وقتی بیخود و بی‌جهت از حس و حال از یک کاراکتر سینمایی خوشتان می‌آید! کیت وینسلت در نقش میرتل در فیلم خیاط

2

برای استفاده بهینه از وقتمان بهتر است همیشه سراغ فیلم‌ها و کتاب‌هایی برویم که بیشترین چگالی محتوایی را داشته باشند، اما این مطلب به این معنی نیست که فیلم‌های ساده‌تر و کمتر مشهور، گاهی گوشه‌ها و جنبه‌های قابل اعتنا ندارند.

به علاوه متناسب با حال و هواهای گوناگون روحی که داریم، گاهی فیلم‌های ساده‌ای به نظرمان خوشگوار می‌آیند و گاهی فیلم‌های ستایش‌شده، به نظرمان پوچ یا کسل‌کننده.

فیلم Dressmaker که به تازگی لینک دانلود نسخه باکیفیت آن وارد اینترنت شده است، به خودی خود فیلمی نیست که در شرایطی که در «یک پزشک» فرصت نوشتن در مورد بسیاری از فیلم‌ها در این چند ماهه نصیب ما نشده، در موردش پستی اختصاص دهیم، اما به هر ترتیب، وقتی شانس و حال و حوای نوشتن، به آدم رو می‌کند، نباید از آن رویگردان شد.

فیلم را ژاکلین مورهاوز کارگردانی کرده است. هنرپیشه نقش اول فیلم، زنی است به نام میرتل به بازی کیت وینسلت، فیلم در ژانر فیلم‌های انتقامی/کمدی است و اقتباشی است از رمان روزالی هام.

داستان فیلم در شهر کوچکی در استرالیای دهه 1950 می‌گذرد، زنی بعد از سال‌ها وارد این شهر کوچک می‌شود، به دنبال مادرش می‌گردد و او را در یک خانه نیمه‌مخروبه و پرزباله، در شرایطی زار و نزار می‌یابد.

اما این زن چرا این شهر را ترک کرده بود؟

به تدریج در سیر فیلم درمی‌یابیم که علت طرد او چه بوده است.

2016-02-27_19-27-08

فیلم البته از نامتناسب بودن ضرب‌آهنگ و سرعت یافتن چرخه حوادث در قسمت انتهایی رنج می‌برد.

در بخش‌هایی از فیلم، فیلم دقیقا همان حال و هوای فیلم خوب شکلات را تداعی می‌کند، اما خب، شکلات کلاس بالاتری فیلم Dressmaker دارد.

قهرمان داستان این بار، تصمیم می‌گیرد که به جای اینکه بی سر و صدا شهر را ترک گوید و طعم هنرش را به ساکنان جای دیگری بچشاند، شهر نفرین‌زده‌ را لعنت بگوید.

ساکنان شهری که مادرش را بی‌آبرو و خودش را گناهکار جلوه دادند و هیچ نگرش مثبتی به او که می‌خواست فرم، رنگ، استایل و در یک کلام زندگی را به ذائقه خشکیده آنها معرفی کند، ندارد.

فیلم در ژانر فیلم‌های درخشان سبک انتقام نیست، قهرمان‌اش هم صبور و شکیبا نیست و در آخر به سبک خیلی از آدم‌های عاصی‌ای که ما در پیرامون‌مان می‌شناسیم، به جای صبر و تحمل، تصمیم می‌گیرد که بلیتی به پاریس تهیه کند!

به جز وینسلت، بازی هوگو ویوینگ هم در فیلم قابل توجه است.

در آستانه اسکار، اگر یکی یا چند تا از فیلم‌های مطرح چند ماهه اخیر را ندیده‌اید، نمی‌توانم این فیلم را به شما توصیه کنم. اما اگر در دوره پس از اسکار که غالبا ما با کمبود فیلم تازه مواجه می‌شویم، دنبال یک فیلم متوسط خوب گشتید، در این صورت فیلم Dressmaker یک انتخاب خوب است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

25 آزمایش روانشناسی تاثیرگذار و به‌یادماندنی در تاریخ کدام‌ها هستند؟

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…

10 عکس بسیار زیبا از درخت – انتخاب شده از عکاسان خلاق

درخت‌ها زندگی‌بخش زمین و مایه زیبایی آن هستند. انسان‌ها هزاران سال است که آنها بهره می‌برند و تا توانسته‌اند پهنه زمین برخوردار از زیبایی‌شان را کمتر و کمتر کرده‌اند. درختان متنوع با شکل و آرایش متفاوت ریشه، تنه، شاخه‌ها و برگ‌ها، چشم‌نواز…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

هوش مصنوعی نشان می‌دهد که سلبریتی‌ها در دهه‌های بعد چگونه به نظر می‌رسند

یک عکاس از هوش مصنوعی برای ایجاد مجموعه‌ای از پرتره‌ها استفاده کرده که نشان می‌دهند برخی از سلبریتی‌ها ممکن است چند دهه آینده چه چهره‌ای پیدا کنند. عکاس و وکیل ترکیه‌ای به نام Alper Yesiltas این پروژه رو انجام داده. او به دلیل کارهای…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. ابوالفضل می گوید

    فکر کنم این فیلم از اون سوژه هاست که نویسنده صرف دیدن بازی فلان بازیگر انتخاب کرده

  2. یاسی می گوید

    فیلمش اصلا اصلا قشنگ نیست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.