قبل از پایان سال میلادی جاری، شاهد این 14 محصول فناوری مهم خواهیم بود

7

همیشه زمان زود می‌گذرد و تا چشم بر هم زدیم، سال نوی میلادی هم به نیمه رسیده است. اما شاید نیمه دوم هر سال میلادی، از نظر رونمایی و به بازار آمدن محصولات فناوری، حتی مهم‌تر از نیمه اول آن باشد.

در این پست با هم 14 محصول مهم فناوری را مرور می‌کنیم که تا قبل از پایان سال جاری میلادی، شاهدشان خواهیم بود.

– اپل آی‌فون‌ یا آی‌فون‌های جدید را در ماه سپتامبر رونمایی خواهد کرد

اوایل مهر از نظر معرفی سری جدید گوشی آی‌فون، همیشه برای علاقه‌مندان اپل، هیجان‌انگیز بوده است. گاهی بعضی از تغییرات در آی‌فون‌، جزئی بوده، گاهی برطرف کننده مشکلات آزاردهنده گوشی قبلی و گاهی هم اساسی و بنیادی.

گوشی جدید اپل که یا آی‌فون 7 یا آی‌فون 6s نام دارد، به احتمال فراوان 2 چیز هیجان‌انگیز خواهد داشت: دوربینی بسیار بهتر و نیز فناوری لمس فشاری که با آن آی‌فون متوجه تفاوت فشار دست کاربر خواهد شد و بر اساس آن رفتار نرم‌افزارها متفاوت خواهد بود.

گرچه به احتمال زیادی آی‌فون جدید هم در دو اندازه مشابه آی‌فون 6 و 6 پلاس خواهد بود، اما شایعه‌های کم‌رنگی هم شنیده می‌شود مبنی بر اینکه شاید اپل، آی‌فونی در اندازه آی‌فون 5s هم روانه بازار کند!

7-5-2015 10-09-47 AM

– آی‌پد بزرگ در ماه اکتبر

الان که فکرش را می‌کنیم، یک آی‌پد بزرگ 12.9 اینچی، بسیار بزرگ و شاید غیرکاربردی می‌آید. اما قطعا اپل برنامه‌هایی خواهد داشت که این آی‌پد را دست‌کم برای تعدادی از کاربران بسیار وسوسه‌انگیز شد، شاید اپل این آی‌پد را با قلم و لمس فشاری محبوب هنرمندان کند. شاید این آی‌پد به ادارات و دفاتر شرکت‌ها راه یابد و شاید اصلا خود ما هم تسلیم اغواگری اپل شویم و یک آی‌پد بزرگ بخریم!

– iOS 9

اما آی‌دیوایس‌هایی که به هماهنگی کامل سخت‌افزار و نرم‌افزار می‌نازند و مفتخرمند، احتمالا در همان زمان معرفی آی‌فون جدید، مجهز به نسل تازه iOS خواهند شد. در iOS جدید هم انبوهی از ویژگی‌های تازه را خواهیم دید، تعدادی از این ویژگی‌ها را همیشه اپل با زیرکی از برنامه‌ها و هک‌های جیل‌بریکرها وام می‌گیرد، تعدادی از آنها تا حدودی ما را یاد ویژگی‌ها خوب اندروید می‌اندازند، تعدادی از آنها هم ابتکاری هستند و متعلق به ذهن خود اپل هستند.

در iOS 9 شاید سیری هوشمندتری ببینیم و در آی‌پد جدید هم شاید بتوانیم اپلیکیشن‌ها را در کنار هم و در آن واحد اجرا کنیم.

7-5-2015 10-10-37 AM

– سیستم عامل مک جدید

به‌روزرسانی عمده دیگر اپل، El Capitan و در پاییز شاهد آن خواهیم بود. با سیستم عامل جدید، سرعت عملکرد مک بالاتر خواهد رفت و جستجو در اسپات‌لایت بهتر خواهد شد. به زودی در همین ماه نسخه بتای این به‌روزرسانی را خواهیم دید.

7-5-2015 10-11-34 AM

– اپل تی وی و آی‌مک جدید

آی‌مک‌های 21.5 اینچی جدید، باز هم وضوج صفحه نمایش بهتری خواهند داشت. از طریق بررسی کدهای نسخه جدید مک با نام رمز El Capitan، متوجه شده‌ایم که این وضوح در حد 1096 در 1304 خواهد بود.

7-5-2015 10-12-22 AM

– موتو ایکس جدید

اوه! من هم مثل شما دیگر از فهرست کردن محصولات اپل به عنوان محصولات هیجان‌انگیزی که در نیمه دوم سال میلادی رونمایی خواهند شد، خسته شده‌ام، پس می‌رویم سراغ محصولات دیگر که شاید برای ایرانی‌ها هیجان بیشتری داشته باشند!

سال پیش موتورولا، گوشی متو ایکس خود را در ماه سپتامبر رونمایی کرد. فعلا موتورولا در مورد پرچم‌دار جدید خود چیزی بروز نداده است. گوشی‌های متو ایکس معمولا خاطرخواهان خاص خود را دارند و در دست افراد معدودی دیده می‌شوند. به احتمال زیاد باز هم در سپتامبر شاهد یک موتو ایکس جدید با صفحه نمایش بزرگ‌تر و با وضوح بیشتر، دوربین بهتر و عمر باتری بیشتر خواهیم بود.

7-5-2015 10-12-44 AM

– گوشی نکسوس جدید

ماه اکتبر در 2 سال گذشته، زمان معرفی گوشی‌های سری نکسوس گوگل بوده است. امسال هم شاید در همین زمان نکسوس روانه بازار شود.

امسال طبق شنیده‌ها، نسل ششم نکسوس در دو اندازه 5.2 اینچ و 5.7 اینچ روانه بازار خواهد شد.

7-5-2015 10-13-11 AM

– اندروید M

گوگل هنوز زمان عرضه اندروید M را اعلام نکرده است، اما تصور می‌شود که پاییز این نسخه جدید اندروید را خواهیم دید.

7-5-2015 10-13-41 AM

– گلکسی نوت جدید

سپتامبر یا آگوست، ماه معرفی گلکسی نوت جدید سامسونگ خواهد بود. این فبلت، هواداران زیادی دارد. شنیده‌ها حاکی از آن هستند که وضوح صفحه نمایش گلکسی نوت جدید 2K و شاید هم 4K باشد! دوربین آن هم 16 مگاپیکسلی خواهد بود. سال پیش که آی‌فون 6 پلاس کلی از فروش گلکسی نوت کم کرد، اما گلکسی نوت همیشه علاقه‌مندان خاص خود را دارد.

7-5-2015 10-14-11 AM

27 جولای، زمانی معرفی گوشی OnePlus جدید

این OnePlus  هم، گوشی‌ای است که در دست افراد بسیار معدودی در پیرامون ما دیده می‌شود. این گوشی که در حد بهترین پرچم‌دارهای موجود اندرویدی است، از نظر اقتصادی هم قیمت مناسبی دارد. گوشی OnePlus به احتمال زیادی بدنه فلزی خواهد داشت و مجهز به اسکنر اثر انگشت خواهد بود.

7-5-2015 10-14-42 AM

گلکسی S6 Edge پلاس

سامسونگ همیشه دوست داشته است که طیف وسیعی از محصولات با اندازه‌های متنوع روانه بازار کند تا جوابگوی همه سلیقه‌ها باشد. این راهبرد از یک سو، منطقی می‌نماید و از سوی دیگر با گیج کردن کاربران، گاهی انتخاب را برای آنها سخت می‌کند.

باز هم شنیده‌های حاکی از آن هستند که سامسونگ گوشی خمیده جدیدی را شاید در همایش فناوری سالانه IFA روانه بازار کند. این گوشی چیزی شبیه S6 Edge خواهد بود، منتها با صفحه نمایش قدری بزرگ‌تر!

7-5-2015 10-15-12 AM

ماه جولای و ویندوز 10

سیستم عامل‌های ویندوز در این سال‌ها، یکی در میان خوب و بد بوده‌اند. ما فاجعه‌ای به نام ویستا و محصول قابل قبولی مثل ویندوز 7 و متعاقب آن محصول غیرمحبوب ویندوز 8 را داشته‌ایم، حالا تصور می‌کنیم که ویندوز 10، ویندوزی باشد که بتواند نظر بیشتر کاربران را برای به‌روزرسانی جلب کند.

ویندوز 10، مرورگر اینترنتی جدید Edge را خواهد داشت و اینترنت اکسپلورر بدنام را به گورستان خواهد فرستاد. به علاوه مایکروسافت بار دیگر در این وندوز منوی استارت را گنجانده است تا پاسخگوی شکایات کاربران از ویندوز 8، بابت حذف این ویژگی باشد.

7-5-2015 10-15-42 AM

هدست واقعیت مجازی جدید HTC

به نظر می‌رسد که هدست واقعیت مجازی HTC، یکی از بهترین هدست‌های بازار خواهد شد. تا پیش از پایان سال میلادی این هدست که Vive نام دارد روانه بازار خواهد شد.

7-5-2015 10-16-12 AM


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصور شاهان صفوی بر اساس شرح متنی جهانگردان و افراد شاخصی که آنها را دیده و توصیف کرده‌اند

در حساب توییتر Cavid Ağa شاهان صفوی را بر اساس نوشته‌های قدیم به دقت و به صورت گرافیکی و چشم‌نوازی تصور شده‌اند.(توضیحات از ویکی پدیا) شاه اسماعیل بنا به نوشته‌های جیووانی ماریا دلی آنجیوللوشاه اسماعیل یکم (۱۷ ژوئیهٔ ۱۴۸۷ – ۲۳ مه…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…

کارخانه متروکی در پرتغال با ماشین‌های کلاسیک قدیمی در آن کشف شد و سوژه عکاسی شد

متروک بودن هم زیبایی خاص خودش را دارد. خانه و هتل و امارت متروک انگار یک تونل زمان است. یک موزه خاک گرفته دست نخورده.اما این بار کارخانه‌ای با ده‌ها ماشین کلاسیک رها شده در پرتغال با کوشش عکاسان سوژه شده.«داخل این ساختمان صنعتی دو…

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…

موجودات شگفت انگیزی که اکنون منقرض شده‌اند: بقایای باورنکردنی آنها از گذشته‌های طولانی

مادر طبیعت هرگز دست از شگفت زده کردن ما بر نمی‌دارد و در طول میلیون‌ها سال موجودات باورنکردنی، از ظریف گرفته تا خشن زایش کرده است.وقتی تاریخ جانداران را مرور می‌کنیم، حشرات به اندازه یک انسان، خزندگان با ابعاد بزرگ، و جوندگان با شاخ …
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
7 نظرات
  1. میرزا می گوید

    خیلی لیست جالبی نبود ! یه زمانی اپل گجت هاش نوآوری داشت !!! یادمه وقتی آیفون ۵ می خواست بیاد همه کانسپتا عجیب غریب بود… اما الان که به کانسپتا نگا میکنی میبینی خیلی معمولی شده دیگه مردم هم میدونن که ایفون ۶اس حداکثر ۵اینچش میشه ۵/۲اینچ :))) آی او اس ۹ هم که بیشتر ویژگی هاش دزدیه و همچنان همونقد خشک مثل همیشه !
    از وقتی هولولنز و سرفیس پرو و سرفیس هاب اومدن ، نادلا نشون داده که یه انقلاب بزرگ موبایلی تو راهه !! و داره بعد از ۳سال یه پرچم دار میده !!! به نظر من لومیا های جدید میتونن کنار سرفیس پرو ۴ و ویندوز ۱۰ از خفن ترین اتفاقات تا ۲۰۱۶ باشن !

  2. محمد می گوید

    کلا یک پزشک شلوغ و بد شده !
    من قبلش رو ترجیح میدم
    نوشته هات هم بی طرفی رو از دست داده دکتر

  3. یحیی می گوید

    فکر کنم ویندوز 10، هم مرورگر ایدج رو داره هم اینترنت اکسپلورر.

  4. نرده استیل می گوید

    نکسوس جدید به نظر خیلی جذاب میرسه
    من که به شدت منتظرش هستم

  5. اردلان می گوید

    خیلی جالبه! ویندوز10 با این همه سر و صدا در اواخر لیست شما قرار داره ، اما محصولات اپل که خیلی هاشون یک درصد ویندوز10 صداشون در نیومده در ابتدای پست هستند! دکتر عزیز فکر نمیکنید همین پست های طرفدارانه ی شماست که بازدیدکنندگان رو عجیب کم کرده؟ با مقایسه ی تعداد نظرات میشه این رو فهمید

  6. محمد می گوید

    عجیب و کمی آزار دهنده است برام با فاصله‌ی زیادی که اکثریت ِ حتی تقریبا پیشروی جامعه با چنین فناوری‌هایی دارن، باز چنین مطالبی کلی سر و صدا میکنن! اونم در حد چی؟!! در حد اینکه آآآآآآآآآی شما طرفداری اینی و وااااااای شما طرفدار اون=)) و یا: من خودم ازینا داشتم خعلی حال میداد=))))))

    می‌بخشید ولی خیلی احمقانه به نظر میاد که سعی کنیم دغدغه‌های خودمون رو چنین چیزهایی نشون بدیم تا یه وقت عقب نمونده باشیم یا هر دلیل بهتری حتی؛ حالا چه طرفدارای این و چه طرفدارای اون=))

    آقای مجیدی قبول کنید یا نه، هنوز برای کشور ما و حتی سایت شما و حتی‌تر مخاطبین شما بحث از چنین چیزهایی زود و بی فایده است… ما نیازهای ابتدائی‌تر، عمیق‌تر و حیاتی‌تری حتی در خصوص همین فناوری‌ها (و نه حتی نیازهای ابتدائی‌تر!) و فرهنگشون داریم که تا پر نشن چنین پست‌ها و مطالبی ریشه در جایی نخواهند داشت و به سادگی حروم میشن…

  7. mehdi می گوید

    در پرچمدار بودن و یکه تازی محصولاتی مثل اپل هیچ تردیدی وجود ندارد،اما ظاهرا بعضی افراد با موضع گیری های بی جهت و نقدهای مغرضانه فضا را جور دیگری جلوه می دهند و به سمت دیگری سوق می دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5