این پست می‌تواند تسلایی باشد برای کسانی که از چاق افتادن در عکس‌ها شکایت دارند!

4

یک سری از عکس‌هایتان در یک مراسم مهم، مثلا مراسم ازدواجتان، با اندام واقعی‌تان تناسب ندارد؟!

گرچه نوع پوشش شما می‌تواند در چاق یا لاغر به نظر رسیدن شما مؤثر باشد، اما باید بگوییم که واقعا تکنیک عکاسی هم می‌تواند در این امر مقصر باشد!

بله، این ادعا که از نظر بیشتر ما به شوخی می‌ماند و طبق آن ما در عکس‌ها سه چهار کیلوگرم، چاق‌تر هستیم، می‌تواند تا حدی درست باشد.

در همین راستا عکاسی به نام «دن وجتک» در یک عکس گیف جدید، نشان داده است که چطور فاصله کانونی دوربین، روی شکل پرتره مؤثر است.

او پرتره‌های با فواصل کانونی 20 – 24- 28 – 35 – 50 – 70 – 105 – 150 و 200 میلیمتر از یک مرد گرفت و با ترکیب عکس‌ها و تولید یک فایل متحرک تصویری نشان داد که واقعا تکنیک عکاسی در نحیف یا فربه به نظر رسیدن ما می تواند مؤثر باشد.

Camera Adds 10 Pounds

پاسخ خیلی دقیقی به بهترین فاصله کانونی که برای مطابقت عکس با واقعیت باید استفاده بشود، نمی‌توان داد. اما معمولا فاصله کانونی بین 85 تا 135 میلیمتر برای عکس پرتره توصیه می‌شود.

7-29-2016 9-23-59 AM

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…

تصور دهشت نبرد «واترلو» با هوش مصنوعی میدجرنی

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…

عجیب ولی واقعی: چشم‌های این زن در این عکس آبی نیست! + ویدئو

در یک خطای دیداری بسیار جالب که به تازگی دین جکسون در تیک تاک منتشر شده، چهره عادی زنی را می‌بینیم که برخلاف ظاهر امر، چشمان او آبی نیست و در واقع حاکستری است.دین جکسون در زمینه ایجاد خطاهای دیداری، یک حرفه‌ای محسوب می‌شود. ویدئوی او در…

ابر تورم آلمان در سال 1923 چه بر سر مردم آورد؟

به زمانی می‌رویم که یک آلمانی طبقه متوسط، ​​میلیاردها مارک در جیب خود حمل می‌کرد اما هنوز نمی‌توانست چیزی بخرد. یک قرص نان 200 میلیارد مارک قیمت داشت.با حقوق بازنشستگی یک هفته‌ای حتی یک فنجان قهوه را نمی‌شد خرید. سقوط آزاد ادامه داشت و…

اگر در این لحظات تاریخی حساس، شخصیت‌های مهم عکس سلفی می‌گرفتند

عکس سلفی به مفهوم کنونی آن مدت یک دهه است که مرسوم شده و به مفهوم گرفتن عکس آینه‌ای یا تکنیک‌های گرفتن عکس با شاتر زمان‌دار قدمت آن به زمان عکاسی برمی‌گردد.اما تصور کنید که در این لحظات مهم تاریخی، شخصیت‌ها دست به دوربین می‌شدند و به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
4 نظرات
  1. فرشاد می گوید

    من تیتر رو خوندم فکر کردم نوشتید تِسلا!

  2. مینا می گوید

    واقعا جالب بود اینهمه تفاوت

  3. امیرعلی می گوید

    داستان از این قرار است که معمولاً توصیه می‌شود با فاصله‌های کانونی بالا (همان رنج توصیه شده در مقاله) پرتره بگیریم. حالا علت چیست؟

    به این علت که در فاصله‌های کانونی پایین، فاصله بین دماغ و باقی اجزای صورت به نسبت فاصله دوربین با سوژه ، اختلاف پرسپکتیوی زیادی را در مورد دماغ نسبت به باقی اجزا ایجاد می‌کند.

    حال این عکاس کار غریبی کرده، یعنی اندازه دماغ را در ادیت‌ها ثابت نگاه داشته و طبعاً با کراپ یکسان، سایز صورت‌ها متفاوت شده! یعنی به جای این که در مورد فاصله‌های کانونی بالاتر، دماغی کوچکتر در صورتی یکسان جلوه‌ای بهتر داشته باشد دماغی یکسان در صورتی چاق‌تر نمود کرده است!

    در عمل و بدون این مقایسه GIF ای، داستان کاملن وارونه است و اگر کمی سرچ کنید مقایسه‌های جالبی خواهید یافت که تاثیر شگرف فاصله‌های کانونی بالاتر را در کوچک به نمایش گذاشتن دماغ نسبت به اجزای صورت نشان می‌دهند.

    در عمل نیز شما باید عکسها را ریسایز کنید تا دماغ یکسان و صورت‌های متفاوت داشته باشید! یعنی عکاس احتمالاً تک تک عکسها را ریسایز کرده تا بتواند چنین چیزی را القا کند.

  4. محمدجواد می گوید

    سلام
    آیا امکان تغییر این فاصله کانونی با استفاده از نرم افزار در دوربین موبایل آیفون امکان پذیر است یا اینکه این جز خصوصیات دوربین است و با دوربین ها موبایل اصلا نمی شود تغییر داد؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5