بهترین فیلم های منتشر شده در سال 2014 که باید دیده شوند

52

باید اعتراف کنیم در سال 2014 سالن های سینمایی در سراسر جهان شاهدِ به روی پرده رفتن اثرهای خوبی از کارگردان های به نامی بوده اند که شاید تعداد کمی ( شایدم هیچکدام ) از آنها ماندگار شوند ولی به جرات می توان گفت ارزش دیده شدن را دارند. اسم های زیادی را می توان در بخش پُرفروش ها دید ولی در اینجا می خواهیم به فیلم هایی اشاره کنیم که علاوه بر موفق بودن در گیشه های سینمایی, در بخش محتوا هم حرف هایی برای گفتن داشته باشند. مطمئنا خیلی از شما با رده بندی این پست موافق نخواهید بود و با توجه به مختلف بودن سلیقه ها هم این امر طبیعی است ( کما اینکه نظر من هم به طور کامل با این رنکینگ توافق ندارد ) ولی اگر به طور منصفانه به این آثار نگاه کنیم خواهیم دید که همه ی آنها ( چه انیمیشن و چه فیلم ) در نوع خودشان قوی هستند. با این مقدمه ی کوتاه به معرفی 15 فیلم برتر سال 2014 می پردازیم و امیدواریم شما هم در بخش نظرات فیلم هایی که در این لیست نیستند و ارزش دیده شدن دارند را معرفی کنید و بگویید تا چه اندازه با این رده بندی موافقید.


 

رتبه 15 – 22 Jump Street

22_Jump_Street

خیابان جامپ شماره ۲۲ یک فیلم در سبک اکشن، زوج هنری، و کمدی به کارگردانی فیل لرد و کریستوفر میلر است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. این فیلم پیرو فیلم خیابان جامپ شماره ۲۱  منتشر شده است. بنا بر باکس آفیس موجو این فیلم ۱۴مین فیلم پرفروش در آمریکا در سال ۲۰۱۴ میلادی بود.


رتبه 14 – Birdman

Birdman_poster

مرد پرنده‌ای یا فضیلت غیرمنتظرهٔ جهل فیلمی در ژانر کمدی-درام به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی آلخاندرو گونزالز اینیاریتو است که در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۴ منتشر شد. مایکل کیتون، زک گالیفیاناکیس، ادوارد نورتون، آندره‌آ ریسبرو، امی رایان، اما استون و نائومی واتس در فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. کیتون در نقش یک بازیگر هالیوودی است که مدت‌ها پیش با یک نقش ابرقهرمانی به شهرت رسیده است و در حال حاضر می‌خواهد با اجرای یک تئاتر اقتباسی از آثار ریموند کارور در برادوی، شهرت از دست‌رفته خویش را بازیابد.

مرد پرنده‌ای در افتتاحیه ۷۱امین جشنواره فیلم ونیز اکران شد. در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۴ به صورت محدود در ایالات متحده و در ۱۴ نوامبر، به صورت جهانی اکران گردید. این فیلم بیش از ۵۹ میلیون دلار فروش داشت. مرد پرنده‌ای عموماً نقدهای مثبتی دریافت کرد و توسط بسیاری از جمله هیئت ملی بازبینی فیلم و بنیاد فیلم آمریکا به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۴ میلادی انتخاب شد. در هفتاد و دومین دوره جوایز گلدن گلوب نامزد دریافت ۷ جایزه شد که از این بین کیتون جایزه بهترین بازیگر مرد فیلم کمدی یا درام را دریافت کرد و فیلم‌نامهٔ فیلم نیز جایزه بهترین فیلم‌نامه را به دست آورد. در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار، مرد پرنده‌ای با نامزدی در ۹ بخش، همراه هتل بزرگ بوداپست بیشترین تعداد نامزدی در این دوره را کسب کرد که از این بین موفق به دریافت چهار جایزهٔ بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامهٔ غیر اقتباسی و بهترین فیلمبرداری شد.


رتبه 13 – Big Hero 6

Big_Hero_6_(film)_poster

۶ ابر قهرمان یک فیلم در سبک موزیکال، علمی–تخیلی، و فانتزی به کارگردانی کریس ویلیامز است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. داستان فیلم در شهری در آینده به نام سان‌فرانسوکیو -ترکیبی از فرهنگ و جغرافیا و معماری دنیای شرق و غرب- اتفاق می‌افتد. قهرمان داستان، نوجوانی به نام هیرو هامادا، اعجوبه دانش رباتیک، روزی به همراه برادر بزرگترش، تاداشی، به کالج می‌رود و آنجا عاشق چیزی که در آزمایشگاه می‌بیند می‌شود. او برای این‌که ثابت کند که لیاقت ورود به دانشگاه را دارد باید چیزی اختراع کند که در نوع خودش بینظیر باشد.


رتبه 12 –    Boyhood

Boyhood_film

در ماه مه ۲۰۰۲ ریچارد لینکلیتر خبر از این داد که قرار است در تابستان آن سال در شهر زادگاهش، هیوستون، شروع به فیلمبرداری فیلمی بی‌عنوان کند. در این زمان لینکلیتر برنامه داشت که در بازه‌ای دوازده‌ساله هر سال عوامل را برای چند هفته جمع کرده و فیلمبرداری کند. در مورد دلیل این کار هم لینکلیتر اعلام کرده بود که «از خیلی وقت پیش می‌خواستم داستان روابط والدین و کودکی را بگویم که در آن با دنبال‌کردن کودک از کلاس اول تا پایان کلاس دوازدهم را بگوید و داستان را با رفتن کودک به کالج به پایان برسانم. اما مشکل این است که بچه‌ها چنان تغییر می‌کنند که نمی‌شود آن را چندان عملی ساخت؛ ولی حالا کاملاً آماده‌ام که داستانم را با هر اتفاقی که برای این پسر می‌افتد سازگار کنم.» لینکلیتر سپس الار کولترین هفت‌ساله را برای نمایش شخصیت اصلی داستان استخدام کرد و به فیلمبرداری از او در طول دوازده سال از عمرش ادامه داد.

پسرانگی درام حماسی آمریکایی‌ای است محصول سال ۲۰۱۴ به نویسندگی و کارگردانی ریچارد لینکلیتر و بازی پاتریشا آرکت، الار کولترین، لورلی لینکلیتر و ایتن هاک. این فیلم به طور مداوم در یک دورهٔ دوازده‌ساله با فیلمبرداری از الار کولترین که از کودکی به بزرگسالی می‌رسید، ساخته شده است. فیلمبرداری این فیلم در تابستان ۲۰۰۲ شروع و در اکتبر ۲۰۱۳ به پایان رسید. این فیلم اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس سال ۲۰۱۴ آمریکا منتشر شد و نمایش رسمی‌اش به میانهٔ سال ۲۰۱۴ محول گردید. پسرانگی همچنین در بخش اصلی جشنوارهٔ ۶۴ فیلم برلین در بخش رقابتی نامزد دریافت خرس طلایی بهترین فیلم بود و در نهایت خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی را برای «لینکلیتر» به ارمغان آورد و در جشنواره فیلم سیاتل نیز جایزهٔ بهترین فیلم، کارگردانی و بازیگری را بدست آورد.


رتبه 11 – Nightcrawler

Nightcrawlerfilm

لوئیس بلوم یک دزد خرده پاست که از ساختمان‌های نیمه کاره در لس آنجلس آهن آلات می‌دزدد و آنها را می‌فروشد. اما یک شب که در خیابان قدم می‌زد به طور اتفاقی با گروهی از فیلمبرداران موسوم به «شبگرد» که در حال فیلمبرداری از یک صحنه دلخراش تصادف بودند آشنا می‌شود. لوئیس تصمیم می‌گیرد که اینکار را دنبال کند. او یک دوچرخه مسابقه می‌دزدد و آنرا در مغازه‌ای با یک دوربین فیلمبرداری و یک بیسیم پلیس عوض می‌کند و مشغول فیلمبرداری از صحنه‌های تصادف می‌شود. او روز به روز در این راه پیشرفت می‌کند و …

شبگرد یا خزنده شب یک فیلم جنایی به کارگردانی دان گیلروی است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. ستاره فیلم جیک جیلنهال در نقش یک دزد است که از صحنه‌های تصادف و جرم و جنایت در لس آنجلس فیلمبرداری می‌کند و آنها را به شبکه‌های اخبار تلویزیونی می‌فروشد. ریز احمد، رنه روسو و بیل پاکستون، از دیگر بازیگران این فیلم هستند. شبگرد در تاریخ ۵ سپتامبر ۲۰۱۴ در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو اکران شد. این فیلم در رشته بهترین فیلمنامه اورجینال یا غیر اقتباسی در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار نامزد شده است.


رتبه 10 – Edge of Tomorrow

Edge_of_Tomorrow_Poster_(2)

داستان این فیلم درباره سربازی به نام ویل کیج (با بازی تام کروز) است که در آینده‌ای نزدیک پس از کشته شدن در جنگی علیه بیگانگان، بار دیگر زنده می‌شود و به موقعیت قبلی خود باز می‌گردد، این امر باعث می‌شود تا او با هر بار کشته شدن توانایی خود را نیز افزایش داده تا حتی بتواند به گونه‌ای سرنوشت خود را تغییر دهد.

لبهٔ فردا فیلمی آمریکایی در ژانر علمی تخیلی با بازی ستارگانی چون تام کروز و امیلی بلانت و محصول ۲۰۱۴ می‌باشد. این فیلم به کارگردانی داگ لیمان و اقتباسی از رمان ژاپنی فقط باید بکشی ازهیروشی ساکورازاکا می‌باشد. تمامی حقوق این انیمه در اواخر سال ۲۰۰۹ بصورت فیلم‌نامه ویژه به استودیو برادران وارنر فروخته شد و ویلیج رودشو هم به تهیه کنندگی این فیلم به برادران وارنر اضافه شد. در اواخر سال ۲۰۱۲ فیلمبرداری در استودیو لیوسدن برادران وارنر واقع در حومه لندن اغاز و حتی برخی صحنه‌ها در میدان ترافالگار هم فیلم گرفته شد. این فیلم در بیش از سی کشور شامل برزیل و بریتانیا در ۳۰ مه و باقی کشورها از جمله آمریکا در ۶ ژوئن ۲۰۱۴ اکران شده‌است.


رتبه 9 – The Hobbit: The Battle of the Five Armies

The_Hobbit_The_Battle_of_the_Five_Armies

هابیت: نبرد پنج ارتش بخش سوم سه‌گانهٔ سینمایی هابیت است. تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی این اثر توسط پیتر جکسون انجام شده است. این فیلم بر اساس کتابی با همین نام اثر جی آر آر تالکین (۱۹۳۷) ساخته شده است. نام این فیلم در ابتدا هابیت: آنجا و بازگشت دوباره بود ولی پیتر جکسون در ۲۵ آوریل ۲۰۱۴ اعلام کرد نام فیلم به هابیت: نبرد پنج ارتش تغییر کرده است.

داستان این فیلم در سرزمین میانه و شصت سال قبل از داستان ارباب حلقه‌ها اتفاق می‌افتد. قسمتهایی از فیلم نیز از ضمیمه جلد سوم سه‌گانه ارباب حلقه‌ها برداشت شده است. داستان این فیلم مربوط به بیلبو بگینز و دوستش گندالف جادوگر و سیزده ارباب دورف، برای گذر از سرزمین میانه و رسیدن به تنها کوه، بیرون کردن اژدهای اسماگ از اره بور، بیرون راندن سائورون از دول گولدور و نهایتاً نبرد پنج سپاه در کوه اره بور است. تقریباً نیمی از فیلم به سکانس نبرد پنج سپاه اختصاص یافته است. این فیلم به عنوان یکی از پر خرج ترین فیلم‌های جهان با بودجه۲۵۰ میلیون دلاری به حساب می آید.


این نوشته را هم بخوانید:

سریال‌ های جدید 2021 : معرفی و فهرست 40 سریال از بهترین‌ ها بر اساس نمره‌ imdb

همیشه به دنبال سریال‌ های جدید هستیم با اینکه می‌دانیم انبوهی فیلم کلاسیک ندیده و سریال قدیمی تمام‌نشده برای دیدن داریم. یک علتش این است که دوست داریم یک سریال جدید و خوب پیدا کنیم و خیلی زودتر از دوستان خود کشفش کنیم و بعد افتخار معرفی‌اش…

رتبه 8 – Whiplash

Whiplash_poster

شلاق فیلمی آمریکایی در ژانر درام محصول سال ۲۰۱۴ است. دیمین شزل این فیلم را بر پایه تجربیاتش در باند دبیرستان پرینستون نوشته و کارگردانی کرده است. مایلز تلر در نقش دانش‌آموزی بازی می‌کند که نوازنده‌ی درام است و سعی دارد تا استاد خودش، ترنس فلچر با بازی جی. کی. سیمونز را تحت تأثیر قرار دهد. پل رایزر و ملیسا بنویست از دیگر بازیگران این فیلم هستند. این فیلم در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۱۴ اکران شد و از همان ابتدا مورد توجه مردم و منتقدین قرار گرفت. سونی پیکچرز حق انتشار جهانی آن را خرید. شلاق نامزد پنج جایزه در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار از جمله جایزه اسکار بهترین فیلم، جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد ، جایزه اسکار بهترین صدابرداری و جایزه اسکار بهترین تدوین فیلم شد که فقط در بردن جایزه بهترین فیلم و جایزه بهترین فیلم نامه اقتباسی در این میان ناموفق بود. این فیلم با نظرات مثبت منتقدین روبه‌رو شد و به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۴ میلادی شناخته می‌شود.


رتبه 7 – The Hunger Games: Mockingjay – Part 1

MockingjayPart1Poster

عطش مبارزه: زاغ مقلد – بخش ۱ یک فیلم علمی تخیلی ماجرایی آمریکایی به کارگردانی فرانسیس لارنس و نویسندگی دنی استرانگ، بر اساس کتابی به همین نام نوشته سوزان کالینز است که در ۲۱ نوامبر سال ۲۰۱۴ اکران شده‌است. این فیلم اولین بخش از آخرین کتاب در سری سه‌گانه عطش مبارزه و مستقیماً ادامه فیلم عطش مبارزه: اشتعال می‌باشد. بازیگران قسمت قبلی جنیفر لارنس، جاش هاچرسون، وودی هرلسون و لیام همسورف در این فیلم نیز ایفای نقش می‌کنند. بخش دوم فیلم نیز با نام عطش مبارزه: زاغ مقلد – بخش ۲ در دست ساخت بوده و قرار است در نوامبر سال ۲۰۱۵ اکران شود.


رتبه 6 – Dawn of the Planet of the Apes

Dawn_of_the_Planet_of_the_Apes

طلوع سیاره میمون‌ها یک فیلم علمی–تخیلی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۴، به نویسندگی مارک بامبک، ریک جافا و آماندا سیلور و به کارگردانی مت ریوز است. در این فیلم بازیگرانی همچون اندی سرکیس، جیسون کلارک، گری الدمن، کری راسل، توبی کبل و کدی اسمیت-مک‌فی ایفای نقش می‌کنند. این هشتمین فیلم در مجموعه فیلم‌های سیاره میمون‌ها و دنبالهٔ فیلم ظهور سیاره میمون‌ها در سال ۲۰۱۱ است.


رتبه 5 – X-Men: Days of Future Past

X-Men_Days_of_Future_Past_poster

مردان ایکس: روزهای گذشته آینده یک فیلم ابرقهرمانی محصول سال ۲۰۱۴ آمریکا به کارگردانی برایان سینگر است که بر اساس مجموعه کتاب‌های مصور مردان ایکس کمپانی مارول کامیکس ساخته شده‌است. این هفتمین قسمت در سری فیلم‌های مردان ایکس است که مستقیماً ادامه نسخه مردان ایکس: آخرین ایستادگی در سال ۲۰۰۶ و مردان ایکس: کلاس اول در سال ۲۰۱۱ می‌باشد. در این فیلم ستارگانی همچون هیو جکمن، جیمز مک‌آووی، مایکل فاسبندر، هلی بری، آنا پاکوین، جنیفر لارنس، الن پیج، پیتر دینکلیج، پاتریک استوارت و ایان مک‌کلن ایفای نقش می‌کنند.


رتبه 4 – Interstellar

Interstellar_film_poster

بین ستاره‌ای یا در میان ستارگان فیلمی حماسی علمی–تخیلی به کارگردانی کریستوفر نولان است. متیو مک‌کانهی، ان هتوی، جسیکا چستین و مایکل کین در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. ماجرای این فیلم دربارهٔ فضانوردانی است که از طریق کرم‌چاله‌ای سفر می‌کنند تا سیاره‌ای قابل سکنی بیابند. فیلم‌نامهٔ این فیلم را کریستوفر نولان به همراه برادرش جاناتان نوشته است. کریستوفر به همراه لیندا ابست و اما توماس تهیه‌کنندگی فیلم را برعهده داشتند. فیزیکدان نظری، کیپ تورن یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی و مشاور علمی فیلم است.

وارنر برادرز که پیش‌تر، تهیه‌کنندگی و توزیع برخی فیلم‌های نولان را بر عهده داشت، با پارامونت، استودیوی رقیب خود، مذاکره کرد تا آن‌ها هم روی این فیلم سرمایه‌گذاری کنند. لجندری پیکچرز نیز از سرمایه‌گذاران بود. سینکاپی و لیندا ابست پروداکشنز نیز از تهیه‌کنندگان این فیلم هستند. نولان, هویته ون هویتما را به عنوان مدیر فیلمبرداری استخدام کرد، زیرا والی فیستر مشغول کارگردانی اولین فیلم خود برتری بود. برای فیلمبرداری، نولان از فرمت آنامورفیک ۳۵ میلی‌متری و آی‌مکس ۷۰ میلی‌متری استفاده کرد. فیلمبرداری در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۳ در آلبرتای کانادا، جنوب ایسلند و لس آنجلس انجام شد. شرکت دابل نگتیو مسئول طراحی و اجرای جلوه‌های ویژهٔ این فیلم بود. فرش قرمز بین ستاره‌ای ۲۶ اکتبر ۲۰۱۴ در لس آنجلس برگزار شد. این فیلم در گیشه موفق بود و نظرات مثبت منتقدان را در پی داشت، آن‌ها بیشتر صحت علمی فیلم، موسیقی متن، جلوه‌های ویژه و بازی متیو مک‌کاناهی، ان هتوی و مکنزی فوی را تحسین کرده‌اند. در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار این فیلم نامزد دریافت ۴ جایزهٔ بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین طراحی صحنه، بهترین میکس صدا، بهترین تدوین صدا و بهترین موسیقی فیلم شد و از این بین موفق به دریافت جایزه بهترین جلوه‌های ویژه گردید. بین ستاره‌ای همچنین برنده چند جایزه دیگر برای جلوه‌های ویژه، فیلمبرداری و موسیقی فیلم شده است.


رتبه 3 – Captain America: The Winter Soldier

Captain_America_The_Winter_Soldier

کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان نام فیلمی ابرقهرمانی محصول سال ۲۰۱۴ میلادی است که بر پایهٔ شخصیت کاپیتان آمریکای کتاب‌های مارول کامیکس و به کارگردانی برادران روسو ساخته شده است. این فیلم، دنبالهٔ کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو (۲۰۱۱) و نهمین فیلم در دنیای سینمایی مارول است. فیلم‌نامهٔ این فیلم را کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی نوشته‌اند. کریس ایوانز در نقش کاپیتان آمریکا، اسکارلت جوهانسون، سباستین استن، آنتونی مکی، کوبی اسمالدرز، فرانک گریلو، امیلی ونکمپ، هایلی اتول، رابرت ردفورد و ساموئل ال. جکسون در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. در این فیلم، کاپیتان آمریکا، عنکبوت سیاه و فالکون به دنبال گره‌گشایی توطئه‌ای هستند که علیه شیلد صورت گرفته است و در این بین، با یک آدم‌کش حرفه‌ای و رازآلود به نام سرباز زمستان روبه‌رو می‌شوند.

فیلم‌نامه در سال ۲۰۱۱ نوشته شد. برادران روسو در ژوئن ۲۰۱۲ برای کارگردانی این فیلم وارد مذاکره شدند و یک ماه بعد انتخاب بازیگران شروع شد. فیلم‌برداری در اوریل ۲۰۱۳ در لس‌آنجلس آغاز شد و بعد در واشنگتن و کلیولند ادامه یافت. با این که کارگردانان می‌خواستند از جلوه‌های ویژه کم‌تر استفاده شود، اما ۲٬۵۰۰ جلوهٔ ویژه برای این فیلم توسط شش کمپانی مختلف ساخته شد. فرش قرمز کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان، ۱۳ مارس ۲۰۱۴ در لس آنجلس برگزار شد و ۲۶ مارس ۲۰۱۴ به صورت جهانی و ۴ آوریل ۲۰۱۴، به صورت ۲بعدی، ۳بعدی و آی‌مکس ۳بعدی در آمریکای شمالی اکران شد. این فیلم در گیشه و نظر منتقدان موفق بود و نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین جلوه‌های ویژه نیز شد. دنبالهٔ آن به نام کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی به کارگردانی برادران روسو در ۶ مه ۲۰۱۶ اکران خواهد شد.


رتبه 2 – The Lego Movie

The_Lego_Movie_poster

فیلم لگو یک انیمیشن کمدی ماجرایی سه‌بعدی سال ۲۰۱۴ میلادی به کارگردانی و همکاری در نویسندگی فیل لورد و کریستوفر میلر و منتشر شده توسط برادران وارنر و با صدای کریس پرت، ویل فرل، الیزابت بنکس، ویل آرنت، نیک آفرمن، الیسون بری، چارلی دی، لیام نیسون و مورگان فریمن است. این فیلم بر پایهٔ اسباب بازی‌های لگو ساخته شده و شخصیت اصلی داستان یک کارگر ساختمانی ساده به نام اِمِت پیشگویی شده که جهان را در برابر رئیس تجارت که قصد دارد تمام مردم را با Kragle در جای خود بچسباند محافظت کند. این فیلم در ۷ فوریه ۲۰۱۴ میلادی در سینماها اکران شد. این فیلم از لحاظ انتقادها و تجارت موفق بود و خیلی از منتقدان به سبک ظاهری، خنده دار بودن آن، صداگذاری و پیام دلگرم کنندهٔ آن توجه کردند. این فیلم در آمریکای شمالی بیش از ۲۵۵ میلیون دلار و در بقیهٔ نقاط ۲۰۶ میلیون دلار و در کل بیش از ۴۶۶ میلیون دلار جمع‌آوری کرد.


رتبه 1 – Guardians of the Galaxy

GOTG-poster

نگهبانان کهکشان فیلمی ابرقهرمانی محصول سال ۲۰۱۴ آمریکا و به کارگردانی جیمز گان است. گان فیلم‌نامه را به همراهی نیکول پرلمن نوشته است. این فیلم بر پایه مجموعه کتاب‌های مصوری به همین نام که توسط کمپانی مارول کامیکس منتشر گردیده ساخته شده و استودیوی مارول تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشته است. نگهبانان کهکشان دهمین فیلم در دنیای سینمایی مارول است. کریس پرت، زویی سالدانا، دیوید باتیستا، وین دیزل، بردلی کوپر، لی پیس، مایکل راکر، کارن گیلان، جایمن هانسو، جان سی ریلی، گلن کلوز و بنیسیو دل تورو بازیگران این فیلم هستند. در نگهبانان کهکشان، پیتر کوییل گروهی از موجودات فضایی را شکل می‌دهد تا به دنبال شیئی قدرتمند بگردند.

فرش قرمز نگهبانان کهکشان ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۴ در هالیوود برگزار شد. ۱ اوت ۲۰۱۴ این فیلم در سینماهای ایالات متحده به صورت دوبعدی و سه‌بعدی اکران گردید. این فیلم در نظر منتقدان و گیشه موفق بود و موفق شد در سرتاسر دنیا بیش از ۷۷۴ میلیون دلار بفروشد. دنبالهٔ این فیلم قرار است ۵ مه ۲۰۱۷ منتشر شود.

منبع


این نوشته‌ها را هم دوست خواهید داشت:

بهترین فیلم‌های ایرانی دهه 70 – فهرست 74 فیلم محبوب دهه هفتاد بر اساس امتیاز imdb

شرایط حاکم بر یک جامعه از نظر اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و یا حتی میزان بیم و امیدش را می‌شود با مرور فیلم‌های محبوب و پرمخاطب در یک بازه زمانی درک کرد. از دهه 70 شمسی زیاد فاصله نگرفته‌ایم، اما همین حالا هم بسیاری از شرایط آن را فراموش…

معرفی 43 سریال تلویزیونی محبوب و تازه سال 2017 بر اساس آرای IMDB

توجه: در فهرست تلاش کرده‌ام، بهترین و محبوب‌ترین سریال‌های تازه که پخش آنها در سال 2017 شروع شده است را گردآوری کنم. بنابراین در این فهرست سریال‌های قدیمی که پخش آنها متوقف شده؛ یا سریال‌هایی که از سال 2016 و پیش از آن پخش می‌شده‌اند و…

بهترین فیلم های 2020 که حتما باید با دقت ببینید

پنج ماهی از سال 2020 گذشته و فرصت خوبی است که بهترین فیلم های 2020 را که تا به حال پخش شده‌اند با هم مرور کنیم.در تهیه فهرست برترین فیلم های 2020 ما برخلاف گذشته از صرفا روی نمره imdb توجه نکرده‌ایم و از نظر منقدان سایت‌های معتبر…

فهرست 54 سریال جدید یا نادیده و مظلوم که ارزش دیدن دارند! معرفی و خلاصه داستان

برخی اوقات تلاش ما برای پیدا کردن یک سریال جدید و دیدنی که ندیده باشیم، زود منجر به نتیجه می‌شود و گاهی نه. گاهی به سبب یادداشت نکردن نام یک سریال جدید که تازه اسمش را از دوستمان شنیده‌ایم یا در سایت ایرانی یا فرنگی توصیفاتش را خوانده‌ایم،…

معرفی بهترین سریال‌های جدید سال 2019 – 58 سریال برتر بر اساس آرای IMDB

هر سال تعداد بسیاری زیادی سریال توسط شبکه‌های تلویزیونی و شرکت‌های سرگرمی‌ساز دنیا معرفی می‌شوند. تنها تعداد محدودی از آنها واقعا محبوب از آب درمی‌آیند. تعدادی از آنها حتی تمدید نمی‌شوند و سیزن دومی از آنها هرگز ساخته نمی‌شود. برخی از این…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
52 نظرات
  1. امین می گوید

    خیلی لیست خنده داری بود:)) جز دو سه تا بقیه اصلا ارزش ندارن وقت بزاری چه برسه به دیدن. مثلا شماره یک که ته فاجعه هست:))

    1. محمد می گوید

      موافقم… رتبه های یک و دو و سه واقعن شرم آور بودن=))

      متاسفانه تقریبا هیچ فیلم مستقل – غیرآمریکایی اینجا اسم برده نشده و تقریبا همه آمریکایی هستند یا هالیوودی ِ خالتور و نه حتی هالیوودی ِ با ارزش. به نظر میاد اسامی این لیست اینقدر مبتذل هست که همه جا اسم هاشون گفته شده و رکورد فروش اونا یادآوری شده و ملت همیشه در صحنه مطمئنن با اینا آشنا شدن قبلن…

      شایسته‌تر آن است که 1پزشک به معرفی گنج‌های پنهان در ویرانه‌ها بپردازه، نه این امپراتورهای لخت :))

      1. siamak gol می گوید

        تند نرو برادر اروم….
        برد من.. وپلیش.. اینترستیلر..هابیت.. شبگرد.. اینا فیلمای شاخی ان !
        بقیه اره مذخرفن…. اما خب سلیقه یه قشری از جامعه همینه !! نمیشه کاریش کرد… برا یکی برد من مذخرفه و اونجرز خدای فیلم…..
        فیلمای مستقل یا خارجیی خیلی چیزی امسال من ندیدم… یه فیلم روسی بود که قشنگ بود اسمش یادم نیست.. یه فیلم اسپانیایی Wild Tales که فک کنم وارنر برادرز بود اما خب خارجی بود! امسال فیلمای خارجیی کمی دیدم که زیاد هم جالب نبودن…
        .
        در دنیای تو ساعت چند است! منتظرم بیاد اهواز با کله برم دیدنش..

        1. محمد می گوید

          همون فیلمایی هم که گفتی بسیار جایزه ها بردن و فروش ها کردن و در موردشون حرف زده شده و در نتیجه دیده شدن؛ کلن چیزی خارج از مسیر متداول هالیوود و صرفا فقط فروش بالا نبودن اونا هم؛
          اصلن حرف منم همینه که قشر “فیلم بین” تقریبا حرفه ای هم غیر از سینمای آمریکا (سبک آمریکایی) و هالیوود (سبک هالیوودی) جنس زیادی گیرش نمیاد چون کسی دنبال فیلم متفاوتی نمی گرده و نمی بینه و معرفی هم نمی کنه؛ اگرم جایی گفته بشه اونقد این خالتورها پر رنگ شدن که توجهی به اون گنج ها نمیشه…فلذاست که از 1پزشک توقع جنس ناب داریمD: یاد مجله های هفتگی افتادم و فیلما و سریالای کمتر دیده شده که گاهی معرفی میشد 🙁

          1. siamak gol می گوید

            قشر فیلم بین باید از یه جایی تغذیه شه.. هالیوود کلی فیلم با تبلیغات خوب میسازه…
            همین فیلمای خارجی هم که میبینیم شرکت های هالیوودی پشتشونن…
            بمشکلات فنی زیاده… مثلا تورنت های فعال معمولا هالیوود میزارن… و دانلود ساده هم با مشکل مواجه میشی !!! و اینکه زیرنویس هم بیاد که معمولا کسی نمیکنه یا کیفیت پایینی دارن… و تبلیغات هم هست… از کجا باید متوجه همچین فیلمایی شد؟ باید تو جشنواره ای چیزی جایزه ببرن تا معروف بشن…
            در کل مشکل اصلی کم بیننده و تبلیغات کمه… که اونم برمیگرده به تبلیغات 😀 پس مشکل اصلی تبلیغاتشونه…
            ….
            ولی همون سریالا هم معروف بودنا !! زیاد چیز خاصی نبودن.. شبکه های معروف امریکایی بودن..

        2. saeed می گوید

          اینتراستلار و هابیت و… فیلم های بازاری هستن که فقط برای فروش ساخته شدن شما کاری به این که کارگردانه یکیش کریستوفر نولان هست نداشته باش.به فرض اینتراستلار یکی از نسبت به بقیه فیلم های کریستوفر نولان رتبه اول رو داره در داشتن “plot hole” و نقطه ضعف. شما به قیافه قشنگ فیلم ها و آهنگ هیجانیش نگاه نکن

          1. سعید ضیاء می گوید

            سعید عزیز از نظر شما اینتراستلار یک فیلم بازاری و بدون محتواست؟ من به خیلی ها این فیلم رو پیشنهاد دادم و به نظرم باید 3 بار با دقت این فیلم رو دید تا همه ی حرف هایی که فیلم برای گفتن داره رو بفهمیم و به هیچ عنوان یک فیلم صرفا پرفروش نیست

        3. امین می گوید

          دوست عزیز شما اصلا نخوندی من چی گفتم. گفتم جز دو سه تا! شما هم همون دو سه تایی که مد نظر من بود و اسم بردی! حالا من تند رفتم؟ قضاوت با دیگران.
          دوم اینکه هابیت خوب بود؟ واقعا با میانگین رای ۶۱ ! از دو سایت نقد( و نه رای کاربری) بهش میگین فیلم خوب. واژه ی سرگرم کننده با فیلم خوب خیلی فرق داره

    2. پارسا می گوید

      اتفاقا من این فیلم هارو دیدم و باید بگم که واقعا تمامشون فوق العاده هستن و کسی که اون هارو نبینه نصف عمرش به فناست. به خصوص Interstellar، کاپیتان آمریکا، طلوع سیاره میمون ها، مرد پرنده فوق العادست، Boyhood و هابیت هم خیلی قشنگن.

  2. siamak gol می گوید

    لیست خوبی بود…..
    چنتاش به سلیقه من حذف شه: 🙂
    .
    big hero حذف شه و به جاش the book of life بیاد..
    hunger games حذف شه و به جاش the humbling بیاد..
    edge of tomorow حذف شه جاش فیلم بسیار زیبا و فوقالعاده ساده ی song of the sea بیاد..
    Dawn of the Planet مذخرف حذف شه و جاش budapest hotel بیاد..
    x man حذف شه و جاش big eyes بیاد..
    Captain America حذف شه و جاش gone girls بیاد…
    .
    رتبه بندی هم حال ندارم بکنم… همشون قشنگن…
    ولی فیلمای قشنگ دیگه ای هم بودن …
    مث فیلم judge یا The Water Diviner یا Wild Tales یا St. Vincent یا the wind rises یا Sin City یا Camp X-Ray یا Penguins of Madagascar یا I Origins یا Trash یا Predestination که مشکل داستانی داشت خخخخ یا Love, Rosie یا If I Stay یا فیلم تقریبا خوب Transcendence ……………
    اینایی که گفتم اینایی بود که الان از ارشیو دراوردم.. 😀 شادی بعضیاشون مال 2014 نباشن اما فیلمایی بودن که ازشون خوشم اومد اما خب در حد 10 ای اول نبودن…..
    امسال سال بدی نبود….
    .
    البته دو سه تا از فیلمای ایرانی بماند..

  3. mehdi می گوید

    جای فیلم های مثل هتل بزرگ بوداپست،هنوز آلیس جولین مور،در میان جنگل مریل استریپ و …. خالی تو این لیست.

  4. siamak gol می گوید

    راستی اگه به دنیای هابیت و ارباب حلقه ها علاقه دارین و کلا به داستانای جر ار ار تالکین یا به دنیای هابیت و دورک و الف و دورف و به خط و زبون اونها علاقه دارین میتونین سایت arda.ir رو یه نگاهی بندازین…. یک از بهترین سایت های ایرانه به نظر من…. کمتر سایتی با این حجم از اطلاعات و بروزرسانی موجوده اونم با این موضوع !!!
    .
    arda.ir

  5. Nima می گوید

    ممنون از وقتی که کذاشتید…کاملا معلوم لیست با نگاه تینیجری تنظیم شده…موافق نیستم باهاش…اگه بجای این منبع,از سایت های فعال خوب فارسی زبان استفاده کنید غافلگیر میشید

  6. ناصر می گوید

    نا امید کننده است.

  7. ali می گوید

    این لیست دقیق باکس آفیس در سال 2014 از نظر فروش در آمریکا به شرح زیر است
    http://www.imdb.com/search/title?year=2014,2014&sort=boxoffice_gross_us,desc
    این رتبه بندی که کردید جای سوال برای من دارد !!!

    1. siamak gol می گوید

      خخخخ بد تر شد که 😀

  8. MamZi می گوید

    کاملا سلیقه بلک باستر پسند آمریکایی توی لیست دیده می شد و به طرز عجیبی جای فیلم Gone Girl خالی بود
    این لیست احتمالا با سلیقه ایرانی ها خیلی سازگار نیست ( اکثر ایرانی ها ابرقهرمان های آمریکایی رو نمی پسندن )
    در کل بهتر بود به جای ترجمه نظرات خودتون رو لیست می کردید
    با تشکر

    1. محمد می گوید

      اتفاقا به نظر من این لیست کاملا برای ایرانی ها ساخته شده. من با دیدن ابرقهرمان های آمریکایی واقعا لذت می برم. مثل بتمن یا مرد عنکبوتی یا اکس من. اکثر این فیلم ها که نوشته شده بر اساس جوایز اسکاری هستند که دریافت کردن و به نظر من ما در مقامی نیستیم که بتونیم به فیلم ها امتیاز بدیم و اون هارو رتبه بندی کنیم.

  9. پویان می گوید

    عجب لیست مسخره ای:! مثل اینکه نویسنده ش به فیلمهای تخیلی فانتزی علاقه داشته:|
    بجز دو سه تاش بقیه ارزش 4هزارتومن خرید دی وی دی کپی شده هم ندارن په برسه به اینکه دو ساعت وقت بزاری واسش!
    هر مطلب مزخرفی رو تو 1پزشک ترجمه نکنین!

    1. سعید ضیاء می گوید

      پویان عزیز در ابتدا باید بگم که این رده بندی بر اساس نظرسنجی هزاران نفر بدست آمده. نظر هر شخصی قابل احترامه و سلایق آدما هم متفاوت. ما در یک پزشک فقط برای شخص خاصی مطلب نمیزاریم

      1. پویان می گوید

        ببینید من فیلم بین حرفه ای نیستم، اصلا اصطلاح پاپ کورنی رو هم از همین دکتر مجیدی یاد گرفتم. این فیلمهایی که تو این لیست منتشر شده بعضیاشون مثل فیلم 15م اصلا ارزش نگاه کردن ندارن.
        من نمیخواستم اینجوری کامنت بزارم ولی بعضی اوقات باید به طرف توپید تا متوجه اشتباهش بشه. چون این وبسایت واسم مهمه. نه اینکه مثل بعضی از همین دوستان کامنت دهنده بگم خب نظر نویسنده این بوده شما برو یه وبسایت واسه خودت بزن فیلمایی که دوست داری بزار توش! نظرشون محترمه ولی اینکه 1پزشک کجا میره بنظر من واسشون آنچنان مهم نیست.
        همیشه فیلمهایی که 1پزشک معرفی میکرد رو سعی میکردم نگاه کنم ولی این لیست….:|

        1. سعید ضیاء می گوید

          دوست من اگر به بخش اول توجه کنید میبینید که نظر شخصی من هم با این رده بندی متفاوته ولی این رده بندی شخصی نبوده و نمی تونم فیلم هایی که دوست دارم رو لیست کنم. اگر به لیست برترین فیلم های ای ام دی بی در 2014 نگاه کنید متوجه میشین که فیلم های برتر از نظر مردم جهان با سلایق ما فاصله ی زیادی داره

      2. محمد می گوید

        آفرین. من هم موافق نظر شما هستم. ما باید فرهنگ احترام به رای دیگران رو بپذیریم. این فیلم ها تمامشون جوایز متعدد اسکار دریافت کرده اند.

    2. پوری یا می گوید

      دوستان لطفشون رو به لیست داشتن هرچند بیجا نبود، هرچه باشه سلیقه مخاطب ایرانی باید در نظر گرفته شه آقای ضیاء عزیز.
      اما جالبه برام که با اینکه خیلی وقت میشه دیگه فیلمی نخردیم (بخاطر دانلود راحت تر) قیمت کپی ی فیلم 4 هزارتومن شده؟ ما که چند فیلم تو ی dvd رو 700 میگیرفیتم و تک فیلما 1000 تومان بودن.

  10. ناصر می گوید

    بنظرم این لیست تو محدوده سنی نوجوانان جذاب باشه.

  11. مسعود می گوید

    خدمت دوستان فیلم بین و روشنفکر عرض شود که بهتره جای اینکه هی به لیست نویسنده حمله کنین یه وبلاگ خودتون بزنین و توش فیلمهای خوب رو معرفی کنید
    لزومی نداره همه سلیقه ها یجور باشه. حالا نویسنده یا از این فیلمها خوششون میاد یا اینکه فقط ترجمه کردن و شاید نظرش چیز دیگه باشه. خواهشن به نظرات همدیگه احترام بگذارید

    با تچکر

    1. محمد می گوید

      به جان خودم بحث حمله نیستD: مثلن منظورمون شاید این باشه که این لیست فیلمای تجاری و دیده شده، به اندازه کافی شناخته شده هست و احتمال اینکه کسی از این لیست چند فیلم باحال کشف کنه اندک می باشه؛ و بعلاوه دامن زدن به چنین لیست تجاری و صرفا “میفروشه میفروشه مثل نبات”ی از طرف 1پزشک که عادت داریم حرف تازه بزنه، جالب نیست…
      زیاد در این تعارف ها وارد نمیشم وگرنه که شخصا همیشه دارم از سعید خان ضیا و بقیه نویسنده های 1پزشک، مطلب می آموزم؛ اگرم غری زدیم من باب این بود که منابع دم دستی یا تجاری یا خز یا … نه اینکه خوب نباشن، در حد 1پزشک نیستن.

  12. Nei Rang می گوید

    دلم برای یک پزشکی که به کیفیت بیش از کمیت بها میداد تنگ شده

    1. اردلان می گوید

      دقیقا! کلا بوی اون صمیمیت هم از بین رفته و بیشتر تجاری شده

  13. اردلان می گوید

    جای predestination واقعا خالیه ! به نظرم اینتراستلر کارنامه نولان رو خراب کرد ! اصلا در حد نولان نبود!

    1. یوسف می گوید

      سلام دوست خوب من 🙂

      اول از همه ازتون خواهش می‎کنم وقتی نوشته‎های یک‎پزشک رو مطالعه می‎کنید، اون رو با دقت کامل مطالعه کنید. جناب ضیاء مکرراً در نوشته و دیدگاه‎ها فرمودند که این محتوا حاوی ایده‎های ایشون نبوده. صرفاً انعکاسی از انتخاب خیلی‎های دیگه بوده.

      دوم اینکه شما فیلم بسیار زیبای Interstellar رو بدون اینکه در نظر داشته باشید کارگردان اون کریستوفر نولان باشه تماشا کنید؛ منظورم اینه که بدون جهت دید از پیش تعیین شده‎ای این فیلم رو تماشا کنید. وقتی از نیل دگراس تایسون (اختر فیزیکدان آمریکایی) پرسیدند به نظر شما این فیلم تا چه اندازه از لحاظ علمی معتبر هست و یا اینکه تا چه اندازه به علم واقعی نزدیک هست و ازش خواسته بودند این مورد رو بین 1 تا 10 امتیازدهی کنه. امتیازی که ایشون اعلام کرد 8 یا 9 بود. لازمه که بعد از مشاهدۀ فیلم حتماً کتاب Science of Interstellar نوشتۀ کیپ تورن، فیزیکدان سرشناس آمریکایی و Executive Producer فیلم یادشده رو مطالعه کنید، تا متوجه خیلی موارد جالب علمی داخل فیلم بشید. و البته باید در نظر داشته باشید این فیلم علمی تخیلی هست، و قاعدتاً ممکنه جاهایی در بیان علم کمی اغراق هم شده باشه تا کار رو هیجان انگیزتر نشون بده. گذشته از این موارد، ایدۀ استفاده شده داخل فیلم، بازی بسیار خوب مک‎کانهی، نکات مثبت دیگه‎ای محسوب میشه.

      کلام آخرم نه تنها با شما، بلکه با سایر دوستان عزیزی که دیدگاه خودشون رو درج کردند؛ من تمامی فیلم‎هایی که در این نوشته ذکر شده بودند رو تماشا کردم. از هر کدوم هم به یه شکل لذت بردم. باید قبول کنید که هر شخصی ذائقۀ متفاوتی در انتخاب و تماشای فیلم داره. خصوصاً ما ایرانی‎ها. شما اگه کامیک‎های مارول رو از زمان کودکی مطالعه می‎کردید، قطعاً از Guardians of the Galaxy و یا Captain America هم لذت می‎بردید؛ کما اینکه از این نوع فیلم‎ها تحت عنوان فیلم‌های بلک‎باستری یاد میشه. چرا که هم پرخرج هستند و هم پرفروش. این‎ها فیلم‎هایی نیستند که با فرهنگ کشور ما همخوانی داشته باشند؛ ولی فرهنگ و خاطرات دوران کودکی عدۀ زیاد دیگری‎ست. بنابراین لطفاً سعی کنید دیدگاه‌تون رو شخصی‌تر کنید و از زبان همه صحبت نکنید.

      1. شیرین می گوید

        سلام
        من اولین بارمه میخوام شروع به دیدن فیلم های معروف بکنم . 14 سالمه ، اگه ممکنه اسم فیلم های جذابی که مناسب سنم هست رو بگین . علمی تخیلی ، ترسناک . مثل پارک ژوراسیک و سفر به اعماق زمین و جزیره اسرار آمیز.
        اگه ممکنه اسم بازیگران خوشنقش و ماهر رو هم بگین و هم چنین نویسندگان بزرگ و کارگردان های وارد
        مرسی

  14. رضا می گوید

    شخصا درهر فیلمی مطابق شعر:
    بنده طلعت آن باش که ” آنی” دارد
    به دنبال آن “آنه” هستم.
    همه ما که اینجا نظر می دهیم فیلم هایی را درطول عمرخود دیده ایم که “آن” رو داشته اند یعنی یک چیزی در اونها هست یک کاریزمایی که ما رو به طرف فیلم جذب می کنه.
    ولی متاسفانه از دوسه سال پیش تا به امسال هرسال می بینیم نسبت به سال قبل کاریزمای فیلم ها کم شده است.
    به نظر من این برمی گرده به این که فیلمساز ها خیلی کم تر آدمهای هنرمندی هستند. مثلا اسکورسیزی رو ببینید هیچکس در این عالم نیست که بتونه ادعا کنه ایشون هنرمند نیست . تمامی فیملهاش مشخصه که توسط یک فرد هنرمند ساخته شده. ولی الان طوری شده که تیم جلوه های ویژه خودش می تونه مستقل ازکارگردان فیلم بسازه .

    الان وجه فنی فیملها نسبت به وجه هنری شان غلبه پیدا کرده است.
    هرچند بازهم در این لیست فیلم های Nightcrawler. هابیت 3. و بزرگ فیلم Interstellar و سیاره میمونها فیلم های خوبی بودند .
    در فیلم Interstellar هم به نظر من تمامی عناصر فیلم از داستان و جلوه های ویژه درخدمت روایت عشق بودند عشق پدر و دخترش که به زیبایی تصویرشده بود. همچنین عطش پدر برای رسیدن به دخترش

  15. Turing می گوید

    سلام
    به نظرم مشکل از تیتر انتخاب شده است که باعث شده است این قدر دوستان به این لیست بحث وارد کنند. اگر گفته می شد فیلم هایی که بیتشرین رای از نگاه مردم جهان(یا چیزی مشابه) بهتر بود به نظرم.
    با تشمر

  16. جواد می گوید

    مستقل از نظر دیگر خوانندگان بنده فیلم میان ستاره ای نولان رو شخصا 10 بار دیدم!
    به قدری مفاهیم و روش نولان در بازگو کردن اونها به نظرم شگفت انگیز هست که هربار برام تازگی داره

  17. سعید می گوید

    خداییش فیلم boyhood فیلم خوبی بود بقیه رو ندیدم ولی این فیلم ارزش دیدن داره

  18. حسین می گوید

    whiplash Interstellar Edge of tomorrow Hobbit Big hero 6
    به عنوان کسی که تمام لیست بالا رو دیده پیشنهاد میکنم غیر از این 5 تا رو بقیه وقتتون رو تلف نکنید

  19. zigool می گوید

    سلام. شخصا به فیلم هایی با همین سبک و علمی تخیلی علاقه ی خاصی دارم. ممنون.
    فقط یک نکته که بهتره توی متن اصلاح بشه. فیلم طلوع سیاره ی میمون ها ، در حقیقت سقوط سیاره ی میمون هاست…
    با تشکر

  20. سام می گوید

    فیلم لبه ی فردا یکی از بی معنی ترین فیلمایی بود که تابه حال دیدم

  21. عباس می گوید

    باسلام و عرض ادب و احترام
    دست مریزاد به وبسایت بسیار عالی و وزین شما و مطالب بی نظیر و کاربردی آن
    به ما هم سرکی بزنید:
    http://edu-admin.ir

  22. sayeh می گوید

    کی میگه اینتراستلار فیلم کلیشه ای بوده یا کارنامه نولان رو خراب کرده؟؟؟
    این فیلم به نظر من باید رتبه اول میبود. بهترین فیلم نولان و بهترین فیلم سال بود. کی میگه این فیلم حرف برای گفتن نداشت؟؟ پس شما حتما حرفهاش رو نشنیدی.

  23. hamed می گوید

    سلام و خسته نباشی..اقا این خارجیا خلن سلیقشون با ما فرق داره فیلمایی ک ما میگیم بدرد نخوره روزی 10 بار نگاش میکنن!! !کاریشم نمیشه کرد خودتونو ناراحت نکنید.برین هر فیلمی ک دوس داریدو ببینیدو خودتون بش رتبه بدید والا..عشق است اقا عشق است..

  24. پانته آ می گوید

    چه مسخره هر چی فیلم جلوه های ویژه ایه اسم بردین اونوقت فیلم زیبای gone girl و the fault in our stars نیستن.حالا خوبه دختر گمشده رتبه 158 imdb رو داره.

  25. reza می گوید

    پس فیلم the guest چی شد .

  26. محمد می گوید

    فیلم یه چیز کاملا سلیقه ای هستش و خواهشا نظرات خودتونو تحمیل نکنید و به نظرات دیگران هم احترام بذارید. شاید یکی از فیلم باب اسفنجی خوشش بیاد یکی از اینتراستلر. چی کار دارید بابا.

  27. پوریا می گوید

    بیشتر فیلم ها از نظر مفهومی چیزه خاصی نداشت به جز interstellar .به نظر من فیلم خوب باید با داستان و مفهومش سنجیده بشه نه با جلوه ویزه و خرجی که پاش شده….کجان فیلمایی مانند god fother,,forrestgump,cast away, 12angry man
    12 angry man کله فیلم تو یه اتاقه و سیاه سفید ولی به نظر من از اینا بهتره….فیلم american sniper و پیشنهاد میکنم

  28. حمید می گوید

    جدا با چه متری این فیلمارو انتخاب کردید به غیر از چندتا بقیه فیلمای بلک باکس و تجاری و به شدت سطح پایینن
    این فیلم های 2014 رو میشه بعنوان حداقل فیلم معرفی کرد(بدون ترتیب):
    Winter Sleep(2014)-Nuri Bilge Ceylan
    Wild Tales(2014)-Damian Szifron
    Whiplash(2014)-Damien Chazelle
    Timbuktu(2014)-Abderrahmane Sissako
    The Theory of Everything(2014)-James Marsh
    The Imitation Game(2014)-Morten Tyldum
    The Grand Budapest Hotel(2014)-Wes Anderson
    The Equalizer(2014)-Antoine Fuqua
    Selma(2014)-Ava DuVernay
    Nightcrawler(2014)-Dan Gilroy
    Lucy(2014)-Luc Besson
    Interstellar(2014)-Christopher Nolan
    Inherent Vice(2014)-Paul Thomas Anderson
    Gone Girl(2014)-David Fincher
    Fury(2014)-David Ayer
    Boyhood(2014)-Richard Linklater
    Big Eyes(2014)-Tim Burton

  29. xerfa می گوید

    به نظر من بهترین فیلم هالیوودی که تا حالا ساخته شده سریع و خشن بهترینه رو دستشم هیچ فیلمی نمیاد هرکی با نظر من موافق هست بگه

  30. A می گوید

    آخه رو چه حساب؟

  31. Afshin می گوید

    فیلم بین سیاره ای و سیاره میمون ها خوبه بقیه دوقرون نمی ارزه

  32. امیر محمد می گوید

    فیلم های خوبی هستند و از نظر من انمیشن 5 قهرمان قشنگ ترینشونه

  33. تینا می گوید

    ظاهرا همه حرفه این و حرفی دارن برای گفتن.چه مدعی:) چندتا فیلم اسطوره ای که بیشتر به گروه خونی ما ایرانیا میخوره رو معرفی بفرمایید.لطفا.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5