با اپل بر فراز ابرها

8

چیز هیجان‌انگیزی که خیلی‌ها منتظرش بودند و پیش‌بینی‌اش را می‌کردند، سرانجام اتفاق افتاد و در جریان همایش دیروز، اپل سرویس ذخیره‌سازی ابری‌اش را با نام iCloud معرفی کرد.

با کمک iCloud هر کاربر می‌تواند، موسیقی، عکس‌ها، اپلیکیشن‌ها، تقویم‌ها، ایمیل‌ها و اسنادش را در فضای آنلاینی که به او اختصاص داده شده است، ذخیره کند و بعد در همه جا و از طریق همه گجت‌های مبتنی بر iOS، خواه آی‌پد باشد یا آی‌فون یا آی‌پاد یا حتی مک و پی‌سی به آنها دسترسی داشته باشد.

به این ترتیب اگر با آی‌فون خود عکسی بگیرید، می‌توانید با آی‌پد خود آنها را ببنید و اگر تقویمی را با آی‌پد خود سر و سامان بدهید می‌توانید در مک به آن دسترسی داشته باشید و چنانچه در آی‌پاد خودتان موسیقی‌ای داشته باشید، می‌توانید با آی‌پد خودتان هم به آن گوشی کنید و برای این کار نیاز به سینک کردن و عملیات نقل و انتقل پیچیده‌ای نیست.

به هر کاربر پنج گیگ فضای رایگان ابری داده می‌شود و به علاوه اگر موسیقی، اپ یا کتابی را بخرید، اپل به پول شما احترام می‌گذارد و فضای لازم برای ذخیره این محتوای پولی را، به جساب نمی‌آورد و از پنج گیگ‌ای که دارید کم نمی‌کند!

آی‌تونز در ابرها: شما اگر با آی‌تونز موسیقی‌ای برای آی‌پد خودتان بخرید، می‌توانید در آی‌پاد یا آی‌فون خودتان هم به موسیقی خریداری‌شده دسترسی داشته باشید.

یک هزار عکس روی ابرها: اپل یک هزار عکس آخر شما روی فضای ابری‌اش ذخیره می‌کند و عکس‌های جدید شما را به مدت 30 روز نگه‌داری می‌کند، به این ترتیب در سفرها اصلا نگرانی‌‌ای بابت فضای ذخیره فیزیکی روی گجت‌تان نباید داشته باشید.

کتاب‌‌خوانی روی ابرها: عادت دارید که فقط با آی‌پد کتاب بخوانید و حالا که مجبورید ساعتی در جایی منتظر کسی بمانید، آرزو می‌کنید که کتابی در دسترس می‌داشتید. نگران نباشید! حالا ما با کمک iCloud به همه کتاب‌ها و اسناد خودتان در همه جا دسترسی خواهید داشت.

اپ‌ها در همه گجت‌ها: آی‌فون داشتید و حالا آی‌پد خریده‌اید و حوصله نصب مجدد اپ‌ها را ندارید؟ سابقه خرید شما نزد اپل محفوظ است و با کمک iCloud می‌توانید به صورت خودکار همه اپ‌ها را به گجت جدیدتان منتقل کنید.


iCloud چطور ممکن شد؟!

اما اپل چگونه زیرساخت لازم برای این فضای ابری بزرگ را فراهم آورد؟ اسیتو جابز در جریان همایش جهانی توسعه‌دهندگان، دیشب -به وقت ما- تصاویر هیجان‌انگیزی از دیتاسنتر جدید اپل در Maiden نشانمان داد.

iDataCenter واقعا بزرگ است، کافی است به اعداد و ارقام زیر توجه کنید:

– مساحت این دیتاسنتر حدود 46500 متر مربع است! یعنی پنج برابردیتاسنتر فعلی اپل در سیلیکون ولی!
– هزینه ساخت این دیتاسنتر یک میلیارد دلار بوده است که حدود دو برابر هزینه معمول گوگل و مایکروسافت برای ساخت دیتاسنتر است.
– این دیتاسنتر از آخرین فناوری‌های موجود شرکت‌های اوراکل، IBM‌ و Veritas استفاده می‌کند.

نکته‌ای که بد نیست در اینجا متذکر شوم این است که در فضای ابری اپل، یک کپی دقیق از همه فایل‌های هر کاربر ذخیره نمی‌شود، چون بدیهی است که اگر قرار باشد چنین کاری انجام شود، هیچ دیتاسنتری کفاف ذخیره همه فایل‌ها کاربران را نخواهد داد.

اپل در واقع به صورت مینیمال از فایل‌های هر کاربر کپی برمی‌دارد. برای مثال ممکن است میلیون‌ها کاربر یک ترانه لیدی گاگا را در گجت خودشان داشته باشند. اپل به جای اینکه چند ملیون بار این ترانه را را ذخیره کند، تنها یک نسخه از آن را ذخیره می‌کند و هر بار که نیاز شد، در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

iTunes Match

سؤالی که اینجا ممکن است پیش بیاید این است که بر سر موسیقی‌های شما که از طریق آی‌تونز خریداری نشده‌اند و مثلا از روی سی‌دی، ریپ شده‌اند یا از جای دیگری خریداری شده‌اند، چه خواهد آمد.

شما برای اینکه به صورت ابری به این موسیقی‌ها هم دسترسی داشته باشید بایستی از سرویس iTunes Match استفاده کنید.

آی‌تونز مچ نخست مشخص می‌کند که کدام یکی از موسیقی‌هایی که شما دارید، در فروشگاه آی‌تونز هم قرار دارند، این موسیقی‌ها به صورت خودکار بدون نیاز به آپلود، از همان نسخه‌ای که اپل در آی‌تونز دارد، به صورت ابری در اختیار شما قرار داده خواهند شد.

اما آی‌تونز با اینکه 18 میلیون ترک موسیقی دارد، اما ممکن است شماری از ترانه‌ها شما را نداشته باشد، مثلا برای ما کاربران ایرانی، ممکن است این قضیه به کرات پیش بیاید. چنین موسیقی‌هایی که بعد از تطابق در آی‌تونز پیدا نمی‌شوند، به فضای ابری شما آپلود می‌شوند.

به این ترتیب کاری که آی‌تونز مچ می‌کند این است که شما را از آپلود کردن بسیاری از قطعات موسیقی که روی آی‌تونز هستند، نجات می‌دهد. به علاوه اگر موسیقی که دارید کیفیت پایینی مثلا 64 یا 128kbs داشته باشد، آی‌تونز موسیقی با کیفیت بالای 256kbs را در اختیار شما قرار می‌دهد.

البته استفاده از آی‌تونز مچ رایگان نیست و شما باید سالانه 24.99 دلار بابت آن پرداخت کنید، اما مکانیسم مطابقت هوشمندانه اپل باعث شده است که این هزینه بسیار ارزان‌تر از سرویس مشابه آمازون دربیاید. آمازون برای فضای ابری‌ای که 5 هزار یا 20 هزار ترک موسیقی داشته باشد، به ترتیب 50 و 200 دلار در سال مطالبه می‌کند، در صورتی که اپل فقط همان 24.99 دلار را از شما می‌گیرد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کودکی که از کتابخانه عمومی شهر می‌خواستند بیرون بیندازندش، اما فضانورد شد!

دو برادر به نام‌ها رونالد (چپ) و کارل مک نیر (راست) با 10 ماه اختلاف در جنوب جدا شده به دنیا آمدند. این دو در دوران کودکی تا بزرگسالی جدایی‌ناپذیر بودند.در سال 1959، رونالد مک نیر 9 ساله به یک کتابخانه عمومی در لیک سیتی در کارولینای…

تصاویر تخیلی از سلبریتی‌ها در حال خواب – اما چرا اصلا می‌خوابیم؟!

خواب یک فرآیند فیزیولوژیک اساسی است که برای عملکرد صحیح بدن و ذهن ما ضروری است. اگرچه هدف دقیق خواب به طور کامل شناخته نشده است، دانشمندان چندین نظریه برای توضیح اینکه چرا ما می‌خوابیم ارائه کرده‌اند.  برخی از دلایل اصلی مهم بودن خواب:…

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
8 نظرات
  1. محمدرضا می گوید

    گوگل میوزیک به شما توانایی ذخیره 20 هزار ترک موسیقی رو بدون پرداخت هیچ هزینه ای میده.

  2. پدرام می گوید

    با اینکه شخصا یک گوگلی هستم ولی همیشه از ایده های اپل لذت میبرم. البته میتونم برای این سرویس ها جایگزین هایی رو نام ببرم که مدتهاست توسط شرکت های مختلف ارائه میشود ولی زیبایی کار اپل مجتمع کردن و آسان کردن استفاده آنهاست. به هرحال باید دید که باز هم اپل میتواند فرهنگ سازی کند؟
    از دید یک گوگلی دیشب در مراسم اپل خوشحال بودم. چون بیشتر قابلیت های معرفی شده برای من جدید نبود و تنها گوگل و آندروید بایستی امکانات موجود رو سرو سامان بدهند و در واقع کاربر پسند تر بشوند و البته اپل فراموش کرد که بگه که آمازون سرویس ۵ گیگا بایتی هم دارد که کلا مجانی است که براحتی میشه ۱۰۰۰ تا آهنگ رو برای همیشه روش داشت 😉

  3. مصطفی می گوید

    این ها تو ایران فقط حسرت …..عمرا با این سرعت ها بشه….

  4. امیر می گوید

    دکتر جان دیگه از حد و مرز گذشته این مبحث اپل توی وبلاگ شما….باور کن هر صفحه رو توی 30 ثانیه میخونم…برادر من یه فکر بکن.

  5. الهیار می گوید

    ارتباط با کسنولهاش خیلی باحال بود واقعا اپل از هر لحاظ که بگید تکمیله ، اما با این حال برای گوگل احترام خاصی قاعل هستم .

  6. ابوالفضل سروش نيا می گوید

    با سلام .
    عکس جدیدترین گوشی های اپل را نمایش دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5