حالا دیگر کاربران کمتری از توییتر به عنوان ابزار دسترسی به اخبار استفاده می‌کنند؟

0

چه بخواهیم و چه نخواهیم، باید اعتراف کنیم دیگر دوره و زمانه‌ای که در آن کاربران برای دسترسی به اخبار، منابع اصلی را چک می‌کردند یا مشترک فید سایت‌ها بودند، به سر آمده است.

به ظاهر تفاوتی نمی‌کند که دریچه دسترسی ما به اخبار کدام باشد، اما موضوع وقتی بد می‌شود که به اخبار پوسته‌‌ای، سرگرم‌کننده و زرد عادت کنیم و پذیرش ما برای خواندن مطالب تحلیلی و ژرف، کاهش پیدا کند.

رسانه‌ای اجتماعی دو سوی خوب و بد دارند:

سوی خوب: امکان دسترسی همگانی به اخبار- سرعت بالای پخش مطالب و اخبار- تأثیرگذاری زیاد

سوی بد: انتشار اخبار و مطالب نادرست- مجال نیافتن رخ نمودن مطالب جدی در انبوه مطالب سرگرم‌کننده

در این میان توییتر بی‌شک، یکی از منابع خوب ما برای دسترسی به اخبار است. جو توییتر با جو فیس‌بوک تفاوت بسیار دارد، در حالی که در فیس‌بوک بیشتر مطالبی در مورد دوستانمان پیدا می‌شود و خبرها و مطالب بسیار بیات و از تاریخ گذشته هستند، توییتر مشهور به منبع دسترسی به اخبار زنده است و اصولا بسیاری از رسانه‌های رسمی، خبرگزاری‌ها و ژورنالیست‌ها و شخصیت‌ها، در توییتر خیلی سریع اطلاع‌رسانی می‌کنند.

اما مطابق پژوهشی که اخیر مرکز پژوهشی پیو Pew انجام داده است، میزان استفاده از توییتر به عنوان منبع دسترسی بی‌درنگ به اخبار به 59 درصد کاهش یافته است. در سال گذشته میلادی، میزان استفاده از توییتر در این زمینه 63 درصد بود.

با این حال توییتر هنوز هم از دو جهت بر شبکه‌های اجتماعی از نظر دسترسی به اخبار تمایز دارد:

1- 54 درصد کاربران «آمریکایی» از توییتر به صورت فعال برای دسترسی به اخبار استفاده می‌کنند، یعنی با جستجوی آگاهانه و کنجکاوی به اخبار مندرج در آن دست پیدا می‌کنند.

2- کسانی که در توییتر سر می‌کنند، بیشتر از بقیه سایت‌های خبری را مستقلا باز می‌کنند.

[mks_separator style=”solid” height=”2″]

اما باید بگوییم که هر کشور و ناحیه‌ای در دنیا، به سبک متفاوتی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند. در ایران «باز بودن» یا «باز نبودن» یا «نیم‌سوز بودن!» دسترسی به شبکه‌های اجتماعی رفتار کاربران را تغییر داده است، همان طور که سرعت پایین دسترسی به اینترنت، این رفتار را تغییر داده است.

بر این اساس گوگل پلاس برای ما شده است، منبعی برای خواندن تحلیل‌ها و مطالب طولانی.

تلگرام برای ما یک محیط ناهمگن است و همه چیز در آن پیدا می‌شود: کانال‌های خوب، کانال‌های زرد پر سر و صدا، خبرهای آنی در کنار خبرها و مطالبی که بی‌سند و مدرک و بی‌تأمل منتشر می‌شوند.

توییتر، هم‌اینک بیشتر شبکه‌ای برای خواص است و کاربران محبوب در آن، هنوز که هنوز است، وبلاگ‌نویس‌های قدیمی و روزنامه‌نگارها و اکانت‌های روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها هستند و در ایران، از نظر دسترسی به اخبار، با فاصله زیادی در صدر ایستاده است.

فیس‌بوک؟ آخرین باری که در فیس‌بوک بودید کی بود؟!

اینستاگرام، تا حد زیادی شبیه تلگرام شده است. اکانت‌های تبلیغاتی با مشترک انبوه با مطالب زرد، اکانت‌هایی عکاسان، اکانت‌های آدم‌هایی که با خوش‌سلیقگی عکس و مطلب انتخاب می‌کنند و متأسفانه دنبال‌کننده چندان زیادی ندارند.

با همه اینها، نمی‌توان از به یک حقیقت اعتراف نکرد:

بدون شبکه‌‌های اجتماعی، بسیاری از خبرهایی که این روزها داغ می‌شوند و حتی چهره سیاست را تغییر می‌دادند، هیچ وقت مورد تأمل قرار نمی‌گرفتند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…

هنرمندی با این تصاویر جالب پیش چشم ما مجسم کرده که اگر 10 بنای تاریخی و اسطوره‌ای معروف، سالم و…

یکی از جالب‌ترین چیز‌ها در مورد مطالعه تاریخ، یادگیری چیز‌های شگفت‌انگیزی است که نیاکان ما ایجاد کرده‌اند. اما برخی از یادگارهای آنها از بین رفته‌اند و فقط ویرانه‌های آنها باقی هستند و در مواردی همین ویرانه‌ها هم نیستند و فقط توصیف‌های متنی…

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

سازه‌های و کارهای مهندسی کارا، زیبا و شگفت‌آور از سراسر دنیا

ساختن سازه مهندسی مسلما فقط به معنی ساختن چیزی کارا نیست. بلکه باید زیبایی سازه و تباین آن با محیط اطراف و ابعاد انسانی و فرهنگی آن در نظر گرفته شود. در ضمن امکان توسعه آن در آینده مد نظر قرار گیرد و همچنین چه بهتر که دوست‌دار محیط زیست…

این عکس‌ها را ببینید تا تصدیق کنید که افسوس‌ها (حسادت‌های) اینستاگرامی ما بسیار اوقات درست نیستند!

هر کسی ممکن است طور خاصی از اینستاگرام استفاده کند. یکی صفحات خبری را دنبال می‌کند، دیگری بیشتر صفحات کاری یا سرگرمی را. یکی به اخبار و عادات سلبریتی‌ها علاقه دارد و برخی‌ها هم همه آشنایان و اعضای خانواده و دوستان قدیم و جدید را دنبال…

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5