رپورتاژ: نکاتی در مورد ازدواج

به گزارش سایت عروس، انسان یک سری نیازهای زیستی و روانی خواهد داشت، که اگر این نیازها تأمین نشود هم ادامه‏ ی حیات او ممکن است دچار مشکل شود و هم در صورت زنده بودن از رشد و کمال واقعی بهره‏ مند نخواهد شد. یک دسته از این نیازها نیازهای زیستی می باشند مانند نیاز به آب، هوا، غذا و… اگر این نیازها تأمین نشود قطعا ادامه‏ی زندگی برای انسان و هیچ موجود زنده دیگر امکان‏پذیر نخواهد بود، به این نیازها نیازهای نخستین یا اولیه می‏گویند.  لکن علاوه بر نیازهای اولیه یک سلسله نیازهای دیگری انسان دارا می باشد که بیشتر جنبه‏ی روانی خواهد داشت قطعا اگر این نیازها از طریق صحیح تأمین نشوند انسان به آرامش واقعی نخواهد رسید و اگر انسان آرامش روانی نداشته باشد نمی‏تواند به سوی رشد و کمال و شکوفایی گام بردارد از جمله‏ی این نیازها مهرطلبی و مهرورزی نسبت به دیگران است.

انسان دوست دارد که به او مهر بورزند کما اینکه دوست دارد به دیگران مهر بورزد با دیگران ارتباط و دوستی برقرار نماید.  یکی دیگر از نیازهای انسان نیاز به یک جفت جنسی می باشد.  یعنی برای تأمین نیازهای جنسی و غریزی خود نیز نیاز به یک فردی دارد که همتای او باشد و در همه‏ی ادیان الهی از جمله دین حیات بخش اسلام تأمین این نیاز در قالب ازدواج تحقق می پذیرد و ازدواج فواید بسیار زیادی برای انسان دارد، از جمله‏ی این فواید علاوه بر ارضاء غریزه‏ی جنسی، دست‏یابی به آرامش است و قرآن یکی از فلسفه‏های ازدواج را دست‏یابی به آرامش می‏داند و می‏فرماید ازدواج کنید.

آرامش یکی از مهمترین نیازهای بشر است و چه فلسفه‏ای زیباتر از این که خداوند این آرامش و تسکین را در ازدواج قرار داده البته آرامش و اطمینان مراتبی دارد یک رتبه‏ی آن از طریق ازدواج حاصل می‏شود، مراتبی دیگر از طریق عبادت و ذکر خداوند تأمین می‏شود چنانچه خداوند می فرماید:    الا بذکر الله تطمئن القلوب، آگاه باشید که با یاد و ذکر خدا دلها آرام می شود.

آرامش مهمترین چیزی است که می‏تواند زمینه‏ساز استفاده از سایر امکانات و استعدادها را فراهم نماید.  انسان پر استرس هرگز نمی‏تواند از تمام ظرفیت‏های خود استفاده کند و به تکامل برسد.  لکن حداقل چیزی که می‏تواند بعنوان ‏امر ازدواج باشد رسیدن به آرامش نسبی برای استفاده از سایر توانمندیها است و بالاخره دستیابی به خود شکوفایی و کمال نهایی و این مطلب در طول تاریخ و حیات بشر به تجربه ثابت شده است.

منبع: سایت عروس (http://www.Aroos.co)

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

نظرات بسته شده است.

••4 5