با این افزونه‌های مرورگرهای اینترنتی، وب‌گردی خود را آسان، دلپذیر و بدون مزاحمت کنید!

8

مرورگرهای اینترنتی، بیش از هر برنامه‌ دیگری در کامپیوترها مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسیاری از کارهای ما به آنها وابسته است.

اما راست‌اش را بخواهید، تا زمانی که آنها را مجهز به افزونه‌های خوب نکنیم، وب‌گردی‌های ما بی‌دردسر و راحت نخواهند بود.

در اینجا 12 افزونه خوب به شما پیشنهاد می‌کنیم که بی‌شک می‌توانند وب‌گردی شما را متحول کنند:

1- بازیابی اطلاعات فُرم‌ها با Lazarus

فرمی طولانی را با مشخصات خودتان پر می‌کنید و بعد هنگام ارسال اطلاعات یا اینترنت شما مشکل پیدا می‌کند و یا اینکه اصلا سرور سایت مورد نظر داون می‌شود.

اینجاست که فریادمان به آسمان می‌رود و مجبور می‌شویم وقت بگذاریم و کار را از نو، آغاز کنیم.

اینجاست که افزونه Lazarus به کارتان می‌آید، چون می‌تواند کلیه اطلاعات «فیلد»های فرم‌ها را ذخیره کنید و به این ترتیب مجبور به تایپ کردن دوباره آنها نخواهید شد.

7-14-2015 4-38-30 PM

کروم فایرفاکس

2- از صفحات وب اسکرین‌شات بگیرید و روی آنها یادداشت بنویسید

خیلی وقت‌ها نیاز داریم که از یک صفحه اسکرین‌شاتی تهیه کنیم تا آن را در سایت/وبلاگ خود یا شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار بدهیم، خیلی وقت‌ها هم به سبب ماهیت پویای وب و اینکه همیشه امکان حذف یک مطلب وجود دارد، تهیه اسکرین‌شات لازم می‌شود.

حاشیه‌نویسی روی یک صفحه هم کاربردهای خاص خودش را دارد.

گرچه می‌شود با برنامه‌های خوبی مثل SnagIt این کار را انجام داد، اما پیشنهاد بهتر و رایگان استفاده از افزونه‌های زیر است:

Microsoft’s OneNote Clipper

Evernote

Zotero

7-14-2015 4-45-32 PM

3- نمی‌خواهم اصلا تبلیغ ببینم!

خیلی از شماها ممکن است افزونه خوب AdBlock Plus را داشته باشید. اما بعضی از سایت‌های بزرگ با توافق با مدیران این افزونه، تبلیغات خود را در لیست سفید و مجاز این افزونه قرار داده‌اند، طوری که تبلیغاتشان در هر حال نمایش داده می‌شود.

اگر آدمی هستید که از تبلیغات متنفر است، پیشنهاد می‌کنم از گزینه بهتر uBlock استفاده کنید.

7-14-2015 4-49-24 PM

کروم فایرفاکس سافاری

4- پروتکل‌های امن در همه جا

منطقی است که در سایت‌هایی که از  رمزنگاری SSL/TLS پشتیبانی می‌کنند، همیشه با این پروتکل امن، وارد بشویم.

اما سایت‌هایی هم هستند که به صورت پیش‌فرض شما را به نسخه SSL خود راهنمایی نمی‌کنند.

اگر می‌خواهید این مشکل را نداشته باشید، توصیه می‌کنم که از افزونه HTTPS Everywhere استفاده کنید.

7-14-2015 4-49-24 PM

کروم فایرفاکس اپرا

5- مدیریت‌کننده پسورد

خیلی‌ها متأسفانه از پسوردهای آسان و یا یکسان در سایت‌های مختلف استفاده می‌کنند. بعضی‌ها هم از شیوه سنتی نوشتن پسورد در دفترچه یاداشت استفاده می‌کنند.

اما برای اینکه بیشترین ایمنی را داشته باشید، لازم است که از پسوردهای با تعداد کاراکتر مناسب، غیر قابل پیشبینی، تصادفی و با حروف، اعداد و نشانه‌ها به صورت ترکیبی استفاده کنید.

پیداست که حفظ کردن چنین پسوردهایی ساده نیست و ما درست به همین خاطر نیاز به افزونه‌هایی برای مدیریت پسورد پیدا می‌کنیم.

افزونه‌های Dashlane و LastPass گزینه‌های خوبی هستند.

7-14-2015 4-58-42 PM

6- مرور فیس‌بوک را به صورت پیشرفته و دلپذیر انجام بدهید

حقیقت‌اش را بخواهید، محیط فیس‌بوک و نوع رابط کاربری‌اش را نمی‌پسندم. خبرها و کامنت‌ها و پیج‌ها در این سایت به صورت آشفته و در هم دیده می‌شوند و کمتر پیش می‌آید که بتوانیم روی چیزی تمرکز کنیم.

اما اگر می‌خواهید شرایط را بهتر کنید، مثلا بتوانید، روی فیدها، فیلترهای اعمال کنید، مطالبی را که قبلا دیده‌اید، دوباره نبینید یا اینکه کامنت‌های نوشته‌های قدیمی را ببینید، می‌توانید از افزونه Social Fixer for Facebook استفاده کنید.

7-14-2015 5-05-53 PM

کروم فایرفاکس اپرا و سافاری

7- از شر کوکی‌ها و ترکرها راحت شوید

کوکی‌ها و ترکرهای زیادی به صورت نامحسوس عادات وب‌گردی شما را دنبال می‌کنند تا بتوانند آگهی‌ها متناسب به شما نشان بدهند. اما با افزونه Privacy Badger می‌توانید در هر صفحه‌ای که می‌روید، دستور Do Not Track را صادر می‌کند.

البته، خیلی از سایت‌ها و تبلیغ‌دهندگان، این درخواست را نادیده می‌گیرند و همچنان فعالیت شما رصد می‌کنند، اینجاست که این افزونه، متوجه می‌شود و جلوی فعالیت کوکی‌ها را می‌گیرد.

7-14-2015 5-10-03 PM

کروم فایرفاکس

8- برگه‌ها رنگی در مرورگر فایرفاکس

اگر شما هم جزو آن افرادی هستید که برگه‌های یا تب‌های زیادی در فایرفاکس باز می‌کنید و بعد برای پیدا کردن برگه‌ای که در آن جی‌میل یا توییتر باز شده، به مشکل برمی‌خورید، بهتر است با افزونه‌ای که در زیر لینک آن را می‌بینید، پشت‌زمینه برگه‌های مورد نظر را رنگی کنید تا بتوانید به آسانی آنها را پیدا کنید.

7-14-2015 5-15-03 PM

Tab Colors

9- برگه‌های ساکت در فایرفاکس

خیلی وقت‌ها ما از باز کردن ویدئوهای یوتیوب در برگه‌های تازه می‌ترسیم، چون با این کار بلافاصله، سرعت باز شدن برگه‌های دیگر پایین می‌آید و منابع پی‌سی زیادی استفاده می‌شوند.

اما شما می‌توانید کاری کنید که بارگزاری صفحات یوتیوب، تا زمانی که واقعا در برگه یوتیوب باشید، به تعویق بیافتد.

برای این کار از افزونه Open Link in Silent Tab استفاده کنید.

7-14-2015 5-19-31 PM

10- از دست ندادن برگه‌های متعدد باز شده در فایرفاکس

گاهی برای نوشتن مقاله‌ یا انجام پژوهشی، مجبور می‌شوید که تعداد زیادی برگه باز کنید. در این هنگام همیشه این نگرانی را دارید که فایرفاکس کرش کند یا احیانا اگر پشت پی‌سی هستید، یک لحظه قطعه برق کار دستتان دهد.

اما با افزونه Tab Grenade می‌توانید به سرعت لینک همه برگه‌ها را داشته باشید.

7-14-2015 5-33-44 PM

11- می‌خواهید به قسمت خاصی از یک صفحه وب شلوغ، ارجاع بدهید؟

گاهی یک صفحه وب، خیلی شلوغ است و مشخص کردن قسمت مورد نظر در آن با یک لینک ساده مشکل می‌شود اما با Fokus می‌توانید قیمت مورد را مشخص کنید، بقیه قسمت‌های صفحه با جاوا اسکریپت، مات می‌شوند و به این ترتیب، مخاطب شما درست به قسمت مورد نظر توجه می‌کند.

7-14-2015 5-33-21 PM

فایرفاکس کروم

12- از شر اسکریپت‌های نامطلوب راحت شوید!

بعضی از صفحات وب، حاوی اسکریپت‌های مزاحم هستند، این اسکریپت‌ها می‌توانند مخرب باشند یا اینکه محدودکننده باشند و شما را از کپی کردن متن صفحه مورد نظر یا ذخیره کردن عکس‌های آن بازمی‌دارند.

اگر می‌خواهید اسکریپت‌ها در یک صفحه اجرا نشوند از افزونه NoScript استفاده کنید.

7-14-2015 5-38-01 PM


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

آیا ماری آنتوانت واقعاً گفته بود مردمی که در قطحی نان هستند، کیک بخورند؟! حقیقت درباره یکی از…

این یکی از بدنام‌کننده‌ترین داستان‌های تاریخ است: روایت این است که ملکه ماری آنتوانت وقتی شنید که دهقانان فرانسوی آنقدر فقیر شده‌اند که توانایی خرید نان ندارند، پاسخ داد: "بگذارید کیک بخورند." این افسانه برای قرن‌ها نقل شده است و به این…

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

اگر این سلبریتی‌ها تا به امروز زنده بودند …

عوامل مختلفی روی طول عمر انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. سبک زندگی، تعذیه سالم، ورزش، پیشگیری از بیماری‌ها، پرهیز از مصرف مواد، خواب و آسایش کافی، ژنتیک، هشیاری برای پیشگیری از حوادث.اما به هر حال طول عمر برخی از انسان‌ها کوتاه‌تر از امید به…

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
8 نظرات
  1. mehdi می گوید

    خیلی اوقات به این افزونه ها نیاز داشتیم اما هیچ وقت به دنبال راه حل برای این مشکلات نبودیم.سپاس جناب دکتر!

  2. علی اکبر می گوید

    ممنون،
    عکس افزونه شماره ۴ اشتباه ه.

  3. amad می گوید

    جناب مجیدی عزیز ، با سلام و خسته نباشید، این نرم افزار یک پزشک که واسه اندروید طراحی کردید فونت بسیار ریزی داره و قوق العاده به چشم فشار وارد میشه هیچ قسمتی هم توی ستینگ ندیدم که بشه فونت رو تغییر داد به نظر شما چیکار باید کرد؟؟

  4. کیناز می گوید

    سلام
    از معرفی این افزونه ها به خصوص Open Link in Silent Tab ممنون
    عکس افزونه سوم اشتباها برای چهارمی هم تکرار شده است

  5. zahra می گوید

    سلام خسته نباشید این افزونه ها برای گوشی های اندروید هم جواب میدهد ؟

  6. هادی می گوید

    – از دست ندادن برگه‌های متعدد باز شده در فایرفاکس

    “گاهی برای نوشتن مقاله‌ یا انجام پژوهشی، مجبور می‌شوید که تعداد زیادی برگه باز کنید. در این هنگام همیشه این نگرانی را دارید که فایرفاکس کرش کند یا احیانا اگر پشت پی‌سی هستید، یک لحظه قطعه برق کار دستتان دهد.”

    قطع برق

  7. فرشاد می گوید

    بسیار عالی بود ممنون.
    کاش افزونه WOT هم در این لیست بود. این افزونه لینک به سایت‌های غیرقابل اعتماد رو مشخص میکنه.

  8. محسن می گوید

    لینک های شماره 6 ” Social Fixer for Facebook” خرابه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5