معرفی 19 انیمیشن بلند شرکت کننده در اسکار 2014

61
نویسنده مهمان: ایرانیان انیمیشن

حدود 3 هفته پیش، فهرست اولیه نامزدهای جایزه بهترین فیلم انیمیشن برای 86 امین مراسم آکادمی اسکار اعلام شد که از این فهرست، پنج نامزد نهایی انتخاب خواهد شد. در ادامه به معرفی این انیمیشن ها می‌پردازیم:

من نفرت انگیز 2 (Despicable Me 2)

فیلم انیمیشن من نفرت انگیز دو
“من نفرات انگیز 2” که قسمت دوم از انیمیشن “من نفرت انگیز” است توسط ایلومینیشن اینترتینمنت (Illumination Entertainment) تولید و توسط یونیورسال در سطح بین المللی توزیع شده است.
انیمیشن داستان گرو را روایت می کند که دیگر مانند گذشته خبیث نیست و تصمیم می گیرد گروهی بسازد و یک جنایت کار تازه که آرامش را از همه سلب کرده را ادب کند اما…
این انیمیشن آمریکایی به کارگردانی پیر کافین و کریس رینود در 5 جولای 2013 اکران شده است.استیو کارل، کریستن ویگ ، بنجامین برت ،راسل برند و نسیم پدراد(هنرمند ایرانی) صداپیشگی این انیمیشن را بر عهده داشتند.
این انیمیشن که با هزینه 76 میلیون دلار تولید شده است، به فروش بالاتر از یک میلیارد دلار در سراسر جهان دست یافته است و علاوه بر این نظر مثبت منتقدان زیادی را همراه خود کرده است با وجود اینکه دنباله ها معمولا شانس زیادی برای کسب جایزه اسکار ندارند اما ساختار قوی این انیمیشن و رتبه بالایی که از سایت های معتبر سینمایی دریافت کرده آن را به یک گزینه مطرح در بین برندگان  تبدیل کرده  است.

دانشگاه هیولاها (Monsters University)‏

انیمیشن دانشگاه هیولاها

این فیلم در ادامه فیلم “کارخانه هیولاها” ساخته شد. دانشگاه هیولا ها توسط استودیوی پویانمایی پیکسار تولید و توسط والت دیزنی توزیع شد. داستان فیلم قبل از داستان فیلم نخست اتفاق می‌افتد.دانشگاه هیولا ها محصول آمریکاست. ساخت قسمت دوم این فیلم به طور رسمی در سال ۲۰۱۰ تأیید شد. قرار بود این فیلم در ۱۶ نوامبر ۲۰۱۲ منتشر بشود، ولی برای این که نشان دهند این فیلم برای کنار زدن قسمت جدید گرگ‌ومیش ساخته نمی‌شود، تاریخ انتشار آن به ۲ نوامبر ۲۰۱۲ تغییر کرد.داستان اینگونه آغاز می شود که مایک وزاوسکی (Mike) و جیمز پی. سالیوان (Sullivan) در دانشگاه همدیگر را می‌بینند و نقشه می‌کشند تا باعث ترس در شرکت هیولاها شوند…

در آوریل ۲۰۱۱ اعلام شد که این فیلم در ۲۱ ژوئن ۲۰۱۳ منتشر خواهد شد.
این فیلم به کارگردانی دن اسکانلون (Dan Scanlon)، از حضور صداپیشگانی چون جان گودمن، بیلی کریستال و استیو بوسمی بهره برده است.
هزینه تولید “دانشگاه هیولا ها” 200 میلیون دلار است و در آمریکای شمالی 268 میلیون دلار و فروش جهانی آن 743 میلیون دلار بوده است.

خانواده کرودها (The Croods)

انیمیشن خانواده کرودها (غارنشین ها)
خانواده کرودها محصول کمپانی آمریکایی دریم ورکس ، یک انیمیشن سه‌بعدی به سبک کمدی ماجرایی است که توسط کریس ساندرز و کریک دمیکو  (Chris Sanders, Kirk DeMicco) کارگردانی شده است.
هنرمندان برجسته ای چون  نیکولاس کیج، اما استون، رایان رینولدز، کاترین کینر، کلارک دیوک و کلوریس لیچمن در این انیمیشن صداپیشگی کرده اند.
داستان این فیلم در دوران ماقبل تاریخ به‌اسم کرودیشِز (Croodaceous) اتفاق می‌افتد.دوره‌ای شامل موجودات خارق‌العاده، زمانی که یک مرد سرپرست شکار شناخته می‌شود و از نبوغ خود در برابر تهدیدات محیطی استفاده می‌کند و اختراعاتی انقلابی شبیه کشف آتش می‌کند، و همچنین سختی و زحمت زیادی را برای پیدا کردن خانهٔ جدید از بین سرزمین‌های خطرناک اما عجیب و غریب متحمل می‌شود.”The Croods” به نویسندگی و کارگردانی کرک دمیکو و به تولید کریستین بلسون و جین هارتول می‌باشد. این فیلم در سالن‌های نمایش در ۲۲ مارس ۲۰۱۳ روی پرده آمد.
این انیمیشن با هزینه تولید ۱۳۵ میلیون دلار، در آمریکای شمالی به فروش 187 میلیون دلاری دست یافت و در مجموع ۵۸7 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت.

خانواده اسمورف‌ها 2 (The Smurfs 2

قسمت دوم انیمیشن سینمایی اسمورف ها
“اسمورف‌ها 2 ” یک فیلم سه‌بعدی کمدی خانوادگی و ادامه‌ای‌ست بر اسمورف‌ها که در سال 2011 اکران شده بود. ماجرای فیلم براساس مجموعه داستان مصورهایی ساخته شده‌اند که هنرمند بلژیکی، پیو طراحی کرده است.
این دومین پروژه حاصل از همکاری سونی پیکچرز و کلمبیا پیکچرز است. راجا گاسنل (Raja Gosnell)که در قسمت اول دستیار کارگردان بود، این قسمت را کارگردانی کرده و بقیه عوامل همگی همان گروه همکار در قسمت اول هستند.در قسمت دوم تمام بازیگران سری پیشین بازی کردند.گارگامل، جادوگر شیطان‌صفت این‌بار می‌خواهد با موجوداتی که شبیه اسمورف‌ها درست کرده، نیروی جادویی آن‌ها را به دست بیاورد. در این راه، او مجبور می‌شود یک اسمورف به نام اسمورفت را به‌زور به پاریس بیاورد. در این میان ماجراهایی اتفاق می‌افتد و اسمورف‌های دیگر برای نجات جانِ اسمورفت وارد داستان می‌شوند.این انیمیشن که محصولی از آمریکاست در 31 جولای 2013 روی پرده رفت.
هزینه تولید این فیلم 105 میلیون دلار و فروش آن در آمریکای شمالی 70 میلیون دلار و فروش جهانی اش 346 میلیون دلار است.
بازیگران این انیمیشن، هنک آزاریا در نقش گارگامل، نیل پاتریک هریس در نقش پاتریک وینسلو، جیما میز در نقش گریس وینسلو، سوفیا ورگارا در نقش ادیله آنجلو، برندان گلیسو در نقش ویکتور دویل پدرخوانده پاتریک و نانسی اودل در نقش خودش (در یک مصاحبهٔ تلویزیونی) و صداپیشگان آن جاناتان وینترز در نقش بابا اسمورف، کیتی پری در نقش اسمورف مو طلا، فرد آرمیسن در نقش اسمورف باهوش، آلن کامینگ در نقش اسمورف شجاع، آنتون یلچاین در نقش اسمورف دست و پا چلفتی، جورج لوپز در نقش اسمورف بد اخلاق، جان الیور در نقش اسمورف مغرور، کریستینا ریچی در نقش وکسی یک اسمورف مانند باهوش و بازیگوش از گروه شرورها و جی‌بی اسموو هکس در نقش هاکوس، یک اسمورف مانند خنده‌دار و چاق از گروه شرورها.

توربو (Turbo)

 انیمیشن سینمایی توربو
توربو یک انیمیشن سه‌بعدی در ژانر فیلم‌های ورزشی/ کمدی است که توسط دریم‌ورکس ساخته شده و فاکس قرن بیستم، توزیع‌کننده آن است. فیلم براساس ایده اولیه‌ای از دیوید سورن (David Soren)، که کارگردان فیلم هم هست ساخته شده. این اولین تجربه سورن در مقام کارگردان یک انیمیشن است. منبع الهام او برای شکل‌گیری داستان، علاقه پسرش به مسابقات ماشین‌سواری و یک حلزون که در حیاط جلویی خانه‌شان پیدا کرده، بوده‌اند. این انیمیشن 17 جولای ۲۰۱۳ اکران شده‌است. دیوید سورن کارگردان این فیلم است.
داستان انیمیشن دربارهٔ یک حلزون  باغچه به نام توربو ست که از کُند بودن خسته شده و دوست دارد مثل ماشین‌های مسابقه‌ای «فرمول یک»، سریع باشد.  ایده اصلی داستان از کارگردان این فیلم یعنی دیوید سورن بوده‌است.این فیلم با هزینه تولید 127 میلیون دلاری، به فروش 82 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 267 میلیون دلار در سراسر جهان دست یافت.
به‌جز رایان رینولدز که صدای شخصیت اصلی با اوست، پل جیاماتی، مایکل پینا، اسنوپ داگ، مایا رادولف، میشل رودریگز و ساموئل ال. جکسن هم به عنوان صداپیشه در این انیمیشن حضور دارند. براساس این فیلم، یک مجموعه تلویزیونی به نام Turbo: F.A.S.T هم ساخته شده که از دسامبر 2013 از نت‌فلیکس پخش خواهد شد.

حماسه (Epic)

فیلم انیمیشن اپیک (حماسه)
این انیمیشن توسط خالقان انیمیشن معروف “عصر یخی” و “ریو” تهیه شده است.
“حماسه” را کریس وج براساس فیلمنامه هایی از تام جی آستل و مت امبر کارگردانی کرده و تولید آن سه سال طول کشیده است.
سازندگان فیلم که برای قصه فیلمنامه خود از ماجراهای کتابی پرخواننده به همین نام اثر ویلیام جویس بهره گرفته اند، میگویند به قصه کتاب و حال و هوای آن وفادار مانده اند.
خط کلی داستان درباره نبردی عمیق و همیشگی بین نیروهای خیر و شر است .داستان دختری نوجوان که وارد دنیایی اسرارآمیز می شود و باید برای نجات یک دنیای فانتزی تلاش کند .
کمپانی فوکس قرن بیستم تهیه کننده انیمیشن “حماسه” است.
صدا پیشگی این انیمیشن را کالین فارل، جاش هاچرسون، آماندا سایفرد، کریستوف والتس، عزیز انصاری، پیت‌بال، استیون تایلر و بیانسه انجام داده اند.این انیمیشن آمریکایی که در 24 می 2013 اکران شد، با هزینه تولید 93 میلیون دلاری به فروش 107 میلیون دلاری در آمریکای شمالی و ۲60 میلیون دلاری در جهان رسید.

هواپیماها (Planes)

انییمشن هواپیماها محصول دیزنی
بعد از نمایش موفقیت آمیز “ماشین ها”، دیزنی این بار به سراغ “هواپیماها” رفته است. این انیمیشن به کارگردانی کلی هال درباره Dusty شخصیت اول این داستان است که هرگز در ارتفاع بیش از 1000 پایی پرواز نکرده است ولی رویای سریعترین هواپیما را در مسابقات هوایی در سر خود دارد و برای تحقق بخشیدن به رویای خود موانع زیادی بر سر راه خود دارد.”هواپیماها” با هزینه تولید 50 میلیون دلار به فروش89 میلیون دلاری در آمریکای شمالی و 212 میلیون دلار در سراسر جهان رسید.
در این انیمیشن دن کوک صداپیشگی نقش Dusty و استی کیچ، دنی من، پریانکا چوپکا و … صداپیشگی سایر نقش ها را برعهده دارند.

ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی 2 (Cloudy with a Chance of Meatballs 2)

قسمت دوم انیمیشن بری با احتمال بارش کوفته قلقلی
ابری با احتمال بارش کوفته‌قلقلی 2  یک انیمیشن علمی- تخیلی-کمدی به تهیه‌کنندگی سونی پیکچرز انیمیشن است که توسط کلمبیا پیکچرز توزیع شده. این فیلم در واقع دنباله‌ای‌ست بر انیمیشنی به همین نام که در سال 2009 ساخته شده بود. داستان فیلم براساس کتابی به همین نام نوشته جود و ران بَرِت نوشته شده است. کودی کامرون و کریس پیرن (Cody Cameron, Kris Pearn) به عنوان کارگردانان، کریک بادی فِلت تهیه‌کننده و فیل لورد و کریس میلر که کارگردانان قسمت اول بودند، به عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی، و جان فرانسیس تِلی، جاناتان گلداستین و اریکا ری دی‌نوجا به عنوان فیلم‌نامه‌نویسان با این انیمیشن همکاری کرده‌اند. ضمن این‌که اکثر صداپیشگان هم در قسمت قبل حضور داشته‌اند: بیل هَدِر در نقش فلینت، آنا فاریس در نقش سم اسپارک، جیم کن در نقش تیم، اندی سمبرگ در نقش بِرِنت، نیل پاتریک هریس در نقش استیو، بنجامین برت در نقش مانی، تری کروز در نقش افسر ایرل0.، ویل فورت در نقش چستروی و کریستین اسکال در نقش بارب اورانگوتان.داستان فیلم از ادامه قسمت اول آغاز می‌شود، یعنی جایی که ماشین تولید غذایی که فلینت اختراع کرده بود از کنترل خارج می‌شود، اما فلینت مخترع جوان و دوستش موفق می‌شوند که شرایط را مدیریت و دستگاه را متوقف کنند. در این قسمت فلینت و دوستش مجبورند که از شهر خودشان خارج شوند. اما زمانی که ماشین غذا بیدار میشود، تعدادی موجود و جانورانی از جنس غذا پدیدار می‌شوند و شرایط بحرانی جدید ایجاب می‌کند  که آن‌ها برگردند و دنیا را از ویرانی نجات دهند. به حیوان‌هایی که از جنس خوراکی‌ها تولید شده‌اند، فودی‌مال می‌گویند. مثلاً همبرکبوت (همبرگر به اضافه عنکبوت)، یا سگ‌موز (سگ به اضافه موز).
این انیمیشن که در 27 سپتامبر 2013 روی پرده رفت، با هزینه تولید 78 میلیون دلار به فروش 106 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 177 میلیون دلار در مجموع رسید.

پرندگان آزاد (Free Birds)

انیمیشن سینمایی پرندگان آزاد
پرنده‌های آزاد یک انیمیشن کامپیوتری سه‌بعدی کمدی ماجرایی است که توسط Real FX تهیه شده و جیمی هوارد کارگردانی آن را برعهده داشته کرده که انیمیشن موفق “هورتون صدای یک هو را می‌شنود” را کارگردانی کرده است. او انیماتور انیمیشن‌های معروفی مثل “در جستجوی نمو”، “شرکت هیولاها” و دو قسمت اول “داستان اسباب بازی” نیز بوده است.او با همکاری اسکات موزیر فیلم‌نامه را نوشته است. آون ویلسن، رودی هارلسن و امی بوهلر صداپیشگان این انیمیشن هستند.
پرندگان آزاد که با بودجه‌ای حدود 55 میلیون دلار ساخته شده، کمتر از انتظار ظاهر شد و به فروش 17 میلیون دلاری در آمریکای شمالی رسید. این فیلم اولین تجربه شرکت ریلیتیویتی مدیا در حوزه انیمیشن است.این انیمیشن آمریکایی که در ابتدا “بوقلمون‌ها” نام داشت داستان رجی بوقلمونی است که رئیس جمهور آمریکا به او اجازه می‌دهد در کمپ دیوید، تفریحگاه ریاست جمهوری زندگی کند. زندگی او در خوردن پیتزا و تماشای تلویزیون خلاصه شده تا اینکه با جیک روبرو می‌شود.جیک رئیس و تنها عضو جبهه آزادی بوقلمون‌ها است، او پس از ربودن رجی با او عازم گذشته و سال 1621 می‌شود تا رسم بریان کردن بوقلمون برای روز عید شکرگزاری را تغییر دهد. این دو در ابتدا با هم رقیب هستند اما کم کم با هم رفیق می‌شوند.”پرندگان آزاد” اول نوامبر 2013 اکران شده است.

افسانه ساریلا (The Legend of Sarila)

افسانه ساریلا

این انیمیشن به کارگردانی نانسی فلورانس ساواند در 22 فوریه 2013 روی پرده رفت. افسانه ساریلا محصول کشور فرانسه، فروش 8.5 میلیون دلاری را در زمان اکران خود تجربه کرده است.

ارنست و سلستین (Ernest & Celestine)

انیمیشن ارنست و سلستین
انیمیشن تحسین شده ارنست و سلستین محصول مشترک فرانسه و بلژیک،بر اسا س مجموعه داستان پرخواننده ای به همین نام  نوشته گابریل ونسان ، به شیوه دوبعدی توسط استفان اوبیه، ونسان پاتار و بنجامین رنر با بودجه‌ای 9.6 میلیون یورویی ساخته شده است و 5 دسامبر 2012 اکران شد.این انیمیشن جایزه سزار بهترین فیلم پویانمایی در فرانسه را از آن خود کرده است .دانیل پناک نویسنده سرشناس رمان «غم مدرسه» برنده جایزه رنودوی 2007،فیلمنامه این انیمیشن را نوشته است.
ارنست خرس گنده و سلستین موش کوچولو، کاراکترهای اصلی فیلمنامه‌ای هستند که دانیل پناک نویسنده مطرح فرانسوی آن را نوشته و مراحل تهیه و ساخت آن توسط گروهی از نویسندگان داستان مصور به انجام رسیده است. این نخستین باری است که پناک، در دنیای سینما قلم زده است.ماجرای فیلم برخورد غیرمنتظره موش کوچولویی به نام سلستین با خرس گنده‌، لوده دوره‌گرد و نوازنده‌ای به نام ارنست است که هر دوی آن‌ها از تنهایی و ناامیدی در زندگی رنج می‌برند اما به رغم همه سختی‌ها و ناملایمت‌های زندگی همراه با هم دنیای تازه‌ای برای خودشان می‌سازند.این مجموعه داستان از سال 1981 تا 2004 در 24 جلد در سراسر جهان در دسترس خوانندگان قرار گرفت. نیویورک تایمز هم سال 1982 جلد اول داستان «ارنست و سلستین» را در فهرست 10 اثر برتر داستان مصور آن سال جای داد. گابریل ونسان نویسنده فرانسوی اثر با نام واقعی مونیک مارتین سال 2000 در سن 72 سالگی درگذشت.
فارست ویتاکر ، مکنزی فوی، لورن باکال،پل جیاماتی،ویلیام اچ مکی ، مگان مولالی ، نیک آفرمن و جفری رایت صداپیشگان نسخه انگلیسی زبان این انیمیشن زیبا هستند .

خومبا (Khumba)

انیمیشن خومبا
این انیمیشن محصول آفریقای جنوبی است و از تاریخ 6 اکتبر 2013 در آمریکا و 25 اکتبر در آفریقای جنوبی اکران شده است.
کارگردان خومبا آنتونی سیلوستون و فیلمنامه نویس آن نیز خود سیلوستون به همراه رافائلا دله دان است.خومبا که داستان گوره خری به همین نام را روایت می کند که بدنش نیمی راه راه و نیمی ساده است و از جانب قبیله اش همواره مورد سرزنش قرار می گیرد، تا اینکه …صدا پیشگی نقش خومبا را جیک تی آستین برعهده داشته است.
یک حماسه قدیمی از دل تاریخ و فرهنگ خاص ساکنان قطب. انیمیشنی که نه قرار است با زرق و برق هالیوودی انیمیشن‌ها شما را غافلگیر کند و نه داستان‌های امتحان پس داده  دیسنی را دارد و نه خلاقیت مبهوت کننده پیکسار را. اما خود به خود چیزی  دارد که بقیه ندارند و آن عظمت وقدرت داستانی است که نسل‌ها و سینه به سینه نقل شده وجزییات وشاخ وبرگ پیدا کرده است.

یخ‌زده (Frozen)

انیمیشن یخ زده از دیزنی

این انیمیشن سه بعدی توسط جنیفر لی که سابق بر این فیلمنامه انیمیشن “رالف خراب کار” را هم نوشته بود بر اساس داستان “ملکه برفی” اثر هانس کرستین آندرسون نوشته شده است.جان لستر و پیتر دل وکو تهیه کنندگان و کریستوف بک آهنگساز این انیمیشن هستند. کریستین بل ،ایدینا منزل ،جاناتان گروف ، جاش گاد ،کریس ویلیامز در این انیمیشن به عنوان صداپیشه حضور داشته اند.این انیمیشن ابتدا قرا ربود به شیوخ دستی طراحی و ساخته شود اما بعدها دیزنی اعلام کرد که آن را به صورت CG خواهد ساخت و به شیوه stereoscopic 3D اکران خواهد کرد.

انیماتورها برای ساخت صحنه های مربوط به برف و یخ و نحوه بازتاب و شکست نور در چنین محیط هایی از هتل یخی Quebec در کانادا دیدن کردند ضمن اینکه صحنه های فیلم با الهام از چشم اندازهای کشور نروژ طراحی شده اند.

داستان این انیمیشن آمریکایی در قلمرویی اتفاق می‌افتد که با جادوی السا، ملکه برفی در زمستانی ابدی فرو رفته است. زنی نترس به نام آنا تصمیم می گیرد السا را که خواهرش نیز هست، پید ا کند و به سرما پایان بخشد. برای این کار او به کمک کریستوف مرد قوی کوهستان، گوزنش سوون و یک مرد برفی گیج به نام اولاف نیاز خواهد داشت.

“یخ زده” که با کارگردانی کریس باک و جنیفر لی از 27 نوامبر 2013 به روی پرده می رود.

نامه‌ای به ممو (A Letter To Memo)

انیمیشن نامه ای به ممو
نامه ای به مومو یک انیمیشن درام ژاپنی است که در سال 2011 تولید شده است.
کارگردانی و نوشتن فیلمنامه این انیمیشن بر عهده هیروکی اوکیرا بوده است که 7 سال برای نگارش فیلمنامه آن زمان صرف کرده است.
صداپیشگی نقش ممو را کارن میاما انجام داده است.نامه ای به ممو از 21 آوریل 2012 در ژاپن روی پرده رفته است.این انیمیشن داستان دختری 11 ساله است که زندگی سخت اش بعد از فوت پدرش دچار تغییر ناگهانی می شود.
ممو بعد از مرگ پدرش پیش مادربزرگش، در شهر کوچکی زندگی می کرده است و از وضیعت زندگی اش راضی نبوده و چیزی که بیشتر از همه آزارش میداد، نامه ناتمامی بود که پدرش برایش نوشته و در آن فقط دو کلمه دیده میشد: “مموی عزیزم….”.ممو به امید پیدا کردن سرنخ، انبار را می گردد و کتابی قدیمی پیدا می کند و از بعد از پیدا کردن آن کتاب اتفاق های عجیبی برایش پیش می آید …

باد شدید می‌وزد (The Wind Rises)

انیمیشن ژاپنی باد شدید می وزد
ساخته هایائو میازاکی، محصول ژاپن است.
“باد، شدید می‌وزد” از 20 ژانویه 2013 در ژاپن روی پرده رفته است.
“باد، شدید می‌وزد” بر مبنای زندگی جیرو هوریکوشی طراح هواپیماهای جنگنده زیرو در جنگ جهانی دوم – که در حمله به پرل هاربر استفاده شد – ساخته شده و بر دورانی متمرکز است که ژاپن با رکورد اقتصادی، شیوع بیماری‌های مسری و بلایای طبیعی دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد.
این فیلم توسط شرکت توهو روانه سینماها شده است.

جعلی (The Fake)

انیمیشن جعلی
این انیمیشن تولید استدیوی کره ای دادا شو (Dadashow) به کارگردانی یه اون سانگ هو(Yeon Sang-ho) ست و 21 نوامبر امسال اکران شده است.
زمانی که روستائیان یک دهکده در معرض یک بلا و فاجعه آسمانی که از قبل در کتاب مقدس پیش بینی شده ، قرا رمیگیرند ، شهردار تصمیم میگیرد در مقابل سیلاب ناشی از ویرانی سد تمهیدی بیندیشد ، مردم برای تقویت ایمانشان به کلیسای قدیمی چوی (Choi) میروند، یک مرد تبعیدی می خواهد با فریبکاری پول ها و دارایی اشان  را از چنگشان در آورد اما شک و تردی مین چول (Min-chul) که فردی منفور و در به درست باعث ایجاد موانعی سر راه او می شود.
این دومین فیلم سانگ هو کارگردان تحسین شده کره ایست ، وی قبلا فیلم پادشاه خوک ها (The King of Pigs) را ساخته بود که به نوعی نقد سنگینی بر فرهنگ کره ای محسوب می شد.انیمیشن جدید او کار نسبتا جدید و متفاوتی نسبت به سایر انیمیشن های امسال محسوب میشود .تریلر خشونت آمیزی که تا به حال از آن پخش شده حکایت از مشکلات سازمان یافته ای فرهنگی دارد که در فضایی حساس و تاریک روایت میشود و رای دهندگان اسکار را نسبت به کارهای دیگری در موقعیت عجیب غریب تری قرار خواهد داد.

آپوستل (O Apóstolo (The Apostle))

انیمیشن فرانسوی آپوستل

این انیمیشن تولید استدیو اسپانیایی آرت فکتو به کارگردانی فرناندو کورتیزو نخستین بار 22 سپتامبر در جشنواره فانتاستیک اکران شد.
موسیقی متنی که فیلیپ گلس برایش ساخته با فضای وهم آلود و عجیب غریب این انیمیشن استاپ موشنی به خوبی هماهنگی دارد.
این انیمیشن تاکنون توانسته نظر مثبت بسیاری از منتقدین را متوجه خود کند، ضمن اینکه حتی در بخش انیمیشن جایزه ویژه تماشاگران هم به این کار تعلق گرفت و از نامزدهای دریافت بهترین انیمیشن بلند از جشنواره گویا هم بود ه است.
با توجه به اینکه انیمیشن استاپ موشنی دیگری امسال در جشنواره حضور ندارد شاید این انیمیشن وحشت انگیز و دلهره آور بتواند نظر رای دهندگان را به خود جلب کند.

ریو 2096: داستانی از عشق و خشم

انیمیشن ریو:داستان عشق و خشم
 
این انیمیشن برزیلی که توسط استدیو بوریتی فیلمز (Buriti Films) و گولین () تولید شده را لوئیز بولوگنسی کارگردانی کرده است.
انیمیشن روایتگر داستان عاشقانه زوج جوانی ست که خاصیت منحصر به فرد فناناپذیری دارند آنها 6 قرن زندگی کرده اند و 4 دوره تاریخی مهم برزیل در طی زندگی آنها نشان داده می شود.یکی در 1500 که برزیل توسط پرتغالی ها کشف شد،1800 که شروع تاریخ تجارت برده است ف 1970 که اوج دیکتاتوری نظامی در این کشور بوده و 2096 که جنگ باعث فوران منابع آبی می شود .
این انیمیشن موفق شد امسال کریستال جشنواره آنسی و جایزه ویژه تماشاگران جشنواره اروپایی فیلم های فانتزی استراسبورگ را از آن خود کند .

شورش (Puella Magi Madoka Magica the Movie – Rebellion)  

انیمیشن ژاپنی شورش
این انیمیشن یک سه گانه ژاپنی ست که بر اساس سریالی به همین نام که سال 2011 از تلویزیون ژاپن پخش میشد ساخته شده است .2 فیلم دیگر سال 2012 اکران شده اند و این قسمت آخر 26 اکتبر 2013 به نمایش در آمده است.
این انیمیشن که توسط آنیپلکس تولید شده را آکی یوکی شینبو و یوکیهیرو میاموتو کارگردانی کرده اند.
انیمیشن درباره تقابل نیروهای جادوئی خیر و شر است.به دلیلد دنباله دار بودن شاید داستان خیلی واضح نباشد و برای درک اتفاقات فیلم نیاز به دیدن قسمت های قبلی وجود دارد.نامزدهای نهایی در هر رشته در تاریخ 16 ژانویه سال 2014 معرفی می‌شود.
86 امین مراسم آکادمی اسکار در تاریخ دوم ماه مارس سال 2014 برگزار خواهد شد.

اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

عملیات گانرساید: حمله نروژ به تاسیسات آب سنگین نازی‌ها که آنها را از بمب اتمی محروم کرد

سرهنگ ارتش سلطنتی نروژ، لیف ترونستاد، پس از تحویل کپسول‌های انتحاری، به سربازانش اطلاع داد: «نمی‌توانم به شما بگویم که چرا این مأموریت اینقدر مهم است، اما اگر موفق شوید، برای صد سال در خاطره نروژ زنده خواهد ماند.»با این حال، این…

موجودات شگفت انگیزی که اکنون منقرض شده‌اند: بقایای باورنکردنی آنها از گذشته‌های طولانی

مادر طبیعت هرگز دست از شگفت زده کردن ما بر نمی‌دارد و در طول میلیون‌ها سال موجودات باورنکردنی، از ظریف گرفته تا خشن زایش کرده است.وقتی تاریخ جانداران را مرور می‌کنیم، حشرات به اندازه یک انسان، خزندگان با ابعاد بزرگ، و جوندگان با شاخ …

عکس‌هایی از حوادث ناگوار که با کمی «احتیاط» و عقل قابل پیشگیری‌اند

گاهی ما در کارهایمان به اصطلاح از خلاقیت استفاده می‌کنیم یا سعی می‌کنیم کاری را بدون اینکه وسایل لازمش را داشته باشیم با چیزهای بی‌ربط، در زمان کم، تمام کنیم. خب راستش گاهی شانس می‌آوریم و پز می‌دهیم که خلاقیت داشته‌ایم، اما خیلی وقت‌ها…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
61 نظرات
  1. م.ج می گوید

    ممنون از معرفی خوبتون و وقتی که برای نوشتن گذاشتید. شخصا بیصبرانه مشتاق دیدن کوفته قلقلی 2 هستم. پاینده باشید

  2. dd می گوید

    Memo غلطه
    momo درسته

  3. Minu می گوید

    Kheili khob bod. b nazare man despicable me , monsters university, epic , frozen , the wind rises miran bara Oscar.

  4. گلشیفته می گوید

    عکس ها بالا نمیان!!

  5. طنز تلخ می گوید

    به نظر من The Croods اسکار رو بگیره 😀

    1. ملیکا می گوید

      لطفن یخ زده
      ی 2 راهم بسازید

    2. ملیکا می گوید

      لطفن یخ زده ی دورا هم پخش کنید

  6. آترین می گوید

    از بین انیمیشن هایی که دیدم دانشگاه هیولاها (Monsters University)‏ از همشون بهتر بود. البته خیلی از این فیلم ها الان رویه پرده یسنمان و در دسترس ما ایرانی ها نیستن

    1. ارش می گوید

      کاملا با شما موافقم

  7. ورمی کود می گوید

    من فقط دانشگاه هیولاها رو می پسندم..فوقالعاده بود 🙂

    1. علی می گوید

      اقای ورمی کود.
      من تریلرشو دیدم دیگه فیلمشو نخریدم.چون دوبلش خیلی بده.
      بانظرم موافقی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  8. علی می گوید

    اگر تهران 1500 شرکت میکرد دانشگاه هیولاها شانسی نداشت که اسکار بگیره ولی پیکسار لابی کرده و نذاشته این انیمیشن در بعد جهانی دیده شود!just for fun

  9. امیرحسین می گوید

    سلام
    من همرو دیدم ولی الان میبینم که همشون جدید شدن
    کوفته قلقلی 2 و دانشگاه هیولا ها و نامه ای به مومو رو برای دانلود با لینک زیرنویس بزاری ممنون میشیم
    همشو بزاری که خاک زیر پاتیم 😀

  10. سینا می گوید

    هفت تای اول عالی بودن ولی بنظرم “Turbo” از همشون جذابتر بود.

  11. علی.ش می گوید

    از اونجایی که در زبان انگلیسی “خ” وجود نداره، “Khumba” رو فکر می کنم صحیح تر باشه بگیم”کومبا”.

  12. پارتیشن اداری می گوید

    انیمیشن هایی که جدیدا میسازن در حد تیم ملیه!
    فوق العادست!

  13. شکوری می گوید

    the croods یعنی خانواده کرود. لطفا اصلاح بفرمایید. خانواده کرودها اشتباهه. حرف اضافه ی the در کنار اسم دارای علامت جمع s معنی خانواده میدهد.

    1. ر.م می گوید

      اگه بگید غارنشبنان که چه بهتر! و ممنون از اطلاع رسانی خوبتون من بعضیاشو ندیده بودم و حالا می رم دانلود کنم ولی اگه لینکهاشون رو هم بذارید،فکر می کنم با استقبال بیشتری مواجه بشه … . 🙂

  14. saja می گوید

    انشاءالله که خانوادهی کرود(غارنشینان)، میبره!
    از خودامه!

  15. mar می گوید

    سلام به نظرمن غارنشینان موضوع جدید بود ولی یخ زده از همه قشنگ تره

  16. مهدی می گوید

    frozen از همه قشنگ تر

    1. وحید می گوید

      هر جور بگی باهات موافقم

  17. م.م می گوید

    frozen عشقم عاشقشم

    1. زینب می گوید

      بر باهاش عرو سی کن

  18. m a s می گوید

    به نظر من یا the croods و یا despicable me 2 برنده میشن

    1. علیرضا می گوید

      نه هیچ کدامشون به پای انیمیشن frozen نمیرسه

  19. رویا می گوید

    امیدوارم دانشگاه هیولاها اسکارو بگیره:-)

  20. ♥Ehsan♥ می گوید

    با سلام
    باید بگم که به نظر خیلی از منتقدان انیمیشن «هتل ترانسیلوانیا» از هر نظر (که یکی از اونا نو آوری در داستان و کاراکترهای این انیمیشن می باشد) لایق دریافت جایزه اسکاره.

    1. saina می گوید

      واقعا انیمیشن هتل ترانسیلوانیا از هرنظر بهتر از یخی بود .یخی شبیه باربی میمونه.

  21. علی می گوید

    از بین فیلم ها من تا حالا فقط چهار تا فیلم The croods,Cloudy with a chance of meatballs,Turbo و Frozen رو دیدم که به نظرم Frozen بهترین بود.
    ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی یک خیلی جذاب بود ولی توی دومیش به نظر حرفی برای گفتن نداره.

    خانواده کرودها ایده جالبی داشت ولی داستان نداشت و حتی اگه اتفاقات نه چندان مهمی که می افتاد رو داستانش در نظر بگیریم داستانش خیلی چالش برانگیز نبود.

    توربو واقعا جالب بود چون کندترین چیز رو با سریع ترین چیز مقایسه می کرد اما داستانش خیلی کلیشه ای بود و مانند خیلی از فیلم ها تلاش یک فرد(هر چند در این داستان این فرد بر خلاف داستان های دیگر یک حلزون بود.) را نشان می داد تا فردی را که بار و بارها شکست داده بود ببرد ولی آن فرد علیرغم درون کینه ایش جلوی مردم خود را مهربان نشان می داد که نمونه اش در داستان ها زیاد است.

    اما در آخر Frozen به نظرم از هر نظر عالی بود اولا گرافیک بسیار خوبی مخصوصا در ساخت یخ ها داشت که از هر نظر زیبا کار شده بود.دوما داستانش غیر تکراری بود که فردی برای محافظت خواهرش از قدرت خود گوشه گیری کند.مورد دیگر اینکه ایده ای جالب داشت که تاکنون من هیچ فیلمی را ندیدم که دشمن اصلی کل فیلم قدرت خود قهرمان داستان باشد.(هرچند در آخر یک شاهزاده نقش منفی ماجرا را به عهده گرفت ولی بخش اعظم فیلم حول محور مقابله با قدرت یخی السا میگردد نه مبارزه با شاهزاده)و در آخر کمتر فیلمی را دیدیم که در آن قهرمان داستان به جای بهار ، یخ بیافریند که نمادی منفی در اکثر فیلم هاست.

    به هرحال این نظر بنده بود و نظر هر کس برام قابل احترامه.

    1. ناهید می گوید

      دقیقن نظراتتون کپه نظرای منه
      جالب بود برام!!!:)
      .
      موفق باشین.

    2. titee می گوید

      اینی که تونوشتی فلسفس داداش.ی باری بگو همشون خوبن .

    3. mohamadjj می گوید

      یا خدااااا اینهمه چیز نوشتی و انیمیشن تعریف کردی خوب همه دیدنشون دیه
      :-d

  22. اشکان می گوید

    من از یخ زده و کوفته قلقلی 2 خیییییییییلی خوشم اومد.

  23. من می گوید

    همرو خیلی وقت پیش دیدم

  24. titeh می گوید

    به نظر من همشون عالین فقط اون ترسناکه رو ندیدم

  25. امیر می گوید

    جالب ترین انیمیشن هایی که دیدم:frozen،tangled،spong bob،wrec it ralph،the lego movieنمیشه مقایسه شون کرد همشون عالین.

  26. امیر می گوید

    جالب ترین انیمیشن هایی که دیدم:frozen،tangled،spong bob،wreck it ralph،the lego movieنمیشه مقایسه شون کرد همشون عالین.

  27. saina می گوید

    انیمیشن باد سرسع میوزد جزوه کارهای خوب میازاکی بعد از هاول وشهر اشباح می باشه .
    اگر شما به یر از انیمیشن میازاکی از انیمیشن های دیگر بخواهید انتخواب کنید . اول خانواده کرودز – هیولاها -ریو -توربو – دوتا انیمیشن فرانسوی – انیمیشن اسپانیایی وافتزاح تر از همه یخی است البته اگر شما انیمیشن the gardian دیده باشد اون برای اولین بار تونستند یککارکتر متفاوت بسازند و انیمه کوتاه والت دیزنی به مان مرد کاغذی درست اسم انیمه به خاطرم نیست. من به شخصه انیمه های زاپنی رابیشتر می پسندم .

  28. saina می گوید

    ببخشید تند تایپ کردو غلط هارا ندیدم

  29. اقا امین (amin 18) می گوید

    نامه‌ای به ممو (A Letter To Memo)
    اینو هر چی گشتم نبود برا دانلود.فقط یه سایت داشتش که اونم لینکاش خراب بودن.
    اینم ایمیل اسکایپ و مسنجر من اگه کسی تونست کمک بکنه دستتون درد نکنه:
    amindez74
    ای دی اسکایپ و ای دی مسنجرم هر دو یکی هستن

  30. reza می گوید

    چرا مربی اژدها 2 نیست ؟؟؟
    این قبول نیس

  31. یه بنده خدایی می گوید

    به نظر من فروزن یا همان یخ زده بهترین بهترینها بود و دیگه از اون تکرار نمیشه و دلیل اینکه بهترینه :
    1 – نوع داستان هایی که در کارتون های گذشته می‌دیدیم همه‌اش تکراری بود ولی داستان فروزن با بقیه متفاوت بود . همین عامل کافیه تا سیل عظیمی از طرف داران کارتون به سمت فروزن کشیده بشن . به نظر من این عامل 75 درصد دخالت داره
    2 – کیفیت کارتون های زمان قدیم ( دو سال پیش ) همه شون خیلی کم بود و یا اصلا جوری بود که آدم نمی‌خواست حتی نگاهش بکنه . کیفیت کارتون فروزن محشره و تازگی ها فکر کنم خبر از تولید نسخه سه بعدی این انیمیشن رسیده . هیمن عامل نیز 15% دخالت داره
    3 – شخصیت های داستانی فروزن کاملا متفاوت از سایر کارتون ها بود یعنی جذابتر از بقیه بودند مثل اولاف که نقش یک آدم برفی را بازی می‌کرد و همین کار باعث جذاب شدن هر چه بیشتر این انیمیشن میشد . این عامل هم 5% دخالت داره .
    در کل هم دلایل فراوانی وجود داره ولی عمده ترین درخواست های یک فرد از یک انیمیشن داشتانی جذاب ، شخصیت های جذاب و گرافیک قابل قبوله که این همه توی این کارتون وجود دارند .
    من خودم عاشق این کارتونم . در ضمن تا یادم نرفته اینو هم اضافه کنم که کارتون های مجبوب قدیمی هیچ کدام فروششون از 50 میلیون دلار بالا نرفته در حالی که فروش فروزن در یک هفتگی خودش 222 میلیون دلار برای شرکتش سود آوری داشته . در ضمن قسمت دوم هم تو راهه امید وارم گند بهش نزن و مثل ماست وانتد که سری یک اون هزار برایر به سری دو اون می‌ارزید نشه با این حال هیچ کس نمیتونه بگه که این کارتون خوب نیست آدمهای زیادی طرفدارشن . الحمدلله دختر و پسر هم نمیشناسه .
    با امید تولید کارتون هایی مثل فروزن…

    1. امیر می گوید

      اره داستان فروزن جدید بود اصلا به من بگو کجا جدید بود و این انیمنشن را از داستان ملکه برفی ساخته اند

  32. علی می گوید

    همه ی کارتونا خوبن ولی همشون یه طرف اقای پیبادی و شرمن یه طرف عالی بود حتما ببینیدش با فروزن رقابت میکنه برای جایزه اسکار

  33. پ می گوید

    دو تا رو جا انداختید.equestria girls و rainbow rocks

  34. اقایی که دلش از دوبلاژ خیلی پٌره!!! می گوید

    ای بابا.
    این دانشگاه هیولاه ها که خیلی مسخره شده با این دوبله بدرد نخورش یکی دلیل تغییر دوبله ها رو می تانه به من بگه؟؟؟؟؟
    برا ی فوتبالیست ها هم همین کاروکردناااااا
    چرا یکی جواب بدههههههههههههههههه

  35. sadegh می گوید

    فکرکنم ریو2096 اسکارو ببره برا داورها مهم نیست انیمیشن چی باشه مهم انکه از آرمان های آمریکا و اسرائیل دفاع کنه

  36. ahmadreza می گوید

    اژدها سوار 2 هم خیلی قشنگه چرا عکسش نیست

  37. سحر می گوید

    نظری ندارم.بد نبود

  38. امیرعلی می گوید

    اصلا خوب نیست

  39. ali می گوید

    واقعا سایت خوبیه ممنونم

  40. علی می گوید

    به نظر من باید انیمیشن های گیسو کمند،آقای پیپادی و شرمن، 6 ابر قهرمان و گربه چکمه پوش و خانه جادو رو میذاشتن

  41. علیرضا می گوید

    مرسی از سایت خوبتون

  42. علیرضا می گوید

    داداش رتبه یکو از خودت در اوردی رتبه یک 6 ابر قهرمان برو سایتای دیگه بخن

    1. زمزمه می گوید

      شما تاریخ نظر گذاشتن خودتون رو با تاریخ درج این مطلب مقایسه کردید ؟!!!! بیگ هیرو مال 2014 هستش !!!! دی ماه 92 سال 2014 شروع شد !!! این که آذره ! این مطلب هم لیست اوّلیه است …

  43. امیر می گوید

    شماهایی که دارین میگرن دانشگاه هیولاها لایق اسکار بود بدونین کارخانه هیولاها که سال 2000 ساخته شد با وجود انیمنشن های عالی مثل ماداگاسکار ، عصر یخبندان و… که ساخته شده بود بی رقیب اس کار را گرفت اما به قول یه نفر خورشید همیشه روشن نمیمونه انیمیشن های 2 مانند عصر یخبندان ماداگاسکار 2 وقتی دانشگاه هیولاها که مثل توربو کلی سروصدا به پا کرده بود ضعیف ترشدن اما انیمیشنی مانند من نفرت انگیز 2 از یک بهتر شده بود

  44. Lord Alireza می گوید

    اقا ی سوال داشتم
    کاتون اپ 2 و شرک 5 ساخته نمیشن؟؟؟دلم خیلی براشون تنگ شده

  45. سراج می گوید

    داخلی خارجی کارتون خیلی خوب بود به تماشابرنامه باهوش منشتر می شود

  46. میثم می گوید

    من در حال ساختن یه انمیشن هستم برای معروف شدن انیمیشن خودم چکار باید بکنم

  47. Hossein.DA می گوید

    با سلام:
    من به همه ی نظرات شما احترام میزارم اما به نظر من انیمیشن(چگونه اژدهای خود را آموزش دهیم2)از همه ی این انیمشن هایی که ذکر شده بهتره…
    اگه ندیدینش ،احتماً یه بار تماشا کنید
    حتماً عاشقش میشید.
    لینک دانلود:
    http://as9.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/ece7b0b2a8db890b8e3c27d19793605f6280758-544p__52187.mp4?direct=1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5