک آگهی 45 ثانیه‌ای آماده کرده است.

آگهی جدید با استفاده از یکی از کلیپ‌های باب دیلان به نام Subterranean Homesick Blues ساخته شده است. در جریان کلیپ اصلی، بابا دیلان، کارت‌های بزرگی را به دست گرفته بود و آنچه را که می‌خواند روی کارت‌ها نشان می‌داد. گوگل، هم برای نمایش سرعت جستجوگر جدید خود، در حین نمایش همین کلیپ، صفحه جستجویش را نشان می‌دهد، در حالی که هر بار قسمتی از متن ترانه تایپ می‌شود و به سرعت کلمات بعدی در صفحه، پدیدار می‌شوند.

بد نیست، این آگهی هوشمندانه را ببینید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های جالبی که مردم را در «گوگل مپ» به راستی شگفت‌زده کرده است!

گوگل مپ راه خوبی است برای آشنایی با شهرهای نام‌آشنا و یا دورافتاده‌ترین نقاط جهان. اما هر از چند گاهی در گوگل مپ، عکس‌هایی پیدا می‌شود که توجیه‌شان دشوار است یا بسیار خنده‌دار و جالب هستند.این پست مجموعه‌ای است از این عکس‌ها:دورهمی…

۲۰ برنده عکاسی از طبیعت در سال ۲۰۲۲ در مسابقه عکاسی IPA

جوایز بین المللی عکاسی (IPA) در سال 2022 بار دیگر از مجموعه‌ای خیره کننده از عکس های طبیعت پرده‌برداری کرد که قلب و ذهن بینندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این تصاویر برنده استثنایی ما را به قلمروهای مسحورکننده طبیعت منتقل می‌کنند،…

هنرمندی با این تصاویر جالب پیش چشم ما مجسم کرده که اگر 10 بنای تاریخی و اسطوره‌ای معروف، سالم و…

یکی از جالب‌ترین چیز‌ها در مورد مطالعه تاریخ، یادگیری چیز‌های شگفت‌انگیزی است که نیاکان ما ایجاد کرده‌اند. اما برخی از یادگارهای آنها از بین رفته‌اند و فقط ویرانه‌های آنها باقی هستند و در مواردی همین ویرانه‌ها هم نیستند و فقط توصیف‌های متنی…

سلبریتی‌ها اگر کاری عادی داشتند – پاسخ‌های تصویری میدجرنی

چه می‌شد اگر یک هنرپیشه نامدار در سنی طلایی امکان جذب شدن در رشته بازیگری را پیدا نمی‌کرد یا بحرانی خانوادگی او را وادار به سال‌ها کار عادی می‌کرد. چه می‌شد اگر نخستین کسانی که تست بازیگری از او می‌گرفتند، به کلی مایوس و دلسردش می‌کردند.…

تصور واقعیت دگرگون به کمک میدجرنی – گالری عکس

تاریخ دگرگون یک ژانر جذاب است که به بررسی چگونگی تغییر مسیر تاریخ در صورت رخ دادن برخی رویداد‌های کلیدی به گونه‌ای متفاوت می‌پردازد.یک تغییر جزئی یا یک واگرایی عمده می‌تواند تخیل ما را به کار بیندازد تا آینده‌ای کاملا متفاوت که الان جزو…

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
26 نظرات
  1. zirpoosh می گوید

    سلام
    دکتر مطلب رو خوندم
    زیبا و فصیح نوشتید
    خوبه گوگل یه همچین چیزی رو درست کرده
    ممنون مارو مطلع کردید
    ولی فکر نکنم تو ایران با این وضع استقبال بشه

  2. نیما می گوید

    عجیبه توی کروم هنوز فعال نشده!!!!

  3. اردلان می گوید

    Google Instant is rolling out over several days to users signed in to a Google Account. Check back soon if you are signed in and do not see it yet.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      اگه توی ستینگش چیزی نیست، باید منتظر بمونین تا برای شما فعال بشه.

      1. نیما می گوید

        مساله اینجاست که با اینترنت اکسپلورر که می رم تو ستینگ هست ولی با کروم که می رم نیست!!!!

  4. MohammadReza می گوید

    مثل تمام مطالب قبلیتون اینم عالی بود
    ولی من رفتم توی تنظیمات دیدم بصورت پیشفرض فعاله . فکر کنم برای همین چند روزی گوگل برام اینطوری شده بود که وقتی کلمه ها رو مینوشتم و اینتر رو میزدم بجای اینکه صفحه شروع به لود کنه سریع نتایج رو می آورد ولی من با همون قدیمیش راحت ترم و با راهنمایی شما دوباره برگردوندمش به حالت قبل .

  5. abolfazl می گوید

    من تست کزدم اون گزینه هم فعال بود ولی چیزی نشد!!

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      توی متن پست هم نوشتم، حتی اگه براتون اون گزینه تیک خورده بود، باید سیو را بزنین. اگه باز هم نشد، ممکنه به خاطر اتاصل کند اینترنتی شما باشه.

  6. مایا می گوید

    من از این کلیپ تبلیغاتیش خیلی خوشم اومد!

  7. :) می گوید

    من چنین گزینه ای در ستینگ ندارم!

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      پس باید منتظر بمونین. گوگل به زودی برای همه فعال می‌کنه.

  8. سمیه می گوید

    جالب بود وقتی مثل همه چیزهایی که به زمان نیاز داره واسه جا افتادن این هم نیاز به زمان داره

  9. نوید می گوید

    “جالب است بدانید که گوگل برای نخستین بار در جریان Super Bowl، قصد نمایش یک آگهی را دارد.”
    گوگل پارسال هم در super bowl آگهی تلوزیونی داشت. در مورد search stories.
    سال 2010 گوگل داستان Parisian Love را تبلیغ کرد
    http://www.youtube.com/watch?v=nnsSUqgkDwU

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      اون آگهی را دیده بودم ولی نمی‌دونم چرا این آگهی را اولین آگهی واقعی گوگل می‌دونن. منبع من

      1. نوید می گوید

        منبع خود شما هم می گه که آگهی دوم. در همون تیتر متن:
        Bob Dylan Shows Off Google Instant — Google’s Second Commercial, Perhaps?

  10. احمد احساني می گوید

    سلام دکتر جان
    بسیار ممنون که ما رو هم خبر دار کردید
    جالب اینجا بود که چند روزی ناخودآگاه داشتم از این سرویس استفاده می کردم و خودم خبر نداشتم!!!
    بهرحال وقتی نسبت به چیزی دانش داشته باشی، استفاده از اون برات لذت بخش تر می شه… مگه نه؟!
    مثل همیشه فوق العاده بود
    سپاسگزارم

  11. سمیرا می گوید

    جدید هست؟ برای من خیلی وقت هست که اینطوریه ها. ولی تا بخواهی کامل بنویسی یا انتخاب کنی اول یه عالمه عبارت های بی ادبی می آید که اگر کسی پیش آدم باشد آبروی آدم میرود. فکر میکند مثل قبل توی لپ تاپ خودت سرچ شدن! ولی این safe search که گفتید را من نمیدانستم. بروم امتحان کنم. :دی

  12. مهدی می گوید

    جالبه دیگه خلاص میشیم وقتی نمی دونم باید چی سرچ کنیم. شروع می کنیم از A تا Z رو می زنیم یکشی اون وسط به درد می خوره دیگه؛نه!!؟

  13. دانلود آهنگ جدید می گوید

    جالب بود ممنون

  14. حسن می گوید

    منتظر این ویژگی جدید بودیم تا باز قدرت گوگل و صد البته الگوریتم قدرتمندش( که فکر کنم کمی تو این مطلب ازش غافل شده)رو به رخ رقبا بکشیم.البته باید بهش عادت کرد تا خدای نکرده بجای کاهش وقت و صرفه جویی باعث افزایش زمان جستجو بخاطر مرور پی در پی گزینه ها و شایدم تغییر مسیر جستجوی اصلیمون نشه
    به هر حال باید موند تا نتیجه و بازخوردشو دید

  15. پیام رحمانی می گوید

    باز هم توضیحاتی عالی. ممنون.

  16. مرتضی می گوید

    فکر نکنم خیلی کمکی بکنه . ولی یه چیز جالب و متنوعیه.

  17. coral می گوید

    سلام
    راستش تا جایی که من میدونم و دارم استفاده میکنم این سیستم در حدود یک ساله که داره کار میکنه و جدید نیست لطفا درست اطلاع رسانی کنید

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      خوب اطلاعاتتان درست نیست. می‌توانید به وبلاگ رسمی گوگل مراجعه کنید تا مطمئن شوید.

  18. اردلان می گوید

    ممنون خیلی جالب بود /

  19. دانلود می گوید

    واسه من فعال بود

    جه جالب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5