شما در آنِ واحد، حداکثر چند سریال را می‌تواند دنبال کنید؟!

37

خب، سرانجام سیزن جدید سریال «گیم آو ترونز» هم به پایان رسید. بار دیگر نویسنده سریال، سبک قبلی‌اش را با بی‌رحمی ادامه داد. دوست داشتم مختصری در مورد سیزن جدید بنویسم، اما خب شایسته نیست که داستان سریال را برای دسته بزرگی که از خوانندگان که هنوز همه قسمت‌ها را ندیده‌اند، لو بدهم.

حالا که به اینجای سریال رسیده‌ایم، شاید فراموش کرده باشیم که دنبال کردن سیزن‌های ابتدایی سریال، به جهت تعدد کاراکترها و چرخه حوادث، کار چندان ساده‌ای هم نبود. به عبارتی بیننده سریال می‌بایست تمرکز لازم را می‌داشت و حتی در آغاز هر فصل جدید، مروری مختصر بر فصل قبلی می‌کرد.

زمانی در دهه 60 اصولا تکلیف ما با سریال‌ها مشخص بود، کل خانواده اصولا هیچ انتخابی، جز سریال‌های صدا و سیما نداشتند. اما حالا وضعیت کاملا فرق کرده است و تعداد سریال‌هایی که هر سال از شبکه‌های تلویزیونی مختلف پخش می‌شوند، سر به فلک می‌زند.

یکی از سریال‌هایی که اگر فرصتی پیش بیایید به زودی تماشای سیزن جدید‌ش را شروع خواهم کرد، سیزن جدید سریال Orange Is the New Black است. این سریال از شبکه نت‌فلیکس پخش می‌شود و مثل دیگر سریال‌های این شبکه، ناگهان همه قسمت‌های یک سیزن جدید آن برای دانلود، در دسترس قرار می‌گیرد.

شاید نظر شما با من متفاوت باشد، اما من ترجیح می‌دهم که به جای دیدن، یک سیزن در سه چهار ماه، هر وقت سر حال باشم، در یک ماراتون سریال‌بینی، ظرف چند روز، یک سیزن را تماشا کنم. این طوری دیگر فراموشی خط داستانی پیش نمی‌آید و آدم با حس  حال بهتری شسریال را به پایان می‌رساند.

خب، اگر در مورد سریال Orange Is the New Black بخواهید نظر من را بخواهید باید بگویم که این سریال گرچه اصلا در حد سریال‌هایی مثل دکستر، برکینگ بد یا گیم آو ترونز نیست، اما سریال مفرح جالبی است که داستان‌های در یک زندان زنان می‌گذرد. این سریال هم کاراکترهای بسیار متعددی دارد و با فلش‌بک‌هایی که در طول سریال زده می‌شود، شما کم کم با داستان زندگی هر زن زندانی آشنا می‌شوید.

6-16-2015 7-25-09 PM

دیگر سریالی که باز هم باید تماشای سیزن جدید آن را شروع کنم، سریال Power است که داستان جالبی دارد: یک قاچاقچی مواد مخدر که جایی برای پولشویی دارد و در حالی که دست حوادث او را ناگزیر به دوستی با یک دوست مؤنث پلیس کرده است، باید بکوشد که دم به تله ندهد!

6-16-2015 7-27-30 PM

من به یادم ندارم که در آن واحد بیش از 3 سریال را دنبال کرده باشد، اما بعضی‌ها هم این طوری نیستند و سریال‌های بیشتری را پوشش می‌دهند.

بیشتر ما به خاطر کمبود وقت، یا داشتن علایق جانبی دیگر در اوقات فراغت نمی‌توانیم بیش از دو – سه سریال را پوشش بدهیم. اما اگر وقت فراغت ما ناگهان بیشتر می‌شد و هر شب دو سه ساعت وقت کاملا آزاد می‌داشتیم، تصور می‌کنید که می‌توانستیم سریال‌های بیشتری را ببینیم؟

بعضی از سریال‌ها، داستانی اپیزودیک دارند، طوری که اگر یک قسمت را نبینید یا در حین دیدن سریال بروید و چایی بریزید و برگردید، چیز زیادی را از دست نمی‌دهید، اما در مقابل، دنبال کردن سریال‌های دیگر کار دشوارتری است. حتی برای درک داستان بعضی از آنها و مطلع شدن از حاشیه‌های آن، باید در اینترنت جستجو کنید.

سریال لاست را به یاد بیاورید، جزئیات این سریال آنقدر زیاد بود که در مورد آن سایت‌هایی ساخته شد و تئوری‌هایی ابراز شد.

انسان را حیوانی اجتماعی می‌دانند و ما ظاهرا نباید محدودیتی از نظر دوست شدن و اخت شدن با انسان‌های دیگر داشته باشیم، اما همین چند وقت پیش بود که پژوهش‌های دانشمندان نشان داد که عملا ظرفیت ذهنی ما برای دنبال کردن دوستان، محدود است!

همین پژوهش را می‌توان به دنیای سریال‌ها هم تعمیم داد. یعنی اگر تعداد سریال‌ها تحت پوشش را از حد بگذرانید، به حدی می‌رسید که داستان و کاراکترها را با هم اشتباه می‌کنید و گاهی هم این درهم‌آمخیتن داستان‌ها و شخصیت‌ها به جایی می‌رسد که اشتباه‌هایی مضحک می‌کنید، در حدی که باعث تفریح دوستان خود می‌شوید.

6-16-2015 7-26-19 PM

اگر در سایت‌های دانلود معتبر گشته باشید، شاید این سؤال برایتان پیش آمده باشد که هر سال شبکه‌های مشهور تلویزیونی چند سریال پخش می‌کنند، باید بگوییم که سال پیش شبکه‌ها 371 سریال پخش کردند.

آیا یک نفر می‌تواند این همه سریال را دنبال کند؟!

من پیش خودم چند ضرب و تقسیم ساده انجام دادم: اگر هر سیزن این سریال‌ها به طور متوسط 12 قسمتی باشد، سال پیش 4452 قسمت پخش شده است. حالا اگر هر قسمت این سریال‌ها 40 دقیقه باشد، یک فرد دیوانه سریال باید در طول سال 178 هزار دقیقه را به تماشای سریال‌ها اختصاص بدهد. یعنی روزی 487 دقیقه یا 8 ساعت!

از این ضرب و تقسیم‌ها که بگذریم باید بگوییم که بر اساس آمارگیری‌ها، یک آمریکایی بالغ، هر هفته 39 ساعت را به تماشای برنامه‌های تلویزیونی اختصاص می‌دهد. آمار در مورد شبکه نت‌فلیکس دقیق‌تر است و نشان می‌دهد که 60 درصد مشترکان این شبکه در هر بازه زمانی دلخواه، مشغول دنبال کردن یک سریال هستند. 25 درصد هم دو سریال یا بیشتر را در آن واحد دنبال می‌کنند.

6-16-2015 7-39-43 PM

به عبارتی از نظر تئوری، دنبال کردن سریال‌های مشهور شبکه‌های معتبرتر ممکن است. اما مسلما اگر کار به تماشای سریال‌های شبکه‌های نه‌‌چنئان معروف و شوها و مستندها هم تعمیم پیدا کند، از نظر ریاضی هم دنبال کردن این همه برنامه غیرممکن می‌شود!

آن دسته از بینندگان تلویزیونی که حرفه‌ای‌تر هستند گاه با استفاده از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های اینترنتی به صورت نظام‌مندانه‌تری سریال‌ها را دنبال می‌کنند. Trakt.tv یکی از آنهاست که با آن می‌توانید مشخص کنید که چه قسمت‌ها را دیده‌اید. این اپلیکیشن به شما یادآوری می‌کند که تماشای چه قسمت‌هایی را فراموش کرده‌‌‌اید.

حدود ده هزار نفر از کاربران این اپ، بسیار فعال هستند، آنها در آن واحد 18 سریال را دنبال می‌کنند، یعنی چیزی معادل 92 قسمت در ماه!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…

رهبران شرکت‌ها و کشورها در قالب افراد بی‌خانمان- چه کسی می‌داند اگر جبر جغرافیایی و اکوسیستم نبود،…

اگر پدر زیستی استیو جابز او را در یک سناریویی تخیلی به سوریه می‌برد، استیو جابز چه سرنوشتی پیدا می‌کرد؟ یک کارمند؟ یک مدیر رده میانی؟ یکی از انبوه کشته‌های جنگ داخلی این کشور؟بدیهی است که اکوسیستم مناسب و شرایط اقتصادی و یک آبشار…

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

این عکس‌ها راهنما و ایده‌ای برای شما برای تبدیل اشیای کهنه و دورریز به چیزهای جدید هستند

صرفه جویی «واقعا» یک هنر است. خیلی وقت‌ها ما به بهانه تغییر دکوراسیون یا قدیمی شدن چیزی یا نامتناسب شدن چیزی با وسایل تازه به سادگی دورش می‌اندازیم یا باقیمتی بسیاری نازل به سمساری می‌دهیم.البته این سال‌ها به خاطر فشارهای اقتصادی -چنان…

آیا ماری آنتوانت واقعاً گفته بود مردمی که در قطحی نان هستند، کیک بخورند؟! حقیقت درباره یکی از…

این یکی از بدنام‌کننده‌ترین داستان‌های تاریخ است: روایت این است که ملکه ماری آنتوانت وقتی شنید که دهقانان فرانسوی آنقدر فقیر شده‌اند که توانایی خرید نان ندارند، پاسخ داد: "بگذارید کیک بخورند." این افسانه برای قرن‌ها نقل شده است و به این…

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
37 نظرات
  1. maysam می گوید

    خوب، در حال حاضر فک کنم ۵ سریال رو دارم می‌بینم و هر روز یک قسمت از یکی رو تماشا میکنم… البته چند تاشون جدید شروع شدن… بعضی سریال ‌ها مثل همین سریال جدید نت‌فلییکس که وارچوفسکی ها ساختن رو توی کلا دو روز تعطیلات دیدم و امتحانم رو هم خراب کردم ولی ارزشش رو داشت…
    ترو دیتکتیو هم این هفته میاد و به جای GOT تماشاش میکنم… البته ممکنه مجبور بشم کمی برنامه‌ی روزانه‌ی سریال هام رو خراب کنم….

    به هر حال، الان Whispers از ABC به نظرم سریالی اینده دار باشه…

  2. علی می گوید

    دکتر لطفا در مورد سیزن جدید بازی تاج و تخت یه پست بزارید، بلکه خواندن پست شما مرحمی باشه بر دردامون. 🙁

    1. محمد می گوید

      ای هوااااارررر :((

  3. رضا می گوید

    سلام آقای دکتر من یه خواهشی دارم لطفا یک پست درباره دانلود سریال های خارجی بذارید چون من و شاید خیلی افراد تا الان از سایت های ایرانی که هر روز آدرس عوض میکنند و اکثرا هم پولی هستن و صدالبته سرعت پایینی دارن استفاده میکنیم من تا الان اسم تورنت رو اینجا و جند جای دیگه شنیدم ولی واقعا نمیدونم چی هست و چطور کار میکنه

    1. امیرحسین می گوید

      آقا رضا تورنت یه شیوه اشتراک گذاری فایل هاست ، دو مفهوم ساده داره Seed که میشه تعداد افرادی که اون فایل رو دارند به اشتراک میزارن و leech که میشه تعداد افرادی که دارن اون فایلو دریافت میکنن
      شما باید اول یه برنامه تورنت خوب پیدا کنی
      که به شما uTorrent رو پیشنهاد میکنم
      قدم بعدی شما میری داخل یه سایت جستجوی تورنت که به عنوان مثال من خودم از kickass Torrent استفاده می کنم
      بعد از سرچ یه آیکن فلش به سمت پایین هست باید روش کلیک راست کنید و آدرس اونو کپی کنید تو موزیلا میشه copy link location بعد میری تو برنامه یو تورنت و روی یه علامت شبیه زنجیر کلیک میکنی و آدرسی که کپی کردی اتوماتیک میاد
      رو این صفحه اوکی میکنی فایل هاتو انتخاب میکنی و دوباره اوکی
      حالا صبر میکنی تا تورنت دانلود بشه ( این قسمت با عمر نوح رابطه مستقیم داره )
      ضمنا هرچقدر سرعت نت شما اپلود داشته باشه دانلودش هم بیشتر خواهد بود ( پیش فرض برنامه اینه که سرعت دانلود و اپلود محدود نشده )
      امیدوارم موفق باشی

    2. اردلان می گوید

      در ادامه نظر دوستمون باید عرض کنم که سرویس تورنت بر پایه ی جمعی از کاربران بنا میشه! یعنی فایل مورد نظر شما بر روی هیچ سروری وجود نداره! و شما به جای اینکه اون فایل رو از سایت یا سروری خاص دانلود کنید ( که همین باعث میشه در برخی ساعات سرعت دانلود کاهش پیدا کنه) فایل مورد نظرتون رو از روی کامپیوتر سایر کاربران دانلود میکنید!! در این سیستم فایل مورد نظر به قسمت های کوچک با حجم بسیار کم تقسیم میشه و شما هر تیکه از اون رو به صورت ناخودآگاه از سایر کاربران دریافت میکنید که این باعث میشه در صورتی که تعداد کاربران تحت اشتراک( Seeder) به مقدار کافی زیاد باشند شما هیچگونه افت سرعتی رو حس نکنید!
      اما نکته ای که باید خدمتتون عرض کنم اینه: بنده به شما پیشنهاد میکنم برای دانلود فایل ها و فیلم هایی که در سایت های دیگر به وفور موجود هستند از تورنت استفاده نکنید، عدم تجربه ی کافی در این زمینه باعث میشه فایل های زیادی رو از دست بدید!
      سرویس تورنت بیشتر برای فایل هایی کاربرد داره که عموم دسترس درستی از اون ندارند و یا خیلی مدت از زمان پخشش در شبکه اینترنت گذشته! و چون خواه ناخواه به خاطر هزینه زیاد سرور ها ، سایت ها اون ها رو حذف میکنند که در این زمان میتونید از تورنت استفاده کنید
      در ضمن تجربه 10 ساله ی بنده در خصوص شبکه p2p تورنت اینه که با سرچ در جستجوگرهای اینترنتی نظیر گوگل به سایت هایی خوبی که بستر تورنت (Tracker) دارند ، نخواهید رسید! بهترین سرویس های تورنت به صورت اختصاصی و خصوصی هستند که فقط با دعوت نامه اجازه اشتراک خواهید داشت! به این سرویس ها private tracker میگند و بنده پیشنهاد میکنم به دنبال private tracker ها بگردید!
      موفق و پیروز باشید

  4. امیر می گوید

    بازی تاج و تخت اگه به همین روال برای حذف کاراکتر ادامه بده شک دارم به فصل هفت هم برسه آروم آروم از این سریال دارم زده میشم تا کی میخواد با حذف کاراکتراش وتغییر تو داستان اصلی کتاب ببیننده رو سورپرایز کنه یه کمی هم بایده به اصل داستان پایبند باشه ای بابا

    1. ماهان می گوید

      فقط مرگ بعضی از کاراکتر های نه چندان مهم با داستان اصلی مطابقت نداره.کاراکتر های اصلی با داستان مطابقت دارن.غیر از مکان فعلی بعضیشون در حال حاضر.

  5. ﺣﻤﻴﺪ می گوید

    ﺑﻪ ﻭاﺳﻂﻪ ﻭﻗﺖ ﺁﺯاﺩﻱ ﻛﻪ ﺗﻮ اﻳﻦ ﻣﺪﺕ اﺧﻴﺮ ﺩاﺷﺘﻢ ﺳﺮﻳﺎﻝ ﻫﺎﻱ ﺑﻴﺸﺘﺮﻱ ﺭﻭ ﺩﻳﺪﻡ و ﻣﺜﻞ ﺷﻤﺎ اﻫﻞ ﺗﻤﺎﺷﺎﻱ ﻣﺎﺭاﺗﻮﻧﻲ ﺳﺮﻳﺎﻝ ﻫﺴﺘﻢ.ﺧﺐ ﻏﻴﺮ ﺳﺮﻳﺎﻟﻬﺎﻱ ﻫﻤﻪ ﭘﺴﻨﺪﻱ ﻣﺜﻞ ﺑﺮﻛﻴﻨﮓ ﺑﺪ و ﺑﺎﺯﻱ ﺗﺎﺝ و ﺗﺨﺖ ﺳﺮﻳﺎﻝ mad men ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﻪ ﺩﻟﻢ ﻧﺸﺴﺖ.ﺑﻪ ﺷﺨﺼﻪ اﺯ ﺳﺮﻳﺎﻝ suit ﺧﻴﻠﻲ ﺯﻳﺎﺩ ﺧﻮﺷﻢ اﻭﻣﺪ و اﻟﺒﺘﻪ newsroom ﺳﺮﻳﺎﻝ ﮔﻴﺮاﻳﻲ ﻧﺸﻮﻥ ﺩاﺩ .true detectives و Fargo ﺑﺮ ﺧﻼﻑ ﻧﻘﺪﻫﺎی ﻣﺜﺒﺖ ﻧﺘﻮﻧﺴﺘﺘﻨﺪ ﺧﻴﻠﻲ ﺟﻠﺒﻢ ﻛﻨﻨﺪ. ﮊاﻧﺮ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﻣﻦ ﻛﻤﺪﻳﺴﺖ و ﺩﺭ اﻳﻦ ﮊاﻧﺮ ﻳﻜﻢ ﻛﺎﺭ اﻧﺘﺨﺎﺏ ﺳﺮﻳﺎﻝ ﺳﺨﺖ ﺗﺮ ﻣﻴﺸﻪ. ﻣﻦ اﺯ ﺳﻴﺘﻜﺎﻡ ﺧﻴﻠﻲ ﺧﻮﺷﻢ ﻣﻴﺎﺩ و ﻓﻜﺮ ﻣﻲ ﻛﻨﻢ ﻛﻪ ﺳﻴﺘﻜﺎﻡ ﻫﺎﻱ ﻗﺪﻳﻤﻲ ﻗﻮﻱ ﺗﺮ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻭﻟﻲ ﺩﺭ ﺟﺪﻳﺪ ﺗﺮ ﻫﺎ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﺎ ﻣﺎﺩﺭﺗﻮﻥ ﺁﺷﻨﺎ ﺷﺪﻡ ﺳﺮﻳﺎﻝ ﻛﺎﻣﻠﻲ ﻧﺸﻮﻥ ﺩاﺩ.big bang theory و modern family ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﻪ ﻧﻆﺮ ﻣﻦ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺧﻮﺏ ﻫﺴﺘﻨﺪ.ﻫﺮﭼﻨﺪ ﺑﻪ ﺷﺨﺼﺎ arrested development ﺭﻭ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﺗﻮﺻﻴﻪ ﻣﻲ ﻛﻨﻢ اﻟﺒﺘﻪ اﻳﻦ ﺳﺮﻳﺎﻝ ﻛﻤﻲ ﻗﺪﻳﻤﻲ و اﻟﺒﺘﻪ ﺳﻴﺘﻜﺎﻡ ﻧﻴﺴﺖ ﻭﻟﻲ ﻳﻜﻲ اﺯ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻛﻤﺪﻱ ﻫﺎﻳﻲ ﻫﺴﺖ ﻛﻪ ﺗﺎ ﺑﻪ اﻣﺮﻭﺯ ﺩﻳﺪﻡ.ﻣﻲ ﺩﻭﻧﻢ ﻛﻪ ﺷﺎﻳﺪ ﺧﻴﻠﻲ ﻫﺎ ﺑﺎ ﻣﻦ ﻫﻢ ﻋﻘﻴﺪﻩ ﻧﺒﺎﺷﻨﺪ ﻭﻟﻲ ﺑﻪ ﻧﻆﺮ ﻣﻦ two and half men ﺳﺮﻳﺎﻝ ﻣﻔﺮﺣﻲ اﻭﻣﺪ.ﺣﻘﻴﻘﺖ اﻳﻦ ﻫﺴﺖ ﻛﻪ ﺳﻠﻴﻘﻪ اﺷﺨﺎﺹ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺳﺮﻳﺎﻝ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﺘﻔﺎﻭﺗﻪ ﺗﺎ ﺟﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺳﺮﻳﺎﻝ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﭘﺮ ﻃﺮﻓﺪاﺭ و ﻣﻮﻓﻖ house of cards ﻛﻪ ﻣﻴﺪﻭﻧﻢ ﺣﺘﻲ ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﻳﻜﻲ اﺯ ﻃﺮﻓﺪاﺭاﻧﺶ ﻫﺴﺘﻴﺪ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﺟﺬاﺑﻴﺘﻲ ﺑﺮاﻱ ﻣﻦ ﻧﺪاﺷﺖ و ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺑﺎ ﻧﺴﺨﻪ اﻧﮕﻠﻴﺴﻴﺶ ﺣﺘﻲ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﻫﻢ اﻭﻣﺪ. ﺑﻪ ﻫﺮ ﺣﺎﻝ اﺯ ﭘﺴﺖ ﻫﺎﻱ ﺳﺮﻳﺎﻟﻲ ﺗﻮﻥ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺳﭙﺎﺳﮕﺰاﺭﻡ.

  6. mehdi می گوید

    معتاد شدن به سریال و جذابیتی که دارد از کسی پنهان نیست.مهم ترین مسئله در دیدن سریال داشتن زمان کافی برای آن است،اما برای افرادی امثال من که ممکن است فرصت دیدن سریال را نداشته باشند،دیدن فیلم های دیده نشده توصیه می شود.

  7. محمد می گوید

    سریال وایکینگ ها هم خیلی جذابه….پیشنهاد میکنم این سریال که تا حالا سه تا سیزن ازش اومده رو دنبال کنید. محیطش یه جورایی مثل GOT هست و برخی مواقع شما رو غافلگیر میکنه البته نه به اندازه GOT. خیلی به واقعیت نزدیکه. از شبکه history

  8. siamak gol می گوید

    پست جالبی بود… شبیه به پست های جادی بود..
    سریال دیدن خیلی وقت گیره.. خیلی…….
    و باید وقت آزاد خیلی زیادی داشته باشی… من از وفور سریال ها زیاد خوشم نمیاد..
    چون آدم و ذهن اون رو درگیر میکنه… و تمرکز رو میگیره…. مث خوندن چندین کتاب داستانی با هم !
    سعی میکنم ذهن و خاطرم رو با داستان های متفاوت و خوب پر کنم .. تا داستان هایی که مدام از هم تقلید میکنن و ترفند های تکراری و صحنه های تکراری و شوخی های تکراری…. آرشیو داستانیه خوب توی ذهن بمونه..
    فیلم سینمایی رو هم ترجیح میدم… سریع تمام میشه و صبر و حوصله ی زیاد برای فصل بعد نمیخاد…….

  9. ل می گوید

    با سلام
    کار نسل جوان شده فیلم و سریال دیدن و بدتر افتخار به اینکه من فلان فیلم ها و سریال ها را دیده ام و یا فلان آهنگ ها شنیده ام. خوب بعضی ها ممکن است بگویند کتاب خواندن بهتره ولی به نظ من که کتاب خوان حرفه ای هستم کتاب خواندن هم باید حد و حدودی داشته باشه. در هر صورت مراد سخن اینه که دیدن و خواند و شنیدن زیاد هنر نیست و افتخاری به آن نیست بلکه تلف کردن عمر است. کار اساسی تولید محتوا است و سازنده بودن.

    1. امیرحسین می گوید

      دوست عزیز
      متاسفانه بنده به عنوان نسل جوان بعد از 8 ساعت کار وقتی میام خونه ( در ساعتی که جغد ها تازه بیدار میشن ! ) برام تنها سرگرمی دیدن فیلم و سریاله
      اگه شما پیشنهاد بهتری دارید با گوش جان حاضر به شنیدنش هستیم
      در خصوص کتابخوانی والا دوران جوانی و خدمت کتاب زیاد خوندم اما کتاب خوندن لذتش تو خوندن کتاب کاغذیه. متاسفانه کتابخانه ها هم ساعت کاری اداری دارن و به درد ما نمیخورن ، کتاب های پی دی اف هم فرق چندانی با سریال خوندن ندارن بجز اینکه بیشتر وقت میبرن

      1. ل می گوید

        امیر حسین عزیز مسلما کسی با تفریح آن هم پس از هشت ساعت کار مفید مخالف نیست. مراد من افرادی هستند که تنها هنرشان فیلم دیدن است. گاها این اتفاق در دانشجویان زیاد دیده می شود. صدها گیگ فیلم دیده اند و این کار را افتخاری می دانند که در مورد هر فیلم می توانند مقداری صحبت کنند. خوب که چی! نه کار اصلی شان انجام می دهند ونه در پی هنر سازنده دیگری هستند. من خوشحال خواهم شد که این افراد روزی فیلم، کلیپ، ترانه، داستان بسازند که برای انجام این کارها اتفاقا باید مقدار زیادی وقت مفیدشان را جای دیگری خرج کنند.

    2. محمد می گوید

      ل ِی عزیز اتفاقن به نظر من چون هر کسی با مامانش قهر میکنه روی به تولید محتوا میاره ما به این روز افتادیم:))

      بسیار بســیــار بـــــســـیـــــــار زیاد باید ببینیم و بشنویم و بخونیم** تا شااااید بتونیم سطری یا پاراگرافی محتوا* ارائه کنیم…

      *البته منظور از محتوا، محتوا می‌باشه و نه تقلیدی از محتوا !
      **البته‌تر منظور از دیدن و شنیدن و خواندن هم صرفا سرگرمی محض نباشد بلکه جستجوی آن امر گم‌گشته بباشد 😉

      1. ل می گوید

        محمد عزیز، اگر واقعا در پس این دیدن ها و شنیدن ها هدفی برای تولید ایده خودمان باشد با شما موافقم ولی احتمالا شما با من موافقی که خیلی از مواقع هیچ تفکری نیست و این کارها صرفا تلف کردن عمر برای هیچ است. تنها استفاده از این کار پز دادن در فضای مجازی و یا جمع های دوستانه است.
        من یک بار دیگر حرفم را بی پرده می گویم: دوستان هیچ افتخاری در دیدن فیلم و سریال نیست، دارید عمر خودتان را تلف می کنید!

        1. محمد می گوید

          باهات موافقم ل ِی عزیز ولی بیا خوش بین باشیم و فرض کنیم که این فیلم‌ها و کتاب‌ها و موسیقی‌ها (اگه خالتور نباشن و ارزشی درونی داشته باشن) حتی اگه برای پز دادن هم دیده بشن، باز اثر مثبتی روی مخاطب خواهند گذاشت؛ ینی میگم حالا که ما ملت میخوایم هی به دیده ها و شنیده ها و خونده هامون من باب رقابت، پز بدیم اقلکندش بیایم و چیزای خوب رو به هم معرفی کنیم شاااااااااااایــــــد اثر کرد و با عبور از پز دادن رسیدیم به اون مرحله از عرفان که مام تولید نمودیم محتوا روD:

          بذا منم بی پرده بگم: ما که تلف می کنیم به هر حال، حداقل میشه سعی کنیم با چیزای خوب تلف کنیم خب;)

        2. جوان مملکت می گوید

          حالا شما چرا اینقدر ناراحتی؟ 🙂 خب شما نبین. تو خوبی. تو تولید محتوا کن :))

    3. امیر می گوید

      من یه علاقه مند به فیلم هستم گاها سریالم میبینم ولی در پاسخ به موضوعی که شما بهش اشاره کردید بایدیه موضوعی رو بیان کنم بسیاری از بزرگان سینما هستند که بدون تحصیل در ارتباط با سینما وفقط با تماشای تعداد زیادی فیلم به این مکان رسیدند برای مثال کویین تارنتینو یا پاول اندرسون البته اصل حرف شما درسته که دیدن تعدادی فیلم فقط هدر دادن وقته ولی این حرف زمانی منطقیه که فعالیتی برای نسل جوان تعبیه بشه برای تولید محتوا در حال حاضر حتی نظام تحصیلی هم دانشجو رو به سمت کپی کردن سوق می دهد در مورد کتاب هم گاها برا شخص خودم شده به خاطر یه فیلم یه کتاب رو خوندم

    4. ا ر ف می گوید

      سلام دوست عزیز مرا ببخشید ولی 40 سال است مطالعه میکنم تولستوی -داستایفسکی برشت -رومن رولان -تا….ساراما گو ووولف و عزیزان دلم دولت ابادی وخدابیامرز دانشور وسایرین.اما تولید محتوا کار هرکسی نیست صد مسئله دیگر دخیلند.اما وصد اما مطالعه ما باید دررفتار و گفتار ما ونشست وبرخاست های ما خودش را نشان دهد.مردم ما مطالبی که باید درتاریخ ویل دورانت بخوانند تکه تکه در همین فیلمها میبینند.حالا غلو ویا غیردقیق بودنش مهم نیست .بایک جمله حکم کلی صادر نکنید. البته ادمهایی هم که پز میدهند طبق فرمایش شما درهمه موارد پزشان را میدهند از لباس تا خورش الوی مامان جون. ازشان دوری کنید. راستش من پی داف میخوانم .وقتی خسته میشوم چندکتاب کاغذی کنارم هست لحظاتی سرگرمشان میشوم و….الخ .با احترام تمام

    5. moosavi می گوید

      اصلاً نیازی نیست همه محتوا تولید کنند! اساس خلقت انسان مصرف گرایی بوده دوست عزیز نه تولید کردن! اگه یکم مطالعه تاریخی در ارتباط با انسان های نخستین داشته باشی مسلما درک می کنی! انسان خلق شده که با استفاده از محتوای در دسترس خودش بهترین زندگی رو فراهم کنه…این میشه اساس و پایه زندگی انسان و انسانیت یعنی به بهترین شکل مصرف کردن!! تولید محتوا اولا کار همه نیست ثانیاً اگه هر کس و ناکسی محتوا بخواد تولید کنه کمیت شاید بره بالا اما کیفیت میاد پایین! شما راجع به نسل جوان امروز اظهار نظر نکن وقتی هنوز نمی تونی درک کنی این نسل رو! نسل جوان ایران نسلی هست که به دلیل مشکلات متعددی که داره ( اینجا جاش نیست بگم) از هر سه جوان یک نفر تمایل به خودکشی داره دوست عزیز!! نسل جوان هزاران مشکل داره…این موزیک و سریال و غیره لااقل باعث می شن برای چند ساعت این جوان امروز از این افسردگی ها رها بشه! شما میگی دانشجویی که چندین گیگ فیلم داره و….دوست عزیز دانشجوی ایرانی اصلا انگیزه درس خوندن نداره! چون بعد از گذشتن از غول کنکور وارد دانشگاهی شده که هیچ آینده شغلی ای براش نیست!! سعی نکن به این افراد نصیحت کنی که گوش امثال ما از نصیحت های مغرضانه امثال شما که خودتون رو موفق می دونید پر شده!! هروقت کشور برای دانشجو ها و نسل جوان امکانات شغلی و رفاهی فراهم کرد اونوقت شما هم می تونی با خیال راحت هرکسی رو که خواستی نصیحت کنی…

  10. رضا می گوید

    اقا عکسی که از تاج وتخت گذاشتین یه جورایی اسپویلره!

  11. امیرحسین می گوید

    برای Track کردن سریال ها به نظرم سایت http://next-episode.net گزینه خیلی خوبیه

  12. پوریا می گوید

    سریال جدید Sense8 به کارگردانی واچوفسکی ها از نت فلیکس پخش شد. واقعن سریال خوبی هست و بر خلاف کارهای اخیر واچفسکی ها این سریال پر از استعاره و فلسفه بود. دنیای جدیدی خلق کردند که در حد و اندازه های ماتریکس گیرایی داره.

    فصل جدید سریال True Detectives به زودی شروع میشه.

    حدود یک ماه پیش، سریال daredevil از شبکه نتفلیکس پخش شد، شخصن با یک بد بینی خاص قسمت اول و دوم رو دیدم، زیرا معمولن سریال های ابر قهرمانی محتوای خاصی ندارند و فقط از جلوه های بصری استفاده می کنند، اما بر خلاف انتظار سریال خوبی بود، سریالی که بر پایه داستان و بازیگری خوب شخصیت ها پیش میرفت و تا جای ممکن سعی کرد به واقعیت وفادار بمونه. اینهم نمونه دیگه ای بود که نت فلیکس میتونه هر موضوعی رو به خوبی تهیه کنه!

  13. یحیی می گوید

    من تابستون که میشه، هر روز بیشتر از 8 ساعت فیلم و سریال می‌بینم. بقیه‌ی سال هم روزی 2 تا 3 ساعت.

  14. ارمین می گوید

    ببخشید. فقط میخواستم بگم لعنت بهGeorge R. R. Martin

  15. علی می گوید

    من هیچ سریالی نمی بینیم
    چون بنظرم وقت تلف کردن است.
    خوب که چی حالا فرض کنید همه این سریالها رو هم دیدیم آیا تغییر عملی و بهبودی در شرایط زندگی شما پدید میاد.
    خیل بعید میدونم اتفاق مثبتی بیفته.
    بجای وقت گذاشتن برای دیدن رویاهای موجود در سریالها ترجیح میدم وقت بزارم و رویاهای خودم رو بسازم .

    1. محمد می گوید

      سوالی که مطرح میشه اینه که اون رویاها از کجا اومدن؟
      راه و روش ِ ساختن ِ رویاهاتو از کجا یاد گرفتی؟

      میشه بگی مام یاد بگیریم D:

    2. I.o.s می گوید

      والا اینطور که شما فکر می کنید ما اصلا نباید در طول زندگی دنبال استراحت باشیم و فقط بریم دنبال کار!!! اتفاقا کاملاً روند زندگی برعکسه!! اولاً دنیا فرصت کمی رو در اختیار انسان قرار میده پس باید ازش لذت برد!! ثانیاً دیدن این سریال ها علاوه بر اضافه کردن( دانش سینمایی که خود سینما هم علم محسوب میشه پس نگید فایده نداره!) باعث میشه نسبت به بسیاری از چیزهای پیرامون دیده ما گسترده تر بشه… دوست عزیز یه جمله مثال میزنم از دانته! : دنیا طبقه ی اول جهنمه! یعنی رویا هاتو فراموش کن!! چون دو حالت داره یا بهشون نمیرسی که سرخورده میشی یا اینکه اگه بهشون برسی ازشون لذت نمی بری! خودم رو مثال می زنم مثلا آرزوی من این بود کنکور رتبه دو رقمی بیارم… خوب بهش رسیدم و زندگیم رو گذاشتم ولی اخرش وقتی به نتیجه رسیدم هیچ احساسی نداشتم!! انسان بهتره رویا رو بذاره کنار با واقعیت روبرو بشه!! از هر فرصتی داره باید استفاده کنه چون دیگه قابل برگشت نیست.

      1. آترین می گوید

        اشتباه شما این بود که تمام انرژیتون رو گذاشتید برای هدفتون و از تلاش هاتون لذت نبردید. لذت هدف داشتن فقط رسیدن به هدف نیست بلکه بخش زیادی از این لذت رو میتونی خودت در طول مسیر برای خودت درست کنی. کاری که شما کردید مثل این بود که صدها کیلومتر برای سفر به دریا رانندگی میکنید و فقط چشمتون به جاده بود و به منظره اطرافتون هیچ نگاهی نکردید و بین راه هیچ جای زیبایی توقف نداشتید.

  16. رهگذر می گوید

    نظر شخصی من
    Orange Is the New Black اصلا ارزش دیدن نداره
    فصل اول پتانسیل بالایی برای ادامه داشت
    اما فصل دوم فوق العاده ضعیف بود.

    1. آترین می گوید

      من که بعد از سه قسمت ازش خسته شدم. به نظرم زیادی بزرگش کردن. مثل big bang theory که فقط خودشون میتونن به حرفای خودشون بخندن

  17. armin می گوید

    به نظر من دنبال کردن هفتگی سریال لذت و هیجان خاص خودش رو داره و خللی در برنامه روزانه انسان ایجاد نمیکنه (40 دقیقه)

  18. آترین می گوید

    من روزنانه یک فیلم ، یک قسمت از یک سریال و پاره ای از یک کتاب رو میخونم. در کنار اینها از سایت هایی مثل 1پزشک، بی بی سی و خیلی های دیگه به وسیله فیدلی اخبار روزانه رو میخونم. یه کم بازی میکنم و چند تا آهنگ گوش میدم. یک ساعتی هم باشگاه میرم. حالا دوستانی که عقیده دارند وقت تلف کردنه حساب کنند چند ساعت یک شخصی مثل من وقت برای سرگرمی میزاره؟! کلا بزنه میشه 6 ساعت. حالا اگه هشت ساعت هم برای خواب در نظر بگیریم 10 ساعت میمونه. آدم اگه بخواد میتونه تو یه ساعتم که شده به قول شما محتوا تولید کنه. حالا گیریم بخواد داستان بنویسه. کسی که نماد ها ، المانها و تاریخ و داستان های مشهور رو ندونه احتمالا باید برای اِلف ها داستان بنویسه نه برای انسان ها. یه فیلم ساز خوب باید یه بیننده خوب باشه و یه نویسنده خوب خواننده خوبیه.

  19. نمو می گوید

    با سلام و احترام
    ممنون از مطالب مفیدتون در مورد سریالهای خارجی..مطالبتون خیلی به مخاطب کمک میکنه که از وقت آزادش بتونه بهترین استفاده را ببره… منم شاغل هستم از بین سریالهایی که توصیه کرده بودید، Breaking Bad رو دارم میبینم…روزهای کاری دو اپیزود میبینم و روزهای بیشتر اگر برنامه دیگری نداشته باشم اپیزودهای بیشتری میبینم…ممنون از سایت و مطالب جالب و مفیدتون

  20. مسعود می گوید

    باسلام
    سایت trakt.tv خیلی خوبه. با برنامه xmbc ازش استفاده میکنم. هر اپیزود که تماشا میکنم اتوماتیک پاک میشه (File Cleaner Add-on) و توی trakt.tv ثبت میشه. حدود ده تا سریال همزمان میبینم. با برنامه uTorrent و قسمت rss، اتوماتیک قسمت های جدید هر سریال دانلود میشه و با xmbc به کلکسیون اضافه میشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5