چه کسی از آی‌پد می‌ترسد؟! معرفی رقبای فرصت‌طلب آی‌پد

35

روز اولی که اپل، آی‌پد را معرفی کرد، اصلا تصور نمی‌کردم که اینقدر زود، شور و شوق برای ساخت و خرید و فروش تبلت همه‌گیر شود.

بله! درست است آی‌پد به درد همه نمی‌خورد و نقاط ضعف کم ندارد و مهم‌تر از همه قیمتش در مقایسه با امکاناتی که به یک کاربر ایرانی می‌دهد، زیاد نیست.

اما با توجه به هجوم شرکت‌های مختلف به بازار ساخت تبلت، بعید نمی‌دانم که تا چند وقت دیگر بازار خرید و فروش تبلت، حتی در ایران هم داغ شود.

در این پست به بررسی تعدادی از رقیبان آی‌پد می‌پردازیم. بدیهی است که تبلت‌هایی که در این چند وقت، سر از تخم بیرون آورده‌اند، خیلی بیشتر از این حرف‌ها هستند، خیلی از شرکت‌ها هم تبلت در حد concept معرفی کردند، اما در نیمه راه منصرف شدند.

من در این پست تنها تبلت‌ها یا «شبه‌تبلت‌»هایی را که شرکت‌های مشهور روانه بازار کرده‌اند یا خواهند کرد، مرور خواهم کرد. با مطالعه این پست می‌توانید به آینده صنعت تبلت امیدوار شوید و رؤیایی خرید یک تبلت مناسب را در سر بپرورانید!

1- Archos 9 PC Tablet: آرکوس، یک شرکت فرانسوی است، این شرکت که بیشتر به خاطر ساختن پخش‌کننده‌های لمسی شهره است، به تازگی تصمیم گرفته وارد بازار تبلت هم بشود. آرکوس 9، 8.9 اینچ اندازه دارد و فناوری نمایش تصویرش از نوع LED backlit است. وضوح صفحه نمایش این تبلت، 1024 در 600 است.

صفحه لمسی این تبلت، از نوع مقاومتی است، که در مقایسه با صفحه لمسی خازنی آی‌پد، یک نقطه ضعف محسوب می‌شود.

پردازشگر این تبلت، از نوع اینتل اتم است، یک گیگ رم و 60 گیگ فضای هارد دارد.

آرکوس 9، ویندوز 7 را بالا می‌آورد. فایل‌ها را هم می‌توان هم به صورت وایرلس و هم با رابط USB وارد این تبلت کرد.

2- دل مینی 5 یا دل استریک Dell Streak: دل مینی 5، نخستین تلاش شرکت دل برای تصاحب بخشی از بازار آی‌پد است. لفظ «مینی» از همان اول به ما می‌رساند که دل با ساخت این گجت در پی عرضه چیزی کوچک‌تر از آی‌پد بوده است. دل مینی در واقه چیزی ما بین یک تبلت و یک گوشی هوشمند است.

دل مینی 499 دلاری، پنج اینچ اندازه دارد، صفحه لمسی‌اش از نوع خازنی است. این تبلت، آخرین نسخه اندرویید را اجرا می‌کند و پردازشگر یک گیگاهرتزی از نوع Snapdragon دارد.

دل مینی 5، دارای دوربین پشت 5 مگاپیکسلی و دوربین جلو است و به این ترتیب تماس ویدئویی را ممکن می‌کند. این تبلت، قابلیت ارتباط با 3G و همچنین وای فای و بلوتوث را دارد.

3- Panasonic ToughBook CF-U1: آی‌پد زیبا و ظریف ساخته شده، اما اگر در پی تبلتی هستید که در مقابل رطوبت، ضربه، گرد و گرد و غبار مقاوم باشد و در هر شرایطی بتوانید از آن استفاده کرد و اگر علاقه زیادی به کیبورد فیزیکی دارید، این تبلت شاید برایتان مناسب باشد.

این تبلت پردازشگر اتم دارد، یک گیگ رم و هارد 15 گیگی دارد. این وسیله، دو باطری قابل تعویض دارد.

4- Archos 5 Internet Tablet: این تبلت هم به درد کسانی می‌خورد که به دنبال یه تبلت کوچک و جمع و جور هستند. بر خلاف آرکوس 9، آرکوس 5، با ویندوز 7 کار نمی‌کند و سیستم عاملش مخلوطی از سسیتم عامل اختصاصی خود آرکوس و اندرویید است.

آرکوس 5 هم متأسفانه از صفحه لمسی مقاومتی بهره می‌برد. آرکوس 5 برای تماشای ویدئو ایده‌آل است و خوشبختانه از فرمت‌های زیادی مثل XviD و MKV پشتیبانی می‌کند.

گرچه با آرکوس 5 می توان وب گردی کرد و تبادل ایمیل کرد و با آن روی اسناد مختلف کار کرد ولی به نظر می‌رسد این مدل بیشتر برای تماشای ویدئو مناسب باشد.

5- X2 iTablet: آی‌تبلت نامی بود که ما تصور می‌کردیم اپل و استیو جابز روی تبلت خودشان بگذارند، ولی آنها نام آی‌پد را ترجیح دادند. در نتیجه شرکت بریتانیایی X2 درنگ را جایز ندانست و از نام زیبای آی‌تبلت برای تبلت خود استفاده کرد!

ایکس 2 آی‌تبلت، دو مدل 10.2 و 12.1 اینچی دارد، مولتی تاچ است. پردازشگرش 1.6 مگاهرتزی است و دو گیگ هم رم دارد.

آدم در وهله اول فکر می‌کند که این سخت‌افراز قدرتمند حتما برای بالا آوردن ویندوز 7، در دل این تبلت جایگذاری شده است. بله! درست است، ایکس 2، ویندوز هفت را بالا می‌آورد و البته به صورت آلترناتیو توانایی بالا آوردن لینوکس را هم دارد. با توجه به نوع سیستم عامل، این تبلت از همه نوع فایل پشتیبانی می‌کند.

این تبلت، وب‌کم دارد و با وای فای، 3G و بلوتوث ارتباط برقرار می‌کند.

نقطه ضعف این تبلت، سنگین بودن و ضخامت زیاد آن است. این تبلت 1.18 کیلوگرم وزن و 35 میلیمتر ضخامت دارد!

6- Asus Eee Pad: وقتی که ایسوس Eee PC راروانه بازر کرد، تحولی در زمینه نت‌بوک ایجاد کرد. پس همه انتظار دارند که ایسوس یک بار دیگر از میدان آزمایش ساخت یک وسیله پرتابل سربلند بیرون بیاید.

ای پد، پردازشگر ARM دارد. دو مدل 10 و 12 اینچی با حافظه 32 و 64 گیگی و دو گیگ رم دارد. داشتن اسپیکر استریو و خروجی HDMI از خصوصیات دیگر آن است.

7- Dell Looking Glass: دل مینی 5، تنها تبلتی نیست که دل در حال کار روی آن است. تبلت Looking Glass از آخرین نسخه اندرویید بهره می‌برد، 7 اینچی است و وضوح 800 در 400 دارد. صفحه لمسی آن از نوع خازنی است. می‌توان رم آن را تا 4 یگ افزایش داد و با نصب یک کارت حافظه، حافظه‌اش را هم ارتقا داد.

این تبلت یک دوربین 1.3 مگاپیکسلی در جلوی دستگاه دارد که ویدئو کنفرانس را ممکن می‌کند.

8- Archos 7 Home Tablet: بله! باز هم یک تبلت دیگر از آرکوس! این یکی، 7 اینچ بیشتر اندازه ندارد. حافظه‌اش 2 تا 8 گیگ است. البته با یک کارت حافظه می‌توان حافظه آن را تا 32 گیگ افزایش داد.

این تبلت با سیستم عامل لینکوس و اندرویید کار می‌کند و از طریف وای فای ارتباط برقرار می‌کند.

9- Lenovo IdeaPad U1: این تبلت واقعا جالب است، چرا که آمیزه‌ای از یک نت‌بوک و یک تبلت است!

در نگاه اول ما فکر می‌کنیم که با یک نت بوک 11.6 اینچی استاندارد که کیبورد و تاچ پد دارد روبرو هستیم. ولی جالب است که می‌شود خیلی راحت، صفحه نمایش را از بقیه دستگاه جدا کرد و از آن به عنوان یک تبلت هم استفاده کرد.

این نت‌بوک/تبلت از یک پردازشگر یک گیگاهرتزی از نوع Qualcomm Snapdragon بهره می‌برد.

بنابراین اگر مدتی است که در حال کلنجاز ذهنی هستید تا تصمیم بگیرید که یک تبلت بخرید یا نت‌بوک، این مدل مشکلتان را حل می‌کند.

10- HP Slate/Hurricane: پیرامون اسلیت مدتی سر و صدای زیادی به پا شد و خیلی‌ها آن را بهترین رقیب آی‌پد می‌دانستند. حتی استیو بالمر در نمایشگاه CES ، این تبلت مبتنی بر ویندوز 7 را نمایش داد.

اما با فروکش کردن بازار شایعات، معلوم شد که هنوز هیچ حدسی در مورد این تبلت اچ پی نمی‌توان زد.

اچ پی بعد از مدتی پالم را خرید و شایع شد که نام تبلتش را به هاریکین تغییر داده است، تبلتی که سیستم عامل WebOS را اجرا می‌کند، اما با اینکه هنوز هیچ چیزی در مورد این تبلا معلوم نیست، خیلی‌ها هنوز به آن امید بسته‌اند.

11- Notion Ink Adam tablet: این تبلت 10.1 اینچی اندروییدی است، کیفیت نمایشش خوب است و حتی می‌توان زیر نور آفتاب از آن استفاده کرد. دو مدل 16 و 32 گیگی دارد و از طریق وای فای و 3G به شبکه متصل می‌شود، با یک بار شارژ می‌توان 16 ساعت با آن کار کرد. این تبلت تونایی پخش ویدئوهای فول اچ‌دی با وضوح 1080p را هم دارد.

12- Toshiba Libretto W100: این مدل، هم مدل عجیب و غریب است! چرا که دو صفحه لمسی 7 اینچی دارد.

از آنجا که انتظار داریم تبلت، فقط یک صفحه لمسی باشد، شاید بعضی از شماها آن را تبلت ندانید و آن را در رده نت‌بوک بگنجانید اما بعضی از وب‌سایت‌ها لیبرتو را در دسته تبلت هم جا داده‌اند.

داشتن دو صفحه لمسی امکانات زیادی به این گجت می دهد. شما می‌توانید روی یک صفحه، جی‌میلتان را باز کنید و روی صفحه دیگر با اسنادتان کار کنید. یا اصلا می‌توانید روی یک صفحه توییتر را باز کنید و روی صفحه دیگر گیم بازی کنید!

اما شما می‌توانید کار دیگری هم بکنید، شما می‌توانید از یک صفحه لمسی به عنوان کیبورد استفاده کنید و راحت تایپ کنید.

لیبرتو، سیستم عامل ویندوز هفت دارد. چیزی که می‌تواند ویندوز دوستان را راضی کند، اما در عین حال آنها باید توجه داشته باشند که اپلیکیشن‌های ویندوزی که از فناوری لمسی استفاده می‌کنند به اندازه اندرویید نیست!

این گجت، پردازشگر 1.2 گیگاهرتزی از نوع Intel Pentium U5400 دارد. دو گیگ رم و 62 گیگ حافظه دارد. لیبرتو مجهز به یک وب‌کم یک مگاپیکسلی است.

لیبرتو، رابط USB و همچنین اسلات برای جایگذاری کارت microSD  دارد.

جالب است که لیبرتو، شتاب‌سنج هم دارد. پس کاربر می‌تواند آن را به صورت عمودی هم در دست بگیرد!

این تبلت از طریق وای فای و 3G‌ارتباط برقرار می کند.

13- Spring Design Alex Ebook Reader: این یکی را شما شاید، همان طور که از نامش برمی‌آید، بیشتر یک کتابخوان الکتورنیک یا ای بوک ریدر بدانید.

این گجت دو صفحه دارد ، یک LCD 3.5 اینجی و یک صفحه 6 اینچی که از فناوری e-ink بهره می‌برد. اما از آنجا که این وسیله، از سیستم عامل اندرویید بهره می‌برد، شما علاوه بر انتظاراتی که از یک کتابخوان الکترونیک کلاسیک دارید، می‌تواند با آن وب‌گردی کنید، ایمیل بخوانید، به فروشگاه اپ اندرویید بروید و ار طریق وای فای و 3G‌ارتباط برقرار کنید.

یک ویژگی خوب این وسیله این است که هر چیزی را از صفحه LCD می‌توانید به صفحه بزرگ e-ink ببرید. مثلا اگر در حین وب‌گردی هستید و یک صفحه اینترنتی باز کرده‌اید، می‌توانید آن را حت به صفحه بزرگ ببرید و راحت مطالعه کنید. این گچت 399 دلار قیمت دارد.

14- enTourage eDGe dualbook: این  گجت دو صفحه دارد و در واقع مخلوط یک کتابخوان الکترونیک و یک تبلت اندروییدی است. 499 دلار قیمت دارد. مجهز به دو رابط USB‌ است. نقطه ضعف آن حافظه کم و عدم پشتیبانی از 3G است.

15- Wepad: خبر ساخت تبلتی از سوی یک شرکت آلمانی به نام Wepad خبر خوبی برای خیلی‌ها بود.. ای تبلت اندروییدی 11.6 اینچی است، پردازشگر اینتل اتم 1.55 گیگاهرتزی و یک وب‌کم دارد. این وسیله مجهز به دو رابط USB‌ است و باطری‌اش با یک بار شارژ، 6 ساعت می تواند دستگاه را روشن نگاه دارد.

Wepad دو مدل 16 و 32 گیگی دارد که به ترتیب 449 دلار و 569 دلار قیمت دارند.

16- ExoPC: این یکی از لحاظ ظاهر و قیمت شبیه آی‌پد است. ولی تفاوت‌های اساسی هم با آی‌پد دارد، اول اینکه ویندوز 7 را اجرا می‌کند، دوم اینکه سه رابط USB دارد، سوم اینکه از فلش و سیلورلایت پشتیبانی می‌کند و چهارم اینکه کارت حافظه SD‌ را قبول می‌کند. نقظه ضعف عمده آن شارژ باطری‌اش است که تنها 4 ساعت می‌تواند برق وسیله را تأمین کند.

این تبلت 8.9 اینچ اندازه دارد. از پردازنده 1.6 گیگاهرتزی بهره می‌برد و دو گیگ حافظه رم دارد. حافظه اش هم 32 گیگ است. قیمت آن 599 دلار است.

17- Joojoo tablet: این تبلت 12.1 اینچی هم از لحاظ  ظاهری خیلی شبیه آی‌پد است، پردازشگر اینتل اتم N270 با یک گیگ رم و 4 گیگ حافظه دارد. این تبلت فعلا فقط از طریق وای فای به شبکه متصل می‌شود، اما به زودی مدل‌های با توانایی ارتباط 3G آن هم ساخته خواهند شد.

این تبلت دوربین جلو دارد که کنفرانس ویدئویی را ممکن می‌کند، همچنین مجهز به رابط USB‌ است. قیمت این تبلت 319 دلار است.

18- ICD Ultra tablet: این تبلت اندروییدی است. 7 اینچ اندازه و پردازشگر یک گیگاهرتزی Tegra T20 دارد. فعلا صفحه لمسی‌اش مقاومتی است ولی به زودی نوع خازنی‌اش هم روزانه بازار خواهد شد. رم این تبلت 512 مگ است و 4 گیگ حافظه دارد و همچنین دارای دوربین جلو، رابط USB و توانایی اتصال به شیکه‌های 2G و 3G و همچنین وای فای است. قیمتش 249 دلار است.

19- Samsung Galaxy Tab: این تبلت 7 اینچی است. 16 گیگ حافظه داخلی دارد که تا 48 گیگ قابل ارتقاست. به علاوه یک اسلات برای کارت‌های «میکرو اس دی دارد» که از کارت‌ها تا 32 گیگ پشتیبانی می‌کند. این تبلت از اندرویید 2.2 به عنوان سیستم عامل استفاده می‌کند. «گلکسی تب»، یکی از آخرین تبلت‌هایی است که خبر ساخته شدنش در وب منتشر شده است.

20- گوشی موبایل شما: اما آخرین رقیب و آلترناتیو آی‌پد، بی‌شک گوشی شماست، اگر گوشی‌ای با صفحه نمایش مناسب و سیستم عامل خوب دارید، شاید نیازی به خرید آی‌پد یا تبلت دیگری نداشته باشید.

شما می‌توانید با آیفون، گوشی HD2، گلکسی اس یا Droid و Palm Pre می‌توانید وب‌گردی کنید، عکس ویرایش کنید، کتاب خوانید، ویدئو تماشا کنید، گیم بازی کنید و انواع اپ‌ها را هم نصب کنید.

—————-

توصیه «یک پزشک» برای خرید تبلت!:

در شرایط حاضر اگر شما پول کافی ندارید یا اگر لپ‌تاپ یا نت‌بوک مناسب ندارید، خرید تبلت چندان به صلاحتان نیست. چون تبلت‌ها هنوز کارایی و توان پردازشی قابل رقابت با کامپیوترهای دسکتاپ یا لپ تاپ‌ها را ندارند و اصلا نباید شما چنین انتظاری از آنها داشته باشید.

اما اگر آدمی هستید که خیلی مشتاق استفاده از فناوری‌های نو است و علیرغم داشتن یک لپ‌تاپ و گوشی خوب، هنوز فکر می‌کنید که به گجتی در حد فاصل این دو نیاز دارید، به تبلت فکر کنید. اگر می‌خواهید وسیله‌ پرتابلی داشته باشید که بتوانید انواع اپلیکیشن‌ها را روی آن نصب کنید و با استفاده صفحه بزرگ لمسی آن، وب‌گردی کنید، گیم بازی کنید و فیلم ببیند، بی‌شک باید خرید تبلت را مد نظر قرار دهید.

اما چه تبلتی؟ من در بالای تبلت‌های مشهورتر را معرفی کردم، آی‌پد هم آنقدر مشهور است که نیاز به معرفی ندارد.

اما باز هم در نظر داشته باشید که تا رسیدن خیلی از این تبلت‌ها به ایران باید انتظار بکشید و به علاوه قیمت آنها در ایران از قیمت واقعی‌شان بسیار بیشتر خواهد بود. دسترسی به اپلیکیشن‌های اندرویید هم برای ما به همین سادگی‌ها نیست.

اما پیشنهادات نهایی من با توجه به شخصیت و کاربری شما!:

1- اگر آدمی هستید که حوصله دردسر را ندارید، علاقه‌ای هم به نصب انواع اپلیکیشن‌ها ندارید و در واقع می‌خواهید وسیله‌ای تهیه کنید که با آن بتوانید فیلم ببینید و در ضمن بتوانید وب‌گردی کنید و اسناد آفیس خود را مرور کنید، من پیشنهاد می‌کنم که به دنبال یک تبلت مبتنی بر ویندوز باشید. مثلا Archos 9 PC Tablet یا X2 iTablet برای شما مناسب است. شما می‌توانید خیلی راحت فایل‌ها را وارد این قبیل تبلت‌ کنید و از پشتیبانی فرمت فایل‌ها هم مطمئن باشید.

2- شما به دنبال تبلت صرف نیستید، در واقع آدمی هستید که در صدد خرید نت‌بوک بوده، اما در این وسط دلش پیش تبلت‌ها هم گیر کرده است! بد نیست Lenovo IdeaPad U1 یا Toshiba Libretto W100 را بخرید. هر دوی آنها ظاهر کاملا تازه‌ای دارند و ضمن برطرف کردن نیاز شما، می‌توانید کلی هم کلاس بیایید!

3- شما در واقع می‌خواستید یک ای بوک ریدر بخرید، اما دلتان نمی‌یاید چند صد تومان برای خرید این دستگاه بپردازید و می‌خواهید چیزی بخرید که کارایی اضافه‌تری هم داشته باشد! Spring Design Alex Ebook Reader یا enTourage eDGe dualbook برایتان مناسب است! البته بعید می دانم در ایران بتوانید اینها را تهیه کنید. پس همان کیندل، سونی ریدر یا نوک را بخرید و به خودتان دردسر ندهید!

4- شما گیک تشریف دارید! لپ تاپ و گوشی آخرین مدل دارید! اما می‌خواهید هر جور شده پولتان را خرج کنید! پس یک تبلت اندروییدی مناسب بخرید.
از آنجا که خودتان گیک هستید، دیگر نیازی به توصیه حقیر ناگیک ندارید. خودتان بروید و بچرخید ببینید کدام تبلت برایتان مناسب است. متغیرهایی مثل وزن، صفحه نمایش، توان پردازشی، عمر باطری را در نظر بگیرید.

5- شما آدمی هستید که استیو جابز و سیب گاز زده طلسمتان کرده، پس آی‌پد را خریده‌اید یا خواهید خرید و نیازی به خواندن این پست نداشته‌اید! فقط وقتتان را تلف کرده‌اید!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر در این لحظات تاریخی حساس، شخصیت‌های مهم عکس سلفی می‌گرفتند

عکس سلفی به مفهوم کنونی آن مدت یک دهه است که مرسوم شده و به مفهوم گرفتن عکس آینه‌ای یا تکنیک‌های گرفتن عکس با شاتر زمان‌دار قدمت آن به زمان عکاسی برمی‌گردد.اما تصور کنید که در این لحظات مهم تاریخی، شخصیت‌ها دست به دوربین می‌شدند و به…

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…

این عکس‌ها راهنما و ایده‌ای برای شما برای تبدیل اشیای کهنه و دورریز به چیزهای جدید هستند

صرفه جویی «واقعا» یک هنر است. خیلی وقت‌ها ما به بهانه تغییر دکوراسیون یا قدیمی شدن چیزی یا نامتناسب شدن چیزی با وسایل تازه به سادگی دورش می‌اندازیم یا باقیمتی بسیاری نازل به سمساری می‌دهیم.البته این سال‌ها به خاطر فشارهای اقتصادی -چنان…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
35 نظرات
  1. alireza می گوید

    من خودم داشتن یه گوشی خوب رو به داشتن تبلت ترجیح میدم.
    مخصوصا که برای هر کدوم از اینها هم باید یه کیف داشته باشی .
    همون گوشی موبایل اندرویدی رو به همه اینها ترجیح میدم البته باید به فکر جیب هم بود.
    ولی فعلا به همین پی 990 قراضه راضی ام که همه جوره واسه من سنگ تموم گذاشته و الانم که نقش مودم و برام داره .

  2. مهرداد می گوید

    نسب به آی‌پد خیلی کم لطفی شد در این پست
    آی‌پد اگر یک محصول خیلی کامل و تاپ نباشه ولی نیاز گروه بزرگی از کاربران رو تأمین می‌کنه حتی کاربرانی که استیو جابز و سیب گاز زده طلسمشون نکرده باشه !!

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      حق با شماست. چون به صورت پیش‌فرض، تصور کردم که همه در مورد آی‌پد به اندازه کافی مطلب خوانده‌اند و با نقاظ ضعف و قدرتش آشنا هستن.

  3. منتظری می گوید

    سلام
    در مورد 11 نوشتید “کیفیت نمایشش خوب است و حتی میزان نور آفتاب از آن استفاده کرد.” فکر کنم منظورتون اینه “کیفیت نمایشش خوب است و حتی میشود زیر نور آفتاب از آن استفاده کرد.”

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      بله! اشتباه تایپی بود که اصلاح شد.

  4. محمد می گوید

    باز هم دنیا دو دسته شد

    یک طرف اپل با نبوغ و خلاقیت و نشون دادن یک مسیر جدید به روی دنیا

    و طرف دیگه یک لشگر از رقبا و مخالفانش که معتقدن هر چی اپل تولید میکنه به باد هوا نمی ارزه اما در کپی برداری از محصولات اپل از هیچ کوششی دریغ نمیکنن

    اینم از عجایب روزگاره

    ببینیم این بار کدوم پیروز میشه

  5. محمد می گوید

    تبلت واقعا وسوسه انگیزه….فکرش رو که میکنم یه صفحه ی نازک و به اندازه ی کافی بزرگ…لم دادن روی کاناپه جلوی تلویزیون و یا هرجای دیگه و وبگردی با لذت………واییییییییییی ایکاش اینقدر گرون نبود توو ایران

  6. Pooya می گوید

    سلام ، چند تا مطلب رو خواستم یاد آوری کنم
    اول اینکه به نظر من اندروید آینده خیلی خوبی داره و این رو منی دارم میگم که از اولین سال حضور آیفون تو مارکت فقط از آیفون استفاده کردم اما به نظر میاد به زودی اندروید و iOS بازیگران اصلی این مارکت خواهند شد. ولی تا این لحظه برای ما ایرانی ها بزرگترین ایراد اندروید نا کار آمد بودنش در برابر زبان فارسیه. تمام سایت و ایمیل های فارسی کاملن نا خوانا هستن که فکر کنم فاکتور مهمی برای تصمیم گیری باشه حد اقل تا وقتی که فیکس بشه.
    دوم اینکه به نظر من استفاده از ویندوز در تبلت کاملن هدف اصلی تبلت رو که یک دستگاه با بوت سریع و باتری طولانی مدت و سبک هستش رو نابود میکنه و به هیچوجه به نظر من ایده مناسبی نمیاد.
    سوم اینکه باید در نظر بگیریم هیچکدوم از دستگاه های ذکر شده رقیب آیپد نیستن این ها همه دنباله رو های اون هستن. آیپد استاندارد این صنعت رو تعریف کرد (و حتی مارکت رو بارش به وجود اورد) و بقیه اونو دنبال کردن و آیپد تا این لحظه بیش از ۳ میلیون واحد فروخته در حالی که بقیه یا هنوز نیومدن تو مارکت یا هنوز حتی تعداد فروششون ۶ رقمی نشده پس از نظر اسپک نباید با آیپد مقایسه بشن. چون ما نمیدونیم ۶ ماه دیگه (یعنی وقتی این ها وارد مارکت میشن ) چه چیزایی به آیپد اضافه میشه.
    چهارم و در نهایت یک ایرادی که من همیشه به گوگل میگیرم اینه که باید بین اندروید و سیستم عامل کروم یکی رو انتخاب کنه چون اینجوری من همیشه فکر میکنم که یکی از این هارو نابود خواهد کرد چون به هر دو تاشون در زمان واحد احتیاجی نیست و یکیشیون باید اون یکی رو از بین ببره.
    من در یک ماه آینده یک گوشی اندروید رو تست خواهم کرد و شیاد اون وقت اطلاعات بیشتری داشته باشم که حتما با شما تقسیم میکنم.

  7. shop.p30room.ir می گوید

    فکر نمی کنم هیچ کدوم از اینا جای آی پد رو بگیره

  8. مسعود می گوید

    بنظر من که هنوز خیلی زوده برا خریدنشون… باید یک سالی صبر کرد تا خود بازار و مصرف کننده ها بهترین مدل (برای ایران) رو فیلتر کرده و معرفی کنند و اونوقت باید اقدام کرد… فعلاً بیشتر مثل بازیچه میمونند اینهایی که معرفی کردید… یک گیگ یا دو گیگ رم دیگه بدرد هیچ کاری نمیخورند…

    patient My friends… Patient

  9. اردلان می گوید

    سلام آقای دکتر
    اگه واستون مقدور پاسخ این سوالم رو بدید
    آیا Lenovo IdeaPad U1 در ایران موجوده و رنج قیمتش در بازارهای جهانی چقدر هست
    و اینکه برای کارهای مهندسی شما بین Lenovo IdeaPad U1 و Netbook Ideapad S10-3t Tablet 59-038653 Cosmic Night شما کدام یکی را پیشنهاد میکنید؟
    با تشکر

  10. خدادادی می گوید

    تو این شرایط ترجیح می‌دم تلفن همراهی همه‌کاره داشته باشم!

  11. حامد می گوید

    با سلام
    فکر کنم قیمت مورد 17 را اشتباهی تایپ کردید !!!!!!!!
    لطفا سایت منبع قیمت را ذکر بفرمایید
    متشکرم

  12. امیر می گوید

    بند آخرش خیلی تیز بود و البته حرف حق.

    این وسیله ها با داشتن یه گوشی با LCD بزرگ دیگه مورد استفاده خاصی ندارند. مخصوصا اگه سیستم عاملشون ویندوز نباشه اونوقت دیگه از انجام خیلی کارها عاجز هستند.

    به درد مدیران یا بعضی دانشجو ها میخوره اونم توی محیط کار یا سر کلاس. وقتی خونه هستید اینا موضوعیت آنچنانی ندارند.

  13. Saeed می گوید

    عالی بود
    سیب گاز زدت منو کشته دکتر جان 🙂

  14. بهروز می گوید

    هیچ کدوم از این ها نمیتونند جای آیپد بگیرند… به قول steve jobs این نت بوک ها فقط لپ تاپ های ارزون هستند… هیچ برتری در هیچ مورد نسبت به لپ تاپ و اسمارت فون ندارند… این تلبت ها هم همینطور… اون هایی که ویندوز اجرا میکنند.. که واقعا چیزی به جز یک PC ارزون قیمت نیستند با کارایی بسیار کمتر از پی سی در همه ی موارد… مثلا اجرای بازی…دوم اینکه آی پد ساخته شد برای اینکه در Web Browsing بهتر از Laptop و SmartPhone باشه.. اما هیچ کدوم از اینا Web browsing بهتر از Laptop ندارند.. سوم اینکه Ipad به 2 فروشگاه بسیار بزرگ Itunes و AppStore متصل هست با هزاران برنامه ی کارآمد .. اما بیشتر این مدل تبلت ها شرکت های دیگه.. به دلیل سایز های متفاوت LCD و یکپارچه نبودن.. از برنامه های بسیار کمتری برخوردار هستند… و اون دسته Tablet هایی که از ویندوز استفاده میکنند… اصلا فلسفه ی وجودی اونها مشکل داره… دلیل وجودشون چی هست ؟؟ چه کارایی قراره داشته باشند ؟ مگر ویندوز Tablet Edition دارند ؟ اگر از ویندوز معمولی استفاده میکنند… خب Device های بهتری برای اجرای ویندوز وجود داره مثل Laptop .. هم سریع تر Boot میشه.. هم کارایی بیشتری داره.. در واقع نگاه Apple به Tablet ها نگاهی هست به یک سری device های جدید که قبلا وجود خارجی نداشتند و در یک سری از کارها مثل Web Browsing, Email, Photos, MUSIC, GAMES , Videos بهتر از هم لپ تاپ و هم SmartPhone باشند….. نه اینکه فقط از نظر ظاهری شبیه یک لوح باشند و در باطن همون ویندوز یا همون اسمارت فون فقط با LCD بزرگتر باشند…. کسانی که از این دسته از Tablet ها خریداری میکنند همون کسانی هستند که فکر میکنند Ipad همون Ipod Touch در ابعاد بزرگتر هست… که این یک اشتباه محض هست.

  15. قاسم می گوید

    آقای مجیدی سلام
    من خیلی دنبال ایبوک ریدر کیندل تو ایران گشتم پیدا نکردم.اگه شما تو ایران دیدید لطفا من رو راهنمای کنید

    با تشکر

  16. سمیرا می گوید

    ا اینجا چرا یک جوری هست. من زیاد از سیستمش سر در نیاوردم. در مورد آی پد، اینها همه هستند ولی اپل چیز دیگریست!

  17. محمد می گوید

    آیا تبلتی مشابه موارد موجود در این فهرست ولی با سیستم عامل لینوکس (ترجیحاً اوبونتو) سراغ دارید؟

  18. اردلان می گوید

    آقای دکتر آیا امکان داره بفرمایید تاریخ عرضه جهانی Lenovo IdeaPad U1 کی هست؟
    با تشکر

  19. محسن می گوید

    اوووممم! همشو خوندم خیلی دوست داشتم!
    اما اون آخرش در مورد سیب گاز زده طلسم کننده! راستش طلسمشو خوب اومدین اما کنایه توی حرفتون رو نه!
    درسته که اپل شاید و فقط شاید بهترین ها رو نداره! اما محصولاتی داره که طلسم می کنن چون پشت کارشون و زیر ساختشون عالین! چون روشون فکر میشه که نو باشن تکراری نباشن!
    وقتی آی فون اومد یادتونه؟ دیزاینش یه دکمه داشتنش! لوپوی خاص دگمه هوم اونه! قابلیتاش شتاب سنجش و بازیاش دنیای فون رو از این رو به اون رو کرد! بعد همه اینایی که الان تبلت کپی دارن می کنن هم اومدم دکمه کم کردن و مولتی تاچ کردنو خازنی و حرارتی و این قرتی و بازی ها کردن! اما کدوم موفق شد برای مثال نوکیا 5800 یا سامسونگها یا کلی برند دیگه! حتی اچ تی سی و آی میت عقب نشینی کردن و کم اوردن حتی با داشتن آندرویید ساده ی تحریم گر فارسی! تبلت هم همین موضوعه اپل اورد اپل ابداع کرد اپل خیلی خوب توی بوق و سرنا کرد! و طلسم کرد مثل ای تیونز یا جتی مهمتر از همه آی پاد!  این همه پلیر عالیتر ولی جذابتر از ای پاد مگه چیزی هست؟
    اپل جذابه! اپل نو آوره و اپل عینه یوزر به دستگاه نگاه می کنه سمبل نمی کنه! این مدل اچ تی سی آندرویید مگه نیست؟ با همه ادعاش کیبورده لمسی کپی مسخره ای از ای فونه! اون وقت چجوری می خواد اپل عقب بیوفته وقتی همه فقط کپی میکنن حتی اندرویید؟

    کار با اپل آرامش میاره نه سرکیجه و بعشد چندتا فوش مثل آندرویید و بسیارهای دیگه!
    چرا ایرانی ها ویندوز دوس دارن؟ چون واسه نیازهای سریع دمه دسته اما چرا دارن میرن سراغ مک ها؟ چون اونها دمه دست ترن اما چرا لینوکس محدود به یه پروه خاص مگه لینوکسها چشونه؟ این هنر اپل که عاشق پروری کره!

    دکتر با اپل به از این باش!

  20. احسان می گوید

    “لیبرتو، سیستم عامل ویندوز هفت دارد. چیزی که می‌تواند ویندوز دوستان را راضی کند، اما در عین حال آنها باید توجه داشته باشند که اپلیکیشن‌های ویندوزی که از فناوری لمسی استفاده می‌کنند به اندازه اندرویید نیست!”
    این یکی از خنده دار ترین جملاتی بود که توی زندگیم خوندم!!

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      جدا؟! یعنی اعتقاد دارین تعداد اپلیکیشن‌های اندرویید که سازگار با فناوری لمسی هستند به اندازه ویندوز هستند؟ مسلما این طور نیست. دوم اینکه این جمله را دقیقا یکی از منابع این مقاله ذکر کرده بود. تعداد منابع این مقاله هم هفت هشت سایت معتبر مربوط به فناوری و گجت بودند. سوم اینکه بابت نوشته شدن این طور مطالب وقت و انرژی گذاشته می‌شود. چهارم اینکه هر زمان به مطلب وبلاگی انتقاد داشتید یا حس کردید چیزی اشتباه نوشته شده، با مدرک و سند و مؤدبانه حرف خود را ثابت کنید. در این صورت مطمئن باشید خیی از وبلاگ‌نویس‌ها از شما تشکر می‌کنند و حرفشان را اصلاح می‌کنند. به هر حال شما می‌توانید به خندیدن ادامه بدهید.

  21. Hadi می گوید

    ار اون پست ها بودا….

  22. user می گوید

    سلام
    ممنون از مطلب عالی شما.
    فقط یه سوالی برای من پیش اومد؛ بیشترین کاربرد تبلت استفاده از اینترنت هست. حالا ما توی ایران چه طوری می تونیم ازش استفاده کنیم؟ چون اینترنت پرسرعت برای ما توی ADSL خلاصه شده و طبیعتا دوست داریم تبلت را بذاریم توی کیفمون و هر جا رفتیم بتونیم ازش استفاده کنیم. این برای من مبهمه…
    متشکر

  23. سياوش می گوید

    خیلی خوب بود ممنونم

  24. mohammad می گوید

    ye soal mohem va emrg daram modele ARCHOS 9 PC RO CHEJORI MITONAM KHARID KONAM LOTFAN VASAM SARI J BEDIN
    MAMNON

  25. وحید خراسانی می گوید

    سلام

    از این پست زیباتون خیلی خوشم اومد

    امیدوارم که قشنگترین و بهترین تبلت ها رو داشته باشید

    راستی خوشحال می شم که از سایت ما هم دیدن کنید و ما رو از نظرات مهم و کارشناسی خودتون بی بهره نگذارید

    با تشکر

  26. وحید می گوید

    سلام دکتر نظرت راجع به دو مدل زیر از شرکت asus چیه ؟
    راستیاگه اینها تو ایران بیان قیمتشون چنده ؟
    ep121
    ep101 tc

  27. احمد می گوید

    راستش اول خبلی تشکر میکنم که مطالب کاملی رو برای انتخاب تبلت جمع آوری و ارائه کردید و بعد هم باید بگم بسیار علاقه به وب گردی در همه جا رو دارم ولی در ایران داشتن تبلت موبایل از همه بهتره ی چیزی مث HD2 عالیه فقط حیف که با سیم کارت همراه اول خوب آنتن نمیده و من تو فکر گالکسی تب هستم چون دیروز توی علاالدین تستش کردم و لذت بردو موفق باشید

  28. احمد ک می گوید

    بله قربان بگذارید این اقا بخندد.
    اینها منتظرند جمله ای پس وپیش بشه بعد منم منم بکنن .یکی دو هفته ای هست دارم وبلاگستان را میگردم .میخوام یه کتابخوان بخرم موندم توش . اولا” که اصلا” تو ایران نیست یا کمه .دوما” یا به بودجه ما نمیخوره یا امکاناتی داره که اصلا” بکار من نمیان .مثلا”من هیچوقت از امازون کتاب نمیخرم یا….یه کتابخوان که فایل ها رو بریزم روش ولی ال سی دی نباشه
    ای اینک باشه .راستی شما با گالکسی سامسونگ چطور میخونید ؟ زیاد یا فقط اضطراری .؟بازم معذرت –

  29. YEKBLOG می گوید

    آقا قیمت هاشون خیلی بالاست مخصوصا محصول سونی و اون پاناسونیک ضد ضربه…اون پاناسونیسه دو میلیون و خورده ایی قیمتشه !!!

  30. ایوب می گوید

    دکتر سلام
    یه راهنمایی کنید منو بی زحمت
    من یه تبلت می خوام که کارهای یک لب تاپ رو بکنه(یعنی یه چیزی مثل لبت تاب ولی در اندازه ای کوچیکتر). یعنی همه ی برنامه های ویندوزی را بلا استثنا اجرا کنه. حالا بفرمایید من باید دنبال چه نوع تبلتی باشم؟

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      تبلت ویندوزی فعلا فکر نکنم چیز جالبی باشه. ویندوز فعلا برای تبلت بهینه نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5