گوگل دوربین‌هایی هوشمندتر با ترکیب گوگل لنز، گوگل مپ، بینایی ماشینی و Street View ساخت

0

گوگل در مراسم دیشب Google I/O روش‌های جدیدی از ترکیب قابلیت‌های دوربین‌های اسمارت‌فون‌ها برای مشاهده بهتر جهان اطراف معرفی کرد.

گوگل نشان داد با ترکیب و استفاده همزمان دوربین و گوگل مپ می‌توان بهتر در خیابان‌های شهر حرکت کرد و مسیرهای مدنظر را یافت. همچنین، گوگل ویژگی‌های جدیدی برای فناوری Google Lens خود معرفی کرد.

اکنون گوگل می‌تواند گوگل مپ را با ویژگی Street View و دوربین‌های اسمارت‌فون ادغام کند و از سوی دیگر، با کمک فناوری بینایی ماشینی و گوگل لنز، قابلیت‌های جدیدی فراهم سازد.

این ایده شبیه به حرکت مردم در خیابان‌ها بدون استفاده از فناوری است. آن‌ها به دنبال نشانه‌ها می‌گردند و حرکت می‌کنند. در اینجا، نشانه‌ها تنها نام خیابان‌ها نیستند.

با ترکیب دوربین و گوگل مپ، وقتی دوربین گوشی را مقابل خود می‌گیرید؛ گوگل مپ در پایین صفحه‌نمایش قرار دارد تا شما را راهنمایی کند. به علاوه، یک روباه هم در دوربین مشاهده می‌شود تا مسیر را نشان‌ بدهد و شما باید دنبال این راهنمای متحرک بروید.

گوگل لنز مستقل و کاربردی‌تر

گوگل لنز نیز با یک به‌روزرسانی می‌تواند اشیایی مانند ساختمان‌ها، حیوانات خانگی و حتا نوع نژاد سگ‌ها را تشخیص دهد. تنها کافی است دوربین را مقابل این اشیا بگیرید تا به شما اطلاعات لازم را بدهد.

گوگل لنز جدید قادر به شناسایی متن هم خواهد بود. مثلا می‌توانید دوربین گوشی را روی یک منوی غذای رستوران بگیرید تا به شما بگوید هر نوع غذا شامل چه موادی است. گوگل لنز می‌تواند متن روی تابلوهای راهنماییی و رانندگی، پوسترهای تبلیغاتی و کارت‌های ویزیت را هم بخواند.

تشخیص متن یا خواندن متن‌ها به تنهایی ارزشی ندارد. گوگل لنز می‌تواند این متن‌ها را درک کند و بفهمد که این ویژگی ارزشمند است.

با گوگل لنز جدید می‌توانید متن‌ها را از دنیای واقعی به درون گوشی‌تان کپی کنید. مثلا رمزعبور یک شبکه وای‌فای، آدرس یک خیابان روی کارت ویزیت یا یک شماره تلفن نوشته شده روی پوستر چسبیده به دیوار را روی گوشی ذخیره کنید.

ویژگی جدیدی بعدی گوگل لنز، قابلیتی به نام Style Match است که تا حدود زیادی شبیه به قابلیت جست‌وجوی پینترست در لباس و پوشاک است. دوربین را مقابل یک لباس، مانند پیراهن یا شلوار و همین‌طور کیف دستی می‌گیرید و گوگل لنز به شما سبک لباس و برخی مشخصات مربوط به بافت لباس، نوع طراحی، زاویه‌های برش و غیره را گزارش می‌دهد.

گوگل لنز سعی می‌کند دنبال چیزهایی در زمان واقعی باشد که شما نیاز دارید. بعد، سعی می‌کند اطلاعاتی درباره این اشیا به شما بدهد.

گوگل لنز قبلا یک ویژگی قابل دسترسی روی گوگل فوتوز یا گوگل اسیستنت بود ولی اکنون به یک نرم‌افزار مستقل برای انواع دوربین‌های برندهای مختلف تبدیل شده است.

گوگل لنز با ویژگی‌های جدید طی چند هفته آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

25 آزمایش روانشناسی تاثیرگذار و به‌یادماندنی در تاریخ کدام‌ها هستند؟

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…

آیا ماری آنتوانت واقعاً گفته بود مردمی که در قطحی نان هستند، کیک بخورند؟! حقیقت درباره یکی از…

این یکی از بدنام‌کننده‌ترین داستان‌های تاریخ است: روایت این است که ملکه ماری آنتوانت وقتی شنید که دهقانان فرانسوی آنقدر فقیر شده‌اند که توانایی خرید نان ندارند، پاسخ داد: "بگذارید کیک بخورند." این افسانه برای قرن‌ها نقل شده است و به این…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5