عیب‌یابی مشکلات رایج سئو و چگونگی رفع آن‌ها

0

رپورتاژ

وقتی‌که سایت خود را در موتور جستجو گوگل سئو می‌کنید واقعاً کار با گوگل می‌تواند ناامیدکننده باشد. پشتیبانی مشتری با اشکال روبرو می‌شود و درک اینکه چرا سایت به‌خوبی گوگل کار نمی‌کند مشکل است.

عدم پشتیبانی گوگل از مشتری خیلی نگران‌کننده نیست. اغلب مشکلات گوگل در رابطه با یک سایت را موقتی است. کم پیش می‌آید که مشکلات پیش‌آمده به خاطر سئو جبران‌ناپذیر باشد.

معمولاً پیدا کردن علت اصلی این مشکلات ساده است – اغلب اوقات، علتی که پست‌های وبلاگ‌های معروف می‌گویند نیست. گاهی باید چندین مورد را اصلاح کرد.

در این فصل به مشکلات رایج سئو سایت که صاحبان وب‌سایت‌ها را تهدید می‌کند، می‌پردازیم.

اگر هیچ اطلاع فنی ندارید، اگر سایت شما دچار مشکلات سئو شده در مورد آن مطالعه کنید یا از یک حرفه‌ای کمک بگیرید.

چه‌کاری باید انجام دهید وقتی سایت شما در گوگل دیده نمی‌شود.

یک مشکل معمول بین مدیران وب و صاحبان کسب‌وکار وجود دارد. اگر شما به‌تازگی سایتی راه‌اندازی کرده‌اید، در گوگل نشان داده نمی‌شود. شما می‌توانید با تایپ کردن “site: yoursiteaddress.com” در نوار جستجوی گوگل، یک بررسی سریع را انجام دهید که آیا سایت شما نشان داده می‌شود یا خیر. اگر این کار را نکنید، ممکن است spider گوگل سایت شمارا نشان ندهد و نمی‌داند که آن وجود دارد.

معمولاً، کاری که گوگل انجام می‌دهد، ایجاد تعداد زیادی لینک به سایت شما و برخی فعالیت‌های اجتماعی است. ایجاد لینک به سایت شما یک روش سریع برای اطمینان از اینکه سایت شما توسط گوگل در 24 ساعت نشان داده می‌شود. سعی کنید سایت خود را از چندین شبکه اجتماعی برای نتایج سریع‌تر به اشتراک بگذارید.

مجدد گوگل را در طول 24 ساعت با عبارت “… site: www.yoursite” چک کنید و ببینید که آیا صفحه‌ای از سایت شما نمایش داده می‌شود. اگر موفق شدید صفحاتی را ببینید، گوگل سایت شمارا نمایه کرده است. اگر سایت شما مشاهده نشد، از طراح وب خود بخواهید که گوگل Search Console را برای شما تنظیم کند، خطایی اگر وجود داشته باشد، گوگل آن‌ها را رفع خواهد کرد و گوگل می‌تواند سایت شمارا ببیند.

چه‌کاری باید انجام دهید وقتی‌که کسب‌وکار شما بانام خودتان در گوگل رتبه‌بندی نمی‌شود؟

یک کسب‌وکار که در جستجوی گوگل در رتبه‌بندی در موقعیت بالایی قرار نگرفته مسئله مهمی است که سایت‌های تجاری تازه ساخته‌شده با آن روبرو هستند. گوگل هوشمند است، اما شما بایستی برند سایت کسب‌وکارتان را برای سایت جدیدتان به گوگل بدهید.

این راه‌حلی است که با ایجاد لینک در سایت شما انجام می‌شود، بعضی از این لینک‌ها با برند سایت که به آن متن لنگر یا انکر تکست (anchor text) می‌گویند ساخته می‌شود. با این روش شما می‌توانید تا چند هفته رتبه‌بندی سایت خود را بالا ببرید.

جستجوی سریعی برای یافتن فهرستی از کسب‌وکار خود در کشورتان انجام بدهید و فهرستی از کلمات کلیدی موجود در رابطه با کسب‌وکارتان در سایت قرار دهید و بک لینک برای هرکدام از آن‌ها ایجاد کنید. هرچه بیشتر لینک ایجاد کنید مؤثرتر است، اما باید حداقل 50 پیوند ایجاد کنید. در 95٪ موارد، این روش نتایج رتبه‌بندی خوبی برای نام تجاری سایتتان رقم خواهد زد.

اگر این روش نتیجه مطلوبی نداشت، از فیس‌بوک و توییتر را برای کسب‌وکارتان استفاده کنید و اطلاعات کسب‌وکارتان را در پروفایلتان وارد کنید. سپس برای دو هفته یک پست بگذارید و لینک سایتتان را در پست‌ها قرار دهید.

اگر هنوز موفق نشدید رتبه‌بندی سایت خود را به‌اندازه کافی بالا ببرید، از Open Site Explorer برای مشاهده سایت‌هایی که رتبه‌بندی بالایی در گوگل دارند استفاده کنید. آیا صفحاتشان بک لینک‌های بیشتری نسبت به سایت شما دارد؟ اگر این‌طور بود بک لینک‌های بیشتری ایجاد کنید.

وقتی رتبه‌بندی کاهش می‌یابد چه باید کرد؟

واقعیتی تلخ درباره سئو وجود دارد: حفظ رتبه‌بندی بالا در گوگل همیشگی نیست. بیلیون‌ها صفحه وب وجود دارد که برای موقعیت بالای گوگل در رقابت هستند. روزانه سایت‌های جدیدی ایجاد می‌شوند. برای حفظ رتبه بالا برای صفحات وب نیاز به تلاش مستمر است.

اگر رتبه‌بندی کاهش پیدا کند و در نتایج جستجو به‌تدریج در موقعیت‌های پایین‌تر قرار بگیرد، احتمالاً رقبای شما از لینک‌های بیشتر و فعالیت‌های اجتماعی بیشتری استفاده می‌کنند. از Open Site Explorer برای جاسوسی رقیبانتان استفاده کنید تا بک لینک‌ها و فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی بی‌شماری را که آن‌ها استفاده می‌کنند پیدا کنید و آن‌ها را به‌عنوان هدف خودتنظیم کنید تا رتبه‌بندی‌های خود را بالا ببرید. سپس، با این کلمات کلیدی شروع کنید به ساخت لینک بیلدینگ (link building) که در بخش link building توضیح داده‌شده است.

اگر نگرانید از اینکه با به‌روزرسانی‌های اخیر در گوگل، مانند آپدیت پنگوئن یا آپدیت پاندا، دچار دردسر شوید در بخش بعدی مراحل بازیابی را مطالعه کنید.

وقتی سایت شما به‌وسیله به‌روزرسانی الگوریتم پنگوئن جریمه می‌شود چه باید کرد؟

آپدیت‌های اخیر در گوگل نگرانی جدی سایت‌ها است. به‌اشتباه تصور می‌کنند علت این آپدیت‌ها مسئله ترافیک بالاست.

در حقیقت، این به‌روزرسانی‌ها بر روی برخی از سایت‌ها تأثیر گذاشته است. این تأثیر روی سایت‌هایی است که بسیار ضعیف هستند. اگر رتبه‌بندی شما کاهش پیداکرده است، رقیبان شما SEO Juice را به صفحاتشان اضافه کرده‌اند. اگر صفحات شما به موقعیت پایین کاهش پیداکرده است به بخش مراحل ریکاوری مراجعه کنید.

اگر رتبه‌بندی شما از 30 رتبه اول گوگل کاهش پیداکرده و قبلاً در 10 رتبه برتر قرار داشته‌اید، ممکن است به‌روزرسانی الگوریتم پنگوئن گوگل شمارا جریمه کرده باشد. مراحل زیر را دنبال کنید تا مطمئن شوید که آیا این مورد بوده است و به مراحل توصیه‌شده برای ریکاوری را عمل کنید.

با دقت بخوانید.جریمه تشخیص و ریکاوری به‌روزرسانی پاندا و پنگوئن دشوار است. ممکن است نیاز به کمک یک حرفه‌ای داشته باشید تا سریع‌تر مشکل رفع شود.

  1. Google Search Console را بررسی کنید.

هر صاحب سایت که توسط آپدیت پنگوئن و پاندا جریمه‌شده باشد، یک اخطار مانند زیر دریافت خواهد کرد. برای دیدن اینکه آیا اخطاری که دریافت کرده‌ایم مانند یکی از نمونه‌های زیر است، به‌حساب Google Search Console خود وارد شوید:

‘Google Search Console notice of detected unnatural links to…’

‘ شناسایی کرده‌ایم که برخی از صفحات سایت شما ممکن است از تکنیک‌هایی استفاده کرده باشد که بر اساس Google’s Webmaster Guidelines نیست …’ اگر شما شاهد پیام فوق در Google Search Console بودید، گوگل با به‌روزرسانی‌های جدید سایت شما جریمه کرده است. در غیر این صورت بعید است که آپدیت گوگل سایت شمارا جریمه کرده باشد.

  1. link profile تان را چک کنید.

از Open Site Explorer استفاده کنید، Majestic SEO و نگاه کنید به لینک‌هایی که شما فکر می‌کنید ممکن است جریمه شوند. برای صفحات رقبا که در حال حاضر در رتبه بالا قرار دارند، همین کار را انجام دهید.

شاخص‌های زیر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سایت شما توسط به‌روزرسانی‌های گوگل جریمه‌شده است:

  1. سایت شما دارای لینک‌های بیشتری نسبت به رقبا است، اما در رتبه‌بندی با کلمات کلیدی در 50 رتبه بالای گوگل هم نیستید. اگر تعداد پیوندها به صفحه شما نسبت به سایت‌های رقابتی بیشتر است و سایت شما در 50 تای اول دیده نمی‌شود، ممکن است توسط به‌روزرسانی پنگوئن جریمه‌شده باشید.
  2. سایت شما تعداد زیادی از لینک‌ها را از سایت‌های دیگری برداشته است، سایت‌هایی که این موارد را بررسی می‌کنند عبارت‌اند از com, addurlsfree.com, freelinkdirectory.com و غیره.
  3. صفحه شما دارای بیشتر از 20 درصد انکر تکست (anchor text) یکسان است. به‌عنوان‌مثال: اگر 90 درصد از لینک‌های سایت انکر تکست یکسان باشند توسط به‌روزرسانی پنگوئن جریمه خواهید شد.
  4. از ابزار پنگوئن برای مشاهده ترافیک سایتتان در زمان به‌روزرسانی گوگل استفاده کنید. اگر ترافیک ساییتان بهبود نیابد، توسط به‌روزرسانی پنگوئن جریمه خواهید شد.

Panguin tool

Panguin SEO Tool

همچنین با مراجعه به سایت سئو 8 و در قسمت آموزش سئو می‌تواند آخرین الگوریتم‌ها، تغییرات گوگل و راه‌کارهای رفع مشکلات خود را جستجو نمایید. درصورتی‌که مشکلات شما رفع نشد می‌تواند از طریق صفحه تماس با ما سایت سئو 8 با ما همراه باشید تا با ارائه راه‌کارهای اصولی و متدهای جدید و نوین مشکلات شما مرتفع گردد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5