معرفی فیلم: مکس دیوانه، جاده خشم

31

در نگاه اول فیلم «مکس دیوانه، جاده خشم»، فیلمی به نظر نمی‌رسید که من برایش 2 ساعت وقت بگذارم. هر چند دیدن تریلر فیلم، نوید یک فیلم هیجانی متفاوت را می‌داد که صحنه‌های متفاوتی از مسابقه و نبرد خودروها را در صحراهای نارنجی/زرد را می‌داد، اما تا زمانی که ایده و خط داستانی یک فیلم برایم جذاب نباشد، این صحنه‌ها، هر چند بدیع و چشم‌نواز طراحی شده باشند، نمی‌توانند من را تشویق به انتخاب فیلم کنند.

اما سرانجام دو سه شب پیش دل به دریا زدم و فیلم را دانلود کردم و دیدم. فیلم را جورج میلر کارگردانی است. این کارگردان 70 ساله، پیش از این در سال‌ها 1979، 1981 و 1985، سه قسمت از سری فیلم‌های مکس دیوانه را ساخته بود و حالا بعد از گذشت سه دهه، قسمت چهارم این فیلم را در معرض دید قرار داده است.

تأخیر در ساخته شدن قسمت چهارم، بیشتر به خاطر تنگناهای اقتصادی بعد از حادثه 11 سپتامیر و نیز برخی از دشواری‌های دیگر، مثل یافتن هنرپیشه‌ای جوان به جای ایفاگر قبلی نقش مکس -مل گیبسون- بوده است.

6-27-2015 9-53-44 AM

در فیلم جدید تام هاردی را در این نقش می‌بینیم و باید بگویم که بازی قابل قبولی از او می‌بینم. دوست‌داران شالیز ترون زیبارو، بابت این فیلم هم باید خوشحال و هم تا حدی ناراحت باشند، خوشحال به خاطر اینکه او را در یک نقش اکشن و متفاوت می‌بینند و ناراحت به خاطر اینکه فضای فیلم و گریم او، اجازه نداده است که او یک نقش کلاسیک به‌یادماندنی را بازی کند و بازی متوسطی را از او می‌بینیم.

6-27-2015 9-54-03 AM

داستان فیلم در یک دوره آخرالزمانی اتفاق می‌افتد، زمانی که بشریت بعد از جنگ‌های هسته‌ای و درگیری‌های بزرگ بر سر منابع آب و انرژی، به انحطاط افتاده است، برکت از زمین رخت بربسته است و گروه‌های پراکنده انسان‌ها بر بقا با هم می‌جنگند.

در این میان جنگ‌سالاری پا به سن گذاشته، با اتکا به نیروی نظامی و دسترسی به منابع آب، می‌خواهد در قلمرو خود، یک شبه‌امپراتوری داشته باشد و حتی نقش خدایی را بازی کند.

6-27-2015 9-54-23 AM

اما در مسیر فیلم، یکی از افراد مورد اعتمادش، یعنی بانویی به نام فیوروسا با بازی شارلیز ترون، علیه‌اش می‌شورد و تصادفا در این راه، با مکس با بازی تام هاردی، همراه می‌شود.

فیلم در عین داشتن یک داستان آخرالزمانی، آمیزه‌ای از ژانر فیلم‌های وسترن و جاده‌ای هم است. چیز جالب استفاده از خودروهایی با ظاهر عجیب در فیلم است، خودروهایی که نبرد و مسابقه تا سرحدمرگ آنها با هم در دل صحراها، صحنه‌های هیجانی جالب توجهی می‌آفریند. در یکی دو صحنه هم، چهره صحرا در دل شب و در زیر لحاظ زیبای آسمان، بسیار چشم‌نواز می‌نماید.

6-27-2015 9-55-07 AM

داستان فیلم همان طور که گفتم آخر الزمانی است، اما راست‌اش را بخواهید، تصور چنین آینده هراس‌آوری، این روزها چندان سخت نیست. شاید زمانی که سه قسمت اول فیلم ساخته می‌شدند، چنین آینده‌ای، بسیار تخیلی و انتزاعی به نظر می‌رسید، اما در بازه زمانی حاضر، یعنی در زمانه‌ای که تخریب محیط زیست، خشکسالی‌ها، قدرت گرفتن افراطی‌گری‌ و گروه‌های نظامی و تروریسم یک چیز واقعی هستند، چنین آینده ناامیدکننده‌ای، اصلا تخیلی نمی‌نماید.

6-27-2015 9-54-45 AM

فیلم از سوی دیگر، نشان‌دهنده منازعه دو چیز است: امید، عشق و انسانیت با جهل، دروغ، خرافه و مرید‌سازی‌های شیطانی.

ایمورتان جو با بازی هیو کِیس‌ـ‌بایرِن، شخصیت بد فیلم هست، کسی که با وعده دروازه‌های «والهالا» را به مریدان ساده‌لوح خود می‌دهد و در پیرانه‌سری، در شرایطی که بدنش پیر و نحیف و چندش‌آور شده، با ماسکی بر صورت، پمپ هوا و زرهی خاص که اندام آتروفی شده‌اش را پنهان می‌کند، می‌کوشد که جاه‌‌طلبی‌های خود را دامه دهند و حرم‌سرایش را داشته باشد که بقای نسل‌اش را تضمین کنند.

6-27-2015 9-08-57 AM

در کل دیدن فیلم مکس دیوانه، جاده خشم را می‌توانم به شما توصیه کنم. اما خب، اگر وقت شما بسیار محدود است و فیلم‌های ندیده دیگری در فهرست دارید، شاید بهتر باشد که دست نگه دارید و نخست فیلم‌های دیگرتان را ببینید، تا بعد در فرصتی دیگر، نوبت به این فیلم بیشتر متوسط برسد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصور شاهان صفوی بر اساس شرح متنی جهانگردان و افراد شاخصی که آنها را دیده و توصیف کرده‌اند

در حساب توییتر Cavid Ağa شاهان صفوی را بر اساس نوشته‌های قدیم به دقت و به صورت گرافیکی و چشم‌نوازی تصور شده‌اند.(توضیحات از ویکی پدیا) شاه اسماعیل بنا به نوشته‌های جیووانی ماریا دلی آنجیوللوشاه اسماعیل یکم (۱۷ ژوئیهٔ ۱۴۸۷ – ۲۳ مه…

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…

گالری عکس: طراحی‌های داخلی و خارجی افتضاح و عجیب که با کمی قدرت شبیه‌سازی مغزی رخ نمی‌دادند!

چیزی که من اسمش را می‌گذارم شبیه‌سازی مغزی واقعا چیز لازمی در زندگی و کار است. یعنی اینکه بتوانید قبل از جابجایی و ساختن اجسام در ذهن تجسمش کنید و بعد حین کاربری‌های مختلف تصورش کنید و پیش‌بینی کنید که کجای کار می‌لنگد.فکر کنم از زمان…

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…

بهترین کتاب های علمی تخیلی برای پرورش تخیل شما |۶۴ اثر خواندنی

تهیه فهرستی از آثار علمی تخیلی که در ایران ترجمه و منتشر شده باشند و محبوب باشند، دشوار است. کلا وقتی فهرست می‌کنیم هدف ما ترغیب خواننده به بیشتر خواندن است و نه اینکه ادعا کنیم چیز کاملی درست کرده‌ایم.پس این شما و شماری از محبوب‌ترین…

مجموعه‌ای از عکس‌های تاریخی که برخی از آنها کمتر دیده شده‌اند و ما را به اندیشه در مورد تاریخ…

عکس‌های تاریخی خلاصه عجیب یک دوران هستند. همه چیز از کیفیت عکس، کادربندی، لباس، ساختمان‌های پیرامون، غذایی که صرف می‌شود، حالت چهره، برشی از یک زمان و مکان است که برای بینندگان بعدی نکته‌های دارند.برخی ازعکس‌های این مجموعه را قبلا…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
31 نظرات
  1. majid می گوید

    با سلام،من هم این فیلم رو دیروز دیدم،فیلمی که دو ساعت شما رو میخکوب میکنه!من فیلم زیاد دیدم در حد یه ببیننده باید بگم که جا خوردم از گستردگی و زحمتی که برای جلوه های ویژه و فیلمبرداری و تدوین کار شده بود!نمیتونید چشمتون رو از صفحه تلویزیون بردارید،گرچه پیام فلسفی فیلم چیز نخ نما شده ایه و بغیر از حالت نوجوانانه فضای شخصیتها و خط داستانی،فیلمیه که بعد از اتمام باعث حسرت میشه که چرا تمام شد،تا قسمت بعدیش

  2. ایلا می گوید

    حالا که شما پیشنهاد کردین پس حتما باید ببینمش

  3. احسان م می گوید

    من هم این فیلم را دیدم. به نظر من فیلم خوب و درجه یکی نبود! (اگر بخواهم تعارف را کنار بگذارم باید بگویم که فیلم بدی بود!) نمیدانم منتقدها چرا اینقدر تحویلش گرفتند؟!

  4. Nei Rang می گوید

    جناب مجیدی
    دو ساعت از زندگی کسانی رو که به خاطر نوشته شما به تماشای این فیلم خواهند نشست به تاراج بردید .

    1. حسین می گوید

      آقای مجیدی صرفا فیلم رو معرفی کردند ولی تصمیم اینکه مردم با دوساعت از زندگیشون چکار کنن در نهایت با خودشون هست.

      1. Nei Rabg می گوید

        لطفا حسن نظر کاربران این سایت نسبت به ایشون رو دست کم نگیرید. اعتماد خوانندگان مطالب ایشون به ایشون میتونه روی تصمیم گیری اونها تاثیر بسزایی داشته باشه.

        1. حسین می گوید

          حرف حساب جواب نداره

    2. علیرضا مجیدی می گوید

      متأسفانه به نظر می‌رسد یادداشت من را با دقت نخواندید، در پاراگراف آخر فیلم را متوسط ارزبابی کرده‌ام:
      «در کل دیدن فیلم مکس دیوانه، جاده خشم را می‌توانم به شما توصیه کنم. اما خب، اگر وقت شما بسیار محدود است و فیلم‌های ندیده دیگری در فهرست دارید، شاید بهتر باشد که دست نگه دارید و نخست فیلم‌های دیگرتان را ببینید، تا بعد در فرصتی دیگر، نوبت به این فیلم بیشتر متوسط برسد.»
      تصمیم‌گیری اصلی با شماست. اگر فیلم تریلر با جلوه‌های ویژه خوب و صحنه‌های تعقیب و گریز می‌خواهید در این تابستان، فیلم مکس دیوانه، انتخاب خوبی است، اما اگر به دنبال بهترین‌ها هستید و فیلم ندیده از پیش زیاد دارید، انتخاب‌های دیگری را باید در اولیوت قرار بدهید.
      متأسفانه گاهی فقط تیتر نوشته‌های من خوانده می‌شوند.

      1. Nei Rang می گوید

        به شما اطمینان میدم که اگر متن پست شما را نخوانده بودم به خودم اجازه کامنت گذاری نمیدادم. پاراگراف آخر این پست توان متعادل کردن حس مثبتی را که در مورد این فیلم بوجود آوردید نداره .
        مطمئن باشید که برای خواننده ای که فقط به تیتر پست توجه داره, انتخابهای جذابتر از “یک پزشک” کم نیست .

        1. فرید می گوید

          نیرنگ جان با این حرفا دنبال چی میگردی؟ درک کردن بعضیا خیلی مشکله. خدا به نزدیکانشون صبر بده

        2. بهزاد می گوید

          از این ملت چه توقعی دارین

          خود این سریالها ی تلویزیون از هزاران فییلتر و خط و گیوتین رد شده اند ،بعد حالا فک کن یه سری شروع میکنن از اینا چیزبد در اوردن ،بداموزی داره اقااااا، اقا بداموزی داره اقا ؛برنامه ای که ۱۰ شب پخش میشه مخاطب کودک که ندارد احتمالا انها خود و بقیه مردم بزرگسال را همچون گوسپندانی میپندارند که هرچه میبینند انجام میدهند؛

          راستی شما دوست گرامی اول بقیه چیزهایی که ازتون ” به تاراج بردند” رو پس بگیر بعد نگران دوساعت وقت مردم باشید

    3. سپیده می گوید

      دوست عزیز نیرنگ
      متوجه نمیشم فاز شمارو.در آخر نوشته یک پیام هشداردهنده ی کاملا واضح وجود داره که اگه فیلمای دیگری در لیست دارین ازین فیلم صرفنظر کنید.من وقتی این قسمتو خوندم از ظرافت القای پیام اقای مجیدی حظ بردم….عجیب میدونم حرف شمارو.پناه بر خدا.والا.

  5. mehdi می گوید

    من این فیلم وچند روز قبل دانلود کردم،اما گذاشتم اش تو نوبت اکران!ولی با توجه به توصیه های جناب دکتر و معرفی فیلم های خوبی که با سلیقه ی من هماهنگ بود،در اولین فرصت اون رو می بینم.
    سپاس جناب دکتر!!

  6. رضا مهرابی می گوید

    مکس دیوانه دارای داستانی نسبتا متوسط ، صحنه هایی با طراحی بسیار خوب و اما آرمان گرایی جالبیست.
    این فیلم با تفکر کارگردان نشان میدهد که چطور انسان‌ها در طول بحران و بیچارگی به سرعت دچار تحلیل عقاید شده و هر خدایی را با هر کورسوی امید میپرستند و جان خود را در راه رسیدن به وعده های او فدا میکنند.
    از این فیلم از بیشتر فیلم های اکشن امسال بسیار بیشر خوشم آمد ، بخاطر تفکر حاکم بر آن.

  7. حسین می گوید

    فیلم رو امروز دیدم
    راستش فکر نمیکردم تو یک پزشک یک پست اونم توسط خود علیرضا نوشته شده باشه… و از این بابت کمی تعجب کردم..
    همونطور که علیرضا خان گغت فیلم متوسط بود… البته جلوه های ویژه هم خیلی به قول معروف آس نبود.

  8. حسین. ی می گوید

    درسته فیلم جدی نبود ، اما به نظرم تو ترسیم پاد آرمان شهری آخرالزمانی موفق بود:
    حکومتی تماییت خواه ، حاکمی خودکامه و مستبد، مقدس خوندن حاکم، وعده «والهالا» و…
    یه جور اتمسفر جرج اورولی داشت به نظرم.
    دوستانی هم که فکر میکنن 2 ساعت از وقتشون تلف شده، دست کم این پیام رو از فیلم میتونن بگیرن که به جای اعتماد کورکورانه به نظر دیگران، از عقل خودتون استفاده کنید !

  9. پارس فرام می گوید

    خب بالاخره قسمت چهارمش هم اومد. عاشق این فیلمم. با توجه به سه قسمت قبلی این یکی هم حتما باید فیلم زیبایی باشه.

  10. amin می گوید

    این فیلم جز موضوع، هیچی نیست هیچی! نه جذاب هست. نه پرداخت داره نه داستان داره! ایده سوزی بوده. من نمیدونم چطوری rotten , meta ۹۸٪ دادن بهش؟ فکر کنم این سایت ها و روزنامه هایی مروبط بهشون دچار قدرت تبلیغات شدن! یک داستان بی سر و ته! بازی تام هاردی هم به لطف تکنیک فیلم برداری به چشم میاد. وگرنه که بازی نداشته که شما تعریف کردی!

    موضوع رو به خاطر محیط زیست گفتم

    1. پوری یا می گوید

      خب هرکسی نقطه نظری داره، اما برعکس شما من از صحنه های جدید اکشن لذت بردم، و از منظره هایی که بیشتر به بازیهای برتر ویدئویی مثلuncharted شبیه بود. اکشنی که راستش بعد از raid redemption مثل رو دیگه ندیدم صحنه هایی که حیف بود نبینی هرچند جز چشم نوازی و سرگرمی چیزی نداشته باشه. با یک فیلم ملودرام روبرو نبودیم که بازیگرا بتونن بازی زیرپوستی رو از خودشون نشون بدن، بلکه قوی ترین نقطه جذب داستان فضایی بود که از جهان اون زمان ترسیم کرده بود. و وقتی کمی به اهمیت سوخت و سلاح و آب و سبزی توی فیلم توجه می کردیم، ناخواسته هراسی از روند فعلی دنیا در دلمون بوجود میاد.

  11. سپیده می گوید

    یکی خوشش میاد و یکی خوشش نمیاد.دیگه اینقدر تندروی نداره دوستان.چرا نمیتونیم همدیگه رو تحمل کنیم.اونایی که خوششون نیومده چرا اینقدر تهاجمی رفتار می کنند؟قبلن تر ها محیط اینجا این همه خشن نبود.این چندمین پسته که من میبینم کامنتهای مخالف موضوع با عصبانیت هرچه تمامتر نوشته میشن.ضمن اینکه فراموش می کنیم اینجا وبلاگ دکتر هست و هر چیزی بخان مینویسن. هر چی بخان میبینن و از هر چی دلشون بخاد خوششون میاد .
    …اینجا آیکون با چشمای گرد شده از تعجب نداره؟

  12. حميد می گوید

    سلام،
    دکتر مجیدی، شما فیلم با زیرنویس فارسی میبینید؟ بخاطر screenshotهای اخر این پست میگم.

  13. علیرضا می گوید

    من تقریبا شبی پنج ساعت فیلم و سریال میبینم.به نظرم تو ژانر خودش فیلم خیلی خیلی خوبی بود. حالم این روزها از نظرات کاربرای ایرانی در شبکه های اجتماعی راجع به همه چی بد میشه! ادا و اطوار چند شبه منتقد بیسواد و همیشه منفی گو٬ که خودشون هم کاریکاتوری از منتقدهای این سبکی خارجی هستند به شدت منتقل شده به ایرانیها! انگار که پرسونای گمشده شون رو در این آدمها پیدا کردن.کوبیدن هر چیزی در هر شرایطی! مرسی از آقای مجیدی بابت نوشتتون.هرچند باهاش مخالفم(همونطور که در بالا گفتم فیلم خوبی بود به نظرم! راستی! تام هاردی! آی تام هاردی! به نظرم یه مطلب راجع به این بازیگر بنویسین که پدیده ی استثنایی این روزهاست به نظرم!

  14. رضا می گوید

    من هم چند وقت پیش این فیلم رو دیدم. فیلم خوبی بود. در کل از 10 من بهش 8 دادم(کلا دست و دلبازم!) و بعد از دیدن فیلم، قسمت های 1و2و3 رو هم دانلود کردم که ببینم. هرچند اون قسمت ها مال حدود 20-30 سال پیش هستند!

  15. salar می گوید

    فیلم جالبی هست تو لیست دانلودهای فیلمم قرار گرفته منتظر نسخه 1080 هستم
    این فیلم رو اول به خاطر شارلیز و دوم به خاطر داستان و تیم فنی قوی پشت کاره
    باتشکر از یک پزشک

  16. محمدرضا می گوید

    وای آقای مجیدی با این توصیه شما من دو ساعت وقتمو هدر دادم.
    دو ساعت نتونستم clash of clans بازی کنم.
    نه که دارم برای سفر بی بازگشت به فضا ، کاری میکنم که بازگشت داشته باشه، اصلا وقت ندارم.دو ساعت شما ازم وقت گرفتین. میتونستم تو این دو ساعت 20 30 تا اختراع کنم.
    چرا لذت تماشای یک فیلمو باما به اشتراک میزاری؟؟ هییی وای من، هیی وایی من

  17. حمید می گوید

    من این فیلم رو همین چند روز پیش دیدم و واقعا باید بگم فیلم عالی بوده. دکتر لطفا فیلم پولدارک رو هم معرفی کنید. بسیار جالبه

  18. hosseindotb می گوید

    fa.wikipedia.org/wiki/والهالا
    ” و من خودم تورو به دروازه های والهالا میبرم ” ….

  19. آرمین می گوید

    بالاخره بعد از مدتها انتظار، نسخه 1080 این فیلم اومد و دیدمش. بشخصه بسیار از فیلم لذت بردم. دوستانی که بشدت این فیلم رو می کوبن، توجه کنن که سایتهای معتبری مثل imdb,, rotten, metacritic چه امتیازی بهش دادن. همه حق دارن که از فیلمی خوششون بیاد یا بدشون بیاد ولی کوبیدن اون فیلم و نگاه مثلا تحقیرآمیز به طرفداران اون، کار صحیحی نیست.
    ضمنا بنظرم بهتره فیلم رو بجای ژانر آخرالزمانی ، در زیر ژانر پسا آخرآلزمانی در نظر بگیرین.

  20. الکی جزء 250 فیلم برتر تاریخ سینما نشده که.

  21. aida می گوید

    من بار اول این فیلم رو اتفاقی و تقریبا از نیمه دیدم. جنگ و کشتار و خشونت باعث شد تا آخر دنبالش نکنم. حدودا یک ماه بعد فیلم رو از اول دیدم.حقیقتا مجذوب داستانش شدم و حتی یه لحظه ش رو از دست ندادم.دیگه حتی خشونت و کشتار هم بنظرم بی معنی و دلسرد کننده نبود. مفاهیم اخلاقی برجسته ای داخل فیلم تشخیص دادم. امید، مبارزه برای رسیدن به هدف و و رستگاری، جایی که دیگه هیچ وعده ای و حتی هیچ ترسی نمیتونه ادم ها رو در راه رسیده به آزادی و هدف متزلزل کنه. نمونه ش زنهای جو که از زندگی اشرافی و پر از نعمت گذشتن تا آزاد زندگی کنن، حتی اگه این ازادی ترس و دلهره و سختی زیادی براشون به ارمغان بیاره. پیام برجسته ی دیگه ای که میتونم بهش اشاره کنم قدرت و نفوذ افراد مرفه و قدرتمند روی مغز و فکر افرادیه که با فقر و و فلاکت در سیتادل زندگی میکنن و این قدرت تا جاییه که اونها رو به بردگی و قبول مقام خدایی طبقات بالادست رسونده. یکی از تاثیر گذارترین لحظات فیلم بنظر من لحظه ایه که جنگجوی نیمه جان از جو دستور مستقیم میگیره تا یاغی ها رو نابود کنه و زنها رو برگرونه. احساس لذتی که جنگجو از به عهده گرفتن این وطیفه داره و شوقی که از همکلام شدن با جو داره، نمونه بارز جهل و خدمت به خدایانی هست که جهل اونها رو در نظرش مقدس جلوه داده. اینجا ما برده ای می بینیم که با شوق و افتخار بردگی میکنه و امیدواره. زمانی که این بت میشکنه و پشت کامیون یاغی ها مخفی میشه، بارز ترین نمونه ناامیدی و پوچ شدن دنیای یه شخصیت رو می بینیم. بهرحال من از دیدن این فیلم لذت بردم و برای بار سوم هم نگاه کردم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5