«جُی»، فیلمی که کارآفرین‌ها و صاحبان ایده و شاید دوست‌داران «رؤیای آمریکایی» باید ببینند!

1

در شرایطی که این همه فیلم نامزد اسکار هست که هنوز در موردشان ننوشته‌ام، دیشب به خاطر نداشتن فیلم و سریال، از روی ناچاری با خودم گفتم که بنشینم و فیلم Joy را ببینم. اول فیلم را که دیدم با خودم گفتم، چه کاری کردم! در شراطی که هنوز The Big Short، بروکلین، Room و Spotlight را ندیده‌ام، اصلا چرا باید از ظهر فکر نداشتن فیلم را نمی‌کردم و تنبلی نمی‌کردم و این فیلم‌ها را برای دانلود نمی‌گذاشتم!

خب، برای اینکه وضعیت خراب‌تر نشود، سعی کردم کمی طاقت بیاورم، تا اینکه از کمی مانده به نیمه فیلم ضرب‌آهنگ داستانی فیلم عوض شود و متوجه شدم که فیلم می‌خواهد در مورد چه چیز صحبت کند.

در فیلم «جُی»، ترکیب بازیگران آشنای رابرت دنیرو، جنیفر لارنس و بردلی کوپر بازی می‌کنند که آدم را به یاد فیلم قبلی این سه نفر، یعنی Silver Linings Playbook می‌اندازد.

در این سال‌ها در کمال شرمندگی باید عرض کنم که تا حد زیادی نسبت به فیلم‌هایی که دنیرو انتخاب می‌کند و در آنها بازی می‌کند، حساس شده‌ام و متأسفانه غالبا ترجیح می‌دهم، فیلم‌های این بازیگر را نبینم، تا بعدا در مقایسه‌ای ذهنی، وضعیت فعلی او را با اسطوره‌ای که قبلا بود، مقایسه نکنم. جنیفر لارنس، اگر از حاشیه‌هایش صرف‌نظر کنیم، این سال‌های بازی متوسط رو به بالایی را ارائه کرده است و البته مدتی فرصت لازم دارد تا به آن پتانسیلی که واقعا دارد، برسد. از بردلی کوپر هم بعد از فیلم خوب تک‌تیرانداز آمریکایی در سال 2014، اخیرا فیلم Burnt را دیده بودم که کوپر در آن فیلم، حضور درخشانی دارد.

اما به خود فیلم برمی‌گردیم، فیلم را دیوید اُ راسل کارگردانی کرده است. درخشان‌ترین فیلمی که از دیده‌ایم شاید همان American Hustle باشد.

در این فیلم جنیفر لارنس در نقش دختری به نام Joy بازی می‌کند، دختری که علیرغم داشتن استعدادهای خوبی در کودکی، در آغاز جوانی به خاطر شرایط خانوادگی، سیر پیشرفت‌اش متوقف می‌شود و به قول فیلم رسیدن به رؤیاهاش متوقف می‌شود.

اما ناگهان او به خودش می‌آید و تصمیم می‌گیرد که اختراع ساده‌ای را که یک زمین‌شو باشد، به تولید انبوه برساند.

جنیفر لارنس

در این سیر او با مرارت‌ها و موانع زیادی روبرو می‌شود و چند بار تا مرز ورشکستگی و شکست کامل می‌رود، اما در نهایت خودش تبدیل به یک کارآفرین و خرده‌فروش می‌شود.

در فیلم رابرت دنیرو نقش، پدر او را بازی می‌کند و بردلی کوپر هم نقش خرده‌فروشی را که در آغاز، به کمک او می‌آید.

فیلم جی دارای همان خمیرمایه‌ای است که در بسیاری فیلم‌های آمریکایی دیده‌ایم: این که اگر شما واقعا شایستگی و استعداد و فکر بکر کاری را داشته باشید و برای آن از جان مایه بگذارید و عرق بریزید، می‌توانید در شرایط کشور آمریکا، به نتیجه برسید و قصر آرزوهایتان را بنا کنید. به عبارتی فیلم، مطرح‌کننده همان رؤیای آمریکایی است.

2016-02-03_10-08-14

البته فیلم مطرح می‌کند که همین کشور رؤیاپرور ممکن است بسیار بی‌رحم باشد و به سادگی، صاحبان بسیاری از اندیشه‌ها و ایده‌ها را زمین بزند و برای همیشه در فقر و ناامیدی غوطه‌ورشان کند. اما باز هم تأکید می‌کند که اگر آن انرژی و استعداد ویژه را داشته باشید، دست‌آخر به نتیجه خواهید رسید.

به عبارتی مثل بسیاری از فیلم‌های آمریکایی دیگر و در تقابل با جهان‌بینی شرق یا سوسیالیستی، اصالت فردی و ایمان و باور به توانایی خاص، بار دیگر در این فیلم برجسته می‌شود.

از دید دیگر، تماشای فیلم می‌تواند برای همه کارآفرین‌های و صاحبان ایده، در هر نقطه از جهان، جالب باشد. چون هم با «جی» قصه ما درآشنا هستند.

2016-02-03_10-08-33

اما از بعد تکنیکی، فیلم ضعف‌هایی هم دارد که یکی از بارزترین آنها، نداشتن یک ضرب‌آهنگ و لحن یکنواخت در نیمه اول و دوم فیلم است.

جنیفر لارنس در این فیلم بازی قابل قبولی دارد، اما دیگر بازیگران این فیلم از حد عادی یا متوسط فراتر نمی‌روند.

جنیفر لارنس به خاطر بازی در این فیلم نامزد اسکار بهترین بازیگر زن شده است. چون فیلم دیگر نامزدهای زن اسکار، مثل کیت بلانشت برای فیلم کارول یا بری لارسون برای فیلم «روم» را ندیده‌ام، فعلا نمی‌توانم حدس بزنم که جنیفر لارنس چقدر بخت برنده شدن در اسکار را دارد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نمونه‌هایی از بازسازی و دکوراسیون جدید خانه که می‌توانند الگویی برای ما باشند

به سبب نوع معماری، خانه‌های ما معمولا خیلی زود دمده یا به اصطلاح کلنگی می‌شوند. شرکت‌‌های بازسازی خانه مدتی است بسیار زیاد شده‌اند.اما شک و تردید زیادی در مورد میزان کارایی بسیاری از آنها وجود دارد. برخی از آنها اصلا به تقویم کاری متعهد…

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…

کارخانه متروکی در پرتغال با ماشین‌های کلاسیک قدیمی در آن کشف شد و سوژه عکاسی شد

متروک بودن هم زیبایی خاص خودش را دارد. خانه و هتل و امارت متروک انگار یک تونل زمان است. یک موزه خاک گرفته دست نخورده.اما این بار کارخانه‌ای با ده‌ها ماشین کلاسیک رها شده در پرتغال با کوشش عکاسان سوژه شده.«داخل این ساختمان صنعتی دو…

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. نرم افزار های حسابداری می گوید

    فیلم هایی که یکی با تلاش و کوشش به هدفش میرسه رو دوست دارم ، لازم شد ببینمش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5