رپورتاژ: ارسال و دریافت پیامک برای توسعه‌دهندگان با سرویس کاوه‌نگار

1

متأسفانه مدتی است که تلقی ما از پیامک‌ها دگرگون شده است. ما تا به پیامک‌ها فکر می‌کنیم، یاد تبلیغات مزاحم، غیرهدفمند و نامتناسب می‌افتیم که گاه آرامش ما را به هم می‌زنند. از سوی دیگر با مرسوم شدن استفاده از از اپلیکیشن‌های پیامرسانی، خیلی‌ها دیگر به جای پیامک، از این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند.

اما کاربرد پیامک‌ها، مسلما خیلی فراتر از احوال‌پرسی‌های شخصی یا ارسال تبلیغات غیرهدفمند است و شرکت‌ها و سایت‌های اینترنتی می‌توانند به شکلی کار آمد تر و کاربردی تر از پیامک‌ها استفاده کنند.

بیایید در اینجا تعدادی از کاربردهای درست پیامک‌ها را با هم مرور کنیم:

  • ارسال شماره فاکتور و رسید پرداخت و یا مراحل آماده سازی محصول سفارش داده شده:
    مثلا شما وقتی محصولی را از دیجی‌کالا می‌خرید، ثبت سفارش، آماده شدنش برای ارسال یا کد رهگیری آن به شما پیامک می‌شود. هچنین در سرویس Uber هم وضعیت‌ ماشین‌ها با شما اطلاع داده می‌شود.
  • ارسال اطلاعات حساس در شرایط خاص با نرم افزارهای مانیتورینگ
    برای مثال نرم افزارهای prtg یا Zabbix، Solarwin جزء نرم افزار های مانیتورینگ شبکه هستند ، حال شما میتوانید با اتصال آن  به وب سرویس پیام کوتاه در صورت برقرار شدن شرایطی خاصی در شبکه یا تغییر در وضعیت سنسور ها وضعیت را از طریق پیامک دریافت کرده و نسبت به آن اقدام نمائید.
  •  ارسال گزارشات کوتاه از سیستم هایی خاص در مکان‌هایی که اینترنت سیم‌کارت‌ها در دسترس نیستند
    برای مثال ارسال اطلاعات از سخت افزار هایی مانند دستگاه‌های سنجش وضعیت آب و هوا، سرعت و حرکت وزش باد یا سیستم های کنترل میزان حرارت و فشار و… از طریق پیام کوتاه.
  •  ارسال کد عضویت verification یا همانLook up  کاربران که کمک می کند تا صحت شماره موبایل وارد شده و هویت آنها را بررسی نمایید تا در اطلاع رسانی‌های ضروری بتوانید از آن استفاده نمائید.
    برای مثال سرویس تلگرام یا واتس اپ یا وایبر بعد از ثبت نام کدی را از طریق پیام کوتاه برای کاربران ارسال می کنند تا مطمن شوند شماره وارد شده صحیح است.
  • اطلاع رسانی در شرایطی که تماس تلفنی در آن هزینه زیادی دارد و مایل هستید به مشتریان خود موضوعی را یادآور شود یا اضافه شدن یک ویژگی را اطلاع‌رسانی کنید.
    برای مثال شرکت محافظان بهبود آب نتایج آنالیز آب ها را از طریق پیامک ارسال می کند یا شرکت هواپیمایی آسمان تاخیر پرواز ها را از طریق پیامک به مشتریان خود یادآور میشود.
  • موضوع دیگری که این روز ها از اهمیت زیاد برخورد شده است امنیت حساب های کاربری در شبکه های مختلف است زیرا در صورتی که رمزعبور ایمیل شما سرقت شود یا توسط افراد خرابکار نفوذی صورت بگیرید امنیت کلیه حساب های کاربری شما که از این ایمیل استفاده کرده اید به خطر می افتد ، بنا بر همین موضوع ساختار لاگین‌های دومرحله ای که باعث افزایش امنیت حساب کاربری میشود مطرح شد که در آن بعد ورود یا استفاده از گزینه بازیابی رمز عبور ، کدی از سرویس مورد نظر برای شما پیامک میشود تا در مرحله دوم کد را وارد نمائید.
    برای مثال  سرویس توییتر یا کلود فلیر یا سرویس‌های گوگل از این ساختار برای افزایش امنیت حساب های کاربرانشان استفاده می کنند.

2015-12-03_17-27-33

[divider][/divider]

اگر تا حالا به صورت سازمانی از خدمات سرویس‌های پیام‌ کوتاه در ایران استفاده کرده باشید، می‌دانید که در ایران 3 شرکت به صورت عمده در مورد ارسال پیام
کوتاه فعالیت می‌کنند:

  •  شرکت های رهیاب با پیش شماره 1000
  • آتیه داده‌پرداز با پیش شماره‌های 2000
  •  و مگفا با پیش شماره‌های 3000

اما شاید دریافت خدمات وب سرویس  SMS از یکی از این شرکت‌ها، هم برای شما هزینه زیادی داشته باشد و هم نتواند به‌تنهایی رضایت شما را فراهم کند و در صورت اتکا به یکی از آنها، ممکن است، از بعضی از مزایا و ویژگی‌ها محروم شوید.

2015-12-03_17-27-12

[divider][/divider]

چه مشکلاتی را می‌شود پیشبینی کرد و راهکار پیشنهادی ما چیست؟

  • اگر می‌شد از چند ارسال‌کننده استفاده کرد، بی‌شک خرابی یا تأخیر ارسال پیش نمی‌آمد. مثلا اگر سرویس مگفا یا رهیاب موقتا قطع می‌شد، می‌شد از دیگری استفاده کرد یا حتی سیستمی بود که به صورت خودکار این کار را انجام میداد.
  •  اگر میشود هزینه هر پیامک با توجه به میزان خریدمان مقرون به صرفه تر بود و از آنجایی که شما به اندازه نیاز خرید می‌کنید، هزینه ارسال هر پیامک برای شما گرانتر از قیمت بازار خواهد شد.
  •  نیاز به تمدید قراداد سالیانه، هزینه و مسئولیت شما را بیشتر می‌کند و همچنین در برخی موارد نیاز است شما اطلاعات شخصیت حقوقی یا همان اصلاعات شرکت خود را ارائه کنید.
  • این سرویس ها ساختارهای خروجی و فراخوانی مناسب و به‌روز مانند RESTful یا خروجی‌های Json ارائه نمی‌کنند و شما مجورید از سرویس های SOAP رنج آور و محدود آنها استفاده نمائید.
  •  این سرویس‌ها فاقد قابلیت‌هایی مانند Http Basic Authentication یا لایه امن SSL هستند که این دو هر کدام به تنهایی نقش مهمی را تامین امنیت فراخوانی متد های وب سرویس ایفا می کنند.
  •  با این سرویس‌های نمی‌شود به مشتریان و مخاطبان خارجی، پیامک فرستاد و مجورید با سرویسی دیگر کار کنید.

[divider][/divider]

بر این اساس ما به شما استفاده از خدمات وب سرویس پیامک کاوه‌نگار را پیشنهاد می‌کنیم. کاوه نگار به طور متمرکز و حرفه ای بروی بحث ارائه API  پیام کوتاه و خدمات آن فعالیت دارد .

2015-12-03_12-22-55

چرا کاوه نگار؟!

علاوه بر حل همه مشکلات بالا، کاوه‌نگار خدمات و مزایای زیر را هم دارد:

  • ارائه مستندات REST API پیام کوتاه روان و راحت برای استفاده از این درگاه پیام کوتاه
  •  ارائه 5،000 ریال اعتبار رایگان برای تست سرویس با امکان ارسال از کلیه پیش شماره ها
  •  API Log Request که به شما در حل مشکلات و خطا های فراخوانی متد ها کمک می کند.
  • گارانتی برگشت هزینه خرید سرویس  در صورت عدم رضایت تا 1ماه
  •  ارسال وضعیت پیامک های ارسالی یا به اصلاح Status Callback که در واقع یک Webhook است و باعت کاهش فراخوانی‌ها برای کنترل وضعیت پیام های ارسال و مصرف کمتر منابع سرور شما می‌شود.
  •  ارسال پیامک دریافت به آدرس یا به اصلاح Receive Callback که همانند Status Callbak است و باعث میشود ساختار دریافت پیامک شما آنلاین یا Realtime شود.
  •  کیت های آماده برنامه نویسی شده به زبان های C# ، PHP، JAVA، Delphi که همان SDK ها هستند و شما نیاز به سرو کله زدن با مستندات ندارید.
  •  امکان ارسال پیامک بین المللی به 146 کشور دنیا
  •  ارائه ساختاری برای جلو گیری از ارسال پیامک های تکراری که با توجه به وضعیت اینترنت گاهی این موضوع تبدیل به یک دردسر برای برنامه نویسان میشود.
  •  امکان ارسال خودکار و مجدد پیامک های نرسیده به گیرنده که گاهی به دلیل در دسترس نبودن یا خاموش بودن گیرنده اتفاق می افتد .
  •  قابلیت مدیریت مشتریان که به شرکت های تولید نرم افزار و برنامه نویسان آزاد امکان میدهد پیام کوتاه را به سرویس های خود اضافه کنند و آن را به عنوان یک قابلیت به فروش برسانند و همچنین بتوانند از آن درآمد داشته باشند .

[divider][/divider]

راهنمای کار با وب سرویس SMS کاوه نگار

راه اندازی آنلاین سرویس

مستندات استفاده از سرویس


هزینه رپورتاژ آگهی


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

یک عکاس از هوش مصنوعی برای تصور اینکه شخصیت‌ها و سلبریتی‌های تاریخی امروز چه شکلی می‌شدند، استفاده…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…

چگونه با بدشانسی کنار بیاییم + گالری عکس از انواع بدشانسی‌ها!

کنار آمدن با بدشانسی یا شرایط ناگوار می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین استراتژی وجود دارد که می‌تواند به ما برای کنار آمدن با این شرایط کمک کند:احساسات بعد رخداد را بپذیرید: طبیعی است که هنگام مواجهه با بدشانسی احساس ناامیدی،…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…

گالری- تصاویر تبلیغاتی خودروهای ایمپریال کرایسلر در سال‌های 1969 تا 1973

ما بیشتر این عکس‌ها را در فیلم‌ها و کارتون‌ها دیده‌ایم و راستش تعجب می‌کنیم که زمانی خودروی کرایسلر با این طول و عرض و طراحی تولید می‌شد.ایمپریال برند خودروهای لوکس کرایسلر در بازه زمانی سال‌های 1955 تا 1975 و نیز در بازه زمانی سال‌های…

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. جلیلی می گوید

    سرویس کاوه نگار برای من که راضی کنند بود.
    مرسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.