رپورتاژ: نیسان ایکس‌تریل در بازار کراس‌اوورهای ایران با ویژگی‌های متمایز و افتخارات جهانی

3

نزدیک به دو دهه است که کلاس کراس‌اوور‌ هر روز با اقبال بیشتری روبه‌رو می‌شود. خودروسازان نیز هر روز انرژی بیشتری روی این کلاس صرف می‌کنند و می‌کوشند تا خودرویی بهتر از دیگر رقبا روانه بازار کنند. کراس‌اوورهای متوسط از آنجایی که قیمت خیلی زیادی ندارند و همزمان می‌توانند جثه‌ای با ابهت، سواری نرم، اتاقی جادار و البته ظاهری لوکس داشته باشند، رقابتی سرسختانه در میان خودروسازان به راه انداخته‌اند. نیسان ایکس‌تریل، جنگجوی ژاپنی تا بن دندان مسلح نیز چند وقتی‌ست که توسط شرکت جهان نوین آریا وارد زمین بازی رقبا در ایران شده است.

ایکس‌تریل را باید در کنار خودروهایی همچون کیا سورنتو، هیوندای سانتافه، تویوتا راو4 و… ببینیم. اما ایکس‌تریل به دلیل ظاهر بسیار زیبا و امکانات ایمنی منحصر به فرد، حتی می‌تواند با خودروهای لوکس‌تر و گران‌قیمت‌تر از خود نیز رقابت کند؛ خودروهایی نظیر ب‌ام‌و X3 و آئودی Q5، از نظر سایز مشابه ایکس‌تریل هستند، اما قیمتی بالاتر دارند.

نسل قبلی ایکس‌تریل که تا سال 2013 به بازار عرضه می‌شد، بیشتر به عنوان «خودروی کار» شناخته شده بود؛ خودرویی که از پس هر مانعی برمی‌آمد و به هیچ کاری «نه» نمی‌گفت. اما خانواده‌ها لزوما کاربری‌های کاری و آفرودی زیادی ندارند و امکانات رفاهی و ایمنی و زیبایی خودرو برای آنها اهمیت بالاتری دارد. در نتیجه در نسل سوم، ایکس‌تریل شمایلی لوکس‌تر و امکاناتی بیشتر دارد.

ایکس‌تریل نسل سوم از نظر کیفیت سواری درست مشابه خواهر کوچکترش یعنی قشقایی است: نرم و راحت، فرمان‌پذیر و بی‌صدا ـ حتی در سرعت‌های بالا. رانندگانی که به دنبال رانندگی جسورانه در بزرگراه‌ها هستند، بهتر است سراغ خودروهای اسپرت‌تری از نیسان نظیر جوک بروند. چرا که نیسان در طراحی ایکس‌تریل، خانواده‌ها را در اولویت قرار داده، و نرمی و راحتی خودرو را به اسپرت ‌بودن آن ترجیح داده است. سیستم پیشرانش ایکس‌تریل آنقدر قوی است که بتوان با آن انواع مسیرها را با خیال راحت پیمود.

از نظر فضای داخلی، نیسان ایکس‌تریل یک خودروی بسیار قوی است. در ردیف اول و دوم تمام سرنشینان به قدر کافی فضای سر و فضای پا دارند. بسیاری از خریداران خودروهای کراس‌اوور، نگران فضا و راحتی صندلی‌‍‌های عقب هستند و از این نظر باید گفت که در ایکس‌تریل جای نگرانی وجود ندارد.

1-22-2017 5-07-48 PM

به طور کلی یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت ایکس‌تریل در سراسر جهان، نسبت ارزش به قیمت آن است. برای مثال اگر به دنبال ایمنی هستید، در یک مقایسه با خودرویی نظیر آئودی Q5 که از نظر قیمتی هم‌رده نیسان ایکس‌تریل نیست (بالای 400 میلیون تومان)، نکات بسیار جالبی را می‌توان مشاهده کرد. از نظر پیشرانه Q5 با پیشرانه توربو 225 اسبی، از ایکس‌تریل با قدرت 171 اسب عملکرد بهتری دارد. اما با توجه به بازار هدف ایکس‌تریل، یعنی «خانواده‌ها» باید به نکاتی همچون امکانات ایمنی توجه کرد. ایکس‌تریل تقریبا تمام امکانات ایمنی ارائه‌شده در خودرویی در کلاس بالاتر از خود را ارائه می‌دهد: دوربین دید اطراف، هشدار خروج از لاین، سیستم شناسایی اشیاء متحرک، فرمان حساس به سرعت، 6 کیسه هوا، ترمز پارک برقی، سیستم هشدار فشار باد تایرها، سیستم نگهدارنده خودرو در شیب و… همگی به عنوان بخشی از فناوری سپر ایمنی نیسان، در ایکس‌تریل عرضه می‌شوند.

ایکس‌تریل بدون شک یکی از افتخارات نیسان است. این خودرو از لحاظ عملکرد، کیفیت و کارایی یکی از سرآمدهای کلاس خود است و آینده روشنی نیز برای آن پیش‌بینی می‌شود. مؤسسات و نشریات بسیاری نیسان ایکس‌تریل را به‌عنوان یک خودروی موفق و باکیفیت انتخاب کرده‌اند. در ادامه به بعضی از افتخارات این خودروی دوست‌داشتنی می‌پردازیم:

جایزه خودروی سال خانواده (2016) توسط سایت Cars.com

به گزارش وب‌سایت Cars.com نیسان ایکس‌تریل از آن دسته خودروهایی‌ست که رتبه‌بندی و معیارهای کلاس خود را جابه‌جا می‌کند. ایکس‌تریل به‌عنوان یک خودروی جادار و کارآمد، از نظر قیمتی با کراس‌اوورهای کوچک‌تر از خود رقابت می‌کند و نسبت به مشخصات و آپشن برتر از رقبایش ظاهر شده است. اگر صندلی جلو سمت شاگرد را بخوابانید، می‌توانید اشیایی در ابعاد 2.4 متر را در اتاق ایکس‌تریل جای دهید.

اما این خودرو را نمی‌توان فقط یک وسیله جادار برای حمل مسافر و بار دانست. تجهیزات ایمنی و رفاهی این خودرو نیز در سطحی فراتر از کلاس خودش است و ترکیبی بی‌بدیل از فضا، کارایی، راحتی، امنیت، عملکرد و قیمت را ارائه می‌دهد.

1-22-2017 5-08-56 PM

یکی از «ایمن‌ترین خودروهای سال 2017» موسسه بیمه امنیت بزرگراه‌ها (IIHS)

موسسه بیمه امنیت بزرگراه‌ها، با 50 سال سابقه در زمینه کاهش تلفات و خسارات تصادفات جاده‌ای فعالیت می‌کند. این موسسه تحت تملک حلقه‌ای از شرکت‌های بیمه خودرو در سراسر ایالات‌متحده است و با توجه به اطلاعات این بیمه‌ها، هر ساله فهرستی از امن‌ترین خودروها را منتشر می‌کند. طبیعی است که هر سال تعدادی از مدل‌های نیسان در این لیست دیده شوند. مثلاً در لیست سال 2011 این موسسه، سه خودرو از نیسان نیز به چشم می‌خورند: نیسان جوک، و در کنار آن، نیسان کیوب و نیسان لیف.

در فهرست سال 2017 نیز 3 خودروی نیسان در این لیست هستند و هر سه توانستند نشان «Top Safety Pick Plus» را از آن خود کنند. این نشان به خودروهایی داده می‌شود که در تمام تست‌های ایمنی بسیار خوب عمل کرده باشند. تست‌هایی نظیر تصادف از روبرو، استحکام جانبی و استحکام سقف، در کنار سیستم‌های پیشگیری از تصادف.

خودروهای نیسان ماکسیما، آلیتما و روگ (نام ‌ایکس‌تریل در امریکا)، هر سه توانستند با نشان TSP+ از این تست‌ها سربلند بیرون بیایند.

1-22-2017 5-09-44 PM

جایزه «رضایت مشتریان» سال 2016 موسسه AutoPacific

نیسان در سال 2016 چهار خودرو در فهرست خودروهای رضایت‌بخش موسسه اتوپاسیفیک داشت:

  • نیسان ماکسیما: بهترین در کلاس لوکس سایز متوسط؛
  • نیسان مورانو: بهترین در کلاس کراس‌اوور‌های نسبتاً لوکس سایز متوسط؛
  • نیسان فرانتیر: بهترین در کلاس پیک‌آپ‌های کوچک؛ و
  • ایکس‌تریل: بهترین در کلاس کراس‌اوور سایز متوسط

در بیستمین برنامه سالانه موسسه Autopacific، شصت‌وپنج هزار نفر از مالکان خودروهای مدل 2015 و 2016 در یک نظرسنجی شرکت کردند تا رضایت آن‌ها از خودرویی که خریداری کرده‌اند، سنجیده شود. نکته بسیار مهم این جایزه این است که نه هیاتی از متخصصان، بلکه خود مشتریان هستند که رضایت خود را از مجموع کیفیت و عملکرد خودرو و خدمات پس از فروش اعلام می‌کنند.

جایزه خودروی سال چین توسط اتحادیه رسانه‌های خودرویی چین در سال 2014

این اتحادیه متشکل از 23 رسانه اثرگذار در چین است. اعضای این اتحادیه به‌طور منظم خودروهای عرضه شده در بازار چین را از نظر شتاب، راحتی، امکانات، مصرف سوخت، طراحی داخلی و خارجی و ارزش نسبت به قیمت، ارزیابی می‌کنند. نیسان در سال 2014 برای سه سال پیاپی برنده جایزه خودروی سال این اتحادیه بود: سال 2012 برای سیلفی، تیانا در سال 2013 و ایکس‌تریل در سال 2014.

جایزه خودروی سال 2014 موسسه بیمه AMI نیوزلند

نیسان ایکس‌تریل در سال 2014 توانست بهترین خودروی سال در کلاس قیمتی طبقه خود را کسب کند. خبرنگاران حوزه خودرو با معرفی نسل سوم ایکس‌تریل در این سال، تغییرات اساسی در طراحی این خودرو را بسیار خوب ارزیابی کردند و نتیجه این تغییرات، انتخاب ایکس‌تریل به‌عنوان خودروی سال در کلاس قیمتی خود بود.

[mks_separator style=”solid” height=”2″]

مشخصات فنی و امکانات کامل ایکس‌تریل

ویدئوی مشخصات ایکس‌تریل


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

خانه‌های با مبلمان‌هایی از غذاهای خوشمزه

هانسل و گرتل، نام داستانی شاه‌پریانی با منشأ آلمانی است که برادران گریم آن را ثبت کرده‌اند. این داستان ماجرای یک برادر و خواهر کوچک به نام‌های هانسل و گرتل را روایت می‌کند که پس از رها شدن در جنگل به خانه‌ای که از کیک و آب‌نبات ساخته شده…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…

در مورد این عکس‌ها فقط می‌توانیم بگوییم چیزها به نحو عجیب یا خنده‌داری، سر جای خودشان نیستند!

ما در طول زندگی آدم زیاد دیده‌ایم که سر جای خود نبوده، اما در مورد اشیا، گاهی نبودن آنها در سر جای خودشان یا کاربرد بدیع آنها برای خودش یک طنز و شگفتی می‌شود، در این سری عکس‌های می‌خواهیم تعدادی از این موارد را با هم مرور کنیم:راهی…

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
3 نظرات
  1. من می گوید

    به این جمله دقت کنید:
    ایکس‌تریل تقریبا تمام امکانات ایمنی ارائه‌شده در خودرویی در کلاس بالاتر از خود را ارائه می‌دهد: دوربین دید اطراف، هشدار خروج از لاین، سیستم شناسایی اشیاء متحرک، فرمان حساس به سرعت، ۶ کیسه هوا، ترمز پارک برقی، سیستم هشدار فشار باد تایرها، سیستم نگهدارنده خودرو در شیب و… همگی به عنوان بخشی از فناوری سپر ایمنی نیسان، در ایکس‌تریل عرضه می‌شوند.

    درسته که رپورتاژه، وأی انصاف هم خوب چیزیه.
    اوتلندر که در واقع در کلاس بالاتری از ایکس تریل قرار میگیره و جا دار تره و هفت نفره، در مدل ٢٠١٧ تقریبا تمام این اپشن ها رو بجز هشدار خروج از خط هم داره. با شرایط وأم بدون بهره شده ٢١٧ تومن. اونوقت ایکس تریل در کلاس پایین تَر شده ٢۴٧ تومن.
    از نظر من ١٩۵ ارزش داره.
    واقعا قیمت گذاری غیر منطقی است.

    1. محمد امین می گوید

      دقیقا همینطوره…اوتلندر 2017 تیپ 5 قیمت گذاری فوق العاده منصفانه تری داره…

    2. علی می گوید

      صرف هفت نفره بودن برتری این ماشین رو نشون نمیده. ایکس‌تریل موجود در ایران پنج نفره است ولی همان اتاق ۷ نفره رو داره. به همین دلیل از نظر جادار بودن حرف نداره.
      قیمت‌گذاریت رو بر چه اساسی انجام دادی وقتی هیچ دلیل درستی برای برتری نگفتی.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.