شانزده مجسمه‌ی عظیم‌الجثه در جهان

9

فرانک مجیدی: مجسمه‌ها این قدرت را دارند که بینندگان شان را در شگفتیِ محض فرو ببرند، اما ایستادن در کنار مجسمه هایی با ابعاد بسیار بزرگ و حس کردن عظمت‌شان، می‌تواند نفس‌تان را بگیرد. ساخت هر یک آثاری که در ادامه‌ی این پست با هم خواهیم دید، حدود بیست سال طول کشیده و میلیون‌ها دلار پول صرف پدید آمدن‌شان شده‌است. هر یک از آن‌ها، قرن‌هاست ایستاده‌اند یا در نظر گرفته شده که برای سال‌های طولانی باقی بمانند تا نمادهای تاریخ و فرهنگ باشند و بینندگان از دیدن‌شان، لذت ببرند.

مجسمه‌ی مسیح نجات‌بخش، با دستان گشوده و مهربان خود پیروان‌ش را حمایت می‌کند. این مجسمه در ارتفاع 600 متری در ریودوژانیروی‌ برزیل قرار دارد و در این ارتفاع و با طول کلی اثر که بیش 30.5 متر است، بینندگان خود را به تحسین وا می‌دارد. ابعاد بسیار بزرگ این مجسمه باعث شده که جزو یکی از 7 عجایب دنیا به شمار آید.

1

مجسمه‌ی بودای Laykyun Sekkya متعلق به کشور میانمار است و بر فراز تپه‌های پو کائونگ ساخته شده‌است و دومین مجسمه‌های بلند جهان شناخته می‌شود. در کنار این مجسمه، مجسمه‌ی بودای درازکشیده‌ی Monywa قرار دارد که بزرگ‌ترین مجسمه‌ی بودای درازکشیده در جهان است.

2

مجسمه‌ی پرتره‌ی عظیمی که در استان هونان چین ساخته شده‌است، چهره‌ی مائو زدونگ را در 32 سالگی نشان می‌دهد. گفته می شود که برای ساخت این اثر، بیش از 35 میلیون دلار هزینه شده‌است.

3

مجسمه‌ی غول‌پیکر بودای Leshan بیش از 70 متر طول دارد و در دامنه‌ی قله‌ی کوه خیجو که مشرف بر دهانه‌ی سه رودخانه در چین است، بنا شده. این اثر جزو میراث‌های جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌است.

4

این مجسمه‌ی صورتی روشن، از گانِشا ساخته شده‌است. یکی از خدایان محبوب هندوها. این مجسمه در استان چاچوئِنگسائو قرار دارد و ارتفاعی تقریباً 16 متری دارد و طول آن بیش از 23 متر است.

5

میانماری‌ها به بودای درازکش علاقه‌ی زیادی دارند. این بودای Chaukhtatgyi  یک اثر زیبای هنری است که در آن بودا، لباس طبایی گشادی به تن کرده و تاجی با طرح الماس بر سر دارد و بر بالشی زیبا تکیه زده.

6

مجسمه‌ی شناگری در لندن به طول 10 متر و ارتفاع سه متر که چمن را مانند آب شکافته تا به پیش برود.

7

مجسمه‌های 106 متری از امپراتوران یان و هوانگ. این مجسمه‌ها در استان هِنان چین قرار دارند.

8

مجسمه‌ی تقریباً 62 متری یادبود سرزمین مادری، به مناسبت پیروزی شوروی بر آلمان، در جنگ جهانی دوم ساخته شده و بخاطر ارتفاع آن، از همه‌ی نفاط کیِف اوکراین قابل مشاهده است.

9

این مجسمه که روی صخره تراشیده شده، متعلق به چهره‌ی Decebalus آخرین پادشاه داچیا است که در ناهمواری‌های واقع در اطراف رود دانوب، نزدیک به شهر اُرسُوا در رومانی قرار دارد. این مجسمه‌ی صخره‌ای 40 متری، بزرگ‌ترین مجسمه‌ی صخره‌ای در اروپا شناخته می‌شود.

10

این مجسمه‌ی Murugan روی غارهای باتو در سِلانگور مالزی قرار گرفته‌است. برای ساخت این اثر از 250 تن فولاد و 79 گالن رنگ طلایی استفاده شده. این مجسمه که نزدیک به 42 متر طول دارد، بلندترین مجسمه‌ از نشانه‌های آداب هندو در جهان است.

11

مجسمه‌ی یادبود مسیح پادشاه در شهر سوویِبودْزین در لهستان قرار دارد. ارتفاع کلی مجسمه 52.5 متر و تاج آن بیش از 3 متر طول دارد. این مجسمه با کمک‌های مالی ساکنان و کسبه‌ی شهر ساخته شده است.

12

هنرمند چینی این مجسمه از مرلین مونرو را از روی صحنه‌ای معروف در فیلم «خارش هفت ساله» ساخته‌است. طول مجسمه تقریباً 8 متر است.

13

این مجسمه در جزیره‌ی سِنتوسای سنگاپور از روی یک نماد ملی و افسانه‌ای ساخته شده که متعلق به ماهی ای است که سر شیر دارد. ارتفاع مجسمه نزدیک به 37 متر است و اسم شهری که مجسمه در آن قرار دارد، از لغتی در زبان مالایی به معنای «شهر شیر» گرفته شده‌است.

14

مجسمه‌ی آزادی در جزیره‌ی لیبرتی در نزدیکیِ نیویورک. این مجسمه که از سطح زمین تا بالای شعله تقریباً 93 متر طول دارد، در اصل در فرانسه ساخته‌شد و بعداً به آمریکا منتقل گردید.

15

مجسمه‌ی گوان یین در هاینان چین قرار دارد و در سه وجه ساخته شده که هر یک، موقعیتی متفاوت از چهره‌ی مجسمه را می‌نماید. یک وجه مجسمه، به سمت خشکی است و دو وجه دیگر، به سمت دریای جنوبی چین. این مجسمه تقریباً 108 متر ارتفاع دارد.

16

پی‌نوشت: مسلماً بسیاری از نبود تصویر پیکره‌های پاسارگاد در شیراز، ابوالهول و چهره‌های رؤسای جمهور در کوه راشمور گلایه خواهند کرد. این پی‌نوشت، ادای دِینی به این آثار است. جای مجسمه‌های بودای بامیان که طالبان آن‌ها را ویران کرد هم بسیار خالی است. مسلماً مجسمه‌های چشم‌گیر دیگری در جهان وجود دارند که در این نوشته جا افتاده‌اند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر این سلبریتی‌ها تا به امروز زنده بودند …

عوامل مختلفی روی طول عمر انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. سبک زندگی، تعذیه سالم، ورزش، پیشگیری از بیماری‌ها، پرهیز از مصرف مواد، خواب و آسایش کافی، ژنتیک، هشیاری برای پیشگیری از حوادث.اما به هر حال طول عمر برخی از انسان‌ها کوتاه‌تر از امید به…

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…

سلبریتی‌ها از کودکی تا پیری در این ویدئوهای جالب – از ویل اسمیت تا کیانو ریوز

چطور می‌شود که ما پیر می‌شویم. این تغییر بسیار تدریجی رخ می‌دهد، اما قطعی است. با کارهایی می‌شود کندش کرد اما مسلما نمی‌توان به کی جلوی آن را گرفت.پیری یک فرآیند زیستی پیچیده است که در موجودات زنده از جمله انسان اتفاق می‌افتد. در حالی…

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
9 نظرات
  1. manam می گوید

    خیلی هم خوب.

  2. امیر می گوید

    اخی .. چه بلایی سر مجسمه مرلین اومده…
    نابودی مجسمه بودای بامیان بدست جهالت طالبان هرگز از یادم نمیره 🙁

  3. حمید می گوید

    اینکه اکثر مجسمه ها بودا و مسیح بودن بسیار برام جالب بود.

  4. من می گوید

    جالب بود

  5. بنفشه می گوید

    چرا مجسمه مریلین با دماغ اومده رو زمین؟!

  6. دخترپاییزی می گوید

    خیلی خیلی جالب بود

  7. حسام میرنظامی می گوید

    یک مجسمه مسیح نجات بخش شبیه همین مجسمه هم در شهر دیلی پابتخت تیمور شرقی بر فراز صخره ای مشرف به دریای تیمور واقع هست که بسیار بلند و دیدنی هست.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Cristo_Rei_of_Dili

  8. يك دوست می گوید

    با عرض سلام ،
    خیلی قشنگ بود.
    کتاب زندگی میکل انژ ( البته می دونم که اسم
    ایشون رو درست تلفظ نمی کنم ، چون تو کتاب
    اینطور ترجمه شده بود و در ذهنم حک شده)
    رو که می خوندم ، یادم میاد که میکل انژ می
    گفت من به قطعه سنگی که قرار هست
    بتراشم نگاه می کنم و اون پیکری که می خوام
    بتراشم در اون می بینم ، اون پیکر اونجا توی
    سنگ هست ، من سنگ های اضافی رو می تراشم،
    تا اون نمودار بشه .
    واقعا توانایی مغز انسان رو ببینید ، قدرت شگفت
    خلاقیت مغز انسان ، کاش ما قدر لحظات
    ارزشمند عمر را بدانیم .
    با تشکر از خانم مجیدی .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5