نت‌فلیکس قبل از تصمیم‌گیری کاربرانش برای انتخاب برنامه، می‌تواند حدس بزند که آنها روی کدام یک کلیک خواهند کرد!

2

در ایران که استفاده از نت‌فلیکس فعلا معنایی ندارد، اما این سرویس تماشای فیلم و شوی تلویزیونی به صورت آنلاین و جاری، در خارج ایران محبوبیت زیادی دارد.

امروز نوشته جالبی خواندم که نشان می‌دهد، نت‌فلیکس و کلا سرویس‌های بزرگ، در جهت موفقیت اقتصادی، چقدر ظریف‌اندیشی دارند و به چه میزان به رابط کاربری و طراحی سایت‌شان ادامه می‌دهند.

اصولا هر بار کسی که وارد نت‌فلیکس می‌شود، نت‌فلیکس رفتار کاربری را او را زیر نظر می‌گیرد تا پی به علایق‌اش ببرد.

در سال 2014، این شرکت آزمایش جالبی انجام داد تا پی ببرد که اصولا کاربران چگونه و با در نظر گرفتن چه فاکتورهایی، برنامه‌ها را پسند می‌کنند و برای تماشا روی آنها کلیک می‌کنند.

حدس شما چیست؟

نتایج این آزمایش، دور از ذهن بودند. معلوم شد که کاربران تنها و تنها 1.8 ثانیه برای تصمیم‌گیری وقت صرف می‌کنند و از آنجا که در 1.8 ثانیه هیچ مجالی برای خوانش محتوای برنامه و تصمیم‌گیری مبتنی بر فکر نیست، معلوم شد که در این میان عکس بندانگشتی برنامه‌ها یا thumbnail استفاده شده، خیلی مهم است.

و این حقیقت تلخ دنیای مدرن ماست که پوسته ظاهری چیزها، روی رویکرد ما تأثیر می‌گذارد. من خودم شخصا زمانی یک سایت دانلود فیلم فرنگی را می‌شناختم که به طرز هوشمندانه‌ای می‌آمد و جذاب‌ترین اسکرین‌شات ممکنه فیلم‌ها را انتخاب می‌کرد و به عنوان عکس شاخص پست، انتخاب می‌کرد. خب، خیلی وقت‌ها که کاربران این سایت، فیلم را دانلود می‌کردند، می‌نالیدند که فیلم آن کیفیتی را که تصور می‌کردند، ندارد. با این همه باز هم بارها و بارها، همان اشتباه را مرتکب می‌شدند.

بله! از سخن دور نشویم. نت‌فلیکس که پی به اهمیت تصاویر بندانگشتی برده بود، سیستمی طراحی کرد تا بتواند دریابد عکس‌های بندانگشتی محبوب چگونه باید باشند.

در وهله بعد، با استودیوهای طراحی تماس گرفت تا عکس بندانگشتی برایش بسازند، اما این عکس‌های بندانگشتی هنری، در عمل رضایت‌بخش نبودند. به همین خاطر نت‌فلیکس خودش آستین‌ بالا زد تا عکس بندانگشتی انتخاب کند.

یکی از نتایچ به دست‌آمده این بود که کاربران خیلی به حالت صورت و میمیک صورت آدم‌هایی که در تصاویر بندانگشتی نمودار هستند، اهمیت می‌دهند. بر این اساس یک حالت صورت خنثی، اصلا جذاب نیست، در صورتی که یک جالت صورت شگفت‌زده، کلیک‌خور بالاتری خواهد داشت.

5-5-2016 5-22-55 PM

نتیجه جالب دیگر این بود که اگر در عکس‌های بندانگشتی از عکس کاراکترهای منفی استفاده بشود، باز هم میزان کلیک بالا خواهد رفت.

به علاوه در برخی از فیلم‌های دنباله‌دار، در هر قسمت یک آدم شرور و بدذات از بین می‌رود و آدم خوب ماجرا باقی می‌ماند. پس اگر از عکس آدم منفی استفاده کنیم، کاربر به سادگی درمی‌آید که با کدام قسمت از فیلم سر و کار دارد. مثلا اگر جوکر را ببیند، متوجه می‌شود که فیلم شوالیه تاریکی به او پیشنهاد شده و نه فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد.

5-5-2016 5-23-15 PM

مطلب جالب دیگر هم این بود که رویکرد مردم در مناطق مختلف دنیا به تصاویر متفاوت است. بر این اساس کاربران برزیلی همان علایق مردم آمریکا را ندارند. درست به همین خاطر بود که در سریال ساخته شده توسط خود نت‌لفیکس یعنی Sense8 که کاراکترهایی از نژادهای مختلف دارد، نت‌فلیکس زرنگی به خرج داد و بر اساس موقعیت هر کاربر و ترجیحات مردم هر ناحیه، یک کاربر با نژاد و چهره متناسب را به او نشان داد.

5-5-2016 5-23-36 PM

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نوستالژی: سیر در لوازم التحریر قدیمی

لوازم التحریر زمان کودکی ما نه کیفیت لازم را داشتند (به جز استثنائاتی) و نه تنوع کافی را. خوبی‌اش این بود که ما اصلا نمی‌دانستیم که لوازم التحریر با کیفیت عالی‌تری هم وجود دارد و فاصله فقیر و غنی در مدارس آنقدرها هم زیاد نبود. یعنی تقریبا…

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…

موجودات شگفت انگیزی که اکنون منقرض شده‌اند: بقایای باورنکردنی آنها از گذشته‌های طولانی

مادر طبیعت هرگز دست از شگفت زده کردن ما بر نمی‌دارد و در طول میلیون‌ها سال موجودات باورنکردنی، از ظریف گرفته تا خشن زایش کرده است.وقتی تاریخ جانداران را مرور می‌کنیم، حشرات به اندازه یک انسان، خزندگان با ابعاد بزرگ، و جوندگان با شاخ …

نه! ژاپن واقعا شبیه هیچ کشور دیگری نیست – عکس‌هایی که این را ثابت می‌کنند

هر کشوری ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و حکمرانی و اقلیمی متفاوتی از کشور دیگری دارد. اما تفاوت برخی از کشورها با دیگران، چشم‌گیرتر است. ژاپن را یک اقیانوس از دنیاهای دیگر جدا نکرده، اما اگر شما هم این عکس‌ها را با من مرور می‌کنید، می‌بینید که…

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…

هنرمندی با این تصاویر جالب پیش چشم ما مجسم کرده که اگر 10 بنای تاریخی و اسطوره‌ای معروف، سالم و…

یکی از جالب‌ترین چیز‌ها در مورد مطالعه تاریخ، یادگیری چیز‌های شگفت‌انگیزی است که نیاکان ما ایجاد کرده‌اند. اما برخی از یادگارهای آنها از بین رفته‌اند و فقط ویرانه‌های آنها باقی هستند و در مواردی همین ویرانه‌ها هم نیستند و فقط توصیف‌های متنی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. آرش می گوید

    طی ماه های گذشته به حدی تغییرات بابت تصاویر و لی آوت اتفاق افتاد که بیشتر باعث آشفتگی ذهن کاربر شده.تغییر برای بهبود عملکرد وبسایت خوبه ولی یک بار در سال نه چندین بار. به نظرم حرفه ای برخورد نمیکنن. در ضمن نت فلیکس به نسبت شهرتی که داره، محتوای قابل توجهی نداره و کاربر با دیدن صفحه اول و کمی جستجو بعد از مدتی براحتی با سایت کنار میاد. شاید کلیک خور رو بیشتر کردن ولی درجه رضایت کاربرای قدیمی رو بسیار پایین بردن.

  2. saeed می گوید

    یاده این جمله افتادم که یک بار یه جا شنیدم
    Dance puppets,,dance!
    به طور کلی قضاوت مردم در مورد مسائل مختلف به حدی سطحی شده که عوض کردن یه عکس بند انگشتی سریال باعث میشه اونا نظرشون نسبت به اون سریال متفاوت بشه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.