رپورتاژ : مشاوره بازاریابی، خدمتی که امروزه هر کسب و کاری برای موفقیت به آن نیاز دارند

0

تقریباً بعید است که در بازار رقابتی که امروزه با آن مواجه هستیم، برندی بدون در نظر گرفتن اصول بازاریابی قادر باشد مسیر موفقیت را طی کند. فرقی نمی کند کسب و کار شما کوچک باشد یا بزرگ، مهم نیست که در یک مغازه ی کوچک کار کنید یا صاحب فروشگاهی بزرگ، در بهترین منطقه ی از تهران باشید یا در شهری کوچک، اگر رویاهای بزرگی در سر می پرورانید و همواره به فکر رشد و ترقی هستید تنها اصلی که موفقیت شما را تضمین می کند بازاریابی است.

بازاریابی چیست؟

بازاریابی تلفیقی از علم و هنر و خلاقیت است. همواره تعاریف گوناگونی از بازاریابی ارائه شده است و جواب های مختلفی در مقابل سوال ” بازاریابی چیست “عنوان شده است، اما به صورت کلی بازاریابی، مجموعه فرایندهای ایجاد، انتقال، ارسال و تبادل هر آنچه که برای مشتریان، ارباب رجوع، شرکای تجاری و در کل برای جامعه ارزشمند باشد، است. این تعریف به خوبی میزان اهمیت بازاریابی را مشخص می کند. همانطور که مشخص است برای انجام درست هر فعالیت در کسب و کار و بیزینس بهتر است به اصول بازاریابی رجوع کنید تا فعالیت های خود را به بهترین نحو انجام دهید و در نهایت به سمت تحقق اهداف تان پیش بروید.  البته به خاطر داشته باشید که در عصر حاضر اهمیت بازاریابی اینترنتی نه تنها کمتر از بازاریابی سنتی نیست، بلکه با توجه به پیشرفت تکنولوژی روز به روز بر اهمیت آن افزوده می شود. بنابراین یکی از شرط های موفقیت در کسب و کار شناخت اصول بازاریابی دیجیتالی و به کارگیری درست آن است.

بازاریابی دارای اصولی است که هر یک به نحوی کسب و کار شما را کنترل و هدایت می کند، هر یک از این موارد به نوعی برای کسب و کارها ضروری هستند و تقریباً نمی توان برای آنها اولویتی قائل شد، چراکه به کارگیری تمام آنها به صورت منسجم و یکپارچه منجر به موفقیت برند شما خواهد شد. شاید یکی از دلایل شکست صاحبان کسب و کار آن باشد که اصول اولیه و مهم بازاریابی را به خوبی نمی شناسند و بنا بر علایق و تجربه های خود تلاش و منابع مالی خود را روی یکی از این اصول متمرکز می کنند؛ به همین دلیل است که وجود مشاور بازاریابی و افراد متخصص در حوزه ی بازاریابی برای هر کسب و کاری لازم و تضمین کننده ی موفقیت آن است.

مهمترین اصول بازاریابی

یکی از موارد مهم و اصول اولیه در مارکتینگ بحث برند سازی یا برندینگ است. برند ترکیبی از رنگ ، لوگو، ویژگی های مشخص ، تن و لحن صدا  و به صورت کلی تجربه ای است که یک برند یا محصول  به مشتریان می دهد. برند در واقع ذهنیتی است که مشتریان و مخاطبان از یک نام تجاری در ذهن خود دارند ، اما این ذهنیت چگونه به وجود می آید؟ ایجاد برند ، خلق شخصیت برند، تعریف پرسنا ، افزایش آگاهی از برند ، ایجاد تجربه برند ، کسب وفاداری برند و فعالیت هایی از این دست ، همه و همه در زیر چتر بازاریابی و به دست متخصصان بازاریابی صورت می گیرد. بدون برندسازی درست و اصولی نمیتوانید انتظار داشته باشید که کسب و کار شما رهبر بازار شود یا به موفقیت چشمگیری دست یابد. برندسازی فقط انتخاب یک نام و طراحی لوگو نیست، پشت هر برند موفقی داستانی نهفته است که بیانگر هدف و ماموریت آن است و به آن هویت می بخشد . اگر برند شما هویت منحصر به فردی برای خود ندارد، نمی تواند به رهبر بازار تبدیل شود ، چراکه اساساً برای آن تعریف نشده که به چه صورت باید عمل کند .

مورد مهم دیگر تعریف و تعیین استراتژی بازاریابی است. اگر برندسازی به درستی انجام نشده باشد، تدوین استراتژی بازاریابی بسیار سخت می شود، چراکه هدفی تعیین نشده که برای تحقق آن استراتژی تعریف شود. در این موارد تنها هدفی که اکثر صاحبان کسب و کار در سر می پرورانند کسب سود و افزایش فروش است. حقیقت آن است که همه به دنبال سود و فروش و کسب درآمد هستند، اما حقیقتی که نادیده گرفته می شود آن است که اگر “فروش” را به عنوان هدف خود انتخاب کنید، قادر به برداشتن گام های بزرگ نخواهید بود چون فراتر رفتن از حداقل ها را برای خود تعریف نکرده اید. به هر صورت استراتژی بازاریابی راهنمای شما برای تحقق اهداف تان خواهد بود. البته تدوین برنامه ی استراتژی بازاریابی موفق و اثربخش به هیچ وجه کار آسانی نیست و شما باید قیمت مناسب برای محصولات، نحوه توزیع و کانال های دسترسی به مخاطبان، ترفیع و ارتقاء محصول و مواردی از این دست را در برنامه و طرح بازاریابی تان مشخص کنید. همچنین باید نقاط ضعف، قوت، فرصت و تهدیدهای محیطی را بشناسید و نحوه ی بهره بردن یا کنترل آنها را ارزیابی کنید. و پتانسیل های موجود را ارزیابی کرده و برای استفاده از آنها برنامه ریزی کنید.

برای تدوین استراتژی بازاریابی لازم است با موارد زیادی از جمله دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین آشنا باشید . امروزه با گسترش تکنولوژی، سبک زندگی افراد تغییر کرده است، هیچ یک از ما قادر نیستم چند ساعتی را بدون گوشی همراه خود سپری کنیم. بنابراین لازم است با فضای دیجیتال، رسانه های اجتماعی، شبکه های اجتماعی و تغییر و تحولات آن آشنا باشید تا بتوانید از قابلیت های آن برای پیشبرد اهداف کسب و کارتان استفاده کرده و نحوه ی به کارگیری هریک را در برنامه استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید.

تبلیغات در بازاریابی جزء مواردی است که روز به روز اشکال جدیدتری به خود می گیرد و به اصطلاح ارتقاء می یابد ، اما هیچگاه از اهمیتش کاسته نمی شود. نمی توان تبلیغات را از بازاریابی حذف کرد یا آن را نادیده گرفت چراکه در واقع تبلیغات صدای برند شما است که با مخاطبان تان حرف می زند، اما اگر می خواهید مخاطبان به صحبت های شما گوش بدهند و در واقع تبلیغات تان موثر باشد لازم است در ساخت تبلیغات از جدیدترین متدها استفاده کنید و پیام برند خود را به بهترین و جذاب ترین صورت ممکن به گوش مصرف کنندگان برسانید.

بازاریابی گسترده تر از آن است که بتوان در یک مقاله کوتاه به تمام اصول و جنبه های آن پرداخت و تکنیک هایی بازاریابی و به کارگیری درست آن ها در زمان و مکان مناسب لازمه موفقیت هر کسب و کاری است، این مهارت حاصل نمی شود مگر با تجربه و دانش کافی در خصوص علم بازاریابی. برای هریک از شما که کسب و کاری دارید مدیریت تمام جوانب بازاریابی، آن هم به نحوی که شرکت و بیزینس تان رادر مسیر موفقیت قرار دهد ، سخت خواهد بود . پس این کار را به متخصصان بازاریابی بسپارید تا کسب و کارتان را به بهترین شکل ممکن هدایت کنند.

مجموعه ی بیلاود مارکتینگ متشکل از افراد متخصص در حوزه های بازاریابی، برندینگ، آنلاین مارکتینگ، برنامه نویسان تحت وب، بهینه سازی و سئو سایت و دارای  بیش از یک دهه تجربه کاری بین المللی و همکاری که با شرکت های بین المللی در داخل و خارج ایران است.

آنچه به دنبال آن هستیم استفاده از علم بازاریابی برای صاحبان کسب و کاری که به فکر کسب موفقیت هستند، تا از این طریق علاوه بر کمک به بهبود و حرفه ای شدن آنها ، در چشم اندازی وسیع به بهبود  بازاری که در آن فعالیت می کنیم بپردازیم. ما با گروهی از افراد متخصص و با تجربه در مجموعه ی Belovedmarketing  به فکر خلق ارزش برای شما صاحبان کسب و کار هستیم چراکه تحقق اهداف شما و کمک به رشد کسب و کارتان ، ماموریت اصلی ما است.

بازاری که در آن فعالیت می کنیم روز به روز در حال گسترش است ، تولیدکنندگان داخلی، کارافرینان پر انرژی و حتی رقبای خارجی ، باعث شده اند شدت رقابت در بازار بسیار بالا باشد. در بازار رقابتی حاضر تنها برندهایی موفق به کسب بهترین و بالاترین جایگاه ها در ذهن مشتریان می شوند که ، قواعد بازی را بلد باشند. تنها بازاریابی است که اصول موفقیت در بازار رقابتی را می داند، پس اگر به دنبال موفقیت های چشمگیر، کنار زدن رقبا و به دست آوردن جایگاه رهبری در صنعت خود هستید ، ما به عنوان کسانی که قواعد این بازی را بلد هستند به شما کمک خواهیم کرد تا کسب و کار خود را حرفه ای تر مدیریت کنید و رویاهای حرفه ای و کاری خود را تحقق بخشید.

برای شروع کسب و کاری موفق و حرفه ای کردن بیزنیسی که در آن فعال هستید ، همین امروز هم دیر است ؛ با ما تماس بگیرید.

آژانس بازاریابی بیلاود مارکتینگhttps://belovedmarketing.com/

 

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5