گلکسی نوت 5 چه ویژگی‌های تازه‌ای خواهد داشت؟

5

نیمه اول سال میلادی 2015 به پایان رسیده است. ما در این مدت محوصلا خوبی مثل گلسی اس 6 اج، اچ تی وان M9 و ال جی G4 را دیده‌ایم و حالا دیگر به زمان معرفی آی‌فون جدید و نیز گلکسی نوت 5 نزدیک شده‌ایم.

معمولا گلکسی نوت‌ها بین سپتامبر و اکتبر معرفی می‌شوند. در این مقاله به صورت خلاصه می‌خواهیم بررسی کنیم که گلکسی نوت 5 چه ویژگی‌های تازه‌ای خواهد داشت

طراحی بدنه

سامسونگ سال‌های زیادی به خاطر طراحی و کیفیت بدنه پایین‌تر از رقبای خود، جریمه شد. اما با رونمایی از گلکسی اس 5 و گلکسی اس 6 اج، تصمیم گرفت که این مشکل را برطرف کند.

حالا باید ببینیم که گلکسی نوت هم بدنه فلز و شیشه‌ای پیدا خواهد کرد یا نه یا اینکه سامسونگ به تغییرات جزئی و استفاده از بدنه پلاستیکی ادامه خواهد داد.

شاید گلکسی نوت 5 مثل همین تصاویر رندر شده باشد، شاید!

7-11-2015 10-22-38 AM 7-11-2015 10-22-25 AM

شنیده‌ها حاکی از آن هستند که اندازه صفحه نمایش، افزایش خیلی جزئی پیدا خواهد کرد و به 5.7 اینچ خواهد رسید، در عین حال ضخامت این وسیله هم از گلکسی اس 6 کمتر نخواهد بود.

سامسونگ گلکسی نوت اج 2 و/ یا گلکسی اس 6 اج پلاس!

آیا سامسونگ مثل سال پیش نسخه اج Edge گلکسی نوت را خواهد ساخت؟ احتمالا در این صورت برخلاف سال پیش، نسخه اج، صفحه نمایشی خواهد داشت که از هر دو سو، خمیده باشد.

در عین حال حدس زدن نام فبلت سامسونگ با ظاهر «اج»، از الان کمی دشوار است، آیا نام این وسیله گلکسی اس 6 اج پلاس خواهد بود یا گلکسی اس 6 نوت یا شاید هم گلکسی نوت اج 2 ؟!

اما فارغ از ظواهر، باید بگوییم که تا زمانی که از این ویژگی اج، استفاده عملی خوبی نشود و توسعه‌دهنده‌ها نتوانند کاربردهایی برای قسمت انحنادار پیدا کنند، این وژگی فقط یک تفاوت ظاهری جالب خواهد بود و بس.

7-11-2015 10-22-54 AM

صفحه نمایش

بر اساس گزارش‌های اخیر، صفحه نمایش گلکسی نوت QHD Super AMOLED با وضوح 2660 در 1440 خواهد بود. اما شاید سامسونگ به صفحه نمایش 4K هم رو بیاورد.

سخت‌افزار درونی

پردازشگر: اسنپ‌دارگون 808

16 گیگ رم

مجهز به قلم S

دوربین پشتی 16 مگاپیکسل و جاویی 8 مگاپیکسل

USB-C

7-11-2015 10-23-11 AM

اینها شنیده‌هایی از سخت‌افزار گلکسی نوت جدید خواهند بود. اما قسمت بد شنیده‌ها این است که شاید به خاطر طراحی جدید بدنه، سامسونگ از خیر پشتیبانی از کارت‌های حافظه یا باتری قابل جدا شدن بگذرد.

دوربین

همان طور که گفتیم دوربین پشت و جلوی گلکسی نوت جدید به ترتیب 16 و 8 مگاپیکسل خواهند بود. اما در مورد ویژگی‌های جانبی این دوربین مثل تثبیت اپتیکی عکس‌ها یا اصلا شکل دوربین (برجسته بودن دوربین نسبت به بدنه پشتی گلکسی نوت) از الان نمی‌شود، چیزی گفت.

ویژگی‌های نرم‌افزاری

گلکسی نوت به حکم «نوت» بودنش نمی‌تواند مثل گلکسی اس 6، از خیر ویژگی‌های نرم‌افزاری اضافی بگذرد. در این راستا کلیه ویژگی‌های قلم S به همراه ویژگی‌های دیگری مثل S Voice و Multi Window حفظ خواهد شد و از نظر سیستم عامل از نسخه 5.1.1 اندروید یا حتی نسخه جدید که در هنگام رونمایی وسیله موجود باشد، پشتیبانی خواهد کرد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

بیماری‌ها و مشکلات روانی می‌توانند به مانند همین غول‌های تصور شده توسط میدجرنی باشند، اما می‌توان…

تا وقتی کسی مبتلا به یک مشکل روانپزشکی نشده باشد یا آشنا و فامیلی نداشته باشد که مبتلا به شکل جدی آنها باشد، نمی‌داند که چقدر روی کیفیت زندگی تاثیرگذار هستند. کسی که افسردگی ندارد، تعجب می‌کند که مثلا چطور کسی از قدم زدن یا غذای خوب یا…

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
5 نظرات
  1. محمد می گوید

    “پردازشگر: اسنپ‌دارگون ۸۰۸
    ۱۶ گیگ رم”
    رم 16 گیگ؟؟؟؟
    اسنپ 808 برای اج پلاس هست احتمالا نه نوت 5
    صفحه نمایش هم که قبلا هم 5.7 بود
    تا الان شایعه 5.89 بود که جدیدا 5.67 خبر جدید تره

  2. mehdi می گوید

    علیرغم همه ی اعتراضاتی که به متن های اختصاص یافته به تعریف و تمجید از اپل تو بخش ارسال دیدگاه ها اتفاق می افته،باز هم چاره ای جز این راه وجود نداره.یعنی پرچمدار بودن اپل تو موارد مختلف عامل اصلی این پست های به اصطلاح جانب دارانه است.
    برای کاربری مثل من که با چند تا از این پرچم دارها کار کردم،اپل به نوعی معیار و سنگ محک به حساب میاد به جز در چند مورد خاص که آن هم با توجه دیرتر به روز کردن محصولات اش نسبت به دیگرپرچم دارها، قابل اغماض است.

    1. ریحانه می گوید

      یک سوال داشتم. ایا وضوح صفحه نمایشش به اندازه HTC هست؟من وضوح صفحه htc one رو دیدمم و باید بگم عالییی بوده. میخوام بدونم ایا با اون قابل قیاس هست یا نه؟

  3. میلاد می گوید

    شوخی میکنی 16 مگابایت رم!!!!!!!!!!!!!!!
    احتمالا حافظه داخلی یکی نسخه هاش 16 باشه

  4. مجید می گوید

    پردازنده ی نوت ۵ اگزینوسه، نه اسنپدراگن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.