اتهامی علیه شرکت روسی تولیدکننده آنتی‌ویروس مشهور کسپرسکی: فریب هوشمندانه شرکت‌های رقیب از طریق تولید بدافزارنماها!

8

کسپرسکی یک شرکت بسیار مشهور است و 400 میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد. 270 هزار شرکت کوچک و بزرگ هم از خدمات آن استفاده می‌کنند. این شرکت به ویژه به خاطر پژوهش‌هایش روی نرم‌افزارهای جاسوسی غربی مشهور است و در سال‌های 2009 و 2010 تحقیق گسترده‌ای روی کرم کامپیوتری آلوده‌کننده برنامه هسته‌ای ایران یعنی استاکس‌نت انجام داد.

اما بر اساس یک مقاله اختصاصی که توسط رویترز منتشر شده است، دو تن از کارکنان سابق این شرکت، اطلاعات افشاکننده‌ای در مورد نوع فعالیت‌های کسپرسکی بروز داده‌اند که بسیار جالب توجه است.

آنها گفته‌اند که این شرکت که مقر آن در مسکو است، از یک دهه قبل برنامه مدونی برای ضربه زدن به بازار شرکت‌های رقیب داشته است. یکی از برنامه‌های آنها این بوده است که کاری کنند که برنامه‌های آنتی‌ویروس شرکت‌های رقیب، فایل‌های سالم و بی‌گناه را بدافزار تشخیص بدهند.

شرکت کسپرسکی با این کار می‌خواست برنامه‌های ضدویروس شرکت‌های مایکروسافت، AVG و Avast را هدف قرار بدهد. بعضی از این اقدامات هم به دستور یکی از مؤسسان شرکت -اوژن کسپرسکی- انجام شده بود تا شرکت‌های نرم‌افزاری کوچکی که به جای کار روی فناوری مستقل خود، از فناوری و شیوه کار نرم‌افزارهای امنیتی کسپرسکی استفاده می‌کردند، ضربه بخورند و بدنام شوند.

8-15-2015 7-30-58 AM

اما کسپرسکی چطور باعث ایجاد نتایج مثبت کاذب می‌شد؟

از یک دهه و نیم پیش، شرکت‌های امنیتی به این نتیجه رسیدند که برای مبارزه مؤثر با تهدیدهای امنیتی، ناچارند که با هم همکاری کنند و برای این کار نمونه‌های بدافزارهای یافت شده و فایل‌های مشکوک را از طریق VirusTotal شرکت گوگل با هم به اشتراک می‌گذاشتند. به این ترتیب این شرکت‌های می‌توانستند خیلی سریع‌تر ویروس‌ها و بدافزارهای جدید را تشخیص بدهند.

اما این کار در عین منافعی که داشت، باعث می‌شد که برخی از شرکت‌ها ادعا کنند که شرکت‌های دیگر به جای تکیه بر فعالیت‌ها و پژوهش‌های مستقل خودشان، بیش از حد به این مکانیسم اشتراک اطلاعات تکیه کرده‌اند.

درست به همین خاطر بود که در سال 2010 کسپرسکی، دست به شکایت زد. برای اثبات این ادعا، کسپرسکی 10 فایل بی‌ضرر را بدافزار اعلام کرد و این امر را از طریق VirusTotal به اشتراک گذاشت. شرکت‌های دیگر که چشم‌بسته و بدون تحقیق مستقل، فریب خوردند و بعد از یک هفته محصولات 14 شرکت رقیب کسپرسکی هم این فایل‌ها را مضر تشخیص دادند.

اما به این شکایت و به این اقدام اثبات‌کننده تنبل شدن شرکت‌های رقیب، توجهی نشد. برای همین کسپرسکی تصمیم گرفت که شخصا دست به انتقام‌گیری بزند.

یک تکنیک عمده آنها، این بود که تکه‌های نرم‌افزاری سالمی را که در پی‌سی‌های یافت می‌شد، بردارند، کدهایی به آنها بیفزایند که آنها را مشکوک و مخرب جلوه بدهد و بعد این فایل‌ها را به صورت ناشناس از طریق VirusTotal به اشتراک بگذارند.

به این ترتیب موتورهای جستجوی ویروس و فایل‌های مخرب شرکت‌های رقیب، فریب می‌خوردند و یک سری فایل ضروری را مشکوک تشخیص می‌دادند و آنها را قرنطینه می‌کردند و باعث نارضایتی مشتریان خود می‌شدند.

کسپرسکی البته این اتهامات را قبول ندارد  می‌گوید که خودش در نوامبر سال 2012 قربانی چنین حمله‌ای شده است.

مسئولان امنیتی مایکروسافت متوجه شده‌اند که از این طریق صدها فایل‌های ویندوز، توسط برنامه‌های شرکت‌های امینتی، به صورت مثبت کاذب، ویروس و مخرب تشخیص داده می‌شدند. بعضی از این فایل‌ها، فایل‌های مربوط به درایورهای شبکه و یا پرینتر بودند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

جوزف ساموئل: مردی که نمی‌توانست به دار آویخته شود!

جوزف ساموئل یک جنایتکار بزرگ بود نبود، فقط از منازل سرقت می‌کرد. در وهله اول،هیچ چیز قابل توجهی دیگری در مورد زندگی او جالب نبود. با این حال، وقتی قرار شد او را اعدام کنند، همه چیز عجیب و غریب شد.جوزف ساموئل در سن چهارده سالگی در سال…

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…

اگر سلبریتی‌های کنونی در دوران ویکتوریایی می‌زیستند …

پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت نشست. دوران ۶۴سالهٔ سلطنت او در تاریخ انگلستان به «عصر ویکتوریا» شهرت دارد، که همزمان با به‌اوج‌رسیدن گسترهٔ امپراتوری بریتانیا در سطح جهان بود.اما…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
8 نظرات
  1. علی می گوید

    سلام. آیا رویترز برای این ادعا مدرکی دارد یا طبق معمول به دنبال حاشیه سازی. ….

  2. آرزو می گوید

    جالب بود…ممنون

  3. AMiR می گوید

    روسها برای رسیدن به هدفشون هر کاری میکنن انتقام گیری چیه.
    صددرصد دیده کسی چیزی بهش نمیگه گفته بزار از این راه همه شرکتها رو خراب کنم.

  4. قاسم می گوید

    سناریو عجیبی پیاده کردن ، عجب زرنگ بازی در آورده کسپرسکی 😐

  5. ابراهیم می گوید

    کلا شرکت‌های امنیتی به جایی رسیدن که به نظر من حتی برای بقاشون حاضر میشن ویروس بنویسن. اگه ویروسی نباشه، آنتی‌ویروسی هم نیاز نیست.

  6. mehdi می گوید

    از این دم بریده ها هر چی بگید بر میاد!!

  7. فرشاد می گوید

    از روسیه خبیث بعید نیست چنین کاری کرده باشه!
    چاره پایان دادن به همه این بازی‌ها، نرم‌افزار متن‌باز و گنو/لینوکس هست.

  8. ا ر ف می گوید

    ازهمان روز اول که دستم با کیبرد اشنا شد از این انتی وروس بدم امداوایل AVG وبعد از تحریم AVira استفاده کردم .البته NOOD رو هم تست کردم دیدم همش چاخانه مثل AVGنیست رفتم سراغ Avira والحق تا الان راضی ام رایگان بی منت بی کرک وپچ و… شاید روی بیش از 50 دستگاه هم نصب کردم حرف نداره .ولی خب AVG عشق اولم بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5