فیلم تاوان – معرفی و بررسی و تحلیل – Atonement (2007)

در گلدن گلابی که امسال در آن خبری از مراسم مجلل اهدای جوایز نبود، فیلم تاوان یا Atonement توانست برنده جایزه بهترین فیلم سینمایی درام و بهترین موسیقی متن شود.

اعتصاب نویسندگان هالیوود که مانع برگزاری مراسم امسال گلدن گلاب شد، حتی برگزاری مراسم ماه آینده اسکار را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است. اعتصاب نویسندگان تا به حال 800 میلیون دلار به استودیوهای فیلمبرداری زیان وارد آورده است. شبکه NBC هم که حق پخش مراسم امروز را با پرداخت مبلغ 6 میلیون دلار به دست آورده بود، یکی دیگر از متضررهای برگزار نشدن  مراسم امسال بود.

جولی کریستی، که او را به خاطر بازی در فیلم دکتر ژیواگو و در نقش لارا هرگز فراموش نخواهیم کرد، توانست به خاطر بازی در فیلم  دور از او Away from Her، عنوان بهترین هنرپیشه زن نقش درام را به دست آورد. سنت همیشگی بها دادن به بازیگرهای نقش‌های دارای اختلالات روانپزشکی این بار هم جواب داد و کریستی به خاطر ایفای نقش یک بیمار مبتلا به آلزایمر در این فیلم برنده جایزه شد.

جولی کریستی برای برنده شدن در گلدن گلاب امسال رقیبان بسیار سرسختی داشت: آنجلینا جولی برای بازی در فیلم A Mighty Heart، جودی فاستر برای ایفای نقش در فیلم The Brave One و کیت بلانشت برای بازی کردن در فیلم الیزابت: عصر طلایی.
البته کیت بلانشت نباید چندان ناراحت باشد، چرا که او با اینکه نتوانسته بود
بهترین هنرپیشه زن شود، به خاطر ایفای نقش یک مرد که کسی نیست جز جناب باب دیلان، بهترین هنرپیشه زن نقش مکمل شد!

فیلم Sweeney Todd به کارگردانی تیم برتون برنده دو جایزه شد، جایزه اول عنوان بهترین فیلم کمدی یا موزیکال بود. جانی دپ یکی از هنرپیشه‌های این فیلم، بهترین بازیگر مرد نقش کمدی شد.

دانیل دی لوئیس توانست با پشت سر گذاشتن جورج کلونی و دنزل واشنگتن که به ترتیب در فیلم‌های مایکل کلایتون و گنگستر آمریکایی بازی کرده بودند، بهترین هنرپیشه مرد نقش درام شود. او به خاطر بازی در فیلم خون به پا می‌شود یا There Will Be Blood این جایزه را برد.

نه پرسپولیس پرحاشیه مرجان ساتراپی و نه بادبادک‌باز، هیچ کدام نتوانستند برنده بهترین فیلم خارجی گلدن گلاب شوند،  چرا که فیلم «اتاقک غواصی و پروانه» برنده این جایزه شد. کارگردان این فیلم یعنی جولین شنابل هم بهترین کارگردان گلدن گلاب شد.

اما می‌رسیم به فیلم تاوان یا Atonement ، کارگردان این فیلم  «جو رایت» است، کسی که با فیلم غرور و تعصب، دو سال پیش گل کرده بود.

درباره فیلم غرور و تعصب در اینجا پستی دارم، یادش به خیر!

فیلم تاوان

امروز ظهر که خبر برنده شدن فیلم تاوان را در بالاترین دیدم، بلافاصله تصمیم گرفتم دانلودش کنم، بعد از مرارت بسیار تا این لحظه توانسته‌ام نیمی از فیلم را دانلود کنم، زحمت دانلود نیمه دوم فیلم را باید سیستمم امشب بکشد!

داستان در سال های 1930 روی می دهد، کایرا نایتلی مثل غرور و تعصب یکی از هنرپیشه‌های اصلی فیلم تاوان است، او در نقش سیسیلی بازی می‌کند، دختری که عشق پاکش به «رابی» با بازی «جیمز مک اووی» با سوء تعبیر خواهر کوچکترش مواجه می‌شود. خواهر کوچک‌تر او پاپوش بزرگی برای رابی می‌دوزد و این دو را ناکام می‌کند. سال‌ها بعد خواهر کوچک‌تر در صدد جبران برمی‌آید، ولی دیگر بسیار دیر شده است.

این رومانس و این کشمکش‌ها وقتی جالب می‌شوند که در بطن جنگ جهانی دوم رخ می‌دهند و به تصویر کشیده می‌شوند.

داستان فیلم تاوان از رمانی به همین نام، اثر یان مک اوان اقتباس شده است. رمان تاوان در سال 2001 وارد بازار کتاب شد و موفقیت زیادی برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد، چرا که در لیست پرفروش ترین کتاب‌ها قرار گرفت و برنده جایزه بوکر شد.

فیلم تاوان خوش‌ساخت است، دست‌کم تا اینجایی که من دیده‌ام!، فیلم به صورت اتوبیوگرافی و از زبان خواهر کوچک‌تر نقل می‌شود. یکی از نکات جالب این فیلم پرداخت فوق‌العاده آن است، بعضی صحنه‌ها را در این فیلم دوبار و از زاویه دید خواهر کوچک‌تر و سپس خواهر بزرگ‌تر می‌بینیم، ابتکاری که من حضور ذهن ندارم در فیلم دیگری هم شاهدش بوده‌ایم یا نه.

متأسفانه داستان کامل فیلم را پیشتر خوانده‌ام و می‌توانم حدس بزنم نیمه دوم فیلم صحنه‌های زیباتری از نیمه اول داشته باشد.

موسیقی فیلم که برنده جایزه گلدن گلاب امسال شده است، واقعا زیباست و یکی دیگر از نقاط قوت فیلم است، داریو ماریانلی که پیش از این آهنگ‌سازی فیلم‌های V for Vendetta و خداحافظ هاوانا را برعهده داشته، این بار موسیقی زیباتری خلق کرده است. در سایت فیلم می‌توانید به صورت آنلاین به قطعاتی از موسیقی متن فیلم گوش کنید.(و البته دانلودش هم بکنید، از من نشنیده بگیرید!)

جالب است بدانید که طبق نظرسنجی که توسط مجله «این استایل» انجام شده، پیراهن ابریشمی سبزرنگ کایرا نایتلی در فیلم تاوان، به عنوان بهترین لباس سینمایی در طول تاریخ سینما انتخاب شده است و بر پیراهن سفید رنگ مارلین مونرو در فیلم خارش هفت ساله The Seven Year Itch و پیراهن مشکی آدری هپبورن در فیلم صبحانه در تیفانی پیشی گرفته است!

کایرا نایتلی

بازی کایرا نایتلی در این فیلم خوب است، باز هم او بازی چهره و میمیک خوبی دارد، اما به اعتقاد من بازی نایتلی آنقدر خوب نیست که بتوانیم بخت بردن اسکار، برایش قائل شویم.

لینک‌های مفید:
– جمع‌بندی نظراتی که روزنامه‌ها و رسانه‌های معتبر درباره فیلم تاوان نوشته‌اند:
سایت متاکریتیک

سایت رسمی فیلم


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

معماری‌هایی که واقعا شایسته تحسین هستند و ستایش هنری ما را برمی‌انگیزند

تناسب اجزا، انحناها، هماهنگی با فرهنگ و شرایط اقلیمی، عظمت، رنگ‌ها یا نشانه‌های قدمتی که ما را به خلسه‌های پر از تخیل می‌برند، هر کدام از اینها ممکن است یک عمارت را شاخص و برجسته کنند.در این پست بناهایی را با هم مرور می‌کنیم که هر یک از…

داستان گنبد بتنی در جزایر مارشال که پر از زباله‌های مرگبار هسته‌ای است

یک گنبد بتنی یا اصطلاحا Runit Dome بین سال‌های 1977 و 1980 به منظور مهار زباله‌های رادیواکتیو حاصل از آزمایش‌های هسته‌ای جنگ سرد آمریکا ساخته شد. اما شروع به ترک خوردن کرده است.جزایر مارشال یک کشور جزیره‌ای زیبا است که در اقیانوس آرام…

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…

کارخانه متروکی در پرتغال با ماشین‌های کلاسیک قدیمی در آن کشف شد و سوژه عکاسی شد

متروک بودن هم زیبایی خاص خودش را دارد. خانه و هتل و امارت متروک انگار یک تونل زمان است. یک موزه خاک گرفته دست نخورده.اما این بار کارخانه‌ای با ده‌ها ماشین کلاسیک رها شده در پرتغال با کوشش عکاسان سوژه شده.«داخل این ساختمان صنعتی دو…

برآورد میزان موفقیت قرارهای عاشقانه زوج‌ها با هوش مصنوعی و اندازه‌‌گیری میزان همسانی پاسخ‌های سیستم…

در حین یک قرار آشنایی پاسخ‌های فیزیولوژیکی دو نفر حین گفتگو و دیدار با هم هماهنگ می‌شود، این پدیده‌ای است که از آن با نام همسانی فیزیولوژیکی یاد می‌شود.درجه این همگامی با تعامل در مکالمه و کیفیت همکاری همبستگی دارد و بنابراین می‌تواند…

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
16 نظرات
  1. رضا می گوید

    چه خوب که نوشتی اصلا نرسیدم مراسم امسال را دنبال کنم، راستی یک نکته یی هست که اساسا خیلی ها دوست ندارند در این مراسم نامزد شوند یا جایزه ببرند چون معتقدند حضور در آن باعث می شود اسکار را از دست بدهند، قربانی های سالهای اخیرش هم کم نبوده اند.
    پاسخ: البته خیلی‌ها عقیده دارند از روی گلدن گلاب می‌شه، اسکار را حدس زد. از سوی دیگه دیده شده که اگه فیلم‌ها به هم نزدیک باشن و فیلمی گلدن گلابی باشه، بخت اسکارش کمتر می‌شه. البته من مطلب آماری ندارم. شاید در این مورد جسنجویی کردم و چیزی پیدا کردم.

  2. یک فتحی می گوید

    دکتر جان. شدیدا این موضوع نداشتن اینترنت با سرعت “اندک ولی نه افتضاح” را بر سرمان کوبیدی. حسودیما شد. موفق باشی 🙂

  3. Hamed می گوید

    Dear Dr koja mishe in filmo download kard ? lotf mikonid begin ?

  4. ارش می گوید

    آقا از کجا میشه فیلم دانلود کرد.

  5. مهتاب می گوید

    تقریبن همه ی فیلمها رو دیدم و در عجبم که فیلم جودی فاستر داستانی تکراری داشت و بازی هم حتا چیز در خوری نبود … همتراز کردن بازی جودی فاستر و کیت بلانشت در نقش الیزابت واقعن بی انصافی بوده . هرچند کیت بلانشت قبلن هم الیزابت رو تجربه کرده بود ( الیزابت – ملکه ی باکره ) ولی بازییش تو این فیلم واقعن چشم گیر و در خور توجه بود . به نظرم همترازیش با جودی فاستر خیلی بی رحمانه بود !!!!!

  6. azi می گوید

    سلام
    راستش صحبت من اصلا ربطی به موضوع نوشته شما نداره. ولی چون جدید بود ترجیح دادم سوالم رو اینجا مطرح کنم.
    راستش در حال جستجو در مورد عمل جراحی تعویض مفصل ران بودم که به وبلاگ شما برخوردم. کلیپ عمل جراحی رو دیدم و چون همچین عملی در پیش رو دارم خواستم در صورت امکان منو بیشتر راهنمایی کنید. متشکرم

  7. رومينا جلالي می گوید

    سلام از سایتتون ممنون من هر روز می بینم بهترین سایته به نظر من . می تونید لینک دانلود فیلم تاوان رو برای من بذارین؟ ممنون می شم
    موفق باشید

  8. توبا می گوید

    با سلام
    لطفا سایتی که فیلم ها رو دانلود می فرمایید و طریقه دانلود رو هم بفرمایید.
    یک دنیا ممنونم

  9. بهاره می گوید

    از کجا میشه فیلم دانلود کرد؟

  10. آسمان می گوید

    سلام
    در مورد غرور و تعصب اگر رومانش رو بخونید واقعا متوجه می شید که فیلمی که از روش ساخته شده در حد بسیار پایینیه. سریال انگلیسی که bbc اون رو سالها قبل ساخته می شه گفت بسیار نزدیکه کتابه و بازیها فوق العاده است.
    دراینجا می تونید مطلبی راجع به اون ببینید بخونید
    http://www.persianblog.ir/posts/?weblog=aseman.persianblog.ir&postid=7355983

  11. امیرسالار می گوید

    شما سبک پرداخت تاوان رو تا حالا ندیدین؟ عجیبه! اکثر فیلمهای اپیزودیک از جمله فیلم ایرانی تقاطع از این روش استفاده کرده بودن!

  12. sh می گوید

    از آنجائیکه دسترسی به اینترنت پرسرعت و فیلتر شدن گریبانگیر ساکنین خاک پاک وطن است اما اشاره شما به مضمون فیلم بیانگر تاوان برای خواهر کوچکتر است که سد راه زندگی خواهر خودش می شود.(خدارا شکر که دار مکافات همین دنیاست ولی افسوس که خیلی زود دیر میشود!!!)امیدوارم هرچه زودتر این فیلم به دستمان برسد.

  13. Raminooo می گوید

    عالی بود دکتر جان
    نوشته هایتان همیشه کامل و بی نقص هست ، فقط یک سری هم به اینجا بزنید بد نیست :
    http://www.imdb.com/features/rto/2008/globes

  14. مصباح می گوید

    لینک دانلود در مگا آپلود :
    http://www.megaupload.com/nl/?d=54N64FLL

  15. مصباح می گوید

نظرات بسته شده است.