نامه بیل گیتس به کارکنان مایکروسافت به مناسبت 40 سالگی این شرکت بزرگ

3

در 4 آوریل سال 1975، بیل گیتس و پل الن، شرکت کوچکی را پایه‌گذاری کردند که مایکروسافت نامیده می‌شد. اما این شرکت و محصولات انقلابی‌اش آنچنان رشد کردند و دنیا را تغییر دادند که این شرکت به یکی از مشهورترین شرکت‌های دنیا تبدیل شد و گیتس هم تبدیل به ثروتمندترین مرد دنیا شد.

بیل گیتس سال‌هاست که برای تمرکز بر کارهای خیرخواهانه در بنیاد خیریه‌اش، از سمت ریاست شرکت مایکروسافت کناره‌گیری است و فعلا تنها منصب‌اش در مایکروسافت، سمت مشاوری است.

مایکروسافت که برای یک دهه، سیاست‌های کمابیش نادرستی در عرضه تجارت و ارائه محصولات محبوب در پیش گرفته بود، از سال پیش یا ریاست ساتیا نادلا، سیاست‌های درستی را در پیش گرفته است و کم کم شاهد رویه‌هایی نو و امروزی از سوی این شرکت هستیم.

آیا مایکروسافت باز هم به دوران اوج محبوبیت خود در سال‌های میانی و اواخر دهه 1990 بازمی‌گردد؟

به مناسبت 40 سالگی مایکروسافت، بیل گیتس، نامه‌ای به کارکنان این شرکت نوشته است که متن آن جالب به نظر می‌رسد.

4-5-2015 11-36-15 AM


فردا روز ویژه‌ای است، چهلمین سال تأسیس مایکروسافت.

زمان تأسیس شرکت، من و پل الن، هدفمان این بود که روزی یک کامپیوتر، روی هر میز، در هر خانه باشد. این ایده در آن زمان بسیار جسورانه به نظر می‌رسید و بسیاری تصور می‌کردند که ما به خاطر تصور امکان چنین چیزی، عقلمان را از دست داده‌ایم.

تصور میزان پیشرفتی که کامپیوترها از آن زمان تا به حال داشته‌اند، شگفت‌انگیز است و همه ما به نقش مایکروسافت در این انقلاب، افتخار می‌کنیم.

امروز البته من مایلم بیشتر در مورد آینده مایکروسافت فکر کنم تا مرور گذشته آن. بر این باورم که در 10 سال‌ آینده میزان پیشرفت کامپیوترها، بسیار بیشتر از گذشته خواهد بود. ما همین حالا هم در دنیایی چندپلتفرمی زندگی می‌کنیم و در آینده کامپیوتر از این هم، فراگیرتر خواهد شد. ما به نقطه‌ای نزدیک شده‌ایم که در آن کامپیوترها و روبات‌ها قدر به دیدن، حرکت، تعامل طبیعی، گشودن قفل‌ها و توانمند کردن مردم هستند.

تحت رهبری ساتیا، موقعیت مایکروسافت در دسترسی به پیشرفت‌های بالا، جایگاه بهتری یافته است. ما منابع لازم برای راهبری و حل کردن مشکلات را داریم. ما در هر جنبه رایانش مدرن دخیل بوده‌ایم و تعهد ژرفی برای پژوهش در این صنعت داریم.

در راستای نقشم به عنوان مشاور فنی ساتیا، محصولات شرکت را مرور می‌کنم و با نبوغ و دیدگاهی که در آنها مشاهده می‌کنم، تحت تأثیر قرار گرفته‌ام. نتایج چنین رویه‌ای در محصولاتی مثل کورتانا، مترجم اسکایپ و هولولنز مشهود است و این تازه نمونه کوچکی از خلاقیت‌هایی است که در راه هستند.

در سال‌های پیش رو، مایکروسافت، بخت آن را دارد که به شمار بیشتری از مردم و سازمان‌ها دسترسی پیدا کند. فناوری به سبب پیچیدگی یا گران بودن یا خارج از دسترس بودنش، هنوز نتوانسته در اختیار شمار زیادی از مردم قرار بگیرد.

آرزو دارم که شما چاره‌ای بیاندیشید تا نیروی فناوری در دسترس یکایک انسان‌ها قرار بگیرد و کاری کنید تا مردم بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند و رایانش شخصی را در همه جا ممکن کنید.

ما در 40 سال اولمان، به چیزهایی زیادی رسیدیم و تجارت‌ها و آدم‌های بی‌شماری را توانمند کردیم و به آنها این امکان دادیم که به توانایی‌ها خودشان ایمان بیاورند.

اما چیزی که الان اهمیت دارد این است که پس از این چه می‌توانیم بکنیم.

از شما به خاطر اینکه مایکروسافت را در حال حاضر و همچنین در دهه‌های پیش رو، تبدیل به شرکتی فوق‌العاده کرده‌اید، سپاسگزارم.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بال‌های پرنده نورثروپ: کاوشی در هواپیمای XB-۳۵ افسانه‌ای با عکس‌های کمتر دیده شده

نورتروپ XB-۳۵ گواهی‌ای بر روح پرشهامت نوآوری در صنعت هوانوردی در اوایل دهه ۱۹۴۰ بود.XB-۳۵ که توسط شرکت نورتروپ Northrop با همکاری نیروی هوایی ارتش ایالات متحده توسعه یافت، یک هواپیمای آزمایشی بود که مرز‌های مهندسی هوانوردی را جابجا کرد.…

اگر مجموعه ارباب حلقه‌ها را پیکسار بازسازی کند …

مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس رمان فانتزی حماسی نوشته جی. آر. آر. تالکین، دارای شخصیت‌های متنوعی بود. برخی از آنها اینها هستند:فرودو بگینز (با بازی الیجا وود): قهرمان داستان، فرودو، هابیتی است که تبدیل به…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…

طراحی‌ها و معماری‌های نبوغ‌آمیز و عالی که باید تحسین‌شان کرد

همان طور که در برخی پست‌های قبلی از طراحی‌ها و معماری بد گفتیم (در اینجا و اینجا برای مثال) سوی مخالف آنها هم وحود دارد. یعنی طراح یا معماری صنعتی به کاربرد و جنبه زیباشناختی اماکن و اشیا دقیقا فکر کرده و چیزی دلخواه و هماهنگ با محیط پدید…

گالری عکس: طراحی‌های داخلی و خارجی افتضاح و عجیب که با کمی قدرت شبیه‌سازی مغزی رخ نمی‌دادند!

چیزی که من اسمش را می‌گذارم شبیه‌سازی مغزی واقعا چیز لازمی در زندگی و کار است. یعنی اینکه بتوانید قبل از جابجایی و ساختن اجسام در ذهن تجسمش کنید و بعد حین کاربری‌های مختلف تصورش کنید و پیش‌بینی کنید که کجای کار می‌لنگد.فکر کنم از زمان…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
3 نظرات
  1. دیزل ژنراتور می گوید

    عالی بود ، ممنون بابت به اشتراک گذاری

  2. ا ر ف می گوید

    بیل عزیز دوستت داریم .

  3. soran می گوید

    بیل بابت همه زحماتت واقعا ازت ممنونیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5